Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2018

LA BELLE HÉLÈNE THE RETURN OF THE QUEEN Μουσική κωμωδία του JACQUES OFFENBACH Μουσική κωμωδία σε τρεις πράξεις σε λιμπρέτο των Ludovic Halevy & Henri Meilhac στο θέατρο ΙΜΚ



LA BELLE HÉLÈNE
THE RETURN OF THE QUEEN

του
JACQUES OFFENBACH


Μουσική κωμωδία σε τρεις πράξεις
σε λιμπρέτο των Ludovic Halevy & Henri Meilhac
Μετάφραση – Προσαρμογή στα Ελληνικά: Π. Χρυσάκης, Π. Αδάμ

Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Αδάμ
Μουσική Διεύθυνση: Μαρία Παπαπετροπούλου – Γιάννης Τσανακαλιώτης


Από 16 Νοεμβρίου2018 έως 5 Ιανουαρίου 2019
Παρασκευή στις 21:00 – Σάββατο στις 20:30




Η Μουσική Κωμωδία "Ωραία Ελένη " του Ζακ Όφενμπαχ επιστρέφει πιο όμορφη και πιο ανανεωμένη από ποτέ και γιορτάζει τον 5ο χρόνο επιτυχίας της στην Κεντρική Σκηνή του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης κάθε Παρασκευή και Σάββατο από 16/11/2018.
Η αιρετική σκηνοθεσία του Παναγιώτη Αδάμ και ένα σύνολο από εκλεκτούς ηθοποιούς -τραγουδιστές, χορευτές και μουσικούς συνθέτουν την πιο απολαυστική σάτιρα της φετινής  σεζόν.
Με μία ανατρεπτική και άκρως χιουμοριστική εκδοχή του γνωστού μύθου της Ωραίας Ελένης, μέσα από τη διαχρονική ματιά του, ο Όφενμπαχ μας προκαλεί με τα αιώνια ζητήματα της οικογενειοκρατίας, της ψευτοηθικής και της διεφθαρμένης εξουσίας.
*Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα ή καταστάσεις είναι εντελώς συμπτωματική και ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα!

Μην τη χάσετε!



                                                                

Ταυτότητα της παράστασης:
Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Αδάμ
Μουσική Διεύθυνση: Μαρία Παπαπετροπούλου, Γιάννης Τσανακαλιώτης
Μουσική Προσαρμογή: Επαμεινώνδας Βεργιόγλου
Μετάφραση - Προσαρμογή Διαλόγων: Πέτρος Χρυσάκης - Παναγιώτης Αδάμ
Σκηνικά - Κοστούμια: Βάλια Συριοπούλου
Επιμέλεια Κίνησης: Λουκάς Θεοδοσόπουλος
Σχεδιασμός Φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Φωτογραφίες: Στέφανος Κυριακόπουλος
Ερμηνεύουν: 
Μαρισία Παπαλεξίου, Γιάννης Φίλιας, Αναστάσιος Λαζάρου, Στέλιος Κέλλερης, Κωνσταντίνος Ζαμπούνης, Παύλος Πανταζόπουλος,
Γιάννης Βρυζάκης, Λέλα Χατζηελευθερίου, Λουκάς Θεοδοσόπουλος,
Πέτρος Τσοφύλλας
Παίζουν οι μουσικοί: 
Πιάνο: Μαρία Παπαπετροπούλου, Γιάννης Τσανακαλιώτης
Βιολί: Αυγουστίνος Μουστάκας
Τσέλο: Καίτη Πάντζαρη
Φλάουτο: Μαρία Παχνιστή

Το έργο
Στην κατά Offenbach εκδοχή, η μυθική ηρωίδα βρίσκεται εγκλωβισμένη σ’ ένα ανδροκρατούμενο περιβάλλον, διψασμένο για δύναμη και εξουσία. Έναν κόσμο που,  μόνιμα και εμμονικά, αρνείται να αντιμετωπίσει τη σήψη που τον κατατρώει. Εγωπαθείς βασιλιάδες, κακομαθημένα πριγκιπόπουλα, διεφθαρμένοι ιερείς, συνθέτουν τον σουρεαλιστικό καμβά της ιστορίας.
Ο συνθέτης χρησιμοποιεί την ηρωίδα του ως σύμβολο της προσωπικής ελευθερίας του ατόμου και της απελευθέρωσής του από τις στείρες κοινωνικές συμβάσεις που μας κρατούν δέσμιους μέχρι και σήμερα.
«Χρησιμοποιώντας το πολύτιμο υλικό του, θελήσαμε με χιούμορ και υπαινικτικά σαρκαστική διάθεση, όπως αυτός προστάζει, να στήσουμε μια φωτεινή και ευφάνταστη παράσταση που στόχο της έχει να ξαναδώσει στην κωμική όπερα τον λαϊκό της χαρακτήρα. Η ελληνική απόδοση του libretto και οι άμεσα αναγνωρίσιμες εικόνες στις οποίες βασιστήκαμε για τη δημιουργία αυτής της δουλειάς, συνθέτουν ένα θέαμα εύληπτο και ευφρόσυνο για τον σύγχρονο θεατή» σημειώνουν οι δημιουργοί της παράστασης.

Ο συνθέτης
Ο Jacques Offenbach γεννήθηκε στην Κολωνία το 1819. Ξεκίνησε αρχικά να παίζει βιολί και στη συνέχεια τσέλο. Το 1833 η οικογένεια του μετακόμισε στο Παρίσι, όπου ο Offenbach  κέρδιζε τα προς το ζην ως μουσικός ορχήστρας στην Opera Comique και συνέθετε μουσική δωματίου (ρομάντζα και βαλς).
Η πρώτη του προσπάθεια να γράψει σκηνικά έργα δεν ήταν πετυχημένη. Το 1850 έγινε Διευθυντής του Γαλλικού Θεάτρου και τη χρονιά της Παγκόσμιας Έκθεσης του Παρισιού (1855) άνοιξε το δικό του θέατρο, το Bouffes-Parisiens στα Ηλύσια Πεδία. Στο απόγειο της φήμης του, τη δεκαετία του 1860, ο Henri Meilhac και ο Ludovic Halévy συνεργάστηκαν μαζί του ως λιμπρετίστες. Μετά το Γαλλοπρωσικό Πόλεμο και την κατάρρευση της Δεύτερης Αυτοκρατορίας, η διάθεση της κοινωνίας άλλαξε και τα έργα του έγιναν λιγότερο δημοφιλή. Το Θέατρο της Χαράς πτώχευσε και αυτός αναχώρησε για περιοδεία στην Αμερική για να ξαναδοκιμάσει την τύχη του. Πέθανε ενώ ακόμα δούλευε στα Παραμύθια του Χόφμαν, μια φανταστική όπερα, την οποία συμπλήρωσε ο Ernest Guiraud.


Πληροφορίες
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος, Τ.Κ. 177 78, Τηλ. 210 3418550 & 210 3418579
Ημέρες, ώρα παραστάσεων: 16 Νοεμβρίου 2018 – 5 Ιανουαρίου 2019, Παρασκευή στις 21:00 & Σάββατο στις 20:30, στο Θέατρο του ΙΜΚ
Διάρκεια παράστασης: 100' με διάλειμμα (10').


Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 15,00 ευρώ
Μειωμένη τιμή: 12,00 ευρώ
Το μειωμένο εισιτήριο περιλαμβάνει τις εξής κατηγορίες: Σπουδαστές Ωδείων και μουσικών σχολών / Μαθητικό/ Φοιτητικό/ Νεανικό (έως 26 χρονών) / Κατόχοι κάρτας ανεργίας (ΟΑΕΔ) / Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) & Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων/ Κάτοχοι Κάρτας Πολιτισμού/ Κάτοχοι Κάρτας Club IFA (Γαλλικού Ινστιτούτου)/ Κάτοχοι Κάρτας ΙΤΙ (ΕΚΔΙΘ)/ Κάτοχοι Κάρτας ΟΙΕΛΕ (Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας)/ Κάτοχοι κάρτας ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης)/ ΑμΕΑ/ άνω των 65, κάτοχοι Κάρτας ΣΕΗ.
Ειδική τιμή: 10,00 ευρώ*
*Η ειδική τιμή αφορά σε ομάδες 10 ατόμων και άνω

Σημεία προπώλησης εισιτηρίων:
v  Στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος) από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 11:00 - 14:00, καθώς και μία ώρα πριν την προκαθορισμένη ώρα έναρξης της κάθε παράστασης.
v  Στο εκδοτήριο εισιτηρίων της Ticketservices, στην οδό Πανεπιστημίου 39, Αθήνα, (Δευτέρα & Παρασκευή 09:00 – 20:00, Τρίτη, Τετάρτη & Πέμπτη 09:00 – 21:00, Σάββατο 09:00 – 15:00).
v  Στα καταστήματα PUBLIC σε όλη την Ελλάδα (ώρες καταστημάτων).
v  Μέσω τηλεφώνου με χρέωση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας:
·         στο τηλεφωνικό κέντρο του Ιδρύματος 2103418579 (Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 11.00-14.00)
·         στο τηλεφωνικό κέντρο της Ticketservices 210 7234567 (Δευτέρα & Παρασκευή 09:00 – 20:00, Τρίτη, Τετάρτη & Πέμπτη 09:00 – 21:00, Σάββατο 09:00 – 15:00
v  Μέσω διαδικτύου με χρέωση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας στις διευθύνσεις:  
·         www.mcf.gr
·         www.ticketservices.gr
·         tickets.public.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :