Δευτέρα, 6 Μαρτίου 2017

«Αδαμαντία» στο θέατρο Αυλαία.Κριτική Άγγελα Μάντζιου

Την παράσταση «Αδαμαντία» παρακολουθήσαμε στην Θεσσαλονίκη, στο θέατρο Αυλαία.

Παράσταση με πρωταγωνίστρια την ηθοποιό κ. Μ. Παπαδημητρίου,  σε ρόλο αφηγητή της ζωής μιας γυναίκας. Θραυσματική αφήγηση μιας ζωής,  στη σκιά ιστορικών γεγονότων, στο ρυθμό περιπλανήσεων  σε μέρη της Ελλάδας  (Λήμνος, Θεσσαλονίκη, Αθήνα) και της Αιγύπτου (Κάϊρο, Αλεξάνδρεια).
 Το κείμενο, επιστολές μιας γυναίκας προς τον σύζυγό της, βρέθηκε τυχαία φυλαγμένο σε ένα συρτάρι στο θέατρο τέχνης. Αυτό το πρωτογενές υλικό, εμπλουτίστηκε με συνειρμικές αναφορικές  συσχετίσεις και με  υπονοήσεις  του  θεάτρου, ως βίωμα συμμετοχής, στο σχήμα θεατή -ηθοποιού: μοιραία συνάντηση  στον κύκλο της  ζωής και της  τέχνης.

Με αυτό το τέχνασμα ξεκίνησε η παράσταση: Με την ηθοποιό να  εισέρχεται στο θέατρο, κατεβαίνοντας σκαλοπάτια,  εκφράζοντας την διαμαρτυρία της μέχρι να ανέβη στη σκηνή. Καλείται να παίξει ένα έργο προηγούμενων δεκαετιών, βασισμένο σε επιστολές μιας γυναίκας, στις οποίες, ανάμεσα στα άλλα,  γίνεται αναφορά στην  τριλογία της Ορέστειας  (κύκλος των Ατρειδών) και ειδικά στην βασίλισσα Κλυταιμνήστρα, με την οποία ταυτίζεται-  εν μέρει- ως  θεατής και η Αδαμαντία, αποστολέας και παραλήπτης των επιστολών. Παράλληλα η ηθοποιός της παράστασης, αναφέρεται στην συμμετοχή της σε  εκείνη την παράσταση του θεάτρου τέχνης,  προσθέτοντας πολλές βιωματικές -αυτοβιογραφικές πληροφορίες, σχετικά με την διδασκαλία  και τις προτροπές του δασκάλου Κουν, στο υπόγειο του θεάτρου, από στις πρόβες στην  εμπειρία του... επαγγέλματος .
Η σπουδαία ηθοποιός  ξεδίπλωσε τις υποκριτικές της χάρες, έδωσε κίνηση, ενάργεια  και έριξε φως στο κείμενο,  ένα κείμενο χωρίς ιδιαίτερη έκφραση (παρά τις χιουμοριστικές ατάκες του), χωρίς βάθος και με πολλά κενά, το οποίο απεικονίστηκε εύστοχα και  στο διάτρητο σκηνικό της παράστασης. Με κοριτσίστικη χάρη, γυναικεία πολύπαθη πείρα, αυτοσαρκαστικό χιούμορ, αυτοσχεδιαστικούς ελιγμούς,  ενσωμάτωσε με φυσικότητα και με έναν  ευφυή τρόπο,  ακόμη και την ολιγόλεπτη διακοπή ρεύματος στην αρχή της παράστασης και χειροκροτήθηκε θερμά, για όλες της τις υπονοήσεις αλλά και τις επινοήσεις της.
Η ερμηνεία της έδωσε όγκο στο φτωχό- και περιορισμένο νοηματικά-  κείμενο και με το χιούμορ της και την ιδιαίτερη εκφραστική προσέγγιση, έπλασε κατεργάρικα  την προσωπικότητα της Αδαμαντίας. Αφήνοντας αιχμές και επίκαιρους πολιτικούς σχολιασμούς, αφηγήθηκε, διάβασε επιστολές, τραγούδησε, χόρεψε. Μίλησε κριτικά για το θέατρο και τη ζωή, την πολιτική και τα μικρογεγονότα, για τον έρωτα και την γυναικεία ταυτότητα, αποκαλύπτοντας  την  καταπιεσμένη επιθυμία και την ψυχοσύνθεση του ασήμαντου προσώπου.
Η μουσική,  χωρίς κάτι το ιδιαίτερο, ακούστηκε  άνευρη και χωρίς έμπνευση, το ίδιο και τα τραγούδια της παράστασης, δεν πρόσθεσαν  συγκίνηση στην ροή του έργου.
Τα βοηθητικά πρόσωπα, (μουσικοί-παιδιά της ηρωΐδας), εμφανίστηκαν στη σκηνή και   πίσω από το διάτρητο κενό πλέγμα, ως περιστασιακά αλλά επίμονα εμπόδια και φωνές,  υπενθυμίζοντας τους περιορισμούς και αφήνοντας το καταγγελτικό σχόλιό τους, στον κύκλο απολογίας  των γενεών.
Αδαμαντία, μια ηρωΐδα στο  θέατρο, με την  στιβαρή υπογραφή της κ. Μ.Παπαδημητρίου:  δυναμικά εύπλαστη και με σαρκαστικό χιούμορ προσέγγιση.
Θέατρο τέχνης:  Αδαμαντία
Κείμενο: Παναγιώτης Μέντης    
Σκηνοθεσία: Κωστής Καπελώνης
Σκηνικό: Μανώλης Ζαχαριουδάκης
Κοστούμια: Κατερίνα Σωτηρίου
Μουσική: Σταύρος Σιόλας
Επιμέλεια κίνησης: Ειρήνη Στρατηγοπούλου
Φωτισμοί: Κωστής Καπελώνης
α’ Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Παπαναστασάτου
β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Εύα Οικονόμου-Βαμβακά
Φωτογραφίες: Μυρτώ Αποστολίδου
Ερμηνεύει η Μάνια Παπαδημητρίου
Παίζουν μαζί της:
Βασίλης Παπαδημητρίου (πιάνο, κλαρινέττο)
Ηλέκτρα Σαρρή (πιάνο)
Αντιγόνη Σταυροπούλου (Μαντολίνο).
ΆΓΓΕΛΑ ΜΑΝΤΖΙΟΥ


read more " «Αδαμαντία» στο θέατρο Αυλαία.Κριτική Άγγελα Μάντζιου "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Δάφνες και πικροδάφνες, στο θέατρο Αμαλία - Κριτική Άγγελα Μάντζιου

Δάφνες και πικροδάφνες, στο θέατρο Αμαλία
Από την Θεατρική ομάδα ENIGMA

Το έργο «Δάφνες και Πικροδάφνες», των Δ. Κεχαΐδη και  Ε. Χαβιαρά, παρακολουθήσαμε στο θέατρο Αμαλία, από την ομάδα Enigma theatre group, σε σκηνοθεσία του κ. Κ. Δανιηλίδη.
Έργο πολιτικό και διαχρονικά επίκαιρο, αφού συμπυκνώνει, ως αποτέλεσμα διεισδυτικής παρατήρησης,  συμπεριφορές και αντιλήψεις  και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως  πρακτικό μάθημα συνταγματικού δικαίου και επιτομή πολιτικών ηθών- ασθενειών του κοινοβουλευτισμού. Έργο κριτικά  ειρωνικό, με έκδηλο χιούμορ, με ρευστούς διαλόγους και δουλεμένη πλοκή, ποικιλία χαρακτήρων,  με αιχμές και  συνεχείς ανατροπές, σαφή λαϊκότητα καθώς και με  μια πλούσια δραματικότητα στον πυρήνα του. Η θεματολογία του, το πολιτικό- μικροκομματικό συμφέρον, το ιδεολογικό-συμπεριφορικό σύστημα αμφίδρομης εκμετάλλευσης, οι οικονομικές διασυνδέσεις και δοσοληψίες, η ενημέρωση,  η ταξικότητα, οι ερωτικές επιθυμίες (πικροδάφνες), τα πάθη, οι φόβοι, τα όνειρα, οι φρούδες ελπίδες, η μοναξιά.

Τέσσερα είναι τα πρόσωπα του έργου-  τόσο διαφορετικά και τόσο  όμοια μεταξύ τους - και προέρχονται από το μικροαστικό περιβάλλον της επαρχίας. Ασκούν διαφορετικά επαγγέλματα. Ζουν στη σκιά των πολιτικών υποψηφίων-αφεντικών τους, στηρίζοντας τον αγώνα τους και αποσκοπώντας στο προσωπικό όφελος και στη δική τους ανέλιξη (δάφνες). Ονειρεύονται την εξουσία, επιδιώκουν τη φυγή, από τον κλοιό της επαρχίας στο κέντρο των  αποφάσεων, στην πρωτεύουσα.  Ο αγώνας τους αποδεικνύεται ουτοπικός και ανεδαφικός,  αφού ποντάρουν σε ρευστό τοπίο και  σε λάθος ανθρώπους, ταυτόχρονα όμως καταδεικνύει και το δικό τους κενό με τις ακυρώσεις και τις διαψεύσεις που σηματοδοτούν τη ζωή τους, αφού τα πρόσωπα, συνδέονται στην ίδια βάση με τα είδωλα που υποστηρίζουν  ως   αντίγραφα και εικόνες τους.

Στην παράσταση που παρακολουθήσαμε, οι τέσσερεις ηθοποιοί έδωσαν,  με εκφραστική  ποικιλία,  πνοή στη  ζωηρότητα του κειμένου, πλάθοντας τους ήρωες του έργου, με φυσικότητα και ειλικρίνεια. Ταυτίστηκαν με τους ήρωες αυτούς,  δείχνοντας και τα τρωτά τους σημεία σε μια αντιφατική σύγκλιση στοιχείων  με μιαν αύρα τραγικότητας πίσω από το κωμικό πλαίσιο.
Η επιλογή τους, απόλυτα ταιριαστή με τους χαρακτήρες του κειμένου, συμπλήρωσε τον εικονικό κύκλο, με φωνές, χειρονομίες, κινήσεις  και γκριμάτσες, σε μια παράσταση που έθιξε,  ως  αιχμηρό σχόλιο, το υπόβαθρο  και το παρασκήνιο  της πολιτικής ζωής, των άνευ αρχών κομματαρχών,  με τρόπο ουσιαστικό και ανάλαφρο ταυτόχρονα, προκαλώντας την συμμετοχική  αντίδραση και το αβίαστο γέλιο των θεατών.

Η σκηνοθετική άποψη, επιμένοντας στην επιλογή έργων Ελλήνων συγγραφέων, σαφής και λιτή στην απλότητά της, έδωσε με σεμνότητα ένα αποτέλεσμα αμεσότητας  και καίριας επικέντρωσης στο πνεύμα της πικρής ειρωνείας  του έργου, γεγονός που εκτιμήθηκε από τους θεατές  οι οποίοι χειροκρότησαν θερμά τους ηθοποιούς, στη διάρκεια  και στο τέλος της παράστασης.
Μακάρι να βρεθεί τρόπος ώστε  η παράσταση αυτή να μεταφερθεί και σε άλλες πόλεις,  για να διαπαιδαγωγήσει και να ψυχαγωγήσει, εκπαιδεύοντας κριτικά - πολιτικά,  περισσότερους θεατές.

Δάφνες και Πικροδάφνες  των  Δ. Κεχαΐδη και  Ε. Χαβιαρά
Σκηνοθεσία: Κυριάκος Δανιηλίδης
Σκηνικά-Κοστούμια: Εύη Μποκοβού
Φωτισμοί: Γιώργος Ζίγκας
Παίζουν οι ηθοποιοί: Στέλιος Αμανατίδης (Τάσος), Κώστας Γακίδης (Κώστας), Βαγγέλης Δαλλές ( Αλέκος), Κυριάκος Δανιηλίδης ( Βασίλης).

Άγγελα Μάντζιου
video & foto θάλεια τσαβάλου

read more " Δάφνες και πικροδάφνες, στο θέατρο Αμαλία - Κριτική Άγγελα Μάντζιου "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Μουσική πανδαισία στο Μέγαρο Θεσσαλονίκης Τέσσερις πιανίστες ερμηνεύουν με 352 πλήκτρα από Ραβέλ και Βιβάλντι έως Βάγκνερ και Θεοδωράκη


Μουσική πανδαισία στο Μέγαρο Θεσσαλονίκης

ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠRΟΣΚΛΗΣΕΙΣ 
Γράψτε το όνομα σας στο gr4you.ning@gmail.com

Τέσσερις πιανίστες ερμηνεύουν με 352 πλήκτρα
από Ραβέλ και Βιβάλντι έως Βάγκνερ και Θεοδωράκη

Τέσσερα πιάνα, οκτώ χέρια, εννέα συνθέσεις. Οι διεθνούς φήμης σολίστ Γιάννης ΒακαρέληςΚυπριανός ΚατσαρήςΕλέν Μερσιέ  (Hélène Mercier) και Γιώργος – Εμμανουήλ Λαζαρίδης συναντώνται στη Θεσσαλονίκη και παρουσιάζουν για πρώτη φορά έναεντυπωσιακό πρόγραμμα, που έχει ενθουσιάσει απαιτητικούς ακροατές και αυστηρούς κριτικούς στην Ευρώπη. 
Οι τέσσερις ερμηνευτές συμπράττουν στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής την Παρασκευή 10 Μαρτίου (Αίθουσα Φίλων Μουσικής, 21.00) και, αξιοποιώντας τη δυναμική 352 πλήκτρων, ερμηνεύουν δημοφιλή έργα του κλασικού ρεπορτορίου υπό νέα οπτική γωνία. Αγαπημένες μελωδίες μεταγραμμένες για τέσσερα πιάνα, αλλά και αυθεντικές συνθέσεις για δύο πιάνα ή τέσσερα χέρια αποδίδονται με ακρίβεια, αισθησιασμό και φρεσκάδα, χάρη στην εκπληκτική τεχνική των ερμηνευτών και στον μοναδικό, σχεδόν στερεοφωνικό όγκο ήχου των οργάνων τους.  
Υποκαθιστούν την   ορχήστρα!
Η συναυλία φέρει τον τίτλο «4 πιάνα… 4 πιανίστες» και κορυφαίο σημείο της αποτελεί η παρουσίαση του περίφημου «Μπολερό» του Μωρίς Ραβέλ (1875-1937) σε μεταγραφή του Ζακ Ντριγιόν. Το γνωστό ρυθμικό μοτίβο του Γάλλου συνθέτη μεταφέρεται με φινέτσα και κρυστάλλινη διαύγεια από πιάνο σε πιάνο, ενώ ο όγκος ήχου αυξάνεται διαρκώς σε ένταση. Στο τέλος οι κορυφαίοι σολίστ επιτυγχάνουν ένα μικρό θαύμα: να μεταφέρουν τα ηχοχρώματα όλης της ορχήστρας σε τέσσερα πιάνα. Έτσι, οι ακροατές δεν νιώθουν πλέον την απουσία της ορχήστρας κατά την εκτέλεση ενός έργου που γράφτηκε από τον Μωρίς Ραβέλ ως απλή ορχηστρική άσκηση. 
Ιδιαίτερης μνείας χρήζουν, επίσης, οι μεταγραφές για τέσσερα πιάνα με τη σφραγίδα του Αχιλλέα Γουάστωρ, οι οποίες θα παρουσιαστούν στη Θεσσαλονίκη μεταφέροντας στις «αποσκευές» τους τον απόηχο της ενθουσιώδους υποδοχής του κοινού από το Παρίσι έως την Κωνσταντινούπολη και από το Λουγκάνο έως την Αθήνα.
Το ρεπερτόριο
Αναλυτικότερα, η αυλαία της μοναδικής μουσικής βραδιάς ανοίγει με την «Εισαγωγή» της όπερας Τανχόυζερ (Tannhäuser) του Γερμανού ρομαντικού συνθέτη Ρίχαρντ Βάγκνερ (1813-1883), η οποία θα ακουστεί σε μεταγραφή του Καρλ Μπούρχαρντ. Ακολουθεί ο «Σλαβικός Χορός» (έργο 72, αρ. 2 σε μι ελάσσονα, για τέσσερα χέρια) με γοητευτικές ρυθμικές εναλλαγές, τις οποίες υπογράφει ο Τσέχος Αντονίν Ντβόρζακ (1841-1904).


Από τον 19ο αιώνα το κοινό έχει την ευκαιρία να επιστρέψει και πάλι στον 17ο και στον πατριάρχη του ιταλικού προκλασικισμού, τον Αντόνιο Βιβάλντι (1678-1741), και στο πλέον εμβληματικό έργο της μπαρόκ εποχής, τις «Τέσσερις Εποχές». Από το διάσημο έργο του Ιταλού συνθέτη οι σολίστ της βραδιάς θα ερμηνεύσουν την «Άνοιξη» σε μεταγραφή του Νικόλα Οικονόμου.
Με γαλλικό άρωμα
Η επόμενη μουσική εμπειρία καταλαμβάνει την «Επιβίβαση Για Τα Κύθηρα» (FP 150, για δύο πιάνα) του Φρανσίς Πουλένκ (1899-1963), ενός από τους βασικότερους και τολμηρότερους ανανεωτές της γαλλικής μουσικής.
Από το γαλλικό περιβάλλον – αλλά του 19ου αιώνα – προέρχεται η επόμενη  σύνθεση με την υπογραφή του Ζωρζ Μπιζέ (1838-1875). Πρόκειται για τη «Φαντασία Κάρμεν» (σε μεταγραφή του Αχιλλέα Γουάστωρ), την οποία θα διαδεχθούν το «Εμβατήριο Ράκοζι» (Rákócsy March, σε λα ελάσσονα) του Φραντς Λιστ (1811-1886)  και η «Ταραντέλα» (από τη σουίτα αρ. 2, έργο 17 για δύο πιάνα) του Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873-1943).
Ακολούθως, το κοινό έχει την ευκαιρία να απολαύσει το δημοφιλές «Μπολερό» του Μωρίς Ραβέλ (1875-1937), το οποίο, ως γνωστόν, έχει γνωρίσει πολλές μεταγραφές, διασκευές και ερμηνείες. Στην παρουσιαζόμενη μεταγραφή του Ζακ Ντριγιόν οι τέσσερις βιρτουόζοι έρχονται να προσθέσουν την προσωπική τους, εσωτερική δύναμη και χάρη, προβάλλοντας τον εκφραστικό πλούτο αφενός μεν του ίδιου του έργου, αφετέρου δε του βασιλιά των οργάνων, του πιάνου. 
Ο επίλογος ανήκει σε ένα από τα πλέον διάσημα έργα του Μίκη Θεοδωράκη, στη θρυλική «Σουίτα Ζορμπάς», όπου, μέσω της κλασικής φόρμας, αναδεικνύεται η λεπτότητα και η ομορφιά του λαϊκού στοιχείου, χάρη στη μεταγραφή του Αχιλλέα Γουάστωρ.
Οι τιμές των εισιτηρίων ανέρχονται σε 25€, 20€, 15€ και 10€ (μειωμένο).
Το προφίλ των κορυφαίων σολίστ
Ο Γιάννης Βακαρέλης ακολουθεί σημαντική διεθνή σταδιοδρομία από τότε που απέσπασε το 1ο Βραβείο του Διεθνούς Διαγωνισμού Πιάνου «Reina Sofía» στη Μαδρίτη. Έκτοτε, εμφανίζεται σε συναυλίες, ρεσιτάλ και φεστιβάλ στην Ευρώπη, τη Βόρεια & Νότια Αμερική, την Ιαπωνία και την Άπω Ανατολή. Έχει συνεργαστεί με πολυάριθμους  διευθυντές ορχήστρας και  έχει  προβεί σε πλήθος ηχογραφήσεων έργων, για τις οποίες έχει αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές. Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Μουσικής Ναυπλίου, το οποίο ίδρυσε το 1991. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας σεζόν έκανε το ντεμπούτο του στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης, ενώ έδωσε σειρά master classes στο Cornell University και το Bard College των ΗΠΑ.




Περισσότερα >
2





Η Ελέν Μερσιέ (Hélène Mercier) γεννήθηκε στο Μόντρεαλ και ζει στο Παρίσι. Σε ηλικία έξι (6) ετών άρχισε σπουδές πιάνου και σύντομα αναδείχθηκε νικήτρια σε μουσικούς διαγωνισμούς του Καναδά και του Κεμπέκ, όπως και στο Διαγωνισμό Μουσικής Δωματίου της Πράγας. Σε ηλικία 15 ετών άρχισε να φοιτά στη Μουσική Ακαδημία της Βιέννης, ενώ συνέχισε τις σπουδές της στη Νέα Υόρκη και το Παρίσι. Συµµετέχει συχνά σε υψηλού κύρους φεστιβάλ της Γαλλίας, ενώ δίνει παραστάσεις στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αµερική ως σολίστ και πιανίστρια µουσικής δωµατίου. ∆έχεται προσκλήσεις, για να συμπράξει µε διάφορες ευρωπαϊκές και αµερικανικές ορχήστρες, συµµετέχει σε ηχογραφήσεις µε αναγνωρισµένα µουσικά σχήµατα, αποσπώντας διθυραµβικές κριτικές, ενώ πολλαπλασιάζει διαρκώς τις διακρίσεις και τα βραβεία της. 
O διεθνούς φήμης πιανίστας και συνθέτης Κυπριανός Κατσαρής γεννήθηκε στη Μασσαλία. Σύμφωνα με τον κριτικό μουσικής των Νew York Times, Harold C. Schonberg, αποτελεί «μια ισχυρή προσωπικότητα με αστραφτερά δάκτυλα..», ενώ το έγκριτο γαλλικό μουσικό περιοδικό Diapason τον έχει κατατάξει στους  καλύτερους πιανίστες του 20ου αιώνα.  Έχει αποσπάσει σειρά σημαντικών βραβείων και διακρίσεων, έχει συμπράξει με κορυφαίες ορχήστρες, μεταξύ των οποίων οι Berliner Philharmoniker και Concertgebouw Οrchestra of Amsterdam, και έχει συνεργαστεί με τις πιο ονομαστές δισκογραφικές εταιρίες, όπως οι Teldec, Sony Classical, Deutsche Grammophon και EMI, ενώ τον Ιανουάριο του 2001 ίδρυσε τη δική του δισκογραφική εταιρία, την Piano 21.  Από το 1977 έως το 2007 διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Echternach, στο Λουξεμβούργο, ενώ το 2008 εμφανίστηκε στο National Centre for the Performing Arts, στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου.
Ο πιανίστας και συνθέτης Γιώργος - Εμμανουήλ Λαζαρίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1978 και έχει να επιδείξει λαμπρή καριέρα με τις εκτελέσεις του να χαρακτηρίζονται «τόσο ξεχωριστές, που είναι υπεράνω σύγκρισης, ακόμη και όταν σκεφτούμε σπουδαίες ηχογραφήσεις των Argerich, Horowitz, Brendel, Zimerman»  (Gramophone Music Magazine). Στα 25 χρόνια παρουσίας του στη διεθνή μουσική σκηνή έχει δώσει εκατοντάδες συναυλίες σε όλο τον κόσμο, σε μεγάλα μουσικά κέντρα, όπως τα Royal Albert Hall, Carnegie Hall και Wiener Musikverein, και σε διεθνείς διοργανώσεις, όπως τα φεστιβάλ Chopin, Montpellier και Istanbul. Έχει συμπράξει με όλες τις ελληνικές ορχήστρες και με κορυφαίες ορχήστρες του εξωτερικού, υπό τη διεύθυνση διάσημων αρχιμουσικών. Από το 2010 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, όπου, μεταξύ άλλων, έχει πρωτοστατήσει στην ίδρυση δύο σημαντικών θεσμών, του Φεστιβάλ Παιδικών – Νεανικών Χορωδιών ΟΜΜΘ και, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, της MOYSA – Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων του ΟΜΜΘ.

###
read more " Μουσική πανδαισία στο Μέγαρο Θεσσαλονίκης Τέσσερις πιανίστες ερμηνεύουν με 352 πλήκτρα από Ραβέλ και Βιβάλντι έως Βάγκνερ και Θεοδωράκη "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

«Ξωτικά - Νεραϊδό- Μπερδέματα» στο θέατρο ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥ Κυριακή στις 12 μμ.

ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ για την Κυριακή 12 Μαρτίου στις 12μμ.
Γράψτε το όνομα σας στο gr4you.ning@gmail.com

Το θέατρο Ταξίδι Ονείρου καλωσορίζει την Άνοιξη, παρουσιάζοντας την παιδική θεατρική παράσταση «Ξωτικά - Νεραϊδό- Μπερδέματα» των Στέργιας Κάββαλου, Αλίκης Ροβέρτου και της Μαίρης Μυλωνά, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Ηλιάδη. Μια παιδική θεατρική παράσταση για πολύ μικρά, μικρά και μεγάλα παιδιά. Από την Κυριακή 12 Μαρτίου και για 6 μόνο παραστάσεις στις 12 το μεσημέρι. Προσέλευση κοινού στις 11:45π.μ.

«Ξωτικά - Νεραϊδό- Μπερδέματα» των Στέργιας Κάββαλου, Αλίκης Ροβέρτου και της Μαίρης Μυλωνά.

Παίζουν:
Αλίκη Ροβέρτου,
Βάγια Βασιλειάδου,
Λάζαρος Αντωνούδης,
Κοκονιά Σαλέπη,

και σε ρόλο γκέστ ο Βαγγέλης Ηλιάδης.

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Ηλιάδης.
Μουσική: Joey
Κοστούμια: vestiario.gr
Σκηνικά: Ιωάννα Λίσσαρη.
Φωτισμοί: Γιάννης Σαντανόγλου.
Ειδικά εφέ: Αφοί Μαγνίσαλλη.
Υπεύθυνος Φροντιστηρίου: Κώστας Γιαννόπουλος.
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαίρη Σακαλίδου.

Λίγα λόγια για το έργο...
Η μεγάλη μέρα της Νεραϊδοσύναξης και Ξωτικομάζωξης πλησιάζει! Όλα τα ενήλικα ξωτικά θα μαζευτούν στον πελώριο λόφο- που τον λες και βουνό- Ζαμάν Φου. Και οι ενήλικες νεράιδες στην πολυγάργαρη λίμνη του… Κάπου Κάποτε.
-Και η Μάρτζυ; Και η Τζίλυ; Και ο Ξουτ;
- Θα τους φιλοξενήσει ο θείος Κρινάκης!
Παιχνίδια, εξερευνήσεις στο δάσος και... Τι είναι αυτό τα πλάσμα; Τι θέλει να κάνει στο δάσος μας; Θα καταφέρουν η Μάρτζυ, η Τζίλυ και ο Ξουτ να λύσουν το μυστήριο;

Κάθε Κυριακή στις 12:00μ.μ. από 12 Μαρτίου και για 6 μόνο παραστάσεις. Προσέλευση κοινού στις 11:45π.μ.
Στο Θέατρο Ταξίδι Ονείρου, Στεφ. Τάττη 3, (περιοχή Ι.Ν. Αγ. Σοφίας, Θεσ/νικη) Πληρ. - Κρατήσεις: 6972.702870. 
read more " «Ξωτικά - Νεραϊδό- Μπερδέματα» στο θέατρο ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥ Κυριακή στις 12 μμ. "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

ΑΠΟΨΕ: LOLA BLAU του Georg Kreisler στο θέατρο ΑΜΑΛΙΑ

ΑΠΟΨΕ: LOLA BLAU
Μιούζικαλ για μία ηθοποιό
του Georg Kreisler
Με την Κατερίνα Γιαμαλή

Για πέντε μόνο παραστάσεις
15-19 Μαρτίου 2017


Στο Θέατρο Αμαλία
Αμαλίας 71 & Παρασκευοπούλου | Τ: 2310 888894
Εισιτήρια: Προπώληση: 8,00€, Γενική είσοδος 12,00€, φοιτητικό, ανέργων 10,00€



Λίγα λόγια για το έργο:
Το έργο «Aπόψε: Lola Blau» είναι μια καυστική σάτιρα γραμμένη από τον διάσημο Αυστριακό καμπαρετίστα Georg Kreisler το 1971.

Ένα εξαιρετικό όχημα για μία σόλο ηθοποιό / τραγουδίστρια, που έχει να κάνει με την καριέρα μιας νεαρής Εβραίας ηθοποιού, που ξεκινά στη Βιέννη το 1938, λίγες στιγμές πριν την προσάρτηση της Αυστρίας στο Γ΄ Ράιχ. Την παρακολουθεί από την Ελβετία μέχρι την Αμερική, στην πραγματοποίηση του ονείρου της να γίνει μεγάλη χσταρ, αλλά και την συνειδητοποίηση της ψευδαίσθησης και την συντετριμμένη επιστροφή της στη μεταπολεμική Βιέννη, για να ανακαλύψει ότι οι άνθρωποι δεν αλλάζουν ποτέ.


Η ιστορία ειπώνεται μέσα από 20 τραγούδια τύπου- καμπαρέ, σε πολλές διαφορετικές διαθέσεις από δεξιοτεχνική κωμωδία μέχρι τραγωδία. Τραχιά σκετς, πολιτικά αστεία και τραγούδια προσφέρουν ποικίλες μορφές διασκέδασης με κοινό χαρακτηριστικό ένα ξάφνιασμα ειρωνείας που συχνά ακολουθείται από μια γερή γροθιά στο στομάχι.

Τα ιστορικά γεγονότα διαμορφώνονται αριστοτεχνικά, μ’ έναν φρέσκο τρόπο προσιτό σε κάθε κοινό και σε οποιαδήποτε γενιά.

Η παράσταση περιλαμβάνει video που σχολιάζουν τα γεγονότα της εποχής εκείνης, αλλά και video με σημερινές αντιστοιχίες.

Η πρώτη παράσταση του έργου στην Ελλάδα δόθηκε τον Φεβρουάριο του 2008 στο Νέο Ελληνικό θέατρο με τίτλο « Η ξένη, το musical του Georg KreislerHeute Abend Lola Blau” σε μετάφραση – σκηνοθεσία Μίρκας Γεμεντζάκη και απόδοση στίχων Ρηνιώς Κυριαζή.


Συντελεστές
Μετάφραση: Κοραλία Σωτηριάδου.
Απόδοση στίχων τραγουδιών Κατερίνα Γιαμαλή – Κοραλία Σωτηριάδου
Σκηνοθεσία: Michael Seibel
Σκηνικά - Κοστούμια: Λαμπρινή Καρδαρά
Επιμέλεια κίνησης: Όλγα Σπυράκη
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Video: Χρήστος Καρτέρης


Επί σκηνής
Lola Blau: Κατερίνα Γιαμαλή
Πιάνο: Τάσος Σπηλιωτόπουλος

Φωνές:  Θυρωρός(Κος Νόβακ): Δημήτρης Λάλος
                Ξενοδόχος(Κος Φίνι): Χρήστος Σαπουντζής
                Σιδηροδρομικός: Α.Π Βαγιανός
                Jack Wood,Κονφερασιέ: Γρηγόρης Σταμούλης
                Κος Μπέργκερ: Κώστας Καζάκος
Εκφωνητής Δελτίου Ειδήσεων: Βαγγέλης Χαλκιαδάκης
                Κος Σμίτ: Michael Seibel


Παραστάσεις
Πρεμιέρα: 15 Μαρτίου 2017
Παραστάσεις: 15-19 Μαρτίου 2017
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη – Κυριακή στις 21:00
Τιμές εισιτηρίων: Προπώληση μέχρι μία μέρα πριν την πρεμιέρα: 8,00€, Γενική είσοδος 12,00€, φοιτητικό, ανέργων 10,00€
Προπώληση Εισιτηρίων: www.viva.gr, Public, Reload, Media Markt, Seven Spots, 11876, και στο ταμείο του Θεάτρου Αμαλία

Χρήσιμοι σύνδεσμοι



Ευχαριστίες
Ευχαριστούμε πολύ

τη φίλη Ρηνιώ Κυριαζή για τη γενναιόδωρη παραχώρηση του υλικού της από την παράσταση “Η Ξένη”, βασισμένη στο έργο “Απόψε: Λόλα Μπλάου” σε σκηνοθεσία Μίρκας Γεμεντζάκη, όπου υπέγραφε την απόδοση στίχων και ερμήνευε τον ομώνυμο ρόλο.

Τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας κ. Κώστα Καζάκο, που μας δάνεισε τη φωνή του, καθώς και τους φίλους ηθοποιούς: Δημήτρη Λάλο, Χρήστο Σαπουντζή, Γρηγόρη Σταμούλη και Βαγγέλη Χαλκιαδάκη, που οι φωνές τους ακούγονται επίσης στην παράσταση.

Τον Απόστολο Στράντζαλη για τη φωτογράφηση και το Θέατρο “Εν Αθήναις” για την παραχώρηση του χώρου για τη βιντεοσκόπηση.

Τον κ. Γ. Χουντάλα, που εφοδίασε την άρτι αφιχθείσα από την Αμερική Λόλα Μπλάου με τη γούνα του οίκου του, καθώς επίσης και το Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης (Κ.Θ.Ε.Θ) και ιδιαίτερα τον κ. Πέτρο Ζηβανό για την παραχώρηση του φορέματός της!


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ:
ΘΕΑΤΡΟ ΑΜΑΛΙΑ
Αμαλίας 71 & Παρασκευοπούλου
Τ: 2310 888894



read more " ΑΠΟΨΕ: LOLA BLAU του Georg Kreisler στο θέατρο ΑΜΑΛΙΑ "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »