Πέμπτη, 4 Απριλίου 2019

ΣΥΝΑΥΛΙΑ: Τhe mysterious BACH: «Η Τέχνη της Φούγκας» Γεράσιμος Χοϊδάς και Joris Lejeune



ΣΥΝΑΥΛΙΑ:
Τhe mysterious BACH: «Η Τέχνη της Φούγκας»
Γεράσιμος Χοϊδάς, τσέμπαλο – Joris Lejeune, εκκλησιαστικό όργανο
Σάββατο 13 Απριλίου 2019,
Γερμανική Εκκλησία Του Χριστού
Σίνα 66, Αθήνα
Ώρα 20.30
Τιμές εισιτηρίων: 20 ευρώ / 13 ευρώ (μειωμένο: μαθητές, φοιτητές)


Δεκατέσσερις Φούγκες, Δεκατέσσερα χρόνια μετά.
Ο τσεμπαλίστας Γεράσιμος Χοϊδάς, από τους σημαντικότερους Έλληνες ερμηνευτές του Μπαχ, και ο Βέλγος οργανίστας Joris Lejeune, ερμηνεύουν το μνημειώδες έργο του Μπαχ «Η Τέχνη της Φούγκας», BWV 1080. Από τις ελάχιστες φορές που το συγκλονιστικό έργο παρουσιάζεται ολόκληρο και σε όργανα εποχής. Οι Χοϊδάς και Lejeune είχαν επιχειρήσει την πρώτη ανάγνωση ενώπιον του ελληνικού κοινού το 2005 σε μια κατάμεστη Γερμανική Εκκλησία, με ορθίους, πολύ κόσμο που δεν κατάφερε να βρει εισιτήριο και λαμπρές κριτικές στον τύπο. Στις 13 Απριλίου 2019, δεκατέσσερα χρόνια μετά, στον ίδιο χώρο, οι δύο καλλιτέχνες θα παρουσιάσουν ξανά τις δεκατέσσερις φούγκες και τους κανόνες που απαρτίζουν το έργο, με αφορμή τον αριθμό δεκατέσσερα, αγαπημένο του Μπαχ: είναι το άθροισμα των γραμμάτων του ονόματός του, και δεν έχανε ευκαιρία να χρησιμοποιεί τον αριθμό αυτό σαν ορόσημο στα έργα του. Στην Τέχνη της Φούγκας, ο Μπαχ αποθεώνει τη συνθετική τεχνική, κάνοντας πράγματα που φαντάζουν αδιανόητα, ενώ κατορθώνει και παραδίδει ένα εξαιρετικό μουσικό αποτέλεσμα, μια τεράστια παρακαταθήκη. Ο θάνατος του συνθέτη αφήνει το έργο ημιτελές: η ημιτελής φούγκα αρ.14 έχει ως θέμα την μουσική του υπογραφή: B-A-C-H, που είναι οι νότες σι ύφεση, λα, ντο, σι.
Οι δύο μουσικοί ερμηνεύουν σε όργανα εποχής: επιστρατεύονται το νεομπαρόκ εκκλησιαστικό όργανο της Γερμανικής εκκλησίας και δύο τσέμπαλα! Η συναυλία αυτή, συν τοις άλλοις, είναι τα επίσημα εγκαίνια του νέου γαλλοφλαμανδικού τσέμπαλου κατασκευής Andrea Restelli, του Γεράσιμου Χοϊδά το οποίο θα ακουστεί για πρώτη φορά στην Αθήνα.

The mysterious Bach: ένα συνεχιζόμενο project του Γεράσιμου Χοϊδά, που παρουσιάζει την πιο «σκοτεινή» πλευρά του μεγάλου συνθέτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια :