Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2018

ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ - Η άποψη του gr4you με την Άγγελα Μάντζιου



ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ
Δημοτικό Θέατρο Άνετον -53α ΔΗΜΗΤΡΙΑ
Πρωτόγονα δυναμική στην έκφρασή της,  συγκινητικά απλή στους τρόπους της, σαν μια τελετουργία μύησης σ’ έναν κόσμο παραμυθητικό και αρχέγονο, ήταν  η παράσταση, Το Δαχτυλίδι της Μάνας, που παρακολουθήσαμε στο Δημοτικό Θέατρο Άνετον, από την θεατρική ομάδα C for Circus, ενταγμένη στο πρόγραμμα των 53ων Δημητρίων.
Ο σκηνικός χώρος, σκοτεινός στο βάθος του, με μία εξέδρα- βάθρο-τραπέζι-τραμπάλα ισορροπιών  στο κέντρο, έγινε ο πολυμορφικός τόπος της αφηγηματικής δράσης ενός πολυθεματικού  παραμυθιού  με τον έμμετρο ποιητικό τρόπο στο ηχόχρωμα  της ντοπιολαλιάς των ανθρώπων της Ηπείρου  και  στους ήχους του φυσικού κόσμου. Αυτοί οι ανάμικτοι μουσικοί και γλωσσικοί ήχοι ήταν ευδιάκριτοι σε όλο το φάσμα της παράστασης, δίνοντας ζωηρό παλμό στο θεατρικό  στίγμα της ιστορίας.
Με το δημοτικό τραγούδι, Κάτω στα δασιά πλατάνια, τραγουδισμένο από την ομάδα των ηθοποιών,  ξεκίνησε η παράσταση. Παράλληλα, στον πολυφωνικό μουσικό τόνο φωνών και οργάνων, εισχώρησαν και  οι μοντέρνοι ήχοι της ηλεκτρικής κιθάρας, υπογραμμίζοντας την ακατάλυτη συνέχεια της μουσικής γλωσσικής  έκφρασης μέσω των βιωμένων ήχων της λαϊκής δημοτικής παράδοσης, των διηγήσεων των ιστοριών, των παραμυθιών, των θρύλων,  στον απόηχο  της συλλογικής μνήμης πανηγυριών, τελετουργιών  και λαϊκών δρώμενων  και στην θεματική αλληλουχία και τον διασκελισμό  της ποίησης.
Σκηνοθετικά δόθηκε έμφαση σ’ αυτούς τους πολλαπλούς  τρόπους της αφήγησης με εναλλαγές λόγου και μουσικής, εύπλαστες θεατρικές εικόνες, επαναλήψεις, χειρονομίες, υπονοήσεις, υποδείξεις, σιωπές και παύσεις.
Το φως και το σκοτάδι υπήρξαν κι αυτά μέσον για να ξετυλιχτεί η ιστορία του αποχαιρετισμού και να εκφραστεί η λαχτάρα της ζωής του νέου ανθρώπου- Ποιητή που απευθύνεται στη μάνα, στην αγαπημένη του, στην κοινωνική ομήγυρη και στον φυσικό κόσμο που περιβάλλει και τρέφει το όνειρό του.
Αυτό το μοτίβο φως- σκοτάδι- ημίφως, χρησιμοποιήθηκε εμφατικά στην παράσταση για να ακουστεί ο ποιητικός λόγος της ιστορίας, στον καταφατικό συμβολισμό  της γιορτινής φωτεινής νύχτας των Χριστουγέννων και στον αποφατικό υποσυνείδητο φόβο του σκότους του θανάτου.  Αφήνοντας τους θεατές να δουν στο φως, στο πρώτο μέρος της παράστασης,  τις μορφές- συμβολικές φιγούρες και να ακούσουν στο σκοτάδι, στο δεύτερο μέρος, όλες τις φωνές, ο σκηνοθέτης ανέδειξε πολύτροπα έναν κόσμο ονείρου και πραγματικότητας και μια κοινωνία- κοινότητα χωριού με το αλάνθαστο αισθητικό κριτήριο του ποιητικού λόγου σε αλληλεπίδραση.
Διερευνώντας το θαύμα της ζωής και τη στιγμή  αποδοχής  του θανάτου, η αφήγηση αντήχησε ως νοσταλγική υπόκρουση παραμυθιών και θρύλων που έθρεψαν την φαντασία της παιδικής ηλικίας, μιλώντας για ζωτικά θέματα του  κοινωνικού και φυσικού κόσμου (ζωή-θάνατος-έρωτας-φαντασία-τέχνη) στο πεδίο της παραδοσιακής κοινωνίας.
Οι ηθοποιοί της παράστασης έδωσαν με νεανική ορμή, φρεσκάδα και εκφραστική δύναμη καλλιτεχνίας, αισθηματικές και αισθητικές αποχρώσεις στους ατομικούς, στους  ομαδικούς -και σε διαμοίραση- ρόλους  που υποδύθηκαν.  Αφήνοντας  να κυλήσουν τα διαχρονικά  νοήματα με τον παλιό στην έκφραση  τρόπο  και  με τον σύγχρονο στην ουσία αναπαλμό, έδωσαν το ποιητικό εύρος της ιστορίας, σε μια παράσταση μοντέρνα με την πολύτροπη θεατρικότητα  παγανιστικών μοτίβων.
Στη  συμβολική εικόνα του δαχτυλιδιού της μάνας, κειμήλιο ζωής και υποθήκη κληρονομιάς γενεών, αναδύθηκε ο αυθεντικός πολιτισμικός χαρακτήρας της λαϊκής παράδοσης και η διαχρονία της ποίησης σε μια θεατρική γιορτή μυσταγωγίας και ονείρου.
Το Δαχτυλίδι της Μάνας, από την θεατρική ομάδα C for Circus
Συγγραφέας: Γιάννης Καμπύσης.
(Με έναυσμα ένα έργο του 1898, γραμμένο από τον Γιάννη Καμπύση, το "Δαχτυλίδι της μάνας" εμπνέεται από τη ζωή του ποιητή και πεζογράφου Κώστα Κρυστάλλη).
Σκηνοθεσία: Παύλος Παυλίδης
Δραματουργία: Παύλος Παυλίδης, Αθηνά Σακαλή
Κατασκευή σκηνικού: Σπύρος Δουκέρης
Κοστούμια: Λίνα Σταυροπούλου 
Σχεδιασμός φωτισμών: Ιωάννα Ζέρβα
Μουσική διδασκαλία: Βαλέρια Δημητριάδου
Πιάνο, νταούλι, ηλεκτρική κιθάρα, τρομπόνι, μελόντικα: C. forCircus
Βοηθός σκηνοθέτη: Αθηνά Σακαλή
Φωτογραφίες: Χρήστος Συμεωνίδης, Νίκος Πανταζάρας
Βίντεο: Μαρία-Ελισάβετ Κοτίνη
Παίζουν: Παναγιώτης Γαβρέλας, Χρύσα Κοτταράκου, Αθανασία Κουρκάκη, Ειρήνη Μακρή, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Νατάσα Ρουστάνη, Σπύρος Χατζηαγγελάκης
53α Δημήτρια
ΆΓΓΕΛΑ ΜΑΝΤΖΙΟΥ



read more " ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ - Η άποψη του gr4you με την Άγγελα Μάντζιου "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

FRIDA κι άλλο... Η άποψη του gr4you με την Άγγελα Μάντζιου



FRIDA κι άλλο…
Στυλιζαρισμένη, διαδραστική, με ζωηρό ρυθμό στην αφήγησή της και με εκφραστικές εναλλαγές στην εικονοπλαστική της προσέγγιση η παράσταση με τον χαρακτηριστικό τίτλο, Frida κι άλλο, που παρακολουθήσαμε στο μικρό θέατρο της Μονής Λαζαριστών. Ενταγμένη   στο πρόγραμμα  των 53ων Δημητρίων η πρόταση των Fly Theatre,  αναφέρεται στη ζωή και το έργο της ζωγράφου Frida Kalho.  
Το σκηνικό περιβάλλον, με εικαστική αύρα, λειτούργησε  ως εσωτερικός και εξωτερικός χώρος ενός δωματίου-σπιτιού, μιας αυλής, ενός δρόμου, μιας πόλης-χώρας και  παράλληλα ως πλέγμα έκθεσης και ανάδειξης, με τον τρόπο των εικόνων,  της  ανήσυχης ζωής μιας ιδιαίτερης καλλιτεχνικής φύσης.
Με άσπρα βότσαλα ριγμένα περιμετρικά της σκηνής, με  φύλλα,  λουλούδια και φτερά που αιωρούνταν ανάλαφρα σαν ονειροπαγίδες από την οροφή και με τρία ταμπλώ-παραβάν ως φόντο, διαμορφώθηκε με τρόπο απλό το  θεατρικό περιβάλλον της παράστασης. 
Αυτό  το κεντρικό ταμπλώ και μία πολυθρόνα αποτέλεσαν τον  εσωτερικό πυρήνα, στη γενική εικόνα θέασης του φανταστικού τοπίου προβολών   αναπαραστατικών  και εξομολογητικών  σκέψεων μιας γυναίκας στο  χρονικό στίγμα της ζωής και της τέχνης της.  Με τον ψευδαισθητικό και ρεαλιστικό εικονικό τρόπο  της τεχνολογίας και με τη χρήση ελάχιστων αντικειμένων, δόθηκε συμπληρωματικά ο συμβολισμός της αναζήτησης της αλήθειας του προσώπου και ο λόγος της ζωγραφικής τέχνης στην πολύπλευρη  ιδιαιτερότητά του.
Το πρόσωπο και η τέχνη του ενσαρκώθηκε ιδανικά και εύγλωττα από την ηθοποιό της παράστασης. Θερμή εκφραστικότητα, υφολογικές συναισθηματικές τροπές, επικοινωνιακή τεχνική, στο ρευστό τοπίο στο οποίο κινήθηκε ως έκθεμα της αναφορικής εικονοπλασίας της θεατρικής αφήγησης, ανέδειξε πολύπτυχα το ύφος  και την καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία της ζωγράφου.
Οι εσωτερικές σκέψεις αντήχησαν μελαγχολικά διεισδυτικές στην ουσία τους και δυναμικά πεισματικές στην αντίδρασή τους, αποκαλύπτοντας πτυχές της φύσης και του χαρακτήρα της ζωγραφικής, της  ψυχοσύνθεσης  και του ταμπεραμέντου μιας γυναίκας, μιας χώρας, μιας εποχής.
Παράλληλα αναδύθηκε ζωηρά και παραστατικά  το οικογενειακό, το κοινωνικό-οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον ως περίγυρος προσώπων  και ενεργειακό πεδίο διαμόρφωσης του  εύθραυστου σχήματος του ανθεκτικού τύπου της γυναίκας που υπήρξε η Frida Kalho. Τραγούδια, χοροί, εντυπώσεις από ταξίδια, αναμνήσεις, βιώματα, αναφορές σε γεγονότα, επιστρατεύθηκαν και ενσωματώθηκαν στην παράσταση, στην συγχρονισμένη συνομιλία των αφηγητών, προκειμένου να περιγραφεί αδρά  ρεαλιστικά το προσωπείο και ο μύθος του, φωτισμένος θεατρικά με βιωματική φυσικότητα καλλιτεχνίας.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο – Επεξεργασία: Κατερίνα Δαμβόγλου
Σκηνοθεσία: Fly Theatre (Κατερίνα Δαμβόγλου – Robin Beer)
Δραματουργία: Μιράντα Βατικιώτη
Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Ερμίνα Αποστολάκη
Φως – Ήχος: Robin Beer
Διεύθυνση παραγωγής: Αναστασία Ταμουρίδου, ARTos & Θέαμα

Παίζουν: Κατερίνα Δαμβόγλου & Robin Beer

ΑΓΓΕΛΑ ΜΑΝΤΖΙΟΥ

read more " FRIDA κι άλλο... Η άποψη του gr4you με την Άγγελα Μάντζιου "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

59ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ || 1-11/11/2018 ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ Caritas Romana: η πυξίδα των φετινών ταινιών



59ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ || 1-11/11/2018

ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ
Caritas Romana: η πυξίδα των φετινών ταινιών
Η Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία / Caritas Romana, ένα λησμονημένο κι ωστόσο συγκλονιστικό θέμα της κλασικής τέχνης, οδηγεί φέτος τις επιλογές των 15 ταινιών που συμμετέχουν στο Διεθνές Διαγωνιστικό του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Ο Ρωμαίος ιστορικός Βαλέριος Μάξιμος, το 31 μ.Χ. κατέγραψε το πώς μια κόρη μπήκε στην φυλακή και θήλασε τον πατέρα της ο οποίος είχε καταδικαστεί σε θάνατο από ασιτία. Μην έχοντας άλλο τρόπο να περάσει φαγητό στο κελί του, η Πέρο τάισε τον πατέρα της, τον Κίμωνα, από το ίδιο το στήθος της. Περισσότερα από τριακόσια έργα τέχνης, από την ρωμαϊκή εποχή ως τις μέρες μας, απεικονίζουν την ιστορία αυτού του αλλόκοτου θηλασμού.

Η σπαρακτική αυτή ιστορία που είναι γνωστή ως Caritas Romana (Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία) και τα εκατοντάδες έργα τέχνης που την αναπαριστούν, χρησιμοποιήθηκαν ως πυξίδες για την αναζήτηση, ταξινόμηση και ερμηνεία των 15 ταινιών του Επίσημου Διαγωνιστικού Τμήματος του Φεστιβάλ.

Επαναφέρουμε λοιπόν ένα, σχεδόν ξεχασμένο, θέμα των εικαστικών, το οποίο υποβλήθηκε, ανά τους αιώνες, σε πολλαπλές και αντικρουόμενες ερμηνείες, και το επανεξετάζουμε.

«Η ύψιστη αυτή πράξη ευσπλαχνίας δεν είναι μόνο οικογενειακή αλληλεγγύη, αλλά και γενναία πολιτική πράξη που εγκαθιδρύει νέες κοινωνικές σχέσεις και πολιτισμικά σύμβολα» σημειώνει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Ορέστης Ανδρεαδάκης. «Θηλάζοντας τον πατέρα της, η Πέρο αντέστρεψε τις ταυτότητες τους. Δεν ήρθε σε σύγκρουση μόνο με το σωφρονιστικό σύστημα που καταδίκασε τον πατέρα της, αλλά και με το ίδιο το σώμα της. Κατάφερε να απεκδυθεί το κοστούμι της θυγατέρας και να μεταμορφώσει τον πατέρα της σε ομογάλακτο αδελφό των παιδιών της για να τον σώσει. Σήμερα μπορούμε να ξαναδούμε αυτή την ιστορία υπό το πρίσμα νεότερων θεωριών για την θέση της γυναίκας, την παρακμή της πατριαρχίας, την ετεροκανονικότητα των έμφυλων ρόλων, την επιτελεστικότητα του κοινωνικού φύλου», συμπληρώνει ο ίδιος.

Αυτή την σπουδαία υπέρβαση πραγματεύονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο οι ταινίες του Διαγωνιστικού Tμήματος του 59ου Φεστιβάλ, οι οποίες διερευνούν το θέμα σε διαφορετικές εκδοχές.  

Προτείνουμε στους θεατές να δουν τις ταινίες αυτές σαν μια ολότητα, σαν ένα διανοητικό κυνήγι θησαυρού, που δεν μένει μόνο στη μεγάλη οθόνη. Οι 15 ταινίες του τμήματος –εκ των οποίων οι 3 είναι ελληνικές- γίνονται το υλικό μιας πρωτότυπης έκθεσης με τίτλο «Caritas Romana». Το Φεστιβάλ ανέθεσε σε 15 νέους έλληνες εικαστικούς να δουν ο καθένας από μια ταινία του Διαγωνιστικού και να φιλοτεχνήσουν ένα έργο εμπνευσμένο από αυτήν. Τα έργα θα παρουσιαστούν στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Β1, Λιμάνι Θεσσαλονίκης) από τις 3 Νοεμβρίου έως τις 2 Δεκεμβρίου 2018. Οι καλλιτέχνες είναι οι: Δημήτρης Αμελαδιώτης, Μπάμπης Βενετόπουλος, Ζωή Γιαμπουλντάκη, Δημήτρης Εφέογλου, Ηλίας Καφούρος, Αναστασία Μηνά, Ιωάννα Ξημέρη, Μαλβίνα Παναγιωτίδη, Νεφέλη Παπαδημούλη, Κώστας Παππάς, Βάλλια Παπαστάμου, Άντα Πετρανάκη, Χαρά Πιπερίδου, Λυσίμαχος Πολυχρονίδης και Νάνα Σαχίνη.

Η έκθεση είναι μια διοργάνωση του ΦΚΘ σε συνεργασία με το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης και με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ.  Επιμελητής: Ορέστης Ανδρεαδάκης. Παραγωγή-Γενικός Συντονισμός: Θάνος Σταυρόπουλος. Εγκαίνια: Σάββατο 3 Νοεμβρίου, 18:00. 

Ανακαλύψτε τις ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού:


Διαβολόψαρο του Πουτσιπόνγκ Αρουνπένγκ (Ταϊλάνδη): Ένας ψαράς διασώζει και περιθάλπει έναν σιωπηλό άνδρα από τη θάλασσα της Μιανμάρ. Όταν ο ψαράς εξαφανίζεται μυστηριωδώς, ο άνδρας αυτός θα τον αντικαταστήσει, αναλαμβάνοντας τη ζωή του – το σπίτι, τη δουλειά, αλλά και την πρώην γυναίκα του. Ένα απρόβλεπτο παιχνίδι εναλλαγής ταυτοτήτων σε ένα εξαιρετικά ατμοσφαιρικό φιλμ που απέσπασε βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο τμήμα «Ορίζοντες» του φεστιβάλ Βενετίας.


Διακοπές της Ιζαμπέλα Έκλεφ (Δανία, Ολλανδία, Σουηδία): Η πανέμορφη Σάσα, ερωμένη ενός αδίστακτου γκάνγκστερ, απολαμβάνει τις χλιδάτες διακοπές της στο ηλιόλουστο Μπόντρουμ της Τουρκίας. Είναι αφοσιωμένο μέλος μιας παράδοξης, αυτοσχέδιας οικογένειας που της παρέχει ασφάλεια, αλλά εγκυμονεί βία όταν εκείνη τολμήσει να παραβεί τους κανόνες της. Μια μέρα, με αφορμή τη γνωριμία της με έναν τουρίστα, θα ξεσπάσει η κόλαση.







Εμείς τα ζώα του Τζερεμάια Ζέιγκαρ (ΗΠΑ): Τρία μικρά αγόρια, καρποί ενός διαφυλετικού γάμου, μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον ενδοοικογενειακής βίας. Ο μικρότερος από αυτά, ανακαλύπτει μια αλλιώτικη σεξουαλικότητα. Αυθεντικός λυρισμός και ευαισθησία σε ένα φιλμ που μοιράζεται συγγένειες με το Moonlight και το Tree of Life και απέσπασε βραβείο ΝΕΧΤ Innovator award στο Φεστιβάλ Σάντανς.


Ισόβιοι δεσμώτες του Άρον Σίμπεργκ (ΗΠΑ): Στα παρασκήνια των γυρισμάτων μιας ταινίας τρόμου, συναντιούνται μια όμορφη σταρ κι ένας άνδρας με παραμορφωμένο πρόσωπο εξαιτίας μιας γενετικής ανωμαλίας. Τα σύνορα φαντασίας-πραγματικότητας καταρρέουν, αφήνοντας το θεατή να αναρωτιέται για το ποια είναι η αληθινή ομορφιά – και όχι μόνο. Ένα φιλμ-έκπληξη με αναφορές στους Τοντ Μπράουνινγκ, Ρόμπερτ Άλτμαν και Ντέιβιντ Λιντς.   

Μεϊλί του Ζου Ζου (Ταϊβάν) Διεθνής Πρεμιέρα: H ζωή της Μεϊλί βυθίζεται στο χάος: χάνει τη δουλειά της, η οικογένειά της την εκμεταλλεύεται για χιλιοστή φορά, ενώ η αγαπημένη της σύντροφος, με την οποία συζεί, ξαφνικά την εγκαταλείπει. Κάτι θα σπάσει μέσα της σε ανύποπτο χρόνο. Μέσα από το πρίσμα της έμφυλης ταυτότητας, το φιλμ γίνεται ένα άκρως αποκαλυπτικό καλειδοσκόπιο της ζωής στην σύγχρονη Κίνα.

Σόκρατες του Άλεξ Μοράτο (Βραζιλία) Ευρωπαϊκή Πρεμιέρα: Μετά το θάνατο της μητέρας του, ο έφηβος Σόκρατες περιπλανιέται άφραγκος στο Σάο Πάολο, παλεύοντας να επιβιώσει και να βρει μια νέα οικογένεια, ένα καταφύγιο μακριά από τους δρόμους. Θα γνωρίσει τη σκληρή όψη της ζωής, αλλά και τον έρωτα. Ένας ύμνος ανθρωπιάς και κοινωνικής ευαισθησίας που καθηλώνει. Οι συντελεστές του φιλμ είναι νεαροί 16-20 ετών από τις υποβαθμισμένες κοινότητες της Βραζιλίας, μέλη του Ινστιτούτου Querô της UNICEF. Στην παραγωγή και ο σκηνοθέτης Ραμίν Μπαχράνι (99 Σπίτια).


Σοφία της Μεριέμ Μπενμπαρέκ (Γαλλία, Κατάρ): Στο Μαρόκο, η νεαρή Σοφία αποκτά ένα μωρό εκτός γάμου, παραβιάζοντας το νόμο. Τώρα πρέπει να παντρευτεί τον πατέρα πάση θυσία. Η ταινία ξεσκεπάζει την υποκρισία που κυριαρχεί στη μαροκινή κοινωνία και είναι ικανή να ανατρέψει κάθε ήθος και κάθε δεδομένο, συμπαρασύροντας ζωές στο όνομα των παραδόσεων. Βραβείο σεναρίου στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» του φεστιβάλ Καννών.

Ο ένοχος του Γκούσταβ Μίλερ (Δανία): Κλειστοφοβικό θρίλερ που βλέπεται με κομμένη την ανάσα κι εκτυλίσσεται αποκλειστικά μέσα στους τέσσερις τοίχους ενός αστυνομικού τμήματος. Ένας αστυνομικός της άμεσης δράσης περιμένει να δικαστεί για ένα σοβαρό παράπτωμα, κινδυνεύοντας να χάσει ό,τι έχει χτίσει στη ζωή του. Ένα βράδυ λαμβάνει τηλεφώνημα από μια γυναίκα που πέφτει θύμα απαγωγής. Χωρίς να φύγει στιγμή από το δωμάτιο, θα προσπαθήσει να τη σώσει, όμως στην πορεία τίποτα δεν είναι όπως ακούγεται. Μια ανελέητη μάχη που δίνεται σε πραγματικό χρόνο, κρεσέντο σασπένς και βραβεία Κοινού στα φεστιβάλ Σάντανς και Ρότερνταμ.


Οι θεριστές του Ετιέν Καλός (Γαλλία, Ελλάδα, Πολωνία, Νότια Αφρική): Ελληνική συμπαραγωγή που ξεχώρισε στο Φεστιβάλ Καννών σε σκηνοθεσία του νοτιοαφρικανού ελληνικής καταγωγής Ετιέν Καλός. Δυο νεαρά ετεροθαλή αδέλφια από τη λευκή μειονότητα των Αφρικάνερς συγκρούονται στη Νότια Αφρική ως άλλοι Κάιν και Άβελ. Διεκδικούν με κάθε τίμημα την αγάπη και την εύνοια της θρησκόληπτης μητέρας τους, στο σημείο όπου διασταυρώνονται οι δρόμοι της αρετής και της κακίας.

Όλα καλά της Εύα Τρόμπις (Γερμανία): Μια γυναίκα πέφτει θύμα βιασμού. Δεν μιλά σε κανέναν γι’ αυτό και συνεχίζει κανονικά (;) τη ζωή της. Για πόσο όμως; Και με τι σθένος, όταν μάλιστα ο θύτης είναι πλέον κομμάτι της ζωής της; Με αξιοθαύμαστη ειλικρίνεια, η ταινία εξερευνά τα τραύματα που μένουν ανεπούλωτα. Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη στο φεστιβάλ Λοκάρνο.

Ρέι & Λιζ του Ρίτσαρντ Μπίλινγχαμ (Ηνωμένο Βασίλειο): Ο καταξιωμένος φωτογράφος κάνει το κινηματογραφικό ντεμπούτο του με μια συγκλονιστική αυτοβιογραφική διαδρομή στις παιδικές του μνήμες και εστιάζει στους γονείς του: τον αλκοολικό Ρέι και την απρόβλεπτη Λιζ. Μια οικογένεια σε πλήρη αποδόμηση, κι ένας δεσμός από καιρό φθαρμένος που όμως δεν θα χαθεί ποτέ.


Pearl της Έλσα Αμιέλ (Γαλλία): Μια μποντιμπίλντερ προετοιμάζεται σκληρά για τους αγώνες πρωταθλήματος. Μέχρι που επιστρέφει ο πρώην της και της ζητά να προσέξει τον γιο τους, τον οποίο εκείνη έχει να δει χρόνια. Μια μελέτη για τη θηλυκότητα, τα πρότυπα ομορφιάς και τη μητρότητα από τη σκοπιά μιας γενναίας ηρωίδας που ξεπερνά τα όρια του σώματός της.  

Οι ελληνικές ταινίες που συμμετέχουν στο Διεθνές Διαγωνιστικό του 59ου ΦΚΘ
θα ανακοινωθούν σύντομα.


read more " 59ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ || 1-11/11/2018 ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ Caritas Romana: η πυξίδα των φετινών ταινιών "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

59ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ || 1-11/11/2018 ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ ΣΤΟ 59ο ΦΚΘ


Με μεγάλη χαρά σας παρουσιάζουμε τις 20 μεγάλου μήκους και 34 μικρού μήκους ελληνικές ταινίες που θα προβληθούν στο 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το ελληνικό σινεμά θα βρίσκεται στον πυρήνα της φετινής διοργάνωσης η οποία στηρίζει τους δημιουργούς μέσα από όλες τις δράσεις της: Το πρόγραμμα ταινιών, το αναπτυξιακό κομμάτι της Αγοράς και τις παράλληλες εκδηλώσεις. Μετά την ανακοίνωση του μεγάλου αφιερώματος στο ελληνικό queer σινεμά, ανακαλύψτε την πρόσφατη ελληνική παραγωγή:


Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου 2018
Φέτος η προκριματική επιτροπή που ανέλαβε το έργο της προεπιλογής των ταινιών του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου αποτελούνταν από τους Ολυμπία Μυτιληναίου (διευθύντρια φωτογραφίας), Γιάννη Σακαρίδη (σκηνοθέτης) και Θοδωρή Δημητρόπουλο (δημοσιογράφος).

Ήδη εδώ και δύο χρόνια, διοργανώνεται το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου, όπως ακριβώς ορίζει ο νόμος. Το Φεστιβάλ δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα, ωστόσο φιλοξενεί ορισμένα ανεξάρτητα βραβεία που ενισχύουν το ελληνικό σινεμά:
  1. Το Βραβείο Κοινού FISCHER.
  2. Το πρώτο Βραβείο της ΕΡΤ αξίας 3.000 ευρώ στην ελληνική ταινία που θα κερδίσει το βραβείο κοινού Fischer και το δεύτερο Βραβείο της ΕΡΤ αξίας 2.000 ευρώ στην ελληνική ταινία που θα κερδίσει το βραβείο της FIPRESCI.
  3. Το Βραβείο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου σε πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη («Επίσημη Πρώτη»), αξίας 5.000 ευρώ.
  4. Το Βραβείο της διεθνούς κριτικής FIPRESCI.
  5. Το Βραβείο των ελλήνων κριτικών – ΠΕΚΚ.
  6. Τα Βραβεία Νεότητας (Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής), που δίνει επιτροπή φοιτητών των πανεπιστημίων της Θεσσαλονίκης.

Όπως και πέρυσι, η διαδικτυακή πλατφόρμα Festival Scope –απ’ τα σημαντικότερα εργαλεία για τους επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου παγκοσμίως- θα προβάλει ελληνικές ταινίες από το πρόγραμμα και το κόστος της δράσης θα καλύπτεται από το Φεστιβάλ.

Επιπλέον, συνεχίζεται η εξαιρετικά επιτυχημένη υπηρεσία διασύνδεσης (matchmaking) ελλήνων σκηνοθετών με επαγγελματίες του διεθνούς κινηματογραφικού χώρου, στο πλαίσιο του τμήματος της Αγοράς.

Στο πρόγραμμα του 59ου ΦΚΘ θα δούμε συνολικά 20 μεγάλου μήκους ταινίες:
- 12 ταινίες σε πρώτη προβολή
- 3 ταινίες στην ενότητα «Ξεπερνώντας τα σύνορα»
- 5 ταινίες που έχουν ήδη κάνει πρεμιέρα στην ενότητα «Μια δεύτερη ματιά»

Επίσης, θα προβληθούν 10 ταινίες μικρού μήκους στο πλαίσιο αφιερώματος στον animator Ιορδάνη Ανανιάδη, το πρόγραμμα «Acrobatics» που επιμελήθηκε η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών με 6 μικρού μήκους φιλμ νέων ελλήνων δημιουργών συν την ομώνυμη σπονδυλωτή μικρού μήκους σε σκηνοθεσία των ίδιων, καθώς και οι βραβευμένες 17 μικρού μήκους ταινίες από το πρόσφατο 41ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. 

Επίσημη Πρώτη
Πρωτοεμφανιζόμενοι πολλά υποσχόμενοι σκηνοθέτες, καθώς και έμπειροι δημιουργοί μάς εμπιστεύτηκαν φέτος τις ταινίες τους. Στο 59ο ΦΚΘ θα δούμε σε πρώτη προβολή 12 φιλμ, τρία εκ των οποίων συμμετέχουν στο Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα της διοργάνωσης. Σας τα παρουσιάζουμε σε αλφαβητική σειρά:

Ακίνητο ποτάμι του Άγγελου Φραντζή: Η Άννα και ο Πέτρος έχουν μετακομίσει στη Σιβηρία λόγω των επαγγελματικών υποχρεώσεων εκείνου. Με έκπληξη ανακαλύπτουν ότι η Άννα είναι έγκυος, χωρίς να έχουν ολοκληρωμένες σχέσεις το τελευταίο διάστημα. Τον απάτησε;  Ή μήπως ευλογήθηκαν με ένα θαύμα; Το ζευγάρι περνά μια επώδυνη κρίση, όπου συγκρούονται η θρησκεία και η λογική, με ανεξέλεγκτες συνέπειες. Με τους Κάτια Γκουλιώνη, Ανδρέα Κωνσταντίνου, κ.ά.  Η ταινία συμμετείχε στο τμήμα Crossroads 2011 και στη δράση Thessaloniki Goes to Cannes της Αγοράς του ΦΚΘ που παρουσιάστηκε στο φεστιβάλ Καννών του 2017.


Ελεύθερο θέμα της Στέλλας Θεοδωράκη: Η Ίρις, καθηγήτρια σε σχολή καλών τεχνών, δίνει στους φοιτητές της μια άσκηση με «ελεύθερο θέμα». Εκείνοι εμπνέονται από την σύγχρονη πραγματικότητα και τους ανθρώπους γύρω τους και δημιουργούν ένα εργαστήριο παράλογων ιστοριών. Ένας από αυτούς «αντιγράφει» στοιχεία από τη ζωή της Ίριδας. Με τους Θεοδώρα Τζήμου, Δημήτρη Κίτσο, Αντώνη Καρυστινό, κ.ά.

Η δεξιά τσέπη του ράσου του Γιάννη Λαπατά: Ένας μοναχικός καλόγερος χάνει τη μοναδική συντροφιά του: τη σκυλίτσα του. Προσπαθεί να διαχειριστεί τη λύπη και μοναξιά που νιώθει. Με αυτή την «ταπεινή» για πολλούς, αφορμή, θα αναθεωρήσει τη ζωή του. Με τους Θοδωρή Αντωνιάδη, Γεράσιμο Σκιαδαρέση, Μάνο Βακούση, κ.ά.


Η δουλειά της του Νίκου Labôt: Όταν ο άντρας της χάνει τη δουλειά του, η Παναγιώτα, νοικοκυρά και μητέρα δυο παιδιών, ψάχνει για πρώτη φορά δουλειά και προσλαμβάνεται ως καθαρίστρια σε ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο. Παρά τις σκληρές συνθήκες, θα βιώσει μια πρωτόγνωρη αίσθηση οικονομικής και συναισθηματικής ανεξαρτησίας. Για πρώτη φορά θα σταθεί στα πόδια της. Με τους Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Δημήτρη Ήμελλο, Μαρία Φιλίνη, κ.ά.

Η νύχτα τ’ Αγι’ Αντώνη (Μακρόνησος Β11) του Θανάση Σκρουμπέλου: Ένα βράδυ, ο Αντώνης, απόστρατος αξιωματικός, ξεμένει στη Μακρόνησο. Συναντά τον Περικλή και την Σάρα κι ο χορός του θανάτου αρχίζει. Η νύχτα θα αποκαλύψει τα κρυμμένα μυστικά που τους συνδέουν. Παράλληλα, θα λύσει και τον γόρδιο δεσμό που τους κρατά δεμένους από παλιά, σε μια πορεία τραγικά λυτρωτική. Με τους Μαρία Παπαγαβριήλ, Θοδωρή Προκοπίου, Θανάση Κοντό.


Καταφύγιο ΙΙ: το μονοπάτι του πάγου του Χρήστου Νικολέρη: Μια παρέα νέων φτάνει σε ένα καταφύγιο μέσα στο δάσος, όταν ο ένας από αυτούς τραυματίζεται. Οι ντόπιοι λένε ότι κάτι σκοτεινό υπάρχει εκεί και δεν πλησιάζουν. Μια συμμορία ληστών που βρίσκεται στην περιοχή έχει επίσης ακούσει αυτές τις ιστορίες. Ποιος είναι ο αληθινός κίνδυνος; Τι παραμονεύει; Με τους Κίκα Ζαχαριάδου, Γιώργο Σπάνια, Βίκη Μαϊδάνογλου, Άρη Αντωνόπουλο, Νικόλα Παπαγιάννη, Δανάη Σκιάδη, κ.ά. 


Μαγικό δέρμα του Κωνσταντίνου Σαμαρά: Ο Νίκος κρατά ένα παλιό κομμάτι δέρμα, χαραγμένο με μια διαβολική συμφωνία που του υπόσχεται τα πάντα. Το κόστος; Η ζωή του. Καθώς βυθίζεται στην τρέλα, αναρωτιέται αν θα ξυπνήσει από τον εφιάλτη. Μια ριζοσπαστική ματιά στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Μπαλζάκ, με τους Χάρη Φραγκούλη, Ανθή Ευστρατιάδου, Τζένη Θεωνά, Ανδρέα Κοντόπουλο, Γιάννη Μπέζο, Άγγελο Παπαδημητρίου, Χάρη Ρώμα, κ.ά.

Τα δάκρυα του βουνού του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου: Αρχές του 20ού αιώνα. Μια παρέα μαστόρων πέτρας ζουν τη δική τους οδύσσεια. Μακριά από τον τόπο τους, κυνηγημένοι, αποκλεισμένοι από πολέμους και συγκρούσεις, μοιραία θα χαθούν ένας-ένας. Μόνο ο πρωτομάστορας, σαν άλλος Οδυσσέας, θα συνεχίσει την περιπλάνησή του. Με τους Λουκία Κατωπόδη, Σπύρο Γεωργόπουλο, Λυγερή Ταμπακοπούλου.


Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ του Μάριου Πιπερίδη: Ο Γιάννης ετοιμάζεται να φύγει από την Κύπρο. Όμως ο σκύλος του, ο Τζίμι, διασχίζει την Νεκρή Ζώνη, που χωρίζει τις ελεύθερες περιοχές από τα κατεχόμενα. Επειδή η μεταφορά ζώων από τα κατεχόμενα απαγορεύεται, για να τον φυγαδεύσει πίσω ο Γιάννης θα ζητήσει τη βοήθεια της πρώην του, ενός οικογενειάρχη που μένει στο παλιό του σπίτι και ενός τούρκου λαθρέμπορου. Μαζί θα ζήσουν μια μεγάλη, συγκινητική όσο και αστεία περιπέτεια. Με τους Αδάμ Μπουσδούκο, Βίκυ Παπαδοπούλου, Φάτι Αλ, κ.ά. 

Holy Boom της Μαρίας Λάφη: Κυριακή των Βαΐων. Ο 16χρονος Ιγκέ ανατινάζει το ταχυδρομικό κουτί της γειτονιάς. Τα LSD της Λένας και του Μανού καταστρέφονται. Τα έγγραφα της Άντια επίσης, όπως και το γράμμα του χαμένου παιδιού της Θάλειας. Οι ήρωες φτάνουν σε ακραίες συμπεριφορές. Με τους Νένα Μεντή, Luli Bitri, Αναστασία Ραφαέλα Κονίδη, Σαμουήλ Ακίνολα.

Scopophilia των Ναταλίας Λαμπροπούλου και Ηλέκτρας Αγγελετοπούλου: Μέσα από την ηδονοβλεπτική ματιά του διαδικτύου, ο Αλέξης γίνεται άθελά του μάρτυρας ενός φόνου και μπλέκει στον ιστό ενός κατά συρροή δολοφόνου. Θα μπορέσει να τον ξεσκεπάσει ή θα πιαστεί και ο ίδιος στην παγίδα του; Με τους Ηλέκτρα Καρτάνου, Κωνσταντίνο Λιάρο, Τζόυς Ευείδη, κ.ά.


The Waiter του Στηβ Κρικρή: O Ρένος είναι ένας επαγγελματίας σερβιτόρος. Μοναχικός και απόμακρος, παραμένει ευλαβικά προσκολλημένος στη ρουτίνα της καθημερινότητάς του. Μέχρι που αυτή θα κλονιστεί από μια αναπάντεχη γνωριμία που θα αλλάξει τις συνήθειές του. Ποτέ πια δεν θα είναι ο ίδιος.. Με τους Άρη Σερβετάλη, Γιάννη Στάνκογλου, Μαρία Καλλιμάνη, Chiara Gensini. Η ταινία συμμετείχε στο τμήμα Works in Progress 2017 της Αγοράς του ΦΚΘ.

Ξεπερνώντας τα σύνορα
Στην ενότητα «Ξεπερνώντας τα σύνορα» παρουσιάζονται σε πρεμιέρα 3 ταινίες από σκηνοθέτες που δραστηριοποιούνται εκτός Ελλάδας:

Κιμμέρια του Σάιμον Φαρμακά: Ένας νεαρός αγρότης και η οικογένειά του είναι καταχρεωμένοι σε ένα συγχωριανό τοκογλύφο. Όταν ένα παράξενο διαστημικό αντικείμενο πέφτει μέσα στο χωράφι του νεαρού, στη Νεκρή Ζώνη της Κύπρου, ο τοκογλύφος προτείνει να του αφαιρέσει μέρος του χρέους με τον όρο να του το παραδώσει. Με τους Κίκα Γεωργίου, Άθω Αντωνίου, κ.ά.


Παύση της Τώνιας Μισιαλή: Μια γυναίκα ζει παγιδευμένη σε έναν καταπιεστικό γάμο χωρίς αγάπη. Προσπαθώντας να δραπετεύσει, βρίσκει καταφύγιο σε ένα φανταστικό κόσμο εκδικητικής βίας. Φαντασία και πραγματικότητα μπερδεύονται. Άραγε, υπάρχει διέξοδος; Με τους Στέλα Φυρογένη, Ανδρέα Βασιλείου, Πόπη Αβραάμ, κ.ά.

Night Out του Στράτου Τζίτζη: Σάββατο βράδυ στο Βερολίνο. Ένα πολύχρωμο μίγμα ετερο-ομοφυλόφιλων, μόνων ή σε παρέες, βγαίνουν να διασκεδάσουν, εξερευνώντας τη νυχτερινή πόλη και τις σχέσεις τους. Οι ιστορίες τους μπλέκονται στο KitKatClub, θρυλικό για τα «διονυσιακά» πάρτι του. Εκεί όλα θα αλλάξουν. Με τους Katerina Martha Clark, Mara Scherzinger, Αλεξάνδρα Ζωιοπούλου, Σπύρο Μαρκόπουλο, κ.ά.

Μια δεύτερη ματιά
Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του 59ου ΦΚΘ θα προβληθούν επίσης 5 φιλμ που έχουν ήδη πραγματοποιήσει πρεμιέρα (σε αλφαβητική σειρά):

1968 του Τάσου Μπουλμέτη: Με αφετηρία τον επικό αγώνα ΑΕΚ - Σλάβια Πράγας που χάρισε το 1968 για πρώτη φορά στην ιστορία το κύπελλο Ευρώπης στην Ελλάδα, η ταινία ανακαλύπτει 50 χρόνια μετά το συναρπαστικό παρασκήνιο πίσω από αυτό το άπιαστο όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Με τους Βασιλική Τρουφάκου, Στέλιο Μάινα, Ορφέα Αυγουστίδη, Μανώλη Μαυροματάκη, κ.ά.

Καζαντζάκης του Γιάννη Σμαραγδή: Η βιογραφία του σπουδαίου έλληνα συγγραφέα φωτίζει σημαντικές στιγμές στη ζωή και το έργο του. Ανυποχώρητος στις αξίες του, ο Καζαντζάκης αντιμετώπισε με στωικότητα και αξιοπρέπεια τις διώξεις του. Το έργο του νίκησε το χρόνο, υμνώντας την ελευθερία του ανθρώπου και τις αξίες της ζωής. Με τους Μαρίνα Καλογήρου, Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, Θοδωρή Αθερίδη, κ.ά.

Κενή Διαθήκη του Αλέξανδρου Ευάγγελου Φασόη: Βασισμένο στο βιβλίο «Η Κενή Διαθήκη» του Πάρι Τακόπουλου, το φιλμ είναι ένας πειραματικός συνδυασμός πολυμέσων, λόγου, εικόνας και μουσικής που διατηρεί την παραβατικότητα και την εκφραστική δυναμική της αφήγησης αυτού του επαναστατικού λογοτεχνικού έργου. Συμμετέχουν οι Μάγια Λυμπεροπούλου, Ρένη Πιττακή, Πάρις Τακόπουλος, κ.ά.

Σε αυτή τη χώρα κανείς δεν ήξερε να κλαίει του Γιώργου Πανουσόπουλου: Δύο ανυποψίαστοι ξενομερίτες, ένας Γάλλος ευρωβουλευτής και μία νεαρή οικονομολόγος  φτάνουν στο ειδυλλιακό Αρμενάκι, ένα νησάκι κάπου στο Αιγαίο. Εκεί γνωρίζουν τον αλλόκοτο τρόπο ζωής, τις ανατρεπτικές αξίες των κατοίκων του, αλλά και τον απόλυτο έρωτα. Με τους Μαργαρίτα Πανουσοπούλου, Μπάμπη Χατζιδάκη, Φωτεινή Τσακίρη, κ.ά. Η ταινία συμμετείχε στο τμήμα Crossroads 2015 και στη δράση Thessaloniki Goes to Cannes της Αγοράς του ΦΚΘ, που παρουσιάστηκε στο φετινό Φεστιβάλ Καννών.

Chinatown – Τα τρία καταφύγια της Αλίκης Δανέζη Κνούτσεν: Η Κλειώ, από πατέρα Κινέζο και Κύπρια μητέρα, μεγάλωσε σε ένα μικρό χωριό στους λόφους της Κύπρου. Όταν γίνεται 18 χρονών, μαθαίνει ότι ο πατέρας της δεν πέθανε από φυσικά αίτια, αλλά δολοφονήθηκε από την κινέζικη μαφία. Μια περιπέτεια για γερά νεύρα έχει μόλις ξεκινήσει. Με τους Κατερίνα Μισιχρόνη, Θέμις Μπαζάκα, Γιάννη Στάνκογλου.

Μικρού μήκους ελληνικές ταινίες

■ Αφιέρωμα στον πρωτοπόρο animator Ιορδάνη Ανανιάδη
Το 59ο Φεστιβάλ παρουσιάζει 10 φιλμ μικρού μήκους του πολυβραβευμένου Θεσσαλονικιού animator Ιορδάνη Ανανιάδη, ο οποίος παραμένει δραστήριος από το 1966 ως σήμερα. Ο ίδιος θα μοιραστεί τα μυστικά της τέχνης του animation στο πλαίσιο ενός ειδικού masterclass που θα πραγματοποιηθεί στη διοργάνωση. Καυστικά και σατιρικά στη σύλληψή τους, με σουρεαλιστικές αναφορές, τα απολαυστικά κινούμενα σχέδια του Ανανιάδη σχολιάζουν διαχρονικά την επικαιρότητα, φιλοσοφούν σκωπτικά τη ζωή, κάνουν (αυτο)κριτική έξω από τα δόντια. Στο φεστιβάλ θα προβληθούν τα φιλμ Πανδαισία (1971), Ζάχος ο Μαζόχας (1979), Ο Κύκλος (1981), Η Τρύπα (1983), Αδάμ (1986), Εμείς οι Έλληνες (1996), Overground (Η Τρύπα 2) (2002), Μην Πετάξεις Τίποτα (Η Τρύπα 3) (2005), 12.410 και ένα τριαντάφυλλα (2010) και σε πρεμιέρα η νέα του ταινία Καρέκλες (2018).

■ «Acrobatics»
Νέοι έλληνες σκηνοθέτες με μέλλον μας συστήνονται με τις μικρού μήκους ταινίες τους, στο πλαίσιο του προγράμματος «Acrobatics» που επιμελείται η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών. Το Φεστιβάλ θα τις παρουσιάσει στο κοινό και τους επαγγελματίες του σινεμά που θα βρεθούν στην 59η διοργάνωση. Πρόκειται για τα φιλμ Λεωφόρος Πατησίων του Θανάση Νεοφώτιστου (2018), που συμμετείχε στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βενετίας, 37 Μέρες της Νικολέτας Λεούση (2018), Κατάψυξη του Δημήτρη Νάκου (2017), Κύβο του Αλέξανδρου Σκούρα (2016) και Μανέκι Νέκο του Μανώλη Μαύρη (2017) και Φράγμα του Γιώργου Τελτζίδη (2017). Το πρόγραμμα συμπληρώνεται από την σπονδυλωτή μικρού μήκους ταινία Acrobatics σε σκηνοθεσία των νεαρών αυτών δημιουργών.

Και βέβαια, θα παρουσιαστούν οι βραβευμένες 17 μικρού μήκους ταινίες από το πρόσφατο 41ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. 




read more " 59ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ || 1-11/11/2018 ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ ΣΤΟ 59ο ΦΚΘ "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »