Κυριακή, 23 Απριλίου 2017

«Αφιέρωμα στην Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ», στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

«Αφιέρωμα στην Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ»,
στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης


Τιμητική εκδήλωση
σε μια γυναίκα-σύμβολο με διεθνές κύρος
με την υπογραφή του Θανάση Λάλα
Ο Σύλλογος «Οι Φίλοι του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών», θα πραγματοποιήσει εκδήλωση προς τιμήν της διεθνούς κύρους Βυζαντινολόγου Ελένης Γλύκατζη - Αρβελέρ, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (αίθουσα Φίλων Μουσικής), το Σάββατο 6 Μαΐου 2017 και ώρα 20.00.
Η Ελένη Γλύκατζη – Αρβελέρ παρουσιάζεται ως μια γυναίκα σύμβολο δημιουργικότητας, κύρους και δύναμης μέσα από ένα «ζωντανό θεατρικό ντοκιμαντέρ», που δημιούργησε ο Θανάσης Λάλας συνεργασία με την Ελευθερία Ντεκώ. Στην εκδήλωση συμμετέχει ζωντανά ο Θανάσης Λάλας και η Ελένη Αρβελέρ.

Πρόκειται για ένα μοναδικό αφήγημα διάρκειας πενήντα λεπτών, με  ήχο και εικόνα, του οποίου το πρωτογενές οπτικό και ηχητικό υλικό, με συνομιλίες 16 ωρών με την Ελένη Αρβελέρ, προέρχεται από το αρχείο του Θανάση Λάλα, βασικού δημιουργού του αφιερώματος
Η διεθνούς κύρους βυζαντινολόγος υπήρξε η πρώτη γυναίκα πρόεδρος του Τμήματος Ιστορίας του Πανεπιστημίου της Σορβόννης και η πρώτη γυναίκα πρύτανης του φημισμένου γαλλικού πανεπιστημιακού ιδρύματος. Είναι επίσης πρύτανης του Πανεπιστημίου της Ευρώπης.
Στην πολυετή ακαδημαϊκή της σταδιοδρομία, έχει αναλάβει κατά καιρούς σημαντικές θέσεις σε αξιόλογους πολιτιστικούς και επιστημονικούς φορείς. Για το έργο της έχει τιμηθεί με πλήθος βραβεία και διακρίσεις σε πολλές χώρες. Η συγγραφική της δραστηριότητα είναι πλούσια, ενώ καλείται συχνά να παρουσιάσει ομιλίες και διαλέξεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό με θέμα τη Βυζαντινή Ιστορία.
Mε την υποστήριξη του Συνδέσμου Γυναικών Θεσσαλονίκης - Μακεδονίας «εν Αθήναις».

Προπώληση εισιτηρίων: ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣτηλ. 2310 895 800 Online: http://www.ticketservices.gr/el/events/?eventid=2591&showid=21948
read more " «Αφιέρωμα στην Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ», στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Ανοίγει τις πύλες της στις 26 Απριλίου η Ανθοκομική έκθεση Καλαμαριάς την Τετάρτη 26 Απριλίου

Ανοίγει τις πύλες της στις 26 Απριλίου η Ανθοκομική έκθεση Καλαμαριάς


Με μια θαυμάσια και μεγάλη ποικιλία φυτών και λουλουδιών εγκαινιάζεται  την Τετάρτη 26 Απριλίου στις 7 το απόγευμα, από το Δήμαρχο  Θεοδόση Μπακογλίδη, η 30η Ανθοκομική Έκθεση Καλαμαριάς, στην πλαζ Αρετσούς.

Την έκθεση που αποτελεί ένα σημαντικό βήμα παρουσίασης ανθοκομικών προϊόντων διοργανώνει η Δημοτική Εμπορική Τουριστική  Επιχείρηση Καλαμαριάς Ανώνυμη Εταιρία ΟΤΑ. Εκατοντάδες είδη λουλουδιών και φυτών θα είναι και πάλι οι πρωταγωνιστές αυτής της εκδήλωσης και οι επισκέπτες από την πλευρά τους  θα έχουν τη δυνατότητα μέχρι  και την Τετάρτη 10 Μαΐου να θαυμάσουν  τη μεγάλη ποικιλία που αναδύουν το άρωμα της Άνοιξης και  να διαλέξουν ό,τι επιθυμούν για τους ανθόκηπους και τις γλάστρες τους. Ταυτόχρονα πλούσιες πολιτιστικές εκδηλώσεις που  θα πραγματοποιούνται κάθε βράδυ με την συμμετοχή Συλλόγων της περιοχής της ανατολικής Θεσσαλονίκης θα διασκεδάζουν τους επισκέπτες.

Σε αυτή τη γιορτή της φύσης, 50 περίπου εκθέτες συμμετέχουν , παραγωγοί φυτών εσωτερικού και εξωτερικού χώρου –εποχιακού και εκθέτες με παρεμφερή προϊόντα από την κεντρική Μακεδονία, επιχειρήσεις με είδη κεραμικής – λαϊκής τέχνης, διακόσμησης, χειροτεχνίας αλλά και επιχειρήσεις με είδη εξοχής, κήπου και καλοκαιρινού ενδιαφέροντος, εκθέτοντας  τα προϊόντα τους. Στη φετινή διοργάνωση συμμετέχει και  ο παραγωγός και συλλέκτης Μιχάλης Τσομπανίδης με τη σπάνια συλλογή  τροπικών ψαριών, δενδρυλλίων μπονσάϊ αλλά  και ξυλόγλυπτες κατασκευές.

Η Ανθοκομική, σημαντικό βήμα παρουσίασης ανθοκομικών προϊόντων,  είναι ένας θεσμός που καταξιώθηκε, αγαπήθηκε και λειτουργεί εδώ και τριάντα χρόνια από τη Δημοτική Εμπορική και Τουριστική Επιχείρηση Καλαμαριάς και σηματοδοτεί την έναρξη της θερινής περιόδου όλης της πλαζ Αρετσούς. 

Στη μεγάλη αυτή διοργάνωση συμβάλουν και η Διεύθυνση Πρασίνου του Δήμου Καλαμαριάς, το Κέντρο Ειδικής Αγωγής με το τμήμα Γεωπονίας,Ο Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Κεντρικής Μακεδονίας, η Χ.Α.Ν. Καλαμαριάς και  το Ζωοφιλικό Οικολογικό Σωματείο «Μαζί Μπορούμε»  

Το ωράριο της έκθεσης είναι:

Ø  Τετάρτη 26 Απριλίου: 19:00 μ.μ. Εγκαίνια
Ø  Καθημερινές: 10:00 – 14:00 & 17:00 – 21:30
Ø  Σαββατοκύριακα και Πρωτομαγιά: 10:00 – 22:00







read more " Ανοίγει τις πύλες της στις 26 Απριλίου η Ανθοκομική έκθεση Καλαμαριάς την Τετάρτη 26 Απριλίου "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

«ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ» Του Αυγούστου Στρίντμπεργκ - ΣΤΙΣ 5, 6, 7 ΜΑΙΟΥ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΙΟΝ

«ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ»
Του Αυγούστου Στρίντμπεργκ
Με τους Βασίλη Μπισμπίκη, Δήμητρα Παπαδήμα, Ελεονώρα Αντωνιάδου
ΣΤΙΣ 5, 6, 7 ΜΑΙΟΥ
ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΙΟΝ


Στη βιομηχανική περιοχή του Βοτανικού, μια νύχτα ξεφαντώματος γίνεται αφορμή για να έρθουν αντιμέτωποι με τον εαυτό τους και τα όριά τους η αριστοκράτισσα Δεσποινίς Τζούλια, ο υπηρέτης Ζαν και η μαγείρισσα Κριστίν, οι ήρωες του έργου του Αυγούστου Στρίντμπεργκ «Δεσποινίς Τζούλια» που ανεβάζει η Ομάδα CARTEL.

Στον χώρο ενός παλιού γκαράζ, εκεί όπου η αλήθεια των ανθρώπων φανερώνεται στην πραγματική της διάσταση, μακριά από αδιάκριτα βλέμματα, η συνάντηση των ηρώων του Στρίντμπεργκ φέρνει στο φως ερωτήματα βαθιά κρυμμένα μέσα τους.

Τι σημαίνει «βγαίνω από τα όριά μου»; Πότε συμβαίνει αυτό; Ποια στιγμή; Πού ξεκινά και πού τελειώνει η ανθρώπινη αξιοπρέπεια; Και ο εξευτελισμός; Πότε επέρχεται αυτός; Και από ποιον;

Πόσο άγρια μπορούν να γίνουν τα ένστικτα ενός ανθρώπου, προκειμένου να καταφέρει να επιβιώσει; Ποιος πονάει περισσότερο στη σχέση θύματος-θύτη; Υπάρχει νικητής και ηττημένος σ’ ένα παιχνίδι εξουσίας; Για πόσο;

Ποιο το λάθος; Ποιο το σωστό; Και, κυρίως, ποιος το ορίζει; Τι ρόλο παίζει άραγε η πίστη; Ή η επίφασή της; Οι έσχατοι έσονται πρώτοι; Το αντίστροφο;

Πόσο έτοιμοι είναι τελικά οι άνθρωποι να δούνε τις ρωγμές τους στον καθρέφτη;


Ερωτήματα βασανιστικά, άμεσα συνυφασμένα με τα θέλω και τα φοβάμαι, τα πρέπει και τα μπορώ της Δεσποινίδος Τζούλιας, του Ζαν και της Κριστίν. Ερωτήματα για τα οποία μοιάζουν να ψάχνουν απαντήσεις όλο και πιο επιτακτικά όσο προχωράει η γιορτινή(;) αυτή νύχτα, κατά την οποία ο ακραίος ρεαλισμός μπλέκεται βρώμικα αλλά και μαγικά με τα τοπία του ονείρου, τα τοπία της ψυχής.

Όταν τελειώσει η «νύχτα της αθώας ευτυχίας», όπως την αποκαλεί η ίδια η Δεσποινίς Τζούλια, και βγει ο ήλιος, οι ήρωες του Στρίντμπεργκ θα έχουν βρει τις οδυνηρές απαντήσεις που ζητούσαν. Και τότε μια ησυχία θα απλωθεί στον χώρο. Κατανυκτική. Μια ησυχία ματαίωσης. Αμαρτωλή. Και ταυτόχρονα προδιαγεγραμμένη. Διαχρονική.

Συντελεστές

Μετάφραση: Χρήστος Νικολόπουλος
Διασκευή - Σκηνοθεσία: Βασίλης Μπισμπίκης
Σκηνικός χώρος - Επιμέλεια κοστουμιών - Μουσική επιμέλεια: Ομάδα CARTEL *
Στίχοι: Δήμητρα Παπαδήμα **
Επιμέλεια κίνησης: Αγγέλα Πατσέλη
Φωτισμοί: Δημήτρης Κουτάς
Βοηθοί σκηνοθέτη: Στέλιος Τυριακίδης, Στεφανία Βλάχου
Φωτογραφίες promo/αφίσας: Γιώργος Καπλανίδης
Φωτογραφίες προβών: Αντιγόνη Μακ Λέλλαν
Σχεδιασμός αφίσας: Πήτερ Οικονόμου
Trailer: Στέλλα Καρακατσάνη
Διεύθυνση παραγωγής: Φαίη Τζήμα
Τεχνική υποστήριξη: Μιχάλης Κάρλος, Λάμπρος Παπούλιας

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Ελεονώρα Αντωνιάδου (Δεσποινίς Τζούλια), Βασίλης Μπισμπίκης (Ζαν), Δήμητρα Παπαδήμα (Κριστίν).

*  Η Ομάδα CARTEL ευχαριστεί θερμά τον Κέννυ Μακ Λέλλαν για τη συμβολή του στη διαμόρφωση του σκηνικού χώρου και την επιμέλεια των κοστουμιών.
** Από το βιβλίο «Επάγγελμα Παραισθησιολόγος», Εκδόσεις Γαβριηλίδης, 2016

Η παράσταση είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Μηνά Χατζησάββα.

Παράσταση:  Παρασκευή 5, Σάββατο 6 & Κυριακή 8 Μαίου
Τιμές εισιτηρίων: 13 ευρώ γενική είσοδος & 10 ευρώ φοιτητικό- ανέργων,
Προπώληση εισιτηρίων:  Θέατρο Αθήναιον, 2310832060
Πληροφορίες- Κρατήσεις : Αρβανιτίδου Χρύσα, Τ. 2310-257218


read more " «ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ» Του Αυγούστου Στρίντμπεργκ - ΣΤΙΣ 5, 6, 7 ΜΑΙΟΥ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΙΟΝ "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Η απόσταση ανάμεσα στην ιστορία και το βίωμα την Κυριακή 23 Απριλίου 2017


Λήξη της έκθεσης Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Η απόσταση ανάμεσα στην ιστορία και το βίωμα την Κυριακή 23 Απριλίου 2017


Αγαπητοί φίλοι,

σας υπενθυμίζουμε ότι λήγει την Κυριακή 23 Απριλίου 2017 η έκθεση Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Η απόσταση ανάμεσα στην ιστορία και το βίωμα που παρουσιάζεται στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Η έκθεση με τίτλο Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950. Ανάμεσα στην ιστορία και το βίωμα, είναι μία έκθεση του Goethe-Institut Thessaloniki σε συνδιοργάνωση με το Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης και το Deutsches Historisches Museum του Βερολίνου.

Η πολιτιστική και εικαστική πραγματικότητα και οι διάφορες εκφράσεις της κατά την περίοδο της Κατοχής και του Εμφυλίου Πολέμου στην Ελλάδα, παρουσιάζονται στην έκθεση. Η έκθεση φέρνει αντιμέτωπες τις αφηγήσεις μέσα από έργα πνευματικών ανθρώπων και καλλιτεχνών με τις κυρίαρχες ιδεολογικές αναπαραστάσεις, σημειώνοντας, επίσης, σημαντικά ιστορικά θέματα που σε μεγάλο βαθμό παραμένουν εκκρεμή, όπως η μετάλλαξη της ελληνικής κοινωνίας μέσα και από την περίπτωση των Εβραίων της Θεσσαλονίκης.

Μέρες & ώρες λειτουργίας:
Πέμπτη 10:00-22:00
Παρασκευή 10:00-19:00
Σάββατο 10:00-18:00
Κυριακή 11:00-15:00.

Την Κυριακή θα πραγματοποιηθούν οι τελευταίες ξεναγήσεις, ώρα έναρξης 12.00
read more " Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Η απόσταση ανάμεσα στην ιστορία και το βίωμα την Κυριακή 23 Απριλίου 2017 "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

«Ο ΚΥΚΛΟΣ» θέατρο Αριστοτέλειον Πρεμιέρα Παρασκευή 19 Μαΐου



κυκλοσ λογο.jpg

Πρεμιέρα Παρασκευή 19 Μαΐου
και για 8 ΜΟΝΟ παραστασεις


Ένας σαρανταπεντάρης μικροαστός (Γιώργος Κοψιδάς) ξαφνικά χάνει τα πάντα!  Αποφασίζει να βάλει τέλος στη ζωή του, όμως σαν από μηχανής θεός, ο δικηγόρος της πρώην γυναίκας του  (Δημήτρης Γιώτης), του δίνει την λύση μη ξέροντας τις προθέσεις του. Το μπέρδεμα όμως στη ζωή του θα το φέρει μια απρόσμενη επίσκεψη απο την Τουρκία (Burak Hakki) που θα του αλλάξει τη ζωή. Θα του φέρει την αλήθεια και ξεκαρδιστικές συναντήσεις με απίθανους χαρακτήρες (Κατερίνα Τσάβαλου, Ευγενία Παναγοπούλου, Κώστας Φραγκολιάς, Νίκος Κερασιώτης). Ο κύκλος της ζωής ειναι παντα απρόβλεπτος!

Διάρκεια παράστασης: 100 λεπτά (χωρίς διάλλειμα)
                                                                    








Με τους
 BURAK HAKKI,  ΓIΩPΓOΣ KOΨIΔAΣ, KATEPINA TΣABAΛOY,  
ΔHMHTPHΣ ΓIΩTHΣ, KΩΣTAΣ ΦPAΓKOΛIAΣ,
EYΓENIA ΠANAΓOΠOYΛOY, NIKOΣ KEPAΣIΩTHΣ 

Φιλική συμμετοχή
XPYΣA ΠAΠΠA, NIKOΛAΣ MAKPHΣ, ΛIΛA MΠAKΛEΣH, TETA KAMΠOYPEΛΗ


Kείμενο
ΔHMHTPHΣ MHTPOΠOYΛOΣ
       
Προσαρμογή - Διασκευή κειμένου
ΓIANNHΣ AΪBAZHΣ
         
Σκηνοθεσία
ΓIANNHΣ AΪBAZHΣ

Φωτισμοί
NIKOΣ BOYΛΓAPHΣ

Σκηνικά
KIKH MHΛIOY

Video
NIKOΛAΣ MAKPHΣ

Eνδυματολόγος
KΛEΩN ΦYΣEKHΣ

Πρωτότυπη μουσική
ΔHMHTPHΣ IΣAPHΣ
                                                                                                         
Bοηθός σκηνοθέτη
HΛIAΣ MIXAHΛ

Φωτογραφίες εξωφύλλου
POYΛA MONIAKΙ

Δημόσιες Σχέσεις – Προβολή παράστασης
ΜαργαρΙτα ΔροΥτσα
Τηλ: 6942065888, email: mdroutsa@gmail.com


Δημόσιες Σχέσεις - Επικοινωνία «ΘΕΑ.ΜΑ.» (Αριστοτέλειον)
ΓιΑννης ΔαλΑκας   
Τηλ: 6978 703 621 email: pr@aristoteleion.gr   






Ημέρες & ώρες παραστάσεων
ΠAPAΣKEYH 21:15
 ΣABBATO 18:15 & 21:15
KYPIAKH 20:15



Τιμές εισιτηρίων
Γενική είσοδος: 17€
Φοιτητικό - Παιδικό - Ανέργων - Αμεα: 13€


read more " «Ο ΚΥΚΛΟΣ» θέατρο Αριστοτέλειον Πρεμιέρα Παρασκευή 19 Μαΐου "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ - Open Call | Kapani Project 1/4 - 1/5 Μουσική, performance, εικαστικά! Γίνε κι εσύ... κομμάτι του φετινού Kapani Project!



Στο πλαίσιο της διοργάνωσης του 2ου Kapani Project, που θα λάβει χώρα το Φθινόπωρο του 2017 η διεύθυνση και η καλλιτεχνική του επιτροπή απευθύνουν ανοικτή πρόσκληση σε ομάδες αλλά και μεμονωμένους καλλιτέχνες να υποβάλουν προτάσεις για εκδηλώσεις μουσικής, θέατρο δρόμου, performance και εγκαταστάσεις.
Οι προτάσεις θα αξιολογηθούν από την καλλιτεχνική και οργανωτική επιτροπή του Kapani Project. 
Όλες οι προτάσεις θα πρέπει να αποστέλλονται ηλεκτρονικά στην ακόλουθη διεύθυνση: kapaniproject@gmail.com
Υποβολή Πρότασης 
Η κάθε πρόταση υποβάλλεται με ένα μόνο mail και θα πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής:
∙ Τίτλο, περίληψη / περιγραφή της εκδήλωσης καθώς και φωτογραφίες/βίντεο με δείγματα από παλιότερες δουλειές
∙ Βιογραφικά ομάδας / καλλιτεχνών
∙ Τεχνικές απαιτήσεις
∙ Στοιχεία επικοινωνίας
Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων λήγει στις 5 Μαίου 2017 ενώ οι εγκεκριμένες προτάσεις θα γίνουν γνωστές μετά την 30 Μαίου 2017.

Λίγα λόγια για το Kapani project

Το «Καπάνι Project» που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στις 5 Οκτωβρίου 2016 στην κεντρική αγορά της Θεσσαλονίκης «Καπάνι», αποτελεί μια δράση πολιτισμού, πολυμορφική, πολυπρόσωπη, πολυδιάστατη, πρωτοποριακή, φρέσκια και με την προοπτική ενός ωραίου θεσμού για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Γιατί τα ομορφότερα πράγματα συμβαίνουν στις γειτονιές με ιστορικό βάθος, εκείνες που έχουν πολλά να αφηγηθούν. Σε αυτό το ολοήμερο πάρτι μουσικοί, ηθοποιοί, εικαστικοί και άλλοι… έδωσαν τον δικό τους παλμό, μοιράστηκαν τις μουσικές τους, έφτιαξαν έναν κόσμο γεμάτο ενέργεια και καινούργιες ιδέες. Μότο; “Να «δούμε» το μέλλον της Αγοράς. Να γνωρίσουμε το παρελθόν της. Να δούμε πόσο κοντά βρίσκονται καινοτομία και παράδοση, και φυσικά να ταξιδέψουμε την ιδέα μας σε όλες τις παραδοσιακές αγορές της Ελλάδας.”

Αναμένουμε με ανυπομονησία,
Με εκτίμηση

η επιτροπή του 

Kapani Project
read more " ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ - Open Call | Kapani Project 1/4 - 1/5 Μουσική, performance, εικαστικά! Γίνε κι εσύ... κομμάτι του φετινού Kapani Project! "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Ο θεός της σφαγής - Θέατρο Αριστοτέλειον - Κριτική Άγγελα Μάντζιου

Ο θεός της σφαγής
- Αριστοτέλειον

Την πρεμιέρα της βραβευμένης παράστασης «Ο θεός της σφαγής», παρακολουθήσαμε στο θέατρο Αριστοτέλειον.


Το έργο εξελίσσεται ως διένεξη οριακών ταχυτήτων στο πλαίσιο μιας συνάντησης γονέων, ύστερα από τον βίαιο καυγά των  παιδιών τους,  για την διευθέτηση του  ζητήματος αποκατάστασης – επανόρθωσης της σωματικής βλάβης και της ηθικής υποχρέωσης.
Στη συνθήκη μιας επίσκεψης στήθηκε η εικόνα της παράστασης. Μιας επίσκεψης η οποία ανοίγεται σε κύκλους επιθετικής δράσης και  βίας κωμικοτραγικού χαρακτήρα,  κάθε φορά λίγο πριν την αναχώρηση-αποχώρηση  των επισκεπτών.  Αυτό το τέχνασμα των αναχωρήσεων, έδωσε στην παράσταση κύματα  κίνησης προς διάφορες κατευθύνσεις. Η  αστική ευγένεια διαρρηγνύεται συνεχώς και ανατρέπεται αποκαλύπτοντας την  επίφασή της  στο ξεγύμνωμα  των άγριων ενστίκτων πίσω από το πέπλο της  τυπικότητας, της λογικής και του καθωσπρεπισμού. Τα τέσσερα πρόσωπα του έργου συνασπίζονται σε πολλαπλά εξελικτικά σχήματα αντίδρασης. Εκκινώντας από την αρχική θέση των δύο ζευγαριών στο  σχήμα θύμα – θύτης, οδηγούνται σε μια πολυμορφική, ατομικά και  ομαδικά, αμφίδρομη και ανεξέλεγκτη αντίδραση, (οι άνδρες εναντίον των γυναικών, οι γυναίκες εναντίον των ανδρών, οι γυναίκες εναντίον των συζύγων τους, όλοι εναντίον όλων κλπ.),   ως την τελική σκηνή του ανέμελου καταλαγιάσματος, ύστερα από την επίπονη επιχειρηματολογία τόσων άγονων συζητήσεων.

Στην παράσταση που παρακολουθήσαμε το λεκτικό παιχνίδι ανάμεσα στα ζεύγη – πρόσωπα εξελίχθηκε δυναμικά και ποικιλόμορφα. Οι ηθοποιοί της παράστασης έδωσαν στην αντιπαράθεσή τους κωμικότητα, ζωηρή ένταση και δραματικότητα με μια ανάλαφρη αίσθηση. Οι ερμηνείες τους, δομημένες στην καταιγιστική ροή των καταστάστεων δια μέσου των διαλόγων του κειμένου, αποκάλυψαν το εύρος των υποκριτικών- εκφραστικών  δυνατοτήτων τους.  Με  εύγλωττα βλέμματα  και σιωπές,  γκριμάτσες, νεύματα και χειρονομίες, αγορεύσεις και ύβρεις, έπλασαν με πλαστικότητα σωματική και λεκτική, τους τέσσερις  χαρακτήρες στις αντιφατικές τους  συγκλίνουσες  ιδιαιτερότητες. Κινήθηκαν  με πάθος στην υποκριτική συνθήκη κυριολεκτικά και μεταφορικά και αυτοσχεδίασαν έξυπνα και έμπειρα συμπληρώνοντας- ενσωματώνοντας και την αντίδραση των θεατών στα τεκταινόμενα επάνω στη σκηνή.  Η εκρηκτική κατάσταση, η αλλαγή οπτικής, η έκρυθμη αντίδραση, αποδόθηκε ως πολυεπίπεδη διαμάχη πολλών μεταστροφών με συνεχείς ανατροπές κωμικοτραγικής διάστασης.
Στον εσωτερικό  χώρο ενός σαλονιού με τοίχους ακατέργαστες πέτρες, με ντεκόρ βιβλία και άλλα αντικείμενα, με κοστούμια της σύγχρονης εποχής, αυτοί οι μοντέρνοι άνθρωποι των σπηλαίων, κυνήγησαν, κυνηγήθηκαν και τραυμάτισαν το θήραμά τους, παίζοντας, χωρίς κανόνες αυτοσεβασμού,  το εξουθενωτικό παιχνίδι τους στο όνομα του θεού της σφαγής.
Το έργο θίγοντας σύγχρονα θέματα, όπως οι οικογενειακές και κοινωνικές  σχέσεις, η βία, η επιθετικότητα, το δίκαιο, η διαπαιδαγώγηση των γενεών, οι στερεότυπες συμπεριφορές και οι παγιωμένες εικόνες τους, η ελευθερία του ατόμου, οι θεωρίες και οι πράξεις της ζωής, ο αγώνας αναμέτρησης των δύο φύλων, οι αξίες και οι αντιλήψεις, το χρήμα, η επικοινωνία, η πρόοδος και η εξέλιξη  του ανθρωπίνου πνεύματος,  αφουγκράστηκε,  στην ειρωνεία του, την αγριότητα του πολιτισμένου ανθρώπου. Ασκώντας  κριτική εξακτινώθηκε στη δίνη των κοινωνικών  ρόλων στη σημειολογία της μεταφοράς στο θέατρο.

«Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ» της Γασμίνα Ρεζά
Μετάφραση: Γιώργος Βούρος
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Σκηνικά - Κοστούμια: Αθανασία Σμαραγδή
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Μουσική: Μίνως Μάτσας
Βοηθός σκηνοθέτη: Μανώλης Δούνιας
Παραγωγή: Θεατρικές επιχειρήσεις Κάρολος Παυλάκης
ΠΑΙΖΟΥΝ:
Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Στεφανία Γουλιώτη, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Λουκία Μιχαλοπούλου

Άγγελα Μάντζιου



read more " Ο θεός της σφαγής - Θέατρο Αριστοτέλειον - Κριτική Άγγελα Μάντζιου "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

«Η Απειλή» της Άρτεμης Μουστακλίδου σε σκηνοθεσία του Γιάννη Λεοντάρη. Κριτική Άγγελα Μάντζιου

Η ΑΠΕΙΛΗ
«Η Απειλή» στο μικρό θέατρο της μονής Λαζαριστών

Την παράσταση «Η Απειλή», παρακολουθήσαμε στο μικρό θέατρο της μονής Λαζαριστών.
Παράσταση  αποτυπωμένη στη συνθήκη ενός εσωτερικού εγκλωβισμού στην εικόνα ενός ζευγαριού απομονωμένου και ξεκομμένου από την πραγματικότητα, περιχαρακωμένου στη θαλπωρή εξάρτησης από το πρόγραμμα της τηλεόρασης. Στον εσωτερικό χώρο ενός διαμερίσματος κινούνται με ρομποτικές, αργές και επαναλαμβανόμενες κινήσεις τα δύο πρόσωπα. Τα λόγια τους, με όπλο το τηλεκοντρόλ, αφορούν  εκδοχές διαλόγων, θραυσματικών και εριστικών ως επί το πλείστον, σχετικών με αναδιηγήσεις  ιστοριών από  σειρές και   ταινίες  της τηλεόρασης, σχολίων  για  πρόσωπα, ερωτήσεων που αναφέρονται σε τηλεπαιχνίδια. Παράλληλα  και έμμεσα σχολιάζεται  η εργασία, τα γεγονότα και η ζωή έξω από το διαμέρισμα και δίπλα από το δικό τους. 

Ο φόβος τους πολλαπλασιάζεται σε κύματα ανεξέλεγκτων σκέψεων όταν αντιλαμβάνονται ότι το διπλανό, άδειο μέχρι πρότινος, διαμέρισμα έχει μισθωθεί από καινούργιους και ξένους ως προς την καταγωγή ενοίκους. Η κατάσταση διαρρηγνύει τη νωθρή  σκέψη τους και πυροδοτεί αντιδράσεις ξενοφοβίας και ρατσισμού μέχρι την αυτοεξόντωσή τους.
Αυτή την κατάσταση υποψίας διερευνά το κείμενο της παράστασης «Η Απειλή», στην  φανταστική εκδοχή της υπερβολής και της διόγκωσης των εσωτερικών φόβων τους και του φόβου της απειλής του άλλου, του ξένου.  Κείμενο που περιγράφει λοξά μια αλλοπρόσαλλη εκδοχή  της πραγματικότητας, όχι μακρυά από την κανονική συνθήκη και χωρίς πολλά στοιχεία επεξήγησης, σχετικά με το πριν της ζωής τους, ποιοι ήταν αυτοί οι δύο ανώνυμοι,  πριν την εισβολή των ξένων στη ζωή τους. Από αυτή την θέση ακινησίας  ήδη διαμορφωμένη μπροστά στην τηλεόραση, ξεκινά η παρατήρηση της συμπεριφοράς  τους.
Με  λιτά μέσα στήθηκε το εικονικό πλαίσιο στη σκηνογραφία της ιστορίας τους. Η συσκευή της τηλεόρασης στη σύνδεση  υπονόησης και στον ρεαλισμό της τροφής -σκουπίδι, στην εικόνα μεγάλων μπωλ με γαριδάκια και σνακς, ενός μικρού ψυγείου-κρεββατιού, μιας πόρτας, ενός καναπέ, ενός σεντονιού, στην  αρχική εικόνα.   Γύρω από αυτόν τον αδιέξοδο μικρόκοσμο, μια θάλασσα σωσιβίων συμπληρώνει ιδιότυπα το στίγμα της θέσης τους στον κόσμο, υπογραμμίζοντας την τρικυμία και το ναυάγιο, ως  μεταφορά και άλλων εκδοχών της πραγματικότητας της ζωής τους.
Η σκηνοθετική οπτική ανέπτυξε αυτή την  διαστρεβλωτική κατάσταση στην πραγματική ρεαλιστική αλλά και μεταφορική διάσταση, στην εικόνα του όμοια ντυμένου ζευγαριού, που αντιδρά πανομοιότυπα και συμπληρωματικά αφύσικα στο φυσιολογικό, έχοντας την ψευδαίσθηση επιλογής προγράμματος δια του τηλεκοντρόλ που κρατάει στα χέρια του. Η απομόνωση, η έλλειψη επικοινωνίας,  οι φοβίες, η αποξένωση από το ίδιο τους το συναίσθημα, δόθηκε με μια αίσθηση διαπάλης και ακινησίας, ως προς το ασήμαντο και σημαντικό αίτημα διεκδίκησης της ζωής τους, σε μια παράσταση μοντέρνα και ειρωνικά  δυναμική, με πολλές, φανερές κριτικές υπονοήσεις.
Οι δύο ηθοποιοί της παράστασης διαχειρίστηκαν πολύ εκφραστικά και  με πλαστικότητα  αυτήν  την αρρωστημένη  κατάσταση, παρασύροντας τους θεατές στο κλίμα της ιστορίας που μας αφηγήθηκαν με το σώμα τους,  σε άμεσες  και έμμεσες  λεπτές υποδείξεις. Η εσωτερικευμένη έντασή τους, η αντιπαράθεσή τους, η  επικοινωνία τους, η υποβολή, φώτισε  την  ακραία εικόνα του φόβου που καταλαμβάνει την σκέψη του ανθρώπου, όταν παύει να σκέπτεται  και γίνεται έρμαιο μηχανισμών, όπως η τηλεόραση.
Η  Απειλή ως  δυσ-τοπία. Η παράσταση παρουσιάζεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Εγώ, ο ξένος» του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης που έχει ως στόχο να αναδείξει θέματα διαφορετικότητας, σημαντικά κείμενα πάνω στην ιδέα του «Άλλου», να συντονιστεί με φλέγοντα κοινωνικά και πολιτικά θέματα της εποχής. To ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, με τη συνεργασία του ΚΘΒΕ παρουσιάζει τη βραβευμένη από το Υπουργείο Πολιτισμού – Α’ Κρατικό Βραβείο Θεατρικού έργου για νέους συγγραφείς— παράδοξη κωμωδία «Η Απειλή» της Άρτεμης Μουστακλίδου σε σκηνοθεσία του Γιάννη Λεοντάρη.  (Δελτίο Τύπου)
Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία – ηχητικός σχεδιασμός: Γιάννης Λεοντάρης
Σκηνικά-κοστούμια: Άση Δημητρουλοπούλου
Φωτισμοί: Άγγελος Γουναράς
Βοηθός φωτιστή: Κατερίνα Σακκουλά
Φωτογραφίες / Trailer: Σάκης Αναστασόπουλος
 Παίζουν: Αιμιλία Βάλβη, Παναγιώτης Παπαϊωάννου
 Μια παραγωγή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης


Άγγελα Μάντζιου

To ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, με τη συνεργασία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, παρουσιάζει τη βραβευμένη από το Υπουργείο Πολιτισμού – Α’ Κρατικό Βραβείο Θεατρικού έργου για νέους συγγραφείς— παράδοξη κωμωδία «Η Απειλή» ή Όταν ο φασισμός κρύβεται σε ένα πακέτο γαριδάκια της Άρτεμης Μουστακλίδου σε σκηνοθεσία του Γιάννη Λεοντάρη.

Ένα ζευγάρι μικροαστών ζει σ’ ένα ασφυκτικό διαμέρισμα βλέποντας ασταμάτητα τηλεόραση και κρυφακούγοντας τους γείτονες. Όταν διαπιστώσουν ότι οι νέοι τους γείτονες είναι αλλοδαποί μετανάστες, γίνονται έξαλλοι. Αρχίζουν να οπλοφορούν και να σχεδιάζουν τη φυσική εξόντωσή τους. Η απειλή είναι οι ήχοι των άλλων και το ζευγάρι μετατρέπεται σε γελοίους και θλιβερούς υπερασπιστές ενός ανύπαρκτου οχυρού. Όταν, ωστόσο, οι θλιβεροί άνθρωποι οπλοφορούν, γίνονται εξαιρετικά επικίνδυνοι. Ο άντρας θέτει το ερώτημα: «Το ξέρεις πώς αν φάω έναν απ’ αυτούς τους νόμιμους, τρώω όσα χρόνια θα έτρωγα αν σκότωνα εσένα;». Ένα κείμενο που στηλιτεύει την ξενοφοβία και τον ρατσισμό, ένα έργο για τον παράλογο κόσμο μας.

Στην παράσταση το διαμέρισμα της Απειλής τοποθετείται στο κέντρο μιας δυσ-τοπίας: ένα καθιστικό, περικυκλωμένο από μια αφιλόξενη παραλία. Όμως, το ναυάγιο συμβαίνει μέσα στο διαμέρισμα. Ο Δήμος Μυτιλήνης παραχώρησε ειδικά για τις ανάγκες αυτής της παράστασης εκατόν ογδόντα σωσίβια που έφεραν μαζί τους πρόσφυγες από τη Συρία οι οποίοι τους τελευταίους μήνες πέρασαν τη θάλασσα για να σωθούν. Τα σωσίβια αυτά, ένα τεκμήριο της οδύνης του εξόριστου σώματος του «ξένου», μετατρέπονται σε τοίχους του διαμερίσματος του ζευγαριού,

«Το κωμικό εναλλάσσεται με την υπερβολή του ωμού ρεαλισμού κοιτάζοντας με το μικροσκόπιο τον φασισμό που μπορεί να κρύβεται μέσα σε ένα ζευγάρι παντόφλες ή σε ένα πακέτο γαριδάκια» σημειώνει χαρακτηριστικά ο Γιάννης Λεοντάρης.

Η παράσταση παρουσιάζεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Εγώ, ο ξένος» του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης που έχει ως στόχο να αναδείξει θέματα διαφορετικότητας, σημαντικά κείμενα πάνω στην ιδέα του «Άλλου», να συντονιστεί με φλέγοντα κοινωνικά και πολιτικά θέματα της εποχής.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία – ηχητικός σχεδιασμός: Γιάννης Λεοντάρης
Σκηνικά-κοστούμια: Άση Δημητρουλοπούλου
Φωτισμοί: Άγγελος Γουναράς
Βοηθός φωτιστή: Κατερίνα Σακκουλά
Φωτογραφίες / Trailer: Σάκης Αναστασόπουλος

Παίζουν: Αιμιλία Βάλβη, Παναγιώτης Παπαϊωάννου

«Η Απειλή» ή όταν ο φασισμός κρύβεται σε ένα πακέτο γαριδάκια
Παραγωγή: ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης
Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών
Έναρξη: Πέμπτη 20 Απριλίου 2017 στις 21:00
Διάρκεια παραστάσεων: 20/4/2017 έως 23/4/2017
Ημέρες και ώρες: Πέμπτη – Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 18:00 & 21:00
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων:
Κανονικό εισιτήριο: 12,00€,
Μειωμένο εισιτήριο: 8,00€ (φοιτητικό, ανέργων),
Ατέλειες: 5,00€

Πληροφορίες: Tηλ. 2315 200 200, ntng.gr
read more " «Η Απειλή» της Άρτεμης Μουστακλίδου σε σκηνοθεσία του Γιάννη Λεοντάρη. Κριτική Άγγελα Μάντζιου "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »