Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017

ΑΝΕΜΟΔΑΡΜΕΝΑ ΥΨΗ -ΚΘΒΕ - Κριτική Άγγελα Μάντζιου


Στο θέατρο της  Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Από την ζωή και τους καθημερινούς ανθρώπους μιας περασμένης εποχής,   στους  μυθιστορηματικούς ήρωες με  τους αλλόκοτους  χαρακτήρες.  Από το βιβλίο στο θέατρο, από την ζωή στην τέχνη.  Από το παρελθόν  στο παρόν και  αντίστροφα, ο χρόνος,  τα λόγια  και οι εικόνες σημαδεύουν τα πρόσωπα, οι σκέψεις  τροφοδοτούν τις λέξεις,  λέξεις υφαίνουν τις ιστορίες,  διηγήσεις ανακυκλώνουν  και ανατροφοδοτούν νέες  διηγήσεις.
Την μεταφορά-μεταγραφή για το θέατρο- του μυθιστορήματος Ανεμοδαρμένα Ύψη, παρακολουθήσαμε από το Κθβε, στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών.
Παράσταση συμπυκνωμένη  στους χρόνους και στους τρόπους που εξελίσσεται. Παράσταση αφηγηματική, αφού εξελίσσεται  από το τέλος προς την αρχή, ως αναδιήγηση ζωής και γεγονότων τα οποία ξεπηδούν από την βιωματική ανάμνηση  της  οικονόμου Νέλυς Ντην, από επιστολές και από την σύγκρουση των προσώπων, η οποία θα οδηγήσει στην υποταγή και στον αφανισμό τους.
 Η θεματολογία όπως προκύπτει από την ιστορία και πίσω από τα γεγονότα του μυθιστορήματος,  είναι ο έρωτας και η δίψα για  εκδίκηση, η αχαριστία του ευεργετηθέντος ξένου, η προδοσία,  οι κοινωνικοί διαχωρισμοί, το συμφέρον  και ο αγώνας των ανθρώπων, η οικογενειακή ζωή, η μόρφωση, τα βιβλία ως πηγή καλλιέργειας, ψυχαγωγίας,  παρηγοριάς,  φυγής από την πραγματικότητα και ως μέσο κοινωνικών διαφοροποιήσεων, οι ασχολίες, οι απαιτήσεις,  οι συνήθειες. Παράλληλα η παιδική ηλικία,  ο γάμος και οι σχέσεις ανδρών -γυναικών, οι ηθικές αντιλήψεις, η θρησκευτικότητα, το νομικό πλαίσιο της ιδιοκτησίας, οι σχέσεις συγγένειας, το χρήμα, οι αξίες, το καλό και το κακό, η βία, το μίσος, οι αρρώστειες, ο θάνατος. Ακόμη τα όνειρα, η δύναμη της φαντασίας και η πραγματικότητα της ζωής στην τραχύτητά της, μια αίσθηση μοναξιάς, εγκλεισμού, απομόνωσης και εσωτερικής αναζήτησης  στη γαλήνη της φύσης και στα έρημα τοπία, διαπερνούν τη ροή της εξέλιξης.
Τα εσωτερικά ερωτήματα, η αναζήτηση ευτυχίας, οι εμπειρίες, οι φόβοι, παράλληλα με εκμυστηρεύσεις, παραδοχές, ανομολόγητες σκέψεις και επιθυμίες  στη δίνη μιας ακόρεστης δίψας για εκδίκηση,  που φτάνει ως το τέλος της κατάπτωσης και ως τον θάνατο, αναδύονται αδρά μέσα από χαρακτηρολογικές επικαλύψεις. Μελαγχολική οριακή διαπίστωση,  εικόνα κριτικής επιρροής στο κλίμα του ρομαντισμού, των γοτθικών μυθιστορημάτων, στον ρεαλιστικό απόηχο  αλληλεπιδράσεων.  
Αυτή τη συνθήκη της άμεσης αναδιήγησης σε κύκλους που έσπασαν την γραμμική ροή, συμπεριέλαβε η παράσταση στην πολύ  ενδιαφέρουσα σκηνοθεσία του κ. Γ. Καλαβριανού,  με λιτά μέσα, νοηματική  συμπύκνωση και καίριες υπογραμμίσεις. Η ιστορία εξελίχθηκε θραυσματικά ως πολυεπίπεδη αφήγηση και αντηχητική αναπαράσταση, σε μικρές σκηνές, σε ευθεία υπενθύμιση της  λογοτεχνικής πηγής και  της εποχής.  Παρουσίασε τα τραγικά γεγονότα  στη θεατρική συνθήκη, με  μια αίσθηση διαχρονίας,  σε μετατοπισμούς εικονοποιΐας, μέσα και έξω από το θέατρο, σε υπονοητική εξέλιξη του χρόνου, που περιλαμβάνει και  αφορά τρεις γενεές στην έκτασή του, στην  ιστορία των δύο οικογενειών, των δύο σπιτιών,  των πολλών προσώπων.
Αυτό το πλαίσιο ξεδίπλωσαν οι χαρακτήρες της παράστασης. Έδωσαν φωνή στους ήρωες του μυθιστορήματος και θεατρική έκφραση στην εξέλιξη της ιστορίας. Ξεπήδησαν από την ανάμνηση της οικονόμου, αυτονομήθηκαν και αφηγήθηκαν με τη σειρά τους, την οπτική της ζωής τους, συνδυαστικά, ως πρόσωπα φαντασμάτων και ως  σύνολο ανθρώπων, με δραματική  ένταση και στιγμές χιούμορ στην  θεατρική αντιπαράθεσή τους.
Οι ηθοποιοί της παράστασης,  απόλυτα ταιριαστοί με τους ρόλους και τους χαρακτήρες  που κλήθηκαν να υπηρετήσουν,  έδωσαν με την ενέργειά τους πλαστικότητα,  κίνηση και χαρακτήρα στην ιστορία. Ανέτρεψαν τη φυσική διάσταση, φωτίζοντας τις σκοτεινές, βίαιες  πλευρές των  μυθιστορηματικών αυτών  ηρώων. Με τα κοστούμια εκείνης της περασμένης  εποχής, που τόνισαν  διακριτά το αισθητικό, ρομαντικό,  ταραγμένο πλέγμα  της, εισήλθαν στη σκηνή του θεάτρου  και στάθηκαν απέναντι στους θεατές, στην ατμοσφαιρική σκηνή έναρξης, με την πνοή  που άφησαν να ξεφύγει σταδιακά και να ακουστεί ως  μουσική κραυγή και κυματισμός πολλών αποχρώσεων από τα χείλη τους, πριν γίνει λόγος, χορός και τραγούδι στο σώμα της παράστασης.  
Άφησαν στον θεατή να δει, με τη δύναμη της φαντασίας, το προτερόχρονο αστικό σκηνικό του βίου τους,  ενταγμένο  στον υπονοημένο χερσότοπο του βάθους της σκηνής. Κινήθηκαν στο ύστερο ρημαγμένο περιβάλλον του οίκου  των δύο σπιτιών,  ως  φαντάσματα, ωσάν  να βρίσκονταν  κλεισμένα για πάντα  στον χώρο που έζησαν  τον κύκλο της ζωής τους. Από το ευρηματικό σκηνικό τοπίο της  αποδόμησης, φωτίστηκαν  με σκιές για να μας αποκαλύψουν τη δική τους αλήθεια στο βάθος του χαρακτήρα τους,  ως πρόσωπα, που ανέβηκαν στη σκηνή του θεάτρου -και  από την πλευρά των θεατών- στο δεύτερο μέρος,  ολοκληρώνοντας   το αερικό τους στίγμα  στην ονειρική σκηνή, με το τέλος της ιστορίας.
Η  κ. Έ. Σταμούλη, ως οικονόμος Νέλυ, επωμίστηκε το αφηγηματικό βάρος της παράστασης. Η ερμηνεία της είχε τη μεστότητα, την ειρωνική χάρη και την ελαφράδα υπέρβασης του ρόλου,  με μια εσωτερική δύναμη και στιβαρότητα. Σχολίασε,  συλλογιζόμενη  τη ζωή αυτών τους οποίους υπηρέτησε και εξακολουθεί να υπηρετεί, κρατώντας ζωντανές τις αναμνήσεις  στο μυαλό της. Αφέθηκε στην ιστορία των αρνητικών χαρακτήρων,  αφηγούμενη εσωτερικευμένα προς τους θεατές,  απευθυνόμενη άμεσα προς τα πρόσωπα, παίρνοντας μέρος και η ίδια στις σκηνές της δράσης. Με το ένστικτό της πάτησε στο τοπίο των αναμνήσεων,  βασισμένη στη θεματολογία του βιβλίου, στις τεχνικές του θεάτρου, στους  τρόπους  και τις τροπές  της συγκεκριμένης ιστορίας,  την οποία  μας αφηγήθηκε με  λαϊκή παρατηρητικότητα,  ευστροφία  και  χιούμορ,  στη σκηνή του θεάτρου.
Ανεμοδαρμένα Ύψη, στη θεατρική μεταγραφή του ΚΘΒΕ: παράσταση ατμοσφαιρικής σκοτεινότητας, αισθητικής πολυσημίας, πρωτόγονης ποιητικής αύρας και σθεναρής ενέργειας, στη μαγεία του θεάτρου, φως στη ρωγμή της σαγήνης.
ΑΝΕΜΟΔΑΡΜΕΝΑ ΥΨΗ της Έμιλυ Μπροντέ (1818- 1848)
 Συντελεστές:
Mετάφραση-Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
Δραματολόγος παράστασης: Αντώνης Σολωμού
Βοηθός σκηνοθέτης- Επιμέλεια κίνησης: Αλεξία Μπεζίκη
Σκηνικά: Γιάννης Θαβώρης
Κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα, Ράνια Υφαντίδου
Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώλικα Πουλοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου: Ελίνα Ευταξία
Β΄ Βοηθός σκηνογράφου: Μαρία Όσσα
Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη
Γιώργος Γλάστρας (Χήθκλιφ), Αίγλη Κατσίκη (Ισαβέλλα), Γιώργος Κολοβός (Έντγκαρ), Αγγελική Νοέα (Φράνσις), Ορέστης Παλιαδέλης (Ιωσήφ), Μαριάνθη Παντελοπούλου (Κάθριν), Γρηγόρης Παπαδόπουλος (Χίντλεϋ), Κωστής Ραμπαβίλας (Έρτον), Αρετή Σεϊνταρίδου (Κάθυ), Έφη Σταμούλη (Νέλυ), Ορέστης Χαλκιάς (Λίντον).

Άγγελα Μάντζιου
read more " ΑΝΕΜΟΔΑΡΜΕΝΑ ΥΨΗ -ΚΘΒΕ - Κριτική Άγγελα Μάντζιου "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Οι ταινίες της εβδομάδας στις αίθουσες του ΦΚΘ 16 - 22/2/2017



ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Οι ταινίες της εβδομάδας στις αίθουσες του ΦΚΘ
16 - 22/2/2017
Η καθηλωτική ιστορία της Αιγυπτιακής Επανάστασης μέσα από τα μάτια του σκηνοθέτη που έζησε ο ίδιος τις διαδηλώσεις στους δρόμους, ξετυλίγεται στην ταινία Η Κλούβα του Μοχάμεντ Ντιάμπ που κάνει πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα στην αίθουσα Παύλος Ζάννας. Στην αίθουσα Σταύρος Τορνές, στην Αποθήκη 1 στο Λιμάνι, μη χάσετε το φιλμ Με τα μάτια ανοιχτά της Λέιλα Μπουζίντ, έναν ύμνο στη νιότη και την επανάσταση, που ήταν υποψήφιο για το βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Στην ίδια αίθουσα προβάλλεται το Σάββατο 18/2 το ντοκιμαντέρ Σιωπηλός μάρτυρας του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου, ένα συναισθηματικά φορτισμένο ταξίδι στη μνήμη και το χρόνο.

Και βέβαια, δίνουμε ραντεβού στο
 Kids  cinema κάθε Κυριακή στις 12:00
στο Ολύμπιον, με ταινίες κινουμένων σχεδίων:
αυτή την Κυριακή, βλέπουμε μαζί με τα παιδιά την περιπέτεια
Κοκορόκι, Ο Ήρωας της Φάρμας (τιμή εισιτηρίου: 3€).

Επίσης προβάλλονται στις αίθουσες του ΦΚΘ:
-      Η ταινία Νερούδα, η συναρπαστική βιογραφία του θρυλικού χιλιανού ποιητή, με τον εξαιρετικό Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ (αίθουσα Ολύμπιον).
-      Το υποψήφιο για 8 Όσκαρ Moonlight του Μπάρι Τζένκινς, η πολυσυζητημένη κινηματογραφική έκπληξη της χρονιάς (αίθουσα Τζον Κασσαβέτης).
-      Ο εμποράκος, η ταινία του πολυβραβευμένου ιρανού σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαραντί, υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας (αίθουσα Σταύρος Τορνές).
-      Το φιλμ Ποίηση χωρίς τέλος, του Αλεχάντρο Χοδορόφσκι, μια ανατρεπτική, αυτοβιογραφική αφιέρωση στην καλλιτεχνική κληρονομιά της Χιλής (αίθουσα Σταύρος Τορνές).
-      Η ταινία Η ζωή μιας γυναίκας του Στέφαν Μπριζέ, μια συγκινητική ιστορία για την ενηλικίωση και το τέλος του ρομαντισμού (αίθουσα Παύλος Ζάννας).

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΩΡΕΣ ΠΡΟΒΟΛΩΝ:
Νερούδα / Neruda
(Χιλή – Αργεντινή – Γαλλία – Ισπανία - ΗΠΑ, 2016)
Σκηνοθεσία: Πάμπλο Λαραΐν /
Pablo Larraín. Σενάριο: Guillermo Calderón. Με τους: Gael García Bernal, Luis Gnecco, Mercedes Morán. Έγχρωμη, 107΄.
Το 1948, στη Χιλή του Ψυχρού Πολέμου, ο Γερουσιαστής Πάμπλο Νερούδα κατηγορεί τη κυβέρνηση ότι προδίδει το Κομμουνιστικό Κόμμα, γεγονός που προκαλεί την αντίδραση του Προέδρου Γκονζάλες Βιντέλα. Ο αστυνομικός Όσκαρ Πελουτσονάου έχει αναλάβει να συλλάβει τον ποιητή. Ο Νερούδα προσπαθεί να διαφύγει από τη χώρα, με την γυναίκα του, τη ζωγράφο Ντέλια Ντελ Καρίλ, αλλά αναγκάζονται τελικά να κρυφτούν. Εμπνευσμένος από τα δραματικά γεγονότα της νέας του ζωής, ως φυγάς, ο Νερούδα γράφει την επική ποιητική συλλογή του «Canto General». Εντωμεταξύ, στην Ευρώπη, ο θρύλος του κυνηγημένου από την αστυνομία ποιητή μεγαλώνει και οι καλλιτέχνες με επικεφαλής τον Πάμπλο Πικάσο κραυγάζουν για την ελευθερία του Νερούδα.
Η ταινία είναι η υποψηφιότητα της Χιλής για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Δείτε εδώ το τρέιλερ:
 https://www.youtube.com/watch?v=-m2cv0LlQOY
Αίθουσα ΟΛΥΜΠΙΟΝ: 17:00 - 19:15 – 21:30.

*****
Pulp: A Film About Life, Death and Supermarkets (μουσικό ντοκιμαντέρ στο πλαίσιο του IN-EDIT Rewind)
(Ηνωμένο Βασίλειο, 2014)
Σκηνοθεσία: Florian Habicht.
Έγχρωμο, 90΄
***Λίγο πριν την προβολή, στις 23.15, στο φουαγιέ του Ολύμπιον θα βρίσκεται ο TSOP για ένα δυνατό live set***
Οι Pulp επιστρέφουν στο Σέφιλντ για την τελευταία συναυλία της καριέρας τους και χιλιάδες άνθρωποι από όλο τον κόσμο, ταξιδεύουν μέχρι εκεί για να τους ακούσουν. Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει τη σχέση της σπουδαίας βρετανικής μπάντας με την πόλη από όπου ξεκίνησαν αλλά και το αντίστροφο, τη σχέση του Σέφιλντ με τη μουσική και την ταυτότητα των Pulp. Είναι οι απλοί άνθρωποι της πόλης που εκφράζουν τη μαγεία των Pulp, τους μήνες μέχρι τη τελευταία τους συναυλία σε αγγλικό έδαφος, στις 8 Δεκεμβρίου 2012: παλιοί φίλοι, παιδιά, ενθουσιώδεις θαυμαστές και ψαράδες μιλούν για το συγκρότημα των common people.
Τιμή εισιτηρίου: 5€
Δείτε το τρέιλερ: https://vimeo.com/118477807
Αίθουσα ΟΛΥΜΠΙΟΝ: Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου, στις 23:15.
*****
Κοκορόκι: ο ήρωας της φάρμας / Un Gallo Con Muchos Huevos (Kids  cinema )
(Μεξικό, 2015)
Σκηνοθεσία: Γκαμπριέλ Ρίβα-Παλάθιο Αλατρίστε / Gabriel Riva Palacio Alatriste, Ροντόλφο Ρίβα-Παλάθιο Αλατρίστε/Rodolfo Riva-Palacio Alatriste. Με τις φωνές των: Παναγιώτη Αποστολόπουλου, Ντένη Μακρή, Σπύρου Περγαντά, Ειρήνης Τσίγκα. Έγχρωμη, 98΄.

Όταν γεννήθηκε ο Ρόκι ήταν ένα αδύναμο κοτοπουλάκι. Αλλά όταν ο κακός μεγαλο–αγρότης της περιοχής απειλεί να καταστρέψει το σπίτι και την οικογένεια του, ο Ρόκι θα πρέπει να μεταμορφωθεί από ένα συνεσταλμένο, νεαρό «κοτόπουλο» σε ένα γενναίο κόκορα. Ο Ρόκι και οι φίλοι του θα ξεκινήσουν για μια περιπέτεια που θα μας αποδείξει για μια ακόμη φορά, πως δεν πρέπει να κρίνουμε τίποτα από το μέγεθός του.
Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας: https://youtu.be/FOk-tUKrGmU
Αίθουσα ΟΛΥΜΠΙΟΝ: Κυριακή 19 Φεβρουαρίου, στις 12:00.

*****
Η κλούβα / Eshtebak
(Αίγυπτος – Γαλλία, 2017)
Σκηνοθεσία – Σενάριο: Mohamed Diab / Μοχάμεντ Ντιάμπ. Με
τους: Nelly Karim, Hani Adel, Tarek Abdel Aziz. Έγχρωμη, 97’.
Το φιλμ μας μεταφέρει στο Κάιρο, το καλοκαίρι του 2013, δύο χρόνια μετά την Αιγυπτιακή Επανάσταση. Στην αρχή της σειράς των γεγονότων που οδήγησαν στην ανατροπή του προέδρου Μόρσι, μια κλούβα της Αστυνομίας, μέσα στην οποία κρατούνται διαδηλωτές με εντελώς διαφορετικές πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις, διασχίζει τις βίαιες διαδηλώσεις. Θα μπορέσουν οι κρατούμενοι να ξεπεράσουν τις διαφορές τους προκειμένου να επιβιώσουν;
Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας: https://www.youtube.com/watch?v=XAMA3DuMMQM
Αίθουσα ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ: 17:30.

*****
Η ζωή μιας γυναίκας / Une vie / A Woman's Life
(Γαλλία - Βέλγιο, 2016)
Σκηνοθεσία
: Στεφάν Μπριζέ /
Stéphane Brizé. Σενάριο: Stéphane Brizé, Florence Vignon. Με τους: Judith Chemla, Jean-Pierre Darroussin, Yolande Moreau. Έγχρωμη, 119΄.
Νορμανδία, 1819. Η Ζαν είναι μια νέα γυναίκα γεμάτη παιδιάστικα όνειρα και αθωότητα, που επιστρέφει σπίτι μετά από τα σχολικά της χρόνια που τα πέρασε στο μοναστήρι. Παντρεύεται έναν ευγενή της περιοχής, αλλά σύντομα αυτός αποδεικνύεται τσιγκούνης κι άπιστος. Σιγά σιγά οι ψευδαισθήσεις της Ζαν διαλύονται. Μια ταινία εποχής –αλλά παντός καιρού– για το τέλος του ρομαντισμού και την απομάγευση που έρχεται με την ενηλικίωση, βασισμένη σ’ ένα μυθιστόρημα του Γκι ντε Μοπασάν.
Η ταινία τιμήθηκε με βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ Βενετίας.
Δείτε εδώ το τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=h70WwU5rsqE
Αίθουσα ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ: 19:30, 21:45.

*****
Moonlight
(ΗΠΑ, 2016)
Σκηνοθεσία:
 Μπάρι Τζένκινς / Barry Jenkins. Σενάριο: Barry Jenkins, Tarell Alvin McCraney. Με τους: Mahershala Ali, Sheriff Earp, Janelle Monáe, Naomie Harris. Έγχρωμη, 111΄
Το Moonlight  εξιστορεί τη ζωή ενός νεαρού αφροαμερικανού από την παιδική του ηλικία έως και την ενηλικίωση, καθώς παλεύει να βρει τη θέση του στον κόσμο. Ένα συγκλονιστικό πορτρέτο της ζωής αυτού του ανθρώπου κι ένας ποιητικός φόρος τιμής στην ταυτότητα, την οικογένεια, τη φιλία και την αγάπη. Η ταινία είναι υποψήφια για οκτώ Όσκαρ.
Δείτε εδώ το τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=LsaZhf_zoX8
Αίθουσα ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ: 17:15 – 19:30 - 21:45.

*****
Με τα μάτια ανοιχτά / As I Open My Eyes / À peine j'ouvre les yeux
(Τυνησία - Γαλλία – Βέλγιο – Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, 2016)
Σκηνοθεσία
: Λέιλα Μπουζίντ /
Leyla Bouzid. Σενάριο: Leyla Bouzid, Marie-Sophie Chambon. Με τους: Baya Medhaffer, Ghalia Benali, Montassar Ayari. Έγχρωμη, 102΄.
Βρισκόμαστε στην Τυνησία το 2010, λίγους μήνες πριν την «Επανάσταση των Γιασεμιών»  η οποία πυροδότησε στην ουσία αυτό που ονομάστηκε «Αραβική Άνοιξη». Η Φάρα, δεκαοκτώ χρονών, μόλις τέλειωσε το σχολείο και η οικογένεια της ήδη την φαντάζεται να σπουδάζει Ιατρική. Εκείνη όμως έχει άλλα όνειρα. Τραγουδάει σε ένα συγκρότημα με πολιτικό στίχο που μόλις ξεκινά να δίνει συναυλίες. Είναι παθιασμένη με τη ζωή, πίνει αλκοόλ, ανακαλύπτει τον έρωτα και την πόλη της τη νύχτα αντίθετα με τις επιθυμίες της πιο συντηρητικής μητέρας της Χαγιέτ που γνωρίζει πολύ καλά την σκοτεινή πλευρά της πατρίδας της και τα όρια της συντηρητικής κοινωνίας της.
Δείτε εδώ το τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=kCEjK9djlgI
Αίθουσα ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ: 17:15 (εκτός Σαββάτου 18 Φεβρουαρίου).
*****

Ο εμποράκος / The Salesman / Forushande
(Ιράν – Γαλλία, 2016)
Σκηνοθεσία - σενάριο: Ασγκάρ Φαραντί / Asghar Farhadi. Με τους: Shahab Hosseini, Taraneh Alidoosti, Babak Karimi. Έγχρωμη, 125΄.

Ο Εμάντ και η Ράνα, αναγκάζονται να αφήσουν το ετοιμόρροπο διαμέρισμά τους και να μετακομίσουν σ’ ένα νέο, στην Τεχεράνη. Έπειτα από ένα απροσδόκητο γεγονός, η σχέση τους αρχίζει να αλλάζει, ενώ η παράσταση που ανεβάζουν, Ο Θάνατος του Εμποράκου, συνεχίζεται. Η ταινία είναι υποψήφια για Όσκαρ στην κατηγορία της Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Ο Ασγκάρ Φαραντί είχε εκδηλώσει την επιθυμία να παρευρεθεί στην τελετή απονομής των Όσκαρ όμως μετά από το διάταγμα Τραμπ αρνείται να συμμετάσχει καθώς δεν επιθυμεί ειδική μεταχείριση για την πρόσβαση στις ΗΠΑ αλλά ίσα δικαιώματα για όλους.

Δείτε εδώ το τρέιλερ:
 https://www.youtube.com/watch?v=0h-TUX8MC7o
Αίθουσα ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ: 19:15.

*****
Ποίηση χωρίς τέλος / Endless Poetry / Poesia sin Fin
(Γαλλία – Χιλή, 2016)
Σκηνοθεσία - σενάριο:
 Αλεχάντρο Χοδορόφσκι/ Alejandro Jodorowsky. Με τους: Adan Jodorowsky, Pamela Flores, Brontis Jodorowsky. Έγχρωμη, 128΄
Βρισκόμαστε στο Σαντιάγο της Χιλής. Τη δεκαετία του ’40 και του ’50 ο «Αλεχαντρίτο» Χοδορόφσκι αποφασίζει να γίνει ποιητής, ενάντια στη θέληση της οικογένειάς του. Μπαίνοντας στους κύκλους της καλλιτεχνικής αβάν γκαρντ της εποχής, ο 20χρονος Αλεχάντρο θα γνωρίσει τον Ενρίκε Λιν, τη Στέλλα Ντίαζ, τον Νικάνορ Πάρρα και άλλους πολλά υποσχόμενους αλλά άγνωστους ακόμα νεαρούς συγγραφείς, που στη συνέχεια θα γίνουν οι Μεγάλοι της μοντέρνας λατινοαμερικάνικης λογοτεχνίας. Βυθισμένοι σ’ έναν κόσμο ποιητικού πειραματισμού θα ζήσουν όλοι μαζί, όπως λίγοι αποτόλμησαν στο παρελθόν: αισθησιακά, αυθεντικά, με τρέλα και πλήρη ελευθερία.

Δείτε εδώ το τρέιλερ:
 https://www.youtube.com/watch?v=X1lxn0jSTkU
Αίθουσα ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ: 21:45.

*****
Σιωπηλός μάρτυρας / Silent Witness
(Ελλάδα, 2016)
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος.
 Σενάριο: Γλυκερία Πατραμάνη, Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος. Έγχρωμο, 72΄
To 2006 η Φυλακή Τρικάλων κλείνει ύστερα από 110 χρόνια λειτουργίας. Επτά πρόσωπα που συνδέθηκαν καθοριστικά με τη φυλακή, επιστρέφουν σ’ αυτήν για να ανασυνθέσουν το παρελθόν της, φωτίζοντας με τις προσωπικές τους αφηγήσεις διαφορετικές όψεις της ιστορίας της νεώτερης Ελλάδας. Τι επιφυλάσσει το μέλλον για το ιστορικό συγκρότημα της φυλακής; Ποια θα είναι η νέα χρήση του; Μια απροσδόκητη ανακάλυψη φέρνει στο φως το κρυμμένο μυστικό του μνημείου και θέτει ένα καίριο ερώτημα: πώς διαχειριζόμαστε την ιστορική μνήμη;
Δείτε εδώ το τρέιλερ:  https://vimeo.com/163156940

Αίθουσα ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ: Σάββατο 18 Φεβρουαρίου, στις 17:15.
read more " ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Οι ταινίες της εβδομάδας στις αίθουσες του ΦΚΘ 16 - 22/2/2017 "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »