Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2019

PLAZA ENSEMBLE "Ταγκό & Tango"


Το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης φιλοξενεί τους PLAZA ENSEMBLE σε μια συναυλία με τίτλο:  "Ταγκό & Tango" την Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2019, ώρα 21:00.


Η συναυλία αυτή αποτελεί ένα αφιέρωμα στο tango, τον γεμάτο ενέργεια και πάθος χορό που γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής στις αρχές του 20ου αιώνα και που κατέκτησε όλο τον κόσμο, συνεχώς εξελισσόμενο μουσικά και προσαρμοζόμενο κοινωνικά και αισθητικά στον τόπο και στην ιδιοσυγκρασία του κοινού που το φιλοξενούσε. Η συναυλία επιχειρεί να παρουσιάσει ένα πανόραμα του tango και των εκφάνσεών του, δίνοντας παράλληλα έμφαση στην εμβληματική μορφή του Astor Piazzolla και στη μουσική του.

To πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει έξι οργανικά tango (Milonga del Angel, La Muerte del Angel, Ressurection del Angel, Adios Nonino, Concierto para quinteto, Regreso al amor-Vuelvo al sur) του Astor Piazzolla, του δημιουργού και σημαντικότερου εκπροσώπου του αργεντίνικου Nuevo Tango. Παράλληλα όμως, περιλαμβάνει και έργα συνθετών του 20ου και 21ου αιώνα (των Kurt Weill, Zbigniew Preisner, Alfred Schnittke και Κώστα Τσούγκρα) που είναι επηρεασμένα ή εμπνευσμένα από το τάγκο, όπως επίσης και κλασικό tango (του Carlos Gardel) και ελληνικό τραγούδι σε ρυθμό ταγκό (του Κώστα Γιαννίδη).

Το Plaza Ensemble αποτελείται από τους:
Θανάση Μπιλιλή (πιάνο), Κώστα Τσούγκρα (ακορντεόν),
Άκη Αρχοντή (βιολί) και Γιάννη Πολυμενέρη (κοντραμπάσο).

Συμμετέχει φιλικά η μετζο-σοπράνο Δήμητρα Αθανασάτου.



Το Plaza Ensemble ιδρύθηκε το 2004 από τους Θανάση Μπιλιλή (πιάνο), Άκη Αρχοντή (βιολί), Κώστα Τσούγκρα (ακορντεόν) και Γιάννη Πολυμενέρη (κοντραμπάσο) με σκοπό την ερμηνεία έργων ευρείας απήχησης στο πλατύ κοινό που, συγχρόνως όμως, αντικατοπτρίζουν την ακαδημαϊκή παιδεία καθώς και την ουσιαστική καλλιτεχνική αξία των δημιουργών τους. Τα μέλη του έχουν σπουδάσει μουσική (ερμηνεία, θεωρία, σύνθεση, ενορχήστρωση) σε ωδεία, μουσικές ακαδημίες και πανεπιστήμια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και συμμετέχουν τα τελευταία τριάντα χρόνια σε συναυλίες και ηχογραφήσεις πολλών και διαφορετικών ειδών μουσικής (κλασική μουσική, σύγχρονη μουσική, κινηματογραφική μουσική, έντεχνο ελληνικό τραγούδι, nuevo tango, jazz και αυτοσχεδιαζόμενη μουσική, κα). Κάθε οργανικό ή φωνητικό έργο που ενσωματώνεται στο ρεπερτόριο του Ensemble προσαρμόζεται και ενορχηστρώνεται από τα μέλη του, με στόχο τόσο την προβολή της ιδιωματικής ηχητικής παλέτας του σχήματος, όσο και την πρόταση μιας πρωτότυπης ενορχηστρωτικής και ερμηνευτικής άποψης. Το ρεπερτόριο του Ensemble περιλαμβάνει μουσική του Astor Piazzolla, του Nino Rota, του Μάνου Χατζιδάκι, πορτογαλέζικα Fados, μουσική από τον ευρωπαϊκό και διεθνή κινηματογράφο, σύγχρονη μουσική και σύγχρονο αυτοσχεδιασμό. Το Plaza Ensemble έχει εμφανιστεί στην Θεσσαλονίκη στο Μέγαρο Μουσικής (2006, 2008, 2010, 2012, 2016), σε συναυλίες των 40ων και 42ων ΔΗΜΗΤΡΙΩΝ (2005 και 2007), στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (2010), στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ (2014, 2016, 2018) και στην αίθουσα της ΚΟΘ (Κυριακάτικα πρωινά 2015), στη Ζυρίχη (Herbst in der Helferei, 2006), στην Αθήνα (Αμερικανικό Κολλέγιο Αθηνών 2004 και 2006, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών 2009, Μουσείο Μπενάκη 2013, Ίδρυμα Κακογιάννη 2013) και αλλού. Επίσης, έχει συνεργαστεί με καταξιωμένους τραγουδιστές, όπως την Σόνια Θεοδωρίδου, τον Δώρο Δημοσθένους, τον Ανδρέα Καρακότα, τον Μανώλη Χατζημανώλη, την Έλσα Μουρατίδου, την Γιούλα Μιχαήλ, καθώς και με τη γαλλική χορευτική ομάδα "Anassa". Το 2011 κυκλοφόρησε σε CD η συνεργασία με τη Σόνια Θεοδωρίδου υπό τον τίτλο "Songs from the Big Screen" (Human Voice Productions, Berlin).

Η Δήμητρα Αθανασάτου είναι κάτοχος διπλώματος μονωδίας-μελοδραματικής από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (τάξη Ένης Κίνη), πιάνου από το Σύγχρονο Ωδείο (τάξη Φιλιππίνας Φιλίπποβα), καθώς και πτυχίων θεωρητικών από το Σύγχρονο και Νέο Ωδείο (τάξη Χρήστου Σαμαρά). Στο πλαίσιο των σπουδών μονωδίας παρακολούθησε μαθήματα χορού, μελοδραματικής και υποκριτικής. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια τραγουδιού με τους Ulrich Rademacher, Delores Ziegler, Ghena Dimitrova και Cheryl Studer και μελοδραματικής με τον σκηνοθέτη όπερας Plamen Kartalov. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Υπήρξε επί 17 χρόνια μέλος της Χορωδίας “Μακεδονία” υπό τη διεύθυνση του Αντώνη Κοντογεωργίου, με συμμετοχές σε μεγάλες διοργανώσεις και φεστιβάλ σε Ελλάδα και εξωτερικό, έχοντας τραγουδήσει κάτω από την μπαγκέτα μεγάλων αρχιμουσικών της διεθνούς μουσικής σκηνής (Μιλτιάδης Καρύδης, Λουκάς Καρυτινός, Claudio Scimone, Helmuth Rilling, Kurt Masur, Olaf Koch, Ennio Morricone, Vladimir Ashkenazy κ.α.). Έχει τραγουδήσει και λάβει μέρος σε μουσικές παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της Ελλάδας. Έχει συνεργαστεί επανειλημμένα με τους πιανίστες Γρηγόρη Σημαδόπουλο και Θανάση Μπιλιλή και με τζαζ σχήματα της πόλης. Είναι ιδρυτικό μέλος του φωνητικού ensemble “The Per4mers Quartet”, με το οποίο έχει εμφανιστεί σε πολλές αίθουσες συναυλιών (Μέγαρο Μουσικής Θεσ/νίκης, Θέατρο “Απόλλων” Σύρου, Χώρος Τεχνών Δήμου Βέροιας, Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης, Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ., κ.α.) στο πλαίσιο σημαντικών μουσικών φεστιβάλ (“Δημήτρια”, Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών, “Sani Classic”, Διεθνές Φεστιβάλ Ρόδου, Φεστιβάλ Δήμου Σύρου-Ερμούπολης κ.α.). Διδάσκει θεατρικό τραγούδι σε σπουδαστές θεατρικών σχολών και επαγγελματίες ηθοποιούς.


H συναυλία θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα συναυλιών Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης "Μελίνα Μερκούρη", Φράγκων 15  - είσοδος 8 και 5 €



Το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης φιλοξενεί στις 26 και 27 Φεβρουαρίου 2019, Σεμινάριο – εργαστήριο με θέμα:
«Σύνθεση και Αυτοσχεδιασμός, οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος» με τον Νεκτάριο Καραντζή.

Το εργαστήριο αυτό είναι ανοικτό σε μουσικούς και συνθέτες τόσο από τον χώρο της τζαζ όσο και από τον χώρο της κλασικής (και όχι μόνο).
Ο αυτοσχεδιασμός ως σύνθεση σε ενεστώτα χρόνο είναι η στέρεη βάση πάνω στην οποία θα μπορέσει να αναπτυχθεί ένα μεγαλύτερο και πιο εκτεταμένο έργο.

Γνωρίζοντας πως όλοι οι μεγάλοι συνθέτες υπήρξαν ταυτόχρονα και αυτοσχεδιαστές (και πώς θα γινόταν διαφορετικά) το σεμινάριο φιλοδοξεί να καταδείξει την κοινή πορεία που διαγράφουν και τα κοινά ερωτήματα που θέτουν αυτές οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.

Ζητήματα στυλ, ερμηνείας, φόρμας θα απαντηθούν όχι μέσα από κάποιο θεωρητικό –αφηρημένο μοντέλο αλλά - αντιθέτως- κάθε μουσικός θα κληθεί να δώσει τις δικές του απαντήσεις.

Απαραίτητη θεωρείται η καλή γνώση της Αρμονίας και η τεχνική επάρκεια στο όργανο.

Κόστος 20 ευρώ (ενεργοί συμμετέχοντες)  - 10 ευρώ (ακροατές) 

Αιτήσεις συμμετοχής – Ενημερωτικά έντυπα στη Γραμματεία του ΚΩΘ (Ράνια Μουντράκη, τηλ 2316009657)

Ο  Νεκτάριος  Καραντζής  γεννήθηκε  στην  Αθήνα, κατάγεται  από  την  Ιθάκη  και  ζει  στη  Θεσσαλονίκη .  Οι πρώτες μουσικές σπουδές γίνονται στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης (1985-90) και αφορούν τόσο την τζαζ όσο και την κλασική (τάξη Ευγένιου Πολίτη).
Το 1991 τον βρίσκει στην Βιέννη όπου μελετά κοντραμπάσο με τον Wayne Darling, αυτοσχεδιασμό με τον Les Wise και ηλεκτρικό μπάσο με τον Bob Harisson. Παρακολουθεί μαθήματα με τον Ηeinrich Schneikart, της Ακαδημίας της Βιέννης. Με την επιστροφή του στην Ελλάδα γίνεται ενεργό μέρος της εγχώριας τζαζ σκηνής συμπράττοντας με την πλειονότητα των ελλήνων τζαζ μουσικών (Γιώργος Κοντραφούρης, Δήμος Δημητριάδης, Δημήτρης Βασιλάκης μεταξύ άλλων).
Μέλος του Danny Hayes Quartet, ιδρυτικό μέλος του Trio Praxis (CD Palmus 1993,από την Ano Kato Records).
Ξεκινά μακρόχρονη συνεργασία με τον Φλώρο Φλωρίδη στα αυτοσχεδιαστικά σύνολα Γουτού Γουπατού, Φλώρος Φλωρίδης Τρίο και Σεξτέτο (CD  F.L.O.R.O. από την Α&N records 2002) και συμπράττει με τον κορυφαίο σαξοφωνίστα Evan Parker.   Έχει μοιραστεί την σκηνή με την Dee Dee Bridgewater  κι έχει  εμφανιστεί  σε  φεστιβάλ και  στην  Ελλάδα και στο εξωτερικό (Γερμανία,  Βέλγιο, Αυστραλία κλπ).
Έχει συνεργαστεί  με  μουσικούς  και  σύνολα  από τον χώρο της παραδοσιακής  μουσικής, όπως η Μπάντα της Φλώρινας  (CD Florina Brass Band II 1999, από την Lyra Records), τον Τούρκο κρουστό Okay Temiz, τον Πετρολούκα  Χαλκιά και το σύνολο «Εν Χορδαίς».
Ιδρυτικό μέλος του avant gard rock συνόλου «Ευοί Ευάν» (CD Το τέλος θά ναι πάλι αρχή Μύλος Rec. 2000) και του ντουέτου κοντραμπάσων Bass to Bass (CD Bass to Bass Polytropon Rec 2008).    Από το 2000 είναι  μέλος  της   Συμφωνικής  Ορχήστρας  του  Δήμου  Θες/νίκης.
Το 1999 δημιουργούνται οι Terra Incognita με τους οποίους έχει ηχογραφήσει 3 προσωπικά CD που χαρακτηρίζονται από έναν συγκερασμό των ιδιωμάτων της  jazz  και της κλασικής με την παρουσία εκτεταμένων συνθέσεων, αλλά και αυτοσχεδιασμών. Η ηχογράφηση της μελοποίησης αποσπασμάτων από το αρχαίο κείμενο της Οδύσσειας με την συμμετοχή της Σαβίνας Γιαννάτου προκαλεί διεθνές ενδιαφέρον (Λύρα, 2011). Έχει  συνθέσει  έργα  για  ορχήστρα, κοντσέρτα,  σόλο όργανα, σύνολα εγχόρδων, μουσική δωματίου και κρουστά.
Τέλος, σπούδασε  Φιλοσοφία  στο  Αριστοτέλειο  Πανεπιστήμιο  Θες/νίκης.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ
ΕΥΟΙ-ΕΥΑΝ    ‘Το τέλος θά’ ναι  πάλι αρχή’ – 2000 ΜΥΛΟΣ (022)
TERRA INCOGNITA I    2002   ANKH Rec. (0801-2)
TERRA INCOGNITA II    2005   ANKH Rec.  ((0805-2)
TERRA INCOGNITA III   2008 MELISSA  Music  ( MM8001)
ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ   2011   ΛΥΡΑ   (3401177251)




Δεν υπάρχουν σχόλια :