Τρίτη, 4 Απριλίου 2017

thessaloniki many stories, one heart παρουσιάζει η Βούλα Πατουλίδου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Τα ‘Κυριακάτικα Πρωινά της Κ.Ο.Θ.’ συνεχίζονται με ένα έργο στο πνεύμα των ημερών, τους ‘Επτά Λόγους του Ιησού στο Σταυρό’

ΟΙ ΕΠΤΑ ΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ
 


Τα ‘Κυριακάτικα Πρωινά της Κ.Ο.Θ.’ συνεχίζονται με ένα έργο στο πνεύμα των ημερών, τους ‘Επτά Λόγους του Ιησού στο Σταυρό’, του Παναγιώτη Δημόπουλου, ο οποίος μαζί με άλλους 4 εξαίρετους μουσικούς θα το ερμηνεύσουν στη σκηνή της Αίθουσας Συναυλιών της Κ.Ο.Θ. ‘Σόλων Μιχαηλίδης’.

Οι επτά τελευταίοι Λόγοι του Χριστού στον Σταυρό αποτέλεσαν συχνά αφορμή για μουσικό σχολιασμό από πολλούς κορυφαίους συνθέτες. Ο Παναγιώτης Δημόπουλος έγραψε ένα θρησκευτικό δράμα σχολιάζοντας αυτούς τους λόγους, με την κάθε μία από τις 49 συνολικά λέξεις τους να γίνεται μία σύντομη αποτύπωση, μία μεμονωμένη εικόνα που μαζί με τις υπόλοιπες συνθέτουν το τελικό μωσαϊκό με την αγιογραφική αίσθηση του ψηφιδωτού, γιατί υπάρχουν ταυτόχρονα ως αλληλένδετα μέρη του συνόλου, αλλά και ανεξάρτητα, σαν ένα καλειδοσκόπιο χειρονομιών.



Κυριακή 9 Απριλίου 2017, ώρα 12:00
Αίθουσα Συναυλιών Κ.Ο.Θ., Λ. Νίκης 73



Valerie Pearson (βιολί)
Νικολός Δημόπουλος (φλάουτο)
Δημήτρης Λεοντζάκος (κλαρινέτο)
Ζόραν Στέπιτς (βιολοντσέλο)
Παναγιώτης Δημόπουλος (πιάνο)



Πρόγραμμα:
Παναγιώτης Δημόπουλος: Οι Επτά Λόγοι του Ιησού, για βιολί, φλάουτο, κλαρινέτο, τσέλο και πιάνο


Τιμές εισιτηρίων: 10€


Προπώληση εισιτηρίων από το εκδοτήριο της Κ.Ο.Θ., Λ. Νίκης 73,
τηλ. 2310 236990   (Δευτέρα-Πέμπτη 9:00-17:00, Παρασκευή 9:00-14:00)
και από το www.tsso.gr
 
 



ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΕΡΤ, ΕΡΤ3, Γ’ Πρόγραμμα, 958 FM, 102 FM, TV100, FM100, Καθημερινή, Χρώμα 105,8 fm, Cityportal, Grekomania, thousandnews.gr, GR4YOU.

 
read more " Τα ‘Κυριακάτικα Πρωινά της Κ.Ο.Θ.’ συνεχίζονται με ένα έργο στο πνεύμα των ημερών, τους ‘Επτά Λόγους του Ιησού στο Σταυρό’ "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

ΘΕΑΜΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ) Από Πέμπτη 6 Απριλίου 2017 έως Τετάρτη 12 Απριλίου 2017




ΧEΙΜΕΡΙΝΟΙ

ΒΑΚΟΥΡΑ (τηλ. 2310-233-665. Dolby Digital EX):
Αιθουσα 1: Στρουμφάκια: Το Χαμένο Χωριό (μεταγλωττισμένη) (Προβολές:16.30, Κυριακή 11:30 - 16.30) / Η καλύτερη στιγμή τους  (Προβολές: 18.00, Δευτέρα καμία προβολή) / Επιφανής πολίτης (Προβολές: 20.00, Δευτέρα 18.30) / Αφιέρωμα : «Το μέλλον είναι τώρα» (Προβολές: 22.00, Δευτέρα καμία προβολή)
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΤ3 ΚΕΜΕΣ  Δευτέρα 10/4 Απαγορευμένα παιχνίδια (Ρενέ Κλεμάν) (Προβολές: 21.00)
Αιθουσα 2:  Αρχηγός από κούνια (μεταγλωττισμένη) (Προβολές:18.00, Κυριακή 11:30 - 18.00) / Το άγνωστο κορίτσι (Προβολές 20.00) / Αδίστακτοι (Προβολές: 22:00)
ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ (τηλ. 2310-834-996 Βασ.Όλγας 150 Dolby Digital)
Στρουμφάκια: Το Χαμένο Χωριό (μεταγλωττισμένη) (Προβολές: 17.00, Κυριακή 11:30 - 17.00) / Ciao amore Dalida (Προβολές: 18.30)  /  Η μυστική γραφή (Προβολές: 20.40 -  22:30)
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ (τηλ. 2310-261-727 Φιλ. Εταιρίας - Δημ. Μαργαρίτη Dolby   Μεγάλη ουτοπία (Προβολές: 19.00) / Βερολίνο αντίο (Φατίχ Ακίν) (Προβολές: 20.45 -  22.30, Δευτέρα 22.30)  
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ  Δευτέρα 10/4 Η δεύτερη ευκαιρία (Προβολές: 21.00)
 
ΦΑΡΓΚΑΝΗ ART (Αγ. Παντελεήμονος 10 , Αρχή Ιασωνίδου- Καμάρα, τηλ. 2310-208-007)
‘Εξοδος 1826 (Προβολές: Κυριακή 12.00) / Η Πεντάμορφη και το Τέρας (μεταγλωττισμένη) (Προβολές: 17:40) / Το κρύο της Τραπεζούντας (Προβολές: 19.50) / Ακριβώς το τέλος του κόσμου (Προβολές: 22.00)


read more " ΘΕΑΜΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ) Από Πέμπτη 6 Απριλίου 2017 έως Τετάρτη 12 Απριλίου 2017 "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

ΚΘΒΕ: «ΔΕ ΣΕ ΞΕΧΑΣΑ ΠΟΤΕ» ΣΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

«Δε σε ξέχασα ποτέ» στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Παρασκευή 7/4, Σάββατο 8/4 και Κυριακή  9/4/2017

 
Μετά τις sold out παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, η παραγωγή του ΚΘΒΕ «Δε σε ξέχασα ποτέ», σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα, θα φιλοξενηθεί για 3 παραστάσεις στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.  Μια μουσικοθεατρική παράσταση για έναν έρωτα που, μετά από πολλές περιπέτειες, αν και ανεκπλήρωτος, αναζητά δικαίωση.
Μια παράσταση για τη ζωή μιας διάσημης τραγουδίστριας που ερμηνεύει  επί σκηνής 10 σεφαραδίτικα  και ρεμπέτικα τραγούδια, μερικά από τα οποία γνωρίζουμε, κυρίως, από την ελληνική εκδοχή τους («Μικρός αρραβωνιάστηκα», «Πού να βρω γυναίκα να σου μοιάζει», «Μισιρλού» κά.). Ένα έργο του Λέοντα Α. Ναρ, που μας θυμίζει πως οι περισσότεροι από εμάς ήμασταν κάποτε μετανάστες, τιμάει την ιστορία της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης και υπενθυμίζει πως στην πόλη αυτή κάποτε ζούσαν αδερφωμένοι Ορθόδοξοι, Εβραίοι και Οθωμανοί.
Σημείωμα  Συγγραφέα
Η Ζάνα, ο Γκάμπι, ο Ιντό, η Γράσια, αλλά και οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές του έργου (γιατί για μένα όλοι οι αφηγητές της ιστορίας πρωταγωνιστούν) επαναφέρουν την ιστορική μνήμη ενός κόσμου που εξοντώθηκε βίαια και λησμονήθηκε άδικα. Θέτουν διάφορα ζητήματα: Την αδιαφορία που επέδειξαν πολλοί συμπολίτες για την τύχη των γειτόνων τους, αλλά και την έμπρακτη στήριξη που επέδειξαν άλλοι την ίδια χρονική στιγμή. Τον έρωτα,  τον έρωτα που υπάρχει, είναι κυρίαρχος, ακόμη και σε συνθήκες υπέρτατης εξαθλίωσης, την ώρα που οι περισσότεροι διαρκώς καταδιώκονται, τη στιγμή που σχεδόν όλοι μάχονται, όταν η πλειονότητα εξοντώνεται, αλλά κυρίως όταν η μειονότητα επιβιώνει. Τη μετανάστευση, εξακολουθητική συνθήκη ζωής για τον εβραϊκό, αλλά και για πολλούς άλλους λαούς που δοκιμάζονται.  

Όλα αυτά συνθέτουν και τη δική μου κληρονομιά. Με τα σεφαραδίτικα, που άκουγα να μιλούν στο σπίτι παππούδες, γιαγιάδες και γονείς. Με το παράπονο, βέβαια, γιατί η δική μου γενιά καταλαβαίνει πλέον λίγες μονάχα ισπανοεβραϊκές λέξεις. Με την ανησυχία της συναισθηματικής αποστασιοποίησης που ίσως στιγματίσει τις επόμενες γενιές. Αλλά και με την υπέρτατη ανάγκη διαχείρισης της μνήμης των πολλών «απόντων». Και, κυρίως, με την άνιση συχνά μάχη απέναντι σε όσους αμφισβητούν τα αναμφισβήτητα.

Η φίλη Αθηνά Βοσινάκη ήταν εκείνη που πρώτη με παρακίνησε να γράψω το έργο και την ευχαριστώ θερμά γι’ αυτό. Είπα, λοιπόν, να το δοκιμάσω: να συνδυάσω τις εικόνες, οι οποίες αφηγούνται από μόνες τους ξεχωριστά την ιστορία, τους ήχους, που αποτυπώνουν ποικίλες όψεις τους σεφαραδίτικου πολιτισμού, αλλά και την πρόζα, στην οποία «βουτώ» για πρώτη φορά.
Οφείλω θερμές ευχαριστίες στο ΚΘΒΕ για τη μέγιστη τιμή που μου επιφύλαξε, στην Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης για τη διαρκή ενθάρρυνση και στην οικογένειά μου που με στηρίζει εξακολουθητικά.
Λέων Α. Ναρ

Σημείωμα  Σκηνοθέτη
Ο εγγονός. Η γιαγιά. Και οι δύο. Ανακαλούν εικόνες και εμπειρίες.
Ο ένας για να ορίσει ίσως τη σχέση του σεφαραδίτικου πολιτισμού με την ενεστώσα ζωή του, η άλλη γιατί από μικρή πάντα τραγουδούσε, πάντα αφηγούνταν.
Μια ιστορία όπου το παρόν και το παρελθόν συνυπάρχουν∙ ένα ταξίδι με όχημα την –όχι και τόσο πρόθυμη πολλές φορές– μνήμη. Στην περίπτωση της Ζάνα, μέσα από αναμνήσεις, στην περίπτωση του Ιντό, μέσα από λέξεις και εικόνες. Ούτως ή άλλως, ό,τι κάνουμε και λέμε στο παρόν, εξαρτάται από το πώς έχουμε αντιληφθεί το παρελθόν.
Μιχάλης Σιώνας

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Σιώνας
Σκηνικά-Κοστούμια: Γιάννης Κατρανίτσας
Φωτισμοί: Χάρης Πάλλας
Video mapping: Κλεάνθης Καραπιπέρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Λίλα Βλαχοπούλου
Οργάνωση παραγωγής: Ναταλία Λαμπροπούλου
Διανομή: Σοφία  Καλεμκερίδου, Γιάννης Χαρίσης

Παίζουν επί σκηνής οι μουσικοί: Στέλλα Καμπουρίδου (καβάλ), Γιώργος  Μιναχείλης (κανονάκι), Ηλίας  Σαρηγιαννίδης (πολίτικο λαούτο).

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Εγνατία 154 (εντός ΔΕΘ-HELEXPO)
Αίθουσα: Αμφιθέατρο Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
Εισιτήριο: 10 €

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Παρασκευή 7/4 & Σάββατο 8/4: 21.00, Κυριακή 9/4/17: 19.00



read more " ΚΘΒΕ: «ΔΕ ΣΕ ΞΕΧΑΣΑ ΠΟΤΕ» ΣΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ για την 2η Art Thessaloniki International Contemporary Art Fair

Μετά την επιτυχημένη  διοργάνωση και την ψήφο εμπιστοσύνης των 10.000 και πλέον επισκεπτών, από 22 χώρες, η Art Thessaloniki έβαλε τον θεμέλιο λίθο για την καθιέρωση της σε θεσμό πολιτισμού, στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και της Ν.Α. Ευρώπης.

2η Art Thessaloniki από 23 έως 26 Νοεμβρίου 2017

 έκδοση θα πραγματοποιηθεί στο Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο της ΔΕΘ HELEXPO (περίπτερα 10, 9 & 8), στο κέντρο της πόλης. Διαθέτει VIP Lounge, Press Office, Art Shop, Χώρους Εστίασης, Αίθουσα Διαλέξεων και Προβολών, Δωρεάν Παρκινγκ, Free Wifi και 24ωρη φύλαξη. Την διοργάνωση της έχει αναλάβει ο Εθνικός Φορέας Οργάνωσης Εκθέσεων, Συνεδρίων και Πολιτιστικών Εκδηλώσεων "ΔΕΘ HELEXPO ΑΕ"με  καλλιτεχνικό διευθυντή τον Παντελή Τσάτση.

Mε την υποστήριξη - συνεργασία του Δήμου Θεσσαλονίκης, την Αιγίδα των Υπουργείων Πολιτισμού και Μακεδονίας Θράκης, αλλά και τους πολυάριθμους φορείς της πόλης, που θα ενωθούν με την έκθεση, προετοιμαστείτε για ένα από τα σημαντικότερα  καλλιτεχνικά γεγονότα που θα λάβουν μέρος στη χώρα. Η  Art Thessaloniki με τιμώμενη χώρα την Κίνα και ένα εκτενές παράλληλο πρόγραμμα, που περιλαμβάνει μουσειακές εκθέσεις, τιμώμενο καλλιτέχνη και πρωτότυπες εκδηλώσεις, περιμένει να καλωσορίσει πολλούς επισκέπτες, συλλέκτες, αγοραστές και γκαλερί από την Ελλάδα, την Ευρώπη, την Ιαπωνία, το Ισραήλ, την Τουρκία, την Ρωσία, τις Βαλκανικές χώρες, και τις ΗΠΑ, που θα συμμετάσχουν και θα την επισκεφθούν.
Η Art Thessaloniki λειτουργεί τόσο σε επίπεδο καλλιτεχνικής έκφρασης όσο και σε επίπεδο εμπορικής, πολιτισμικής και οικονομικής ανάπτυξης. Είναι μια συνεύρεση αιθουσών τέχνης, που επενδύει στην στρατηγική και γεωγραφική θέση της Θεσσαλονίκης, την πολυπολιτισμική της ταυτότητα, την μακρόχρονη ιστορία της με τους ιδιαίτερους δεσμούς της με τις χώρες των Βα
λκανίων, τη Ρωσία, το Ισραήλ και την Τουρκία.

Η Θεσσαλονίκη, μια από τις πιο ασφαλείς πόλεις του κόσμου, που πρόσφατα διατέλεσε Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014, είναι ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός και φημίζεται για τα φεστιβάλ, τις εκδηλώσεις και την έντονη πολιτιστική ζωή της. Το 2013 το περιοδικό National Geographic συμπεριέλαβε τη Θεσσαλονίκη μέσα στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς σε όλο τον κόσμο, ενώ το 2014 το Financial Times FDI ανακήρυξε τη Θεσσαλονίκη ως την καλύτερη μεσαίου μεγέθους μελλοντική ευρωπαϊκή πόλη όσον αφορά το ανθρώπινο κεφάλαιο και τον τρόπο ζωής.
Download Application Form
Visit our website
read more " ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ για την 2η Art Thessaloniki International Contemporary Art Fair "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Α Λ Μ Π Ε Ρ Κ Α Μ Υ «ΚΑΛΙΓΟYΛΑΣ» ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Α Λ Μ Π Ε Ρ  Κ Α Μ Υ
«ΚΑΛΙΓΟYΛΑΣ»

Σκηνοθεσία
Αλίκη Δανέζη-
Knutsen
Με τον Γιάννη Στάνκογλου στο ρόλο του Καλιγούλα.

Πρωτότυπη μουσική live επί σκηνής από τον Blaine Reininger των Tuxedomoon.
Για 3 μοναδικές παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Παρασκευή 21, Σάββατο 22 και Κυριακή 23 Απριλίου 2017.  

Η ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΞΕΚΙΝΗΣΕ


Ο Καλιγούλας, το κορυφαίο έργου του βραβευμένου με Νόμπελ Αλμπέρ Καμύ, σε σκηνοθεσία Αλίκης Δανέζη Knutsen, με το Γιάννη Στάνκογλου στον ομώνυμο ρόλο, έναν πολυμελή θίασο εξαιρετικών ηθοποιών και πρωτότυπη μουσική live επί σκηνής από τον Blaine Reininger των Tuxedomoon, έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, για τρεις μοναδικές παραστάσεις, μετά την επιτυχία που σημείωσε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

 Ο «Καλιγούλας» δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά τον Μάιο 1944. Ο ίδιος Καμύ το εντάσσει στον  «Κύκλο του Παραλόγου», στον οποίο ανήκουν «Ο Ξένος» (1942) και το δοκίμιο «Ο μύθος του Σισύφου» (1942).
Η Αλίκη Δανέζη Knutsen, μετά τις θεατρικές επιτυχίες «Festen» και «Οι ζωές των άλλων», σκηνοθετεί έναν πολυμελή θίασο 13 ηθοποιών σε ένα από τα πιο σημαντικά θεατρικά έργα του 20ου αιώνα, αποτυπώνοντας επί σκηνής την δραματική πορεία του Καλιγούλα προς το θάνατο ως μια πράξη «αυτοθυσίας» κι όχι παραφροσύνης.

ΤΟ ΕΡΓΟ….
O Ρωμαίος Αυτοκράτορας Καλιγούλας οδηγείται στα όρια της παράνοιας μετά την απώλεια της αδελφής και ερωμένης του Δρουσίλλας. Η βία, οι συγκρούσεις, οι πλεκτάνες, οι διαξιφισμοί με τους Πατρίκιους συνθέτουν ένα ασφυκτικό σκηνικό, που ο ίδιος επί της ουσίας δημιουργεί, προκειμένου να προκαλέσει τον θάνατό του. Γίνεται καθρέφτης της κοινωνίας γύρω του και ενσαρκώνει με απόλυτη συνείδηση τον παραλογισμό της ύπαρξης και το ανέφικτο της ευτυχίας. Ο Καλιγούλας είναι η ιστορία μιας «ανώτερης» αυτοκτονίας.





Ο ΚΑΜΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΙΓΟΥΛΑ

Σύμφωνα με τον Καμύ (1957): «Ο Καλιγούλας, είναι ένας σχετικά ευγενικός πρίγκιπας ως τη στιγμή που με το θάνατο της Δρουσίλα, αδελφής κι ερωμένης του, συνειδητοποιεί ότι «Οι άνθρωποι πεθαίνουν και δεν είναι ευτυχισμένοι». Ως εκ τούτου, παθιασμένος με την αναζήτηση του Απόλυτου και δηλητηριασμένος από το αίσθημα της περιφρόνησης και τη τρόμου, προσπαθεί να ασκήσει, μέσα από δολοφονίες και τη συστηματική διαστρέβλωση όλων των αξιών, μια ελευθερία που όπως ανακαλύπτει στο τέλος είναι μάταιη.
 Η δική του αλήθεια είναι η επανάσταση απέναντι στη μοίρα, το λάθος του ότι αρνείται τους ανθρώπους. Δεν μπορεί να καταστρέψει τίποτα, αν δεν καταστραφεί ο ίδιος πρώτα. Γι’ αυτό το λόγο ο Καλιγούλας ερημώνει τον κόσμο γύρω του και πιστός στη λογική του, προβαίνει στις απαιτούμενες ρυθμίσεις για να οπλίσει εκείνους που τελικά θα τον σκοτώσουν. Μια ιστορία των πιο ανθρώπινων και τραγικών λαθών. Άπιστος απέναντι στον άνθρωπο, πιστός στον εαυτό του, ο Καλιγούλας συναινεί επί τους ουσίας στο να πεθάνει αφού αντιληφθεί ότι κανείς δεν μπορεί να σώσει μόνος του τον εαυτό, εξασφαλίζοντας την ελευθερία όπως αυτός την ορίζει».
Διάρκεια παράστασης  120’


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Μετάφραση: Φρανσουάζ Αρβανίτη
Σκηνοθεσία: Αλίκη Δανέζη Knutsen
Σκηνικά: Πάρις Μέξης
Κοστούμια: Μαρίνα Χατζηλουκά
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Μουσική: Blaine Reininger
Κίνηση: Νίκος Δραγώνας
Ειδικός συνεργάτης: Μανώλης Δούνιας

Βοηθός Σκηνοθέτη: Βένια Σταματιάδη
Βοηθός Σκηνογράφου: Μαντώ Ψυχουντάκη
Βοηθός
Eνδυματολόγου-Eιδικές κατασκευές: Μυρτώ Κοσμοπούλου
Κατασκευή κοστουμιών:
Σάλι Αλάραμπι
Βοηθός κατασκευής κοστουμιών: Υρώ Γώγου

Οργάνωση παραγωγής: Μανόλης Σάρδης-
Pro4
Συντονισμός παραγωγής: Aνζελίκα Καψαμπέλη

ΠΑΙΖΟΥΝ:
Γιάννης Στάνκογλου, Στέλα Φυρογένη, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Μιχάλης
Afolayan, Δημήτρης Κίτσος/Κώστας Νικούλι, Αριστοτέλης Αποσκίτης, Χάρης Εμμανουήλ, Γιώργος Νάκος,  Δημήτρης Λιόλιος, Στράτος Σωπύλης, Κώστας Λάσκος, Αναστασία Γεωργοπούλου.
Πρωτότυπη μουσική live επί σκηνής ο Blaine Reininger των Tuxedomoon.
Hair styling παράστασης: Χρόνης Τζήμος

Promo φωτογραφίες: Bill Georgoussis
Φωτογραφίες προβών και παράστασης,
trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας
Hair styling promo φωτογράφησης: Σταμάτης Καραϊσκος
Make up promo φωτογράφησης: Σίσσυ Πετροπούλου
Σχεδιασμός αφίσας: Φίλιππος Βασιλειάδης



Mε την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών


Μια παραγωγή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά
με την Stefi Theaterworks-Γιάννης Μ. Κώστας


Επικοινωνία:
Ιωάννα Καραθανάση t. 6977802214 / email: ioannakarathanasi@gmail.com
Ανζελίκα Καψαμπέλη  t. 6945798883 / email:  akapsamb@gmail.com    

INFO
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
25ης Μαρτίου και Παραλία
Τηλέφωνο: 2310 895938-9.
Site: www.tch.gr
Email: info@tch.gr

Τιμές εισιτηρίων
Διακεκριμένη & Α’ Ζώνη 18€
Β’ Ζώνη 15€
Γ’ Ζώνη και μειωμένο 12€
8€ (μειωμένης ορατότητας)
Ημέρες και ώρες παραστάσεων
Παρασκευή 21 Απριλίου, Σάββατο 22 Απριλίου, Κυριακή 23 Απριλίου, στις 21.00

Προπώληση:
Α. Στα εκδοτήρια του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, 25ης Μαρτίου & Παραλία.
Ώρες λειτουργίας των εκδοτηρίων: Δευτέρα - Σάββατο: 10:00 π.μ. - 6:00 μ.μ.
Τηλέφωνα εκδοτηρίων: 2310 895938-9.
Β. Εκδοτήρια στην πλατεία Αριστοτέλους.
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη και Σάββατο: 10:00 π.μ. - 3:30 μ.μ.
Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή: 10:00 π.μ. - 2:00μ.μ. και 5:30 - 8:00 μ.μ.
Γ. Ηλεκτρονικά, στο http://www.ticketservices.gr/el/events/?eventid=2537   και στο www.tch.gr




read more " Α Λ Μ Π Ε Ρ Κ Α Μ Υ «ΚΑΛΙΓΟYΛΑΣ» ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

«Αυγά Μαύρα» στο Θέατρο Άρατος 2 ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: Σάββατο 8 και Κυριακή 9 Απριλίου 2017 στις 21.00

«Αυγά Μαύρα» στο Θέατρο Άρατος
2 ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:
Σάββατο 8 και Κυριακή 9 Απριλίου 2017 στις 21.00


          Μετά από 2 παρατάσεις και 14 sold out παραστάσεις στο θέατρο Άρατος,  τα «Αυγά Μαύρα»  παίρνουν ακόμα μία - τελευταία -  παράταση.
         Οι δύο τελευταίες παραστάσεις του θεατρικού κειμένου  του Διονύση Χαριτόπουλου
με τις συγκλονιστικές ερμηνείες του Κώστα Αβραμίδη και της Μαρίας Ανθίδου στους ρόλους των δύο αδελφών, θα δοθούν το Σάββατο 8 και την Κυριακή των Βαϊων, 9 Απριλίου, στις 21.00.

Έγραψαν για την παράσταση :
«... Τα "Αυγά Μαύρα" είναι ένα κείμενο βουτηγμένο στην κυριολεξία και την ωμότητα της κρισιμότερης ιστορικής φάσης του νέου ελληνισμού...
Δύο σώματα επί σκηνής και λόγος καταιγιστικός. Καμία φιοριτούρα, καμία απόπειρα εντυπωσιασμού. Ένας «διπρόσωπος» μονόλογος, μία ιστορική μαρτυρία σε δύο φωνές, ένα ντοκουμέντο ανασυρμένο από της αμαυρότερες σελίδες της νεοελληνικής αποσύνθεσης...»
   
 γράφει ο Γιώργος Σαράτσης
«...Η συνάντηση πυροδοτεί αντιδράσεις και αναβιώνει μνήμες στέρησης και ακύρωσης της παιδικής τους ηλικίας. Αποκαλύπτει τις περιπέτειες και τις στάσεις τους, στο γεγονός της καταδίωξης και του θανάτου. Θέτει σε συγκρουσιακό αναβρασμό τη σχέση τους, σχέση αίματος. Ανοίγει τους κρουνούς των αναμνήσεων με έκδηλη την αγωνία να συμπληρωθούν τα κενά της μνήμης. Εκεί, σ’ αυτήν την αγωνία, θα πατήσει και η εναγκαλιστική συμφιλίωση. Ο ένας είναι μία ψηφίδα ανάμνησης της ζωής του άλλου και πολύτιμη εικόνα της...»  γράφει η Άγγελα Μάντζιου

«...Συγκλονιστικές οι ερμηνείες του Κώστα Αβραμίδη και της Μαρίας Ανθίδου στους αντίστοιχους ρόλους των δύο αδελφών. Η δύναμη, ο ρεαλισμός η σπαρακτικότητα ζυγιάζονται κάθε στιγμή-σκηνή του έργου, καθηλώνουν τον θεατή με κάθε έκφραση, κίνηση, εκφορά του λόγου τους. Φωτίζουν κάθε πτυχή εσωτερική που ξαφνικά αποκαλύπτεται μπροστά του και τον καθιστούν κοινωνό, μέτοχο συμμετέχοντα στο ολοζώντανο αυτό θεατρικό έργο ζωής που εκτυλίσσεται και διαδραματίζεται μπροστά στα μάτια του...»
   γράφει η Φανή Αθανασιάδου (αρθρογράφος/freelance writer/ποιήτρια)


         Τα «Αυγά μαύρα» του πολυδιαβασμένου συγγραφέα Διονύση Χαριτόπουλου είναι ίσως το κορυφαίο αντιπολεμικό βιβλίο που γράφτηκε με αφορμή τον Εμφύλιο πόλεμο στην Ελλάδα. Μια αληθινή ιστορία, ένα σπάραγμα ψυχής, που αφηγήθηκε ένα υπαρκτό πρόσωπο, μια γυναίκα,  σε ένα χωριό της Ρούμελης και μαγνητοφώνησε ο Χαριτόπουλος 
       Τα ανεξίτηλα σημάδια του εμφύλιου σπαραγμού στο μυαλό και το σώμα του Σπύρου και της Μαρίας. Δύο αδέρφια που τους χώρισε βίαια η κτηνωδία του πολέμου. Χρόνια αργότερα, κάθε συνάντηση τούς φέρνει όλο και πιο κοντά στην αλήθεια. Γιατί η ιστορική πραγματικότητα δεν είναι παρά το άθροισμα της αλήθειας που φέρει κάθε άνθρωπος μέσα του.
         Τα «Αυγά Μαύρα», το πρώτο θεατρικό κείμενο του Διονύση Χαριτόπουλου, περιγράφει μέσα από τα μάτια δύο νηπίων με συνταρακτική ειλικρίνεια και κόντρα στη λογική της διατεταγμένης λήθης το χρονικό της πιο αιματοβαμμένης ιστορικής περιόδου της χώρας. Η αφήγηση του Χαριτόπουλου καταφέρνει να στραφεί ενάντια σε κάθε πόλεμο όπου κι αν συντελείται και των τραγικών του συνεπειών.
           Το έργο παίζεται με επιτυχία για 4 συνεχή χρόνια στην Αθήνα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο: Διονύσης Χαριτόπουλος
Σκηνοθεσία - Μουσική επιμέλεια: Κώστας Αβραμίδης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιώργος Σοφιαλίδης
Κοστούμια: Αγγελική Τσαβέλη
Σκηνικά - Φωτισμοί: Θέατρο Άρατος
Ηθοποιοί: Κώστας Αβραμίδης – Μαρία Ανθίδου

2 ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:
Σάββατο 8 και Κυριακή 9 Απριλίου 2017 στις 21.00



Θέατρο Άρατος, Μοσκώφ 12 με Φράγκων
Κόστος εισιτηρίου: 8 ευρώ, 5 ευρώ ανέργων
Τηλέφωνα κρατήσεων: 6944 204 564, 6977 542 143


Οι συντελεστές ευχαριστούν τόσο τους ηθοποιούς, Νατάσσα Ασίκη και Αντώνη Αντωνίου, όσο και τον συγγραφέα Διονύση Χαριτόπουλο για την άδεια παραχώρησης των πνευματικών δικαιωμάτων.
read more " «Αυγά Μαύρα» στο Θέατρο Άρατος 2 ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: Σάββατο 8 και Κυριακή 9 Απριλίου 2017 στις 21.00 "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Το ψωμί της Νινευΐ- στο θέατρο Αμαλία - κριτική Άγγελα Μάντζιου

ΤΟ ΨΩΜΙ ΤΗΣ ΝΙΝΕΥΙ

«Το ψωμί της Νινευΐ», παρακολουθήσαμε στο θέατρο Αμαλία.


Δύο είναι τα πρόσωπα του έργου. Ένας άνδρας και μία γυναίκα. Είναι πρόσφυγες.  Ανήκουν σε διαφορετικές κοινωνικές τάξεις. Προέρχονται από την ίδια χώρα. Έχουν διαφορετική ηλικία. Στο βάθος της ψυχοσύνθεσής τους όμως  αγγίζονται στο οριακό γεγονός της ανατροπής της ζωής τους,  εξαιτίας  του θανάτου μελών της οικογένειάς τους, λόγω του πολέμου και  της βίας. Αυτό είναι το κοινό τους στοιχείο, το τραύμα, ο φόβος, η απώλεια, ο ξεριζωμός  από τη γη της πατρίδας τους, ο αγώνας συνέχισης της ζωής σε ξένο περιβάλλον.
Η ιστορία τους ξετυλίγεται σταδιακά, ως αντιπαράθεση, εξομολόγηση, αναφορά, καταγγελία  και εκμυστήρευση, στον εσωτερικό χώρο μιας αίθουσας στη διαδικασία  εξέτασης  του αιτήματός τους.

 Σ’ αυτή την αίθουσα, γύρω από ένα τραπέζι με καρέκλες, εμφιαλωμένα νερά, σημαίες και  με ονόματα και τίτλους των εξεταστών του αιτήματος ασύλου, θα σταθούν  ο ένας απέναντι στον άλλον, σε μια ψυχογραφική αναμέτρηση. Θα σταθούν στις καρέκλες στην προκαθορισμένη, για αυτούς τους μοναχικούς ανθρώπους, θέση,  που γράφει  τα μικρά τους ονόματα, αναμένοντας μια πιθανή λύση στο πρόβλημα.  Λύση η οποία στηρίζεται στη θέληση να ζήσουν, να συνεχίσουν την τραυματισμένη ζωή σε μια νέα πατρίδα. Στην Γερμανία.
Με ένα τραγούδι,  σαν  μελαγχολικός ψαλμός – νανούρισμα,  ξεκίνησε η παράσταση. Οι δύο ηθοποιοί εισήλθαν στη σκηνή από διαφορετικές εισόδους. Πρώτα είδαμε την γυναίκα. Ύστερα, από την πλευρά των θεατών, εισήλθε στη σκηνή -αίθουσα αναμονής-  ο άνδρας, τη φωνή του οποίου ακούσαμε στη συνθήκη του τραγουδιού, στο συμβολισμό της  γλώσσας του,  όπως ακούγεται να τον συντροφεύει αναμνηστικά στον ξένο τόπο. Ύστερα ακούσαμε και μουσικές φράσεις του κλασσικού ρεπερτορίου, του συνθέτη - συμβόλου του τόπου στον οποίο βρέθηκαν ξεριζωμένοι και ξένοι.
Οι δύο ηθοποιοί, έδωσαν ενέργεια στο κείμενο, ένα κείμενο  περιορισμένο νοηματικά, θεωρητικό σε πολλά σημεία του, με αναμενόμενες εικόνες στη λεκτική του καταγραφή και, από μία οπτική,  με αδύναμο  κλείσιμο στο τέλος. Ο αγώνας τους δόθηκε με ένταση και με έμπειρο παλμό. Κατάφεραν να συγκινήσουν τους θεατές, γενικά  με τον προσωπικό τρόπο της εξιστόρησής τους,  με τις σιωπές και το χαμηλόφωνο τραγούδι τους και ειδικά  όπως απευθύνθηκαν ερωτηματικά  και σ’ αυτούς,  στον αναφορικό κύκλο θεμάτων τόσο επίκαιρα σύγχρονων και διαχρονικών ταυτόχρονα.
Η δοκιμασία τους συμπτύχθηκε σκηνοθετικά  στη συμβολική εικόνα του μοιράσματος και του εναγκαλισμού: Το ψωμί, αυτό το αρχέγονο σύμβολο,  μοιράζονται οι δύο αυτοί άνθωποι, το γλυκόπικρο ψωμί της εξορίας, στην ανάμνηση της πατρίδας τους και της πόλης τους, χτισμένης  στα ερείπια της αρχαίας  Νινευΐ, στην υπογράμμιση του κειμένου,  σε έναν σαφή νοηματικό  υπαινιγμό,  των επάλληλων κύκλων της Ιστορίας στη σκιά και  της δικής τους ιστορίας.
Έργο ατελές και περιορισμένο νοηματικά, το οποίο διαπραγματεύεται το θέμα του πολέμου και  της προσφυγιάς,  της φυγής σε ξένη γη, της αναζήτησης μιας δεύτερης ευκαιρίας ένταξης, στην επινόηση μιας  καινούργιας ταυτότητας, σε μια νέα πατρίδα.

Το ψωμί της Νινευΐ   
Κείμενο: Αντώνης και Κωνσταντίνος Κούφαλης
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς
Σκηνικά-κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα
Φωτισμοί: Άννα Σμπώκου
Μουσική: Παύλος Κατσιβέλης
Επιμέλεια κίνησης: Νατάσα Σαραντοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Αμαλία Αντώνη
Eιδικός συνεργάτης:  Αλέξανδρος Βαμβούκος

Παίζουν: Λήδα Πρωτοψάλτη, Σταύρος Ζαλμάς.

Θέατρο Αμαλία


Άγγελα Μάντζιου
read more " Το ψωμί της Νινευΐ- στο θέατρο Αμαλία - κριτική Άγγελα Μάντζιου "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »