Κυριακή, 18 Ιουνίου 2017

Yoga στη Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης – Casa Bianca

Το πρόγραμμα «Άθληση και Ψυχαγωγία στη Φύση» της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Αθλητισμού επισκέπτεται τη Δημοτική Πινακοθήκη – Casa Bianca!
Θα πραγματοποιηθούν δύο δράσεις YOGA με δωρεάν συμμετοχή, στον αύλειο χώρο, τις εξής ημερομηνίες:
Πέμπτη 22 Ιουνίου, 08:30 – 09:30 (πρωί) εδώ
Παρασκευή 23 Ιουνίου, 20:30 – 21:30 (απόγευμα) εδώ
Απαραίτητη προϋπόθεση συμμετοχής η ιατρική γνωμάτευση ή η ενυπόγραφη υπεύθυνη δήλωση με προσωπική ευθύνη.
Μην ξεχάσετε το yoga στρωματάκι σας!
Δηλώσεις συμμετοχής στα γραφεία της Δημοτικής Πινακοθήκης στην Casa Bianca, Βασ. Όλγας 180 και Θεμ. Σοφούλη ή στα τηλέφωνα: 2313 317633 – 2310 318536.
Σας περιμένουμε!!!
Να γυμναστούμε μαζί, να γεμίσουμε ενέργεια, χαρά και ευεξία!
read more " Yoga στη Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης – Casa Bianca "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

INSPIRE PROJECT 2017 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7-13 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Η νέα διοργάνωση INSPIRE PROJECT 2017 A DEED WITHOUT A NAME ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ
 με την καλλιτέχνιδα Ruthi Helbitz Cohen (γεν. 1969, Ισραήλ) ετοιμάζεται!


Το Εργαστήριο θα διενεργηθεί από τις 7 – 13 Ιουλίου 2017 και αμέσως μετά θα εγκαινιαστεί η έκθεση των έργων. Για το 2017 και μέχρι το 2019, η νέα διοργάνωση, με τίτλο Inspire Project”, θα απευθύνεται σε νέους καλλιτέχνες και κοινό, προκειμένου να προωθήσει τον σύγχρονο τρόπο παραγωγής έργων μέσα στο εργαστήριο. Το καλλιτεχνικό εργαστήρι για 20 νέους καλλιτέχνες θα διεξαχθεί από τις 7-13 Ιουλίου 2017. Οι εκθέσεις με τα καλλιτεχνικά έργα των εργαστηρίων και των έργων της Ruthi Helbitz Cohen θα εγκαινιαστούν αμέσως μετά την ολοκλήρωση του εργαστηρίου στις 13 Ιουλίου και θα διαρκέσουν έως τις αρχές Σεπτεμβρίου. Το εργαστήριο και οι εκθέσεις θα πραγματοποιηθούν στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Εγνατία 154, Θεσσαλονίκη 54636).

ΘΕΜΑ
Η πρώτη διοργάνωση του Inspire Project” βασίζεται στην ατμόσφαιρα που ανακαλεί το έργο της Helbitz Cohen: ανάμεσα στη μαγεία και την οικειότητα, το μύθο και την ψυχανάλυση, το καλλιτεχνικό έργο θα προσεγγιστεί ως ο χώρος που επαναπροσδιορίζει τις διαστάσεις του χρόνου και του τόπου. Τα σύμβολα και οι εικόνες, τα στρώματα του χρόνου μέσα στο χώρο, θα χρησιμεύσουν ως εργαλεία για την αποκωδικοποίηση «ενός έργου χωρίς όνομα», όπως οι μάγισσες απαντούν στην ερώτηση του Macbeth, όταν τις ρωτά τι είναι αυτό που κάνουν. Προηγούμενα στοιχεία, είτε βιογραφικά, ιστορικά, συλλογικά, ιδεολογικά ή υλικά, διεκδικούν το παρόν και θα αποτελέσουν τη βάση ενός αυτοσχεδιασμού για τη μυθική σκέψη σήμερα.
Αναγνωρίζοντας τις πολλαπλές προοπτικές που εκδηλώνονται από τη μυθική σκέψη στην παρούσα φάση, τοInspire Project” 2017 θα διερευνήσει τα διαφορετικά μέρη μιας αφήγησης, η οποία είναι εγγενώς ανοικτή και πολύπλευρη, απελευθερώνοντας το λόγο για τον μύθο και την τέχνη από οποιαδήποτε κατηγοριοποίηση.

Η Ruthi Helbitz Cohen (γεν. 1969, Ισραήλ) παρουσίασε το έργο της σε πολλές ατομικές εκθέσεις στο Ισραήλ, τη Γερμανία, τις Κάτω χώρες, την Κίνα και συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις. Διδάσκει Καλές Τέχνες και Ζωγραφική στην Oranim Academy of Art από το 2003. Για δύο χρόνια (2012-2014) εργάστηκε ως συντονίστρια των εργαστηρίων Καλών τεχνών. Σήμερα, πραγματοποιεί ένα νέο πρόγραμμα σπουδών στη ζωγραφική μέσω των διεπιστημονικών επιστημονικών μελετών για τις Ανθρωπιστικές επιστήμες και τις τέχνες για τους προχωρημένους φοιτητές με κατεύθυνση την ανάπτυξη μιας εικαστικής και προσωπικής γλώσσας. Η καλλιτέχνις συμμετέχει σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες για την κοινότητα, καθώς και στη δράση “Art piece (peaceproject” όπου συναντήθηκαν καλλιτέχνες από περιοχές συγκρούσεων.


ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ στο Εργαστήριο
Στο εργαστήριο είναι σκόπιμο να συμμετάσχουν φοιτητές Καλών Τεχνών που διανύουν το τελευταίο έτος των σπουδών τους ή απόφοιτοι (που δεν έχουν ξεπεράσει 5 έτη από το έτος αποφοίτησής τους), οι οποίοι πρωτίστως εκδηλώνουν ειδικό ενδιαφέρον για συμμετοχικές και εργαστηριακές εκπαιδευτικές διαδικασίες.  

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ στο Εργαστήριο
Στο εργαστήριο θα γίνουν δεκτές αιτήσεις υποψήφιων συμμετεχόντων που θα περιλαμβάνουν:

1. φόρμα συμμετοχής: Η φόρμα βρίσκεται παρακάτω στο έγγραφο και είναι διαθέσιμη online στην ιστοσελίδαwww.pkm.gov.gr (>’Προκηρύξεις’). http://www.pkm.gov.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=62&proclid=2345
2. Οπτικό υλικό πρόσφατης δουλειάς του καλλιτέχνη: έως δέκα (10) φωτογραφίες πρόσφατης δουλειάς σε ηλεκτρονική ή έντυπη μορφή μεγέθους Α4. Προαιρετικά, οι καλλιτέχνες μπορούν να υποβάλουν και portfolio σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή
* Οι αιτήσεις παραδίδονται έως τις 27 Ιουνίου 2017 στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ή αποστέλλονται ταχυδρομικά στη διεύθυνση:

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Εγνατία 154 (εντός ΔΕΘ)
546 36 Θεσσαλονίκη
Με την ένδειξη «Inspire Project».

Εναλλακτικά, αποστέλλονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση mmcart@mmca.org.gr, με την ένδειξη «InspireProject».

Σας προσκαλούμε να εκδηλώσετε το ενδιαφέρον σας για μια ακόμη μοναδική καλλιτεχνική εμπειρία και να ενημερώσετε όποιον καλλιτέχνη θεωρείτε ότι θα ενδιαφερόταν για την συμμετοχική διαδικασία του Inspire Project 2017!

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (EΤΠΑ).

Συνημμένα: Πρόσκληση και αίτηση συμμετοχής έως τις 27 Ιουνίου 2017
read more " INSPIRE PROJECT 2017 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7-13 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

στο Δημαρχιακό Μέγαρο Η Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης σας προσκαλεί να γιορτάσετε μαζί της την Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής.


Κάθε χρόνο στις 21 Ιουνίου, την ημέρα του καλοκαιριού, η μουσική είναι το κύριο θέμα ενδιαφέροντος σε πολλές πόλεις της Ευρώπης. Η Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης  σας προσκαλεί να γιορτάσετε μαζί της την Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής.
Πρόγραμμα:
Φ.Μέντελσον : Εβρίδες εισαγωγή op. 26
Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ: “Έτσι κάνουν όλες” εισαγωγή
Φ.Σοπέν : Κοντσέρτο για πιάνο Νο 2 op.21
Λ.Β.Μπετόβεν: Συμφωνία Νο4 (1ο και 2ο μέρος)
Λ.Β.Μπετόβεν : “Κοριολανός” εισαγωγή
Σολίστ: Αντώνης Ασπρίδης
Ο Αντώνης Ασπρίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου, το 2010, άρχισε τα πρώτα του μαθήματα πιάνου και συνέχισε στο Ωδείο Βορείου Ελλάδος με καθηγητή τον Παύλο Δημητριάδη.
Το 2013 απέσπασε το Γ’ Βραβείο στη Β’ Κατηγορία του Πανελλήνιου Μουσικού Διαγωνισμού Ταλέντα – Βραβεία “ΦΙΛΩΝΑ”, ενώ την ίδια χρονιά συμμετείχε στον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πιάνου που διοργάνωσε το Ωδείο Βορείου Ελλάδος, όπου έλαβε το Α’ Βραβείο στη Β’ Κατηγορία, μαζί με διετή υποτροφία σπουδών. Το 2014 συμμετείχε στον 5ο Πανελλήνιο Μουσικό Διαγωνισμό Μαρίας Χαιρογιώργου – Σιγάρα λαμβάνοντας Α’ Βραβείο στη Β’ Κατηγορία, ενώ τον Απρίλιο του 2015 συμμετείχε στον 23ο International Competition for Instrumentalists and Composers που διεξήχθη στη Σόφια και απέσπασε Β’ Βραβείο.
Έχει παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια, ενώ παράλληλα έχει λάβει μέρος, ως ενεργός σπουδαστής, στον Κύκλο Μαθημάτων του Τμήματος Πιάνου της Θερινής Ακαδημίας Unlimited Music and Arts. Τον Ιούνιο του 2016 απέκτησε Πτυχίο Αρμονίας με βαθμό Άριστα και Πτυχίο Πιάνου από το Ωδείο Βορείου Ελλάδος με Άριστα Παμψηφεί και “Βραβείο Εξαιρετικής Απόδοσης και Ερμηνείας”.
Έχει εμφανιστεί ως σολίστ στο Παρίσι, σε ρεσιτάλ πιάνου του Συλλόγου “Philomuses”.
Από τον Οκτώβριο του 2016 συνεχίζει σπουδές πιάνου στο Κ.Ω.Θ., στην τάξη Διπλώματος του Παύλου Δημητριάδη, και Αντίστιξη στην τάξη του Κώστα Τσούγκρα.
Διεύθυνση: Γιώργος Κουρίτας
Ο Γιώργος Κουρίτας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσε στο Βόλο. Άρχισε τις σπουδές του στο βιολί, και σπούδασε με την Rimma Sushanskaya στην Αγγλία. Ακολούθως, σπούδασε διεύθυνση ορχήστρας στις ΗΠΑ στο Cincinnati College-Conservatory of Music με τον Mark Gibson, και στο Eastman School of Music με τον Neil Varon. Ολοκληρώνοντας το μεταπτυχιακό και διδακτορικό με επιτυχία στη διεύθυνση ορχήστρας, ξεκίνησε στη συνέχεια να κάνει τα πρώτα επαγγελματικά βήματα. Πλέον κατέχει τη θέση του Director of Instrumental Studies στο Saddleback College στην πολιτεία της Καλιφόρνια στις ΗΠΑ, όπου μεταξύ άλλων διευθύνει την Συμφωνική Ορχήστρα και το Σύνολο Πνευστών.
Για τρία χρόνια δούλεψε με την Συμφωνική Ορχήστρα του Boise της πολιτείας του Αιντάχο, όπως επίσης και με την Ορχήστρα Νέων της ίδιας πόλης την οποία οδήγησε σε περιοδεία για πρώτη φορά στην ιστορία της.
Έχει δουλέψει ως βοηθός μαέστρος με την Συμφωνική Ορχήστρα, την Ορχήστρα Δωματίου, και την Ορχήστρα Νέων του Σινσινάτι. Ακόμη έχει γίνει δεκτός σε πολλά masterclasses ως ενεργός συμμετέχων με διακεκριμένους μαέστρους και ορχήστρες στην Αμερική όπως οι Kurt Masur-δυο φορες, και επιλέχτηκε για την τελική συναυλία του masterclass-, Gerard Schwarz, Carl St. Clair, JoAnn Falletta, Alexander Mickelthwate και άλλους.
Το καλοκαίρι του 2010 επιλέχθηκε μέσα από πολλούς υποψηφίους ως Conducting Fellow από το διάσημο αμερικανό μαέστρο Lorin Maazel και πήρε πολύ καλές κριτικές από τις εφημερίδες Washington Post και Washington Times. Μεταξύ των πολυάριθμων διακρίσεων που έχει λάβει είναι το American Prize in Conducting και το Virginia Symphony Conducting Masterclass Outstanding Participant. Το Νοέμβριο του 2015 επιλέχτηκε να πάρει μέρος στο διεθνή διαγωνισμό διεύθυνσης ορχήστρας Antal Dorati στη Βουδαπέστη. Έχει διευθύνει και συνεργαστεί με πολλές ορχήστρες στην Ευρώπη και στην Αμερική
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ

ΩΡΑ

(Τετάρτη) 9:30 μμ
read more " στο Δημαρχιακό Μέγαρο Η Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης σας προσκαλεί να γιορτάσετε μαζί της την Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής. "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Στον Κήπο του Κυβερνείου (παλατάκι) «Εστουδιαντίνες» Της Σμύρνης και της προσφυγιάς Τρίτη 20/6/2017 και ώρα 21:00.


Ο Χορευτικός Όμιλος Θεσσαλονίκης έπειτα από την αναβολή της συνάντησης του με την Εστουδιαντίνα  Νέας Ιωνίας σας περιμένει στον Κήπο του Κυβερνείου (παλατάκι) την ημέρα
Τρίτη 20/6/2017 και ώρα 21:00.

    Της Σμύρνης και της προσφυγιάς
Χορεύει το τμήμα παραστάσεων του συλλόγου
Παρουσιάζονται χοροί, τραγούδια και μελωδίες που αγαπήθηκαν,
 τραγουδήθηκαν και χορεύτηκαν τόσο στη Σμύρνη όσο και στην κυρίως
 Ελλάδα μετά το 1922,  όπως αποδόθηκαν από  ιδιαίτερου τύπου ορχήστρες, γνωστές ως «Εστουδιαντίνες». Οι Εστουδιαντίνες αποτελούνταν από έξι έως δέκα ιδιαίτερα ταλαντούχους  μουσικούς, συχνά με ωδειακή  μόρφωση, μουσικούς που έπρεπε να γνωρίζουν και την ανατολική αλλά και την ευρωπαϊκή μουσική και που
συχνά τραγουδούσαν  πολυφωνικά. Κύρια όργανά τους ήταν το μαντολίνο,
η κιθάρα, το βιολί και το σαντούρι. Ως ορχήστρες, ήταν  συνήθως στημένες σε ευρωπαϊκά πρότυπα και συνεργάζονταν πάντα με εξαιρετικούς τραγουδιστές. Είχαν πλουσιότατο ρεπερτόριο, το οποίο άλλες το απέδιδαν με πιο ανατολίτικο χρώμα και άλλες με  λυρικότερο ύφος. Αμανέδες και αυτοσχεδιασμοί, καρσιλαμάδες και τσιφτετέλια, ζεϊμπέκικα, συρτά και χασάπικα παίζονταν μαζί με κλέφτικα,  μωραϊτικα, τούρκικα, αράβικα,  αρβανίτικα  και ρουμάνικα κομμάτια και δίπλα σε
καντσονέτες, βαλσάκια, καντάδες  και κομμάτια από οπερέτες και όπερες,
ώστε οι ορχήστρες να  ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις των διάφορων
κοινωνικών ομάδων της  Σμύρνης και τις  απαιτήσεις ενός πολυπολιτισμικού κοινού, οι εσωτερικές ζυμώσεις του οποίου, όσον αφορά τη μουσική, διαμόρφωσαν το  γνωστό ως  σμυρναίικο μουσικό είδος. 
                
Παίζει η «Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας Βόλου» με τους παρακάτω μουσικούς : 
Γκουβέντας   Κυριάκος      βιολί
Μέρμηγκας  Νίκος             λάφτα – μπουζούκι
Καλιούρης   Αντώνης         κλαρίνο
Βουγιούκας    Δήμος          ακορντεόν
Τσέρτος    Γιάννης              πιάνο
Κανέλου   Εύη                     κρουστά
Πλαγιαννάκος Γιάννης        κοντραμπάσο
Τσέρτος Μπάμπης , Στρατηγού Ασπασία  τραγούδι
Κατσιγιάννης  Ανδρέας      σαντούρι – καλλιτεχνική δ/νση
Ώρα έναρξης  : 21.00
Είσοδος με πρόσκληση

Κείμενα - Παρουσίαση : Λαδά Μαρία
Φωτισμος : Γαβριηλίδης Παύλος
Μουσική επιμέλεια : Παληογιάννης Δημήτρης
Οργάνωση - Επιμέλεια εκδήλωσης :   Παληογιάννης  Σάκης



read more " Στον Κήπο του Κυβερνείου (παλατάκι) «Εστουδιαντίνες» Της Σμύρνης και της προσφυγιάς Τρίτη 20/6/2017 και ώρα 21:00. "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Οι StringLESS τραγουδούν για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης


Οι StringLESS τραγουδούν για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής
στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης


Ένα ταξίδι στη μουσική με «ξεναγούς» το γυναικείο πολυφωνικό συγκρότημα StringLESS διοργανώνει την Τετάρτη 21 Ιουνίου 2017 στις 20:00, το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής.  

Το φωνητικό σχήμα από τη Θεσσαλονίκη, με το όνομα που παραπέμπει στα μυθικά πλάσματα της ελληνικής παράδοσης, αλλά σημαίνει και «χωρίς χορδές» (“without strings”), θα παρουσιάσει τραγούδια από την Ελλάδα και τα Βαλκάνια σε ένα μοναδικό live, όπου τα μουσικά όργανα απουσιάζουν και αντικαθίστανται από τις φωνές!

Επί σκηνής οι ηχοπαραγωγοί: Albena Ivanova Kutova, Κατερίνα Μαυροφρύδου, Έλσα Μουρατίδου, Βασιλική Αλεξίου, Δωροθέα Μιχαήλ.


Info:
Τετάρτη 21 Ιουνίου 2017
Ώρα 20:00
Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α, Λιμάνι)


Είσοδος ελεύθερη
read more " Οι StringLESS τραγουδούν για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Ο Διονύσης Σαββόπουλος στον ΜΟΥΣΙΚΟ ΙΑΝΟ


Ο Διονύσης Σαββόπουλος στον ΜΟΥΣΙΚΟ ΙΑΝΟ
Δευτέρα 19 Ιουνίου | Ώρα: 19.00-20.00
ΥΠΟΓΡΑΦΗ CD

Ο Διονύσης Σαββόπουλος δεν χρειάζεται συστάσεις!
Τον ξέρουμε και μας ξέρει!
Και μας δίνει την αποκλειστική δυνατότητα να τον γνωρίσουμε από κοντά,
στον ΜΟΥΣΙΚΟ ΙΑΝΟ.
Λίγες μέρες πριν τη μεγάλη συναυλία του για το ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ
στο Καλλιμάρμαρο, γιορτάζει τα 3 χρόνια του ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΙΑΝΟΥ, μαζί μας!

Σας περιμένουμε!

ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΙΑΝΟS: Σταδίου 24, Τ. 210 3217810www.ianos.gr


Άννα Θεοδόση
Διεύθυνση Επικοινωνίας
IANOS | T 210 3217810 (επιλ. 5) | M 6958004810 | F 2103217686 | E pr@ianos.gr | www.ianos.gr

read more " Ο Διονύσης Σαββόπουλος στον ΜΟΥΣΙΚΟ ΙΑΝΟ "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Από το STUDIO Εταιρότητα «Ο Βίος του Ευστράτιου | Γραφή Πρώτη» ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ 2017



Ο Βίος του Ευστράτιου
Γραφή Πρώτη
Κείμενο - Σκηνοθεσία : Θωμάς Βελισσάρης
Από το STUDIO Εταιρότητα

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ 2017
Μετά από έναν επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων στον Μπενσουσάν Χαν στη Θεσσαλονίκη, η παράσταση «Ο Βίος του Ευστράτιου | Γραφή Πρώτη» συνεχίζει με μία σειρά καλοκαιρινών παραστάσεων συμμετέχοντας σε γνωστά φεστιβάλ της πόλης και όχι μόνο.
Το αναλυτικό πρόγραμμμα του καλοκαιριού:
§  ΠΕΜΠΤΗ 15 ΙΟΥΝΙΟΥ: ΤΑΡΑΤΣΑ ΚΤΙΡΙΟΥ ΕΣΗΕΜΘ, ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΚΑΛΛΑΡΗ 5, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
§  ΠΕΜΠΤΗ 22 ΙΟΥΝΙΟΥ: ΤΑΡΑΤΣΑ ΚΤΙΡΙΟΥ ΕΣΗΕΜΘ, ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΚΑΛΛΑΡΗ 5, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Θα ακολουθήσει PARTY της παράστασης στο Bar "MISS BLANCHE", ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΚΑΛΛΑΡΗ 6, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
§  ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΙΟΥΛΙΟΥ:  ATHENS REBORN FESTIVAL ΣΤΟ ΘΗΣΕΙΟΝ, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ, ΤΟΥΡΝΑΒΙΤΟΥ 7, ΨΥΡΡΗ, ΑΘΗΝΑ
§  ΔΕΥΤΕΡΑ 24 & ΤΡΙΤΗ 25 ΙΟΥΛΙΟΥ: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΗΠΟΥ – ΓΙΟΡΤΕΣ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ, ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
§  ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ: ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ, ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ 21, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ


«Αυτοκαταστροφική ιλαροτραγωδία, ηθογραφία μιας απαίδευτης χώρας, σαρκασμός, περιπλάνηση, καθώς ο ήρωας Ευστράτιος, όπως τον αναπαριστούν, καθότι απών, οι διηγήσεις των συγχωριανών του, μοιάζει με «εθνική ταυτότητα», έτσι όπως μεταξύ φανταστικού και πραγματικού πλάθεται, ανασυγκροτείται και αναπαρίσταται από τη μνήμη. Χμ, μπορεί κι ό,τι «συνέβη» στις παραστάσεις στο Μπενσουσάν Χαν της οδού Εδέσσης στα Λαδάδικα να ήταν κι ό,τι πιο συγκλονιστικό γέννησε η εναλλακτική θεατρική σκηνή της πόλης.»
Athens Voice, Στέφανος Τσιτσόπουλος
«...Μία εντυπωσιακά πρωτότυπη και λιτή παραγωγή, συνέπεια μιας εποχής οικονομικής κρίσης που κατάφερε να κόψει τα χέρια και τα πόδια των περισσότερων καλλιτεχνών , όχι όμως και τα φτερά τους.»
Francesco Chiaro, Teatro Persinala



Το εγχείρημα
Βρισκόμαστε στην Ελλάδα του σήμερα και αναβιώνουμε μνήμες του 1950. Ή μήπως βρισκόμαστε στο παρελθόν και προδιαγράφουμε τα γεγονότα του σήμερα; Λίγη σημασία έχει στο έργο οποιαδήποτε αντιστροφή του χρόνου, καθώς το σκηνικό βίωμα βρίσκει τους ήρωες σε μία χρονική ολότητα, που δεν τη μετράνε δείκτες αλλά ανθρώπινα βήματα. Το κείμενο αποτελεί μια πρωτότυπη γραφή, που αναμιγνύει φανταστικά στοιχεία με πραγματικές μνήμες από τη σημερινή Βροντού Πιερίας, τον τόπο από τον οποίο κατάγεται ο συγγραφέας. Πρόκειται για μια ιλαρή τραγωδία, που σκιαγραφεί τη ζωή στην ελληνική επαρχία, όχι μέσω κάποια σχετικής ηθογραφίας, αλλά καταγράφοντας τις ανθρώπινες εκείνες επιθυμίες, τους περιορισμούς και τα πάθη, που ανοικοδόμησαν την παιδεία και τον πολιτισμό μιας χώρας που αναζητούσε την προσωπική της ταυτότητα. Το θεατρικό και συγγραφικό αυτό εγχείρημα βρίσκεται, ήδη από τη σύλληψη του, σε μια διαρκή εξέλιξη. Η πρώτη γραφή του «Βίου του Ευστράτιου» γεννήθηκε μέσα από μια «ανταλλαγή». Τα προσωπικά βιώματα και οι μνήμες του συγγραφέα παντρεύτηκαν σκηνικά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε ηθοποιού και έτσι σταδιακά πλάστηκαν οι χαρακτήρες. Το ίδιο δυναμικά οικοδομείται και η δραματουργική δομή του έργου. Στόχος του εγχειρήματος είναι η πρώτη αυτή γραφή του κειμένου, αφού ζυμωθεί θεατρικά και δραματουργικά, να γεννήσει μία επόμενη, εμπλουτισμένη από την εμπειρία που προηγήθηκε, η οποία αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε ένα ακόμη πιο ώριμο σκηνικό αποτέλεσμα.

Η υπόθεση του έργου
Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από τη ζωή του Ευστράτιου, ενός νεοέλληνα μεγαλοεπιχειρηματία, που πια μετρά τις τελευταίες ώρες ζωής. Ο Ευστράτιος, μεγαλωμένος στην Βροντού, ένα χωριό της Πιερίας στους πρόποδες του Ολύμπου, παίρνει την απόφαση να αποκηρύξει το παρελθόν του και να διαγράψει την ιστορία του, όταν έφηβος εγκαταλείπει οριστικά τον τόπο του για να αναμετρηθεί φιλόδοξα με τη ζωή. Όταν η κόρη του Σωσάννα, σε μια προσπάθεια αυτοπροσδιορισμού, ζητήσει απαντήσεις για το άγνωστο παρελθόν του πατέρα της, τότε θα ξεκινήσει ένα ταξίδι, χωρικό και χρονικό, στις πιο παλιές και ανομολόγητες μνήμες. Η Σωσάννα, με μόνη πληροφορία το όνομα της γενέτειρας του πατέρα της, φτάνει στην Βροντού. Εκεί συνδιαλέγεται με όλες τις φωτεινές και σκοτεινές πτυχές, που χάραξαν το δρόμο του Ευστράτιου. Τα μεγάλα ερωτήματα που θα απαντηθούν σε αυτό το οδοιπορικό, θα προκύψουν μέσα από έναν σκηνικό διάλογο με τον «χορό», ένα σύνολο ανθρώπων του χωριού, που καταθέτουν προσωπικές μαρτυρίες, σε μια ύστατη προσπάθεια να απεγκλωβιστούν από αυτές. Έτσι, συντίθεται τελικά και η μέχρι τότε ελλιπής φιγούρα του Ευστράτιου, η οποία, σαν σύμβολο πια, θα αδειάσει στον επιθανάτιό της ρόγχο από λέξεις, που αναμετρώνται με την εθνική μας ταυτότητα και ιστορία, την γυναικεία φύση και το θρίαμβο της μητρότητας σε μια πατριαρχική κοινωνία, την συγκυρία του έρωτα, τη συγκυρία της ύπαρξης, τα όρια πραγματικού και φανταστικού, ζωής και θεάτρου, μια κβαντική και φιλοσοφική θεώρηση, στην οποία χρόνος δεν υπάρχει παρά μόνο ανθρώπινη ανάγκη.

Η σκηνική πραγμάτωση
Η προσέγγιση βασίζεται σε μία αντεστραμμένη Θεία Λειτουργία. Με όρους που θυμίζουν αρχαία τραγωδία, ο «Υποκριτής» συνδιαλέγεται με το «Χορό» σε μία σύγχρονη γλώσσα, που θα μπορούσε ωστόσο, σε μία άλλη πραγματικότητα, να αποτελεί απόσπασμα από Συναξάρι Αγίου. Η αισθητική αυτή κατεύθυνση συμπληρώνεται από στοιχεία Βυζαντινού Μέλους και παραδοσιακής πολυφωνικής μουσικής, τα οποία επωμίζεται ο θίασος επί σκηνής σε όλη τη διάρκεια του έργου. Η λιτότητα των σωμάτων και των σκηνογραφικών και ενδυματολογικών επιλογών αντιστοιχεί στην ανάλογη λιτότητα μιας Βυζαντινής Αγιογραφίας, και η ατμόσφαιρα που επιδιώκεται επιθυμεί να ανοίξει έναν δρόμο, μέσα από τον οποίο ο θεατής θα γίνει κοινωνός ενός μυστηρίου ή τελετουργικού.

Διάρθρωση του έργου
Ο Βίος του Ευστράτιου
Γραφή πρώτη
Εικόνα 1η: Σωσάννας αφύπνισις εν μεγίστη κακοκαιρία
Εικόνα 2η: Σωσάννας άφιξις εν χωρίω Βροντού το λεγόμενον
Εικόνα 3η: Εν Odeon πλατεία
Εικόνα 4η: Ζηνοβία, η Βρεφοκρατούσα
Intermezzo: Αγγέλου επίκλισις και προσευχή
Εικόνα 5η: Ευστράτιος, ο Ελπιδοφόρος
Εικόνα 6η: Βερονίκη, η Αιμορροούσα
Intermezzo 2: Χορός του αθώου έρωτα και της εγκατάλειψης
Εικόνα 7η: Ισιδώρα, η δια Χριστόν Σαλή
Εικόνα 8η: Ηλιόδωρος
Εικόνα 9η: Μεθοδία σου η μνήμη
Εικόνα 10η: Ευστράτιος ο εκ των νεκρών ανανήψας
Τέλος πρώτης γραφής
Οι συντελεστές
Σύλληψη-Συγγραφή–Σκηνοθεσία του έργου: Θωμάς Βελισσάρης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Τατιάνα Νικολαΐδου, Μαρίνα Καζόλη
Μουσική Διδασκαλία-Επιμέλεια: Ευτυχία Καβαλίκα
Οργάνωση Παραγωγής: Τατιάνα Νικολαΐδου & Θίασος
Σκηνογραφική-Ενδυματολογική Επιμέλεια: Ο Θίασος
Αφίσα - Teaser - Φωτογραφίες : Τατιάνα Νικολαΐδου

Ηθοποιοί: Αλεξανδρίδου Μαρία, Αρουτζίδου Μαρία, Καβαλίκα Ευτυχία, Καραγεώργου Μάρω, Κουστολίδης Δημήτρης, Μάγειρος Βαγγέλης, Παντελίδου Έλενα, Παππά Ναταλία-Λυδία, Χατζηγεωργίου Κώστας
read more " Από το STUDIO Εταιρότητα «Ο Βίος του Ευστράτιου | Γραφή Πρώτη» ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ 2017 "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »