Σάββατο, 3 Ιουνίου 2017

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΘΒΕ 2017-2018

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ 2017-2018




ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (EMΣ)

«ΤΑ ΑΝΕΜΟΔΑΡΜΕΝΑ ΥΨΗ» της Έμιλυ Μπροντέ
Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός.
Έναρξη: 26 Οκτωβρίου 2017
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

Ο ανεκπλήρωτος έρωτας του Χήθκλιφ και της Κάθριν θα «ανοίξει» φέτος την αυλαία της χειμερινής θεατρικής σεζόν και θα «ζωντανέψει» και πάλι στη σκηνή του Θεάτρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών. Τα  «Ανεμοδαρμένα ύψη» της  Έμιλυ Μπροντέ, σε διασκευή και σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού, μία από τις μεγαλύτερες ερωτικές ιστορίες όλων των εποχών, επανέρχονται για να μας καθηλώσουν με την άγρια ποιητική τους δύναμη, την ταραγμένη και σκοτεινή τους ατμόσφαιρα και για να φωτίσουν  αριστοτεχνικά τις ρομαντικές αλλά και βίαιες πλευρές του απόλυτου αλλά και καταστροφικού  έρωτα των ηρώων του.

Ήρωές του είναι τα μέλη δύο οικογενειών, που κατοικούν σε απομονωμένα σπίτια στα χερσοτόπια του Γιόρκσαϊρ. Η Μπροντέ παρουσιάζει την ιστορία της καταστροφής των ηρώων, φέρνοντας στην επιφάνεια τα απελπισμένα και παράφορα βάθη της ανθρώπινης ύπαρξης, με τρόπο αντίστοιχο της αρχαίας τραγωδίας.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Mετάφραση-Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός, Δραματολόγος παράστασης: Αντώνης Σολωμού, Βοηθός σκηνοθέτης- Επιμέλεια κίνησης: Αλεξία Μπεζίκη, Σκηνικά: Γιάννης Θαβώρης, Κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα, Ράνια Υφαντίδου, Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου, Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης, Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώλικα Πουλοπούλου, Βοηθός σκηνογράφου: Ελίνα Ευταξία, Β΄ Βοηθός σκηνογράφου: Μαρία Όσσα, Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη


Παίζουν: Γιώργος Γλάστρας (Χήθκλιφ), Αίγλη Κατσίκη (Ισαβέλλα), Γιώργος Κολοβός (Έντγκαρ), Αγγελική Νοέα (Φράνσις), Ορέστης Παλιαδέλης (Ιωσήφ), Μαριάνθη Παντελοπούλου (Κάθριν), Γρηγόρης Παπαδόπουλος (Χίντλεϋ), Κωστής Ραμπαβίλας (Έρτον), Αρετή Σεϊνταρίδου (Κάθυ), Έφη Σταμούλη (Νέλυ), Ορέστης Χαλκιάς (Λίντον).


Έγραψαν για την παράσταση

«Είδα τα «Ανεμοδαρμένα ύψη»… έρχομαι να καταθέσω πως με συνάρπασαν, με καθήλωσαν,με συγκλόνισαν αληθινά ...«Συνάντησα» ξανά την Έμιλυ Μπροντέ που είχα «γνωρίσει» και αγαπήσει μικρός και εντυπωσιάστηκα από τον αξιοζήλευτο τρόπο που ο καίριος Γιάννης Καλαβριανός «μετέφερε» στη σκηνή…  Βρήκα την διασκευή του αληθινά εμπνευσμένη-κράτησε όλους τους ακριβούς «άσσους» της ιστορίας και υπογράμμισε τα χαρακτηριστικά των ηρώων της- και την σκηνοθεσία του εξαιρετική. Πρόκειται κατά τη γνώμη μου για την πληρέστερη και πιο άρτια παράστασή του-και δεν έχει κάνει λίγες. Εύρυθμη δουλειά, ατμοσφαιρική, καλαίσθητη, αρμονική, καμωμένη με πολύ μεγάλο μεράκι και ψυχή.»
Enikos.gr, Απαγορευμένη αντζέντα, Βασίλης Μπουζιώτης 

 «Μια παράσταση-διαμάντι που κανένας φίλος του καλού θεάτρου δεν πρέπει να χάσει…»
Φιλμ Νουάρ, Δελίνα Βασιλειάδη

«… Άψογος ο τρόπος με τον οποίο εναλλάσσονται οι εποχές, μεγαλώνουν οι ήρωες, τρέχει ο χρόνος μιας και οι Καλαβριανός - Σταμούλη μπόρεσαν και συμπύκνωσαν την εναλλαγή ηλικιών και ανέμων με μια πολύ όμορφη γλώσσα-time capsule: κανένα κενό, απρόσκοπτη εξέλιξη. Αναμετρώνται με μεγάλο, εμβληματικό έργο, παρατεταμένη κραυγή γενεών και μοτίβων…  φαίνεται το καλό το «κλασικό» που θα συνεπάρει τη θεατρόφιλη Θεσσαλονίκη «κοπής ΚΘΒΕ» που τα τιμά αυτά τα «αθάνατα»… Κι εδώ παρατεταμένο χειροκρότημα, κι εδώ like…»
 ATHENSVOICE, Στέφανος Τσιτσόπουλος

«…Έργο με υψηλά νοήματα, που κρατά σε εγρήγορση τον θεατή… χωρίς να κουράσει χωρίς κοιλιές ή περιττές αναφορές, κρατά τον θεατή διαρκώς σε εγρήγορση, παρασύροντάς τον απερίσπαστα στον κόσμο της Μπροντέ… Γενικότερα, προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός πως όλες οι ερμηνείες της παράστασης είναι κεντημένες με δεξιοτεχνία από τη σκηνοθεσία, αλλά και τους ηθοποιούς, που φαίνεται να δίνουν καθένας το δικό του προσωπικό στοιχείο στο ρόλο του..» Εφημερίδα Μακεδονία, Κυριακή Τσολάκη








 «ΝΤΑ» του Χιου Λέοναρντ
Μετάφραση-Δραματουργική επεξεργασία-Σκηνοθεσία: Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Έναρξη:  27 Ιανουαρίου 2018

Το «DA» είναι από τα πιο γνωστά έργα του Ιρλανδού θεατρικού συγγραφέα Χιου Λέοναρντ, το οποίο έχει αποσπάσει πολλά βραβεία και θεατρικές διακρίσεις.

  Ένας γιος επιστρέφει στην πόλη που γεννήθηκε για την κηδεία του πατέρα του και βιώνει ξανά όλη την προηγούμενη ζωή του. Ένα έργο με πολύ χιούμορ και βαθιά συγκίνηση που ξεδιπλώνει τις σχέσεις γιου – πατέρα και μάνας μέσα από αλλεπάλληλα πηδήματα μέσα στον χρόνο. Ο χρόνος είναι στην ουσία ο πρωταγωνιστής στο έργο. Ο υποκειμενικός και αντικειμενικός χρόνος καθώς και η υποκειμενική κρίση που αλλάζει μέσα σε αυτόν. Ο Ντα (υποκοριστικό από το Daddy) μεταμορφώνεται στα μάτια του γιου του πότε σε μία τρυφερή και στοργική φιγούρα και πότε σε έναν πραγματικό τύραννο.
Ένα έργο που παρουσιάζει με πολύ μοντέρνο τρόπο το μικροαστικό κοινωνικό και οικογενειακό περιβάλλον του εικοστού αιώνα στην Ιρλανδία μέσα στο οποίο μεγάλωσε ένα παιδί που τώρα ως ενήλικας το ζει σχεδόν ψυχαναλυτικά και λυτρωτικά από την αρχή.
Το έργο έγινε γνωστό στη χώρα μας τη δεκαετία του ΄80 από το θίασο του Μάνου Κατράκη.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Σκηνοθεσία: Δημοσθένης Παπαδόπουλος, Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας,
Βοηθός Σκηνοθέτη: Στεφανία Βλάχου, Οργάνωση παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου
Στο ρόλο του ΝΤΑ ο Κώστας Σαντάς
Παίζουν: Νίκος Καπέλιος, Λίλιαν Παλάντζα, Αναστάσης Ροϊλός, Δημήτρης Σιακάρας, Ορέστης Χαλκιάς, Μαρία Χατζηιωαννίδου.


ΦΟΥΑΓΙΕ ΤΗΣ ΕΜΣ

«OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΓΙΟΡΤΗ» (FESTEN)
των Τόμας Βίντερμπεργκ, Μόγκενς Ρούκοφ, Μπο Χρ. Χάνσεν
Θεατρική διασκευή: Ντέιβιντ Έλντριτζ.
Μετάφραση: Αλίκη Δανέζη Κνούτσεν-Μανώλης Δούνιας.
Σκηνοθεσία: Γιάννης Παρασκευόπουλος.
Έναρξη: 8 Οκτωβρίου 2017
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ


Η «Οικογενειακή γιορτή» Festen, η παράσταση που καθήλωσε φέτος τη θεατρική Θεσσαλονίκη και απέσπασε εγκωμιαστικές κριτικές σημειώνοντας συνεχή sold out, μετά το ταξίδι της στην Αθήνα - στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2017- επιστρέφει δυναμικά στο φουαγιέ της ΕΜΣ  από τον Οκτώβριο 2017.

Μια οικογενειακή γιορτή γίνεται αφορμή να διαταραχτεί η επίπλαστη αρμονία που για χρόνια επικρατούσε μέσα στο σπίτι της οικογένειας Χάνσεν. Τιμώμενο πρόσωπο είναι ο πατέρας, ο Χέλγκε, ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας, ο οποίος γιορτάζει τα εξηκοστά του γενέθλια περιστοιχισμένος από τα μέλη της οικογένειάς του και στενούς φίλους. Τα καλά κρυμμένα μυστικά της οικογένειας αποκαλύπτονται, χωρίς όμως στην πραγματικότητα να συγκλονίζουν κανέναν. Η γιορτή συνεχίζεται κανονικά – το γλέντι δε σταματάει. O καλοκουρδισμένος μεγαλοαστικός μηχανισμός αντιστέκεται.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Μετάφραση: Αλίκη Δανέζη Κνούτσεν, Μανώλης Δούνιας, Ελεύθερη απόδοση στίχων: Μαγδαληνή Μπεκρή, Σκηνοθεσία: Γιάννης Παρασκευόπουλος, Σκηνικά-Κοστούμια: Σοφία Παπαδοπούλου, Μουσική: Μάνος Μυλωνάκης, Κίνηση: Αλέξης Τσιάμογλου, Φωτισμοί: Στράτος Κουτράκης, Α΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Άρης Νινίκας, Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώργος Χιώτης, Βοηθός σκηνογράφου: Δανάη Πανά, Βοηθοί φωτιστή:  Ιφιγένεια Γιαννιού, Αθανασία Λάζου, Σταματία Σαπατόρη, Οργάνωση παραγωγής: Εύα Κουμανδράκη

Παίζουν: Χρίστος Στυλιανού (Κρίστιαν), Στεφανία Ζώρα (Το μικρό κοριτσάκι), Κωνσταντίνος Χατζησάββας (Μίκαελ), Σταυρούλα Αραμπατζόγλου (Μέττε),  Κωνσταντίνος Λιάρος (Λαρς), Ιωάννα Παγιατάκη (Ελένε), Γιολάντα Μπαλαούρα (Έλσι), Βασίλης Σπυρόπουλος (Χέλγκε), Κλειώ Δανάη Οθωναίου (Πία), Νίκος Καπέλιος (Χέλμουντ), Νίκος Λύτρας (Παππούς), Νεφέλη Ανθοπούλου (Πάουλα), Γιάννης Παρασκευόπουλος (Κιμ), Βασίλης Παπαγεωργίου (Μπάτοκαϊ).


Έγραψαν για την παράσταση
«Μπήκαμε στην πιο προκλητική παράσταση της χρονιάς!».

«… Εκεί που το δικό σου βλέμμα συναντά το βλέμμα του άλλου. Εκεί που η δική σου αλήθεια ψάχνει να βρει την αλήθεια του άλλου. Εκεί που —όπως στην ονειρεμένη καταληκτική σκηνή— εξαγνισμένος, πρέπει να αποφασίσεις με "ποιους θα πας και ποιους θ' αφήσεις". Μια μοναδική, σπουδαία στιγμή για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το θέατρο της Θεσσαλονίκης».
Σκηνοβασίες

«Ο ευρηματικός και ιδιαίτερα ταλαντούχος σκηνοθέτης Γιάννης Παρασκευόπουλος επέλεξε να έρθει αντιμέτωπος με ένα δύσκολο, σκοτεινό και σκληρό έργο προσφέροντας σε όλους μας το δώρο μιας μοναδικής, γνήσιας θεατρικής εμπειρίας, μιας μαγικής παράστασης που κανείς δεν πρέπει να χάσει….Πρόκειται για μια παράσταση γροθιά στο στομάχι.»
 Φιλμ Νουάρ

«…Δράμα και κωμωδία σε μια περφόρμανς φεστιβαλικών προδιαγραφών. Δείτε την. Θα σας γοητεύσει και θα σας ξεβολέψει».
 Lavart

«Η καλύτερη παράσταση που ανέβηκε στην πόλης φέτος είναι αποτέλεσμα ενός συνόλου εξαιρετικού…».
Parallaxi, Γιώργος Τούλας

«Κάτι καλό συμβαίνει στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος… Σκηνοθετικά ο Γιάννης Παρασκευόπουλος τα κατάφερε… Στη Θεσσαλονίκη είναι το θεατρικό «θέαμα» της σεζόν, όλη η πόλη τη συζητά και τη συστήνει ο ένας στον άλλο. Τα θερμά μου, επομένως, προς όλους. Και να μην τα έδινα εγώ, στο τέλος μίλησε το χειροκρότημα και τα απανωτά μπιζ και μπιζ».
 ATHENS VOICE, Στέφανος Τσιτσόπουλος

«Βιώνοντας ανατριχιαστικά ρεαλιστικές ερμηνείες και αναπάντεχες σκηνοθετικές ανατροπές και ευρήματα, θα ζήσετε σε πραγματικό χρόνο, μια γιορτή στην οποία θα νιώσετε πως συμμετέχετε, γιατί έχω τη βεβαιότητα, πως δεν θα σας αφήσει ανεπηρέαστους συναισθηματικά, ψυχολογικά και σωματικά».
Art&Life


«ΤΑ ΠΙΚΡΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑ ΦΟΝ ΚΑΝΤ» του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ
Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία: Κορίνα Βασιλειάδου & Χάρης Πεχλιβανίδης
Έναρξη: 20 Ιανουαρίου 2018


Σε ένα αστικό σαλόνι της Δυτικής Γερμανίας, τη δεκαετία του 1970, έξι γυναίκες, που ανήκουν σε διαφορετικές γενιές παίζουν η κάθε μια το ρόλο της στην ερωτική ιστορία της διάσημης σχεδιάστριας μόδας Πέτρα Φον Καντ.
“Υποθέτω ότι οι άνθρωποι είμαστε πλασμένοι να χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον αλλά δεν έχουμε μάθει πώς να είμαστε με τον άλλον.”
Γύρω από αυτή τη διαπίστωση, ο Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ ύφανε “Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ”, ένα έργο με έξι γυναικείους χαρακτήρες που συμπυκνώνει στις μεταξύ τους σχέσεις την προσπάθεια για συνύπαρξη αλλά και τα παιχνίδια εξουσίας, την προσκόλληση και τους κοινωνικούς ρόλους που κρύβονται πίσω από την αναζήτηση της αγάπης.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας, Σκηνοθεσία: Κορίνα Βασιλειάδου, Χάρης Πεχλιβανίδης, Σκηνικά – Κουστούμια – Σκηνικά Αντικείμενα: Διδώ Γκόγκου, Ελένη Κανακίδου, Σόνια Σαμαρτζίδου, Μουσική Σύνθεση: Μίνως Μάτσας, Κίνηση: Αλέξης Τσιάμογλου, Σοφία Παπανικάνδρου, Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος, Βοηθός σκηνοθέτη: Αλέξης Τσιάμογλου

Στο ρόλο της Πέτρα φον Καντ η Αγγελική Παπαθεμελή
Παίζουν: Ιφιγένεια Δεληγιαννίδου (Βαλερί φον Καντ), Στεφανία Ζώρα (Γκάμπι φον Καντ), Ειρήνη Κυριακού (Κάριν Τιμμ),  Μαριάνθη Παντελοπούλου (Μαρλένε), Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου (Σιντονί φον Γκράζεναμπ).

«ΤΑ ΟΡΦΑΝΑ» του Ντέννις Κέλλυ
Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς
Έναρξη: 14 Απριλίου 2018


Τα ορφανά (2009) του Ντένις Κέλλυ, του Ιρλανδού βραβευμένου, πολυμεταφρασμένου και ήδη καταξιωμένου συγγραφέα στην ελληνική σκηνή θα σκηνοθετήσει ο Τάκης Τζαμαργιάς στο Φουαγιέ της ΕΜΣ.  Ο σημαντικός σκηνοθέτης με τη μακρόχρονη πορεία και προσφορά στο ελληνικό θέατρο ξεχώρισε, φέτος, με την παράσταση «Η τάξη μας» του Ταντέους Σλομποντζιάνεκ που σκηνοθέτησε για το Εθνικό Θέατρο, παράσταση που θα επαναληφθεί και την επόμενη χρονιά. Ο Τάκης Τζαμαργιάς έρχεται στο ΚΘΒΕ με ένα εξίσου δυνατό και σύγχρονο κείμενο που εγείρει ερωτήματα, θέτει διλήμματα και προκαλεί προβληματισμούς σχετικά με τη βία και το ρατσισμό σήμερα.

Το έργο  διερευνά την ατομική ευθύνη και την κοινωνική συνείδηση του καθενός μας όταν βάλλεται άμεσα ή έμμεσα η ύπαρξή μας, στις πτωχευμένες ηθικά σύγχρονες κοινωνίες μας. Μήπως στην προσπάθειά μας να περιχαρακώσουμε τα όριά μας προκειμένου να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και τους δικούς μας από τους «άλλους», γινόμαστε από θύματα  θύτες; Μήπως ο ρατσισμός κι η εγκληματικότητα όταν χτυπάνε την πόρτα μας, μας μεταμορφώνουν σε ό,τι περισσότερο φοβόμαστε και μισούμε; Ποια ορφάνια τελικά μας στοιχειώνει περισσότερο; Ποια ορφάνια είναι περισσότερο απειλητική για τη ζωή μας;  Αυτή της απώλειας από το θάνατο ή εκείνη της εγκατάλειψης από την ίδια την οικογένεια;


ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

«ΡΩΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ» του Τσέζαρις Γκραουζίνις
Δραματουργία-Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις
Έναρξη: 25 Οκτωβρίου 2017


Μια παράσταση που προσπαθεί να ανασυνθέσει τις πρώτες μέρες της Ρώσικης Επανάστασης μέσα από τα μάτια ενός απλού ανθρώπου που βρέθηκε μέσα στη δίνη της επαναστατικής ορμής για την αλλαγή του κόσμου. Σήμερα, 100 χρόνια μετά το ξέσπασμα της Επανάστασης, μια σύγχρονη παράσταση για την «πίστη», μέσα από τα μάτια του ρηξικέλευθου Λιθουανού σκηνοθέτη Τσέζαρις Γκραουζίνις.
Παίζουν: Ιορδάνης Αϊβάζογλου, Έφη Δρόσου, Γιάννης Καραμφίλης, Ζωή Λύρα, Ιφιγένεια Μακρή, Νικόλας Μαραγκόπουλος, Ιωάννης Μαστρογιάννης, Μάριος Μεβουλιώτης, Δημήτρης Μηλιώτης, Αλέξανδρος Μούκανος, Άγγελος Νεράντζης, Χρίστος Νταρακτσής, Χρήστος Παπαδημητρίου, Τίμος Παπαδόπουλος, Νίκος Ράμμος, Θανάσης Ραφτόπουλος, Αναστάσιος Ροδοβίτης, Ρέα Σαμαροπούλου, Γιάννης Τσάτσαρης, Μαρίνα Τσελέπη, Γιάννης Τσεμπερλίδης, Μίλτος Τσιάντος, Σαμψών Φύτρος.


«ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΓΚΟΝΤΟ» του Σάμιουελ Μπέκετ
                                               Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Αναστασάκης
                                                         Έναρξη: 26/1/2018



 Εβδομήντα χρόνια μετά τη συγγραφή του(1948) το αριστουργηματικό έργο του Σάμιουελ Μπέκετ «Περιμένοντας το Γκοντό» φωτίζει τα αδιέξοδα της μεταπολεμικής Ευρώπης. Έχει γίνει πλέον καθεστώς η Ρώσικη Επανάσταση του ΄17, που με το ξέσπασμά της δημιούργησε τεράστιες προσδοκίες, έχουν λήξει δυο παγκόσμιοι πόλεμοι που άφησαν εκατομμύρια νεκρούς κι ερείπια κι ο άνθρωπος στα μισά του 20ού αιώνα προσπαθεί να βρει την ελπίδα. Μετέωροι σε ένα έρημο τοπίο ο Βλαδίμηρος κι ο Εστραγκόν  μιλούν, σιωπούν και περιμένουν. Ο Γκοντό υποσχέθηκε πως θαρθεί. Μάλλον Αυτός θα δώσει και τη λύση! Προφανώς υπάρχει και δοκιμάζει την πίστη τους. Ή μήπως αδιαφορεί για αυτούς και τους έχει ξεχάσει; Τι παιχνίδι παίζεται στις πλάτες τους; Το Αγόρι συμμετέχει σε μια συνωμοσία; Ο Πότζο και ο Λάκυ που εμφανίζονται ξαφνικά από ποιόν αιώνα έρχονται;
Το έργο κατατάχθηκε στο λεγόμενο «Θέατρο του Παραλόγου». Θα μπορούσε νάναι μια κλοουνερί, ένα νούμερο στο τσίρκο, μια πραγματεία για την ανθρώπινη ύπαρξη, ένα δοκίμιο γραμμένο στον 21ο αιώνα που διανύουμε, μια κωμωδία που… παρωδεί την τραγωδία του ανθρώπινου είδους από την εμφάνισή του ως σήμερα.
Απόλυτα επίκαιρο το θεατρικό έργο του Μπέκετ, ίσως του σημαντικότερου θεατρικού συγγραφέα του 20ού αιώνα, ανεβαίνει στη Σκηνή του Βασιλικού Θεάτρου αμέσως μετά την ορμητική «ΡΩΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ» του 25μελούς θιάσου όχι για να κατασιγάσει το πάθος μέσα μας, αλλά για να ξαναβρούμε το ρυθμό της αναπνοής μας- μια τόση δα κουκίδα στο σύμπαν είμαστε και το …κάνουμε θέμα!
Οδηγός και μεσολαβητής εξαίρετος με το πνεύμα του συγγραφέα ο μεταφραστικός λόγος του μεγαλοφυούς Μίνου Βολανάκη, που παραμένει αξεπέραστος.
                                                                                                   Γιάννης Αναστασάκης

Βλαδίμηρος ο Γιώργος Καύκας και Εστραγκόν ο Κωνσταντίνος Χατζησάββας.


ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ-ΣΚΗΝΗ ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΟΣ

«Η ΑΥΛΗ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ» του Ιάκωβου Καμπανέλλη
Σκηνοθεσία: Κώστας Τσιάνος
Σκηνικά-Κοστούμια: Ιουλία Σταυρίδου
Μουσική: Διονύσης Τσακνής
                                           Στίχοι τραγουδιών: Λίνα Νικολακοπούλου
Έναρξη: 7 Οκτωβρίου 2017


Μετά από 14 χρόνια ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες σκηνοθέτες, ο Κώστας Τσιάνος, επιστρέφει στο ΚΘΒΕ για να σκηνοθετήσει το έργο σταθμό της νεοελληνικής δραματουργίας, την «Αυλή των θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη.  Ένα έργο που, 60 χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση από το Θέατρο Τέχνης, παραμένει διαχρονικό. Τέλη της δεκαετίας του 1950.  Σε μια αυλή, σε μια λαϊκή γειτονιά της Αθήνας, διασταυρώνονται ένας γέρος πρόσφυγας από τη Μικρά Ασία που φορτωμένος τα στρώματά του σκαρφαλώνει στο ταρατσάκι του, η γυναίκα του που με μια φέτα ψωμί στο χέρι καλεί τον χαμένο εγγονό της, μια χήρα που σιγοτραγουδά τη «Ραμόνα», ένας ονειροπόλος,  ένα αντρόγυνο που άλλοτε χαϊδολογιέται και άλλοτε μαλλιοτραβιέται ενώ σχεδιάζει να φύγει στην Αυστραλία, μια συνοικιακή καλλονή που ελπίζει να γίνει σταρ του σινεμά, ένας «μοιραίος» υδραυλικός. Σε αυτόν τον μικρό χώρο κατοικεί ολόκληρη η Ελλάδα. Λίγο πριν καταρρεύσει το οικοδόμημα, μια ερώτηση αναδύεται: τι βιώνουμε, τελικά, ένα μίζερο αδιέξοδο ή ένα θαύμα;
Στο ρόλο της Αννετώς η Σοφία Καλεμκερίδου και του Ιορδάνη ο Δημήτρης Κολοβός.

Παίζουν: Ελευθερία Αγγελίτσα, Νατάσα Δαλιάκα, Θανάσης Δισλής, Αριστοτέλης Ζαχαράκης, Θεόδωρος Ιγνατιάδης, Δημήτρης Καλαντζής, Μαρία Καραμήτρη, Λευτέρης Λιθαρής, Ειρήνη Μουρελάτου, Χάρης Παπαδόπουλος, Εύη Σαρμή.


ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ

 «ΓΚΙΑΚ» του Δημοσθένη Παπαμάρκου
Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη.
Έναρξη: 12 Οκτωβρίου 2017
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ


Το έργο «Γκιακ», η θεατρική μεταφορά της βραβευμένης συλλογής διηγημάτων του Δημοσθένη Παπαμάρκου, σε σκηνοθεσία Γεωργίας Μαυραγάνη, «η συγκλονιστική εξομολόγηση ψυχής» που έδρεψε δάφνες από κοινό και κριτικούς  επανέρχεται στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών από τον ερχόμενο Οκτώβριο, αμέσως μετά από μια σύντομη στάση στη ΝΕΑ ΣΚΗΝΗ του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ.  
Τα βίαια τραύματα του πολέμου οι ανομολόγητες πράξεις, η «φιλήσυχη» υποκρισία όλων, βγαίνουν στην επιφάνεια μέσα από τις ιστορίες που εκμυστηρεύονται οι συνδαιτημόνες ενός τραπεζιού μιας οικογενειακής γιορτής.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη, Σκηνικά-Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα, Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας, Βοηθοί σκηνοθέτη: Βασίλης Καλφάκης, Σμαρώ Κώτσια, Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Στυλιανή Δάλλα, Βοηθός σκηνογράφου: Κατερίνα Σταύρου, Οργάνωση παραγωγής: Μarleen Verschuuren

Παίζουν: Ιωάννα Δεμερτζίδου, Παναγιώτης Παπαιωάννου, Νικόλαος Κουσούλης, Εμμανουέλα Μαγκώνη, Δημήτρης Μορφακίδης, Μιχάλης Σιώνας, Άννη Τσολακίδου

Έγραψαν για την παράσταση
«… Η Μαυραγάνη, που είναι σπουδαία περίπτωση, μαζί με επτά ηθοποιούς του ΚΘΒΕ στήνουν μια παράσταση που καρφώνεται στο μυαλό σου σαν πρόκα, σαν ένα έντομο που μπήκε λαθραία από το αυτί και ακούς το δυνατό του βουητό μες το κεφάλι σου, να σε βασανίζει. Να δείτε το Γκιάκ. Είναι θεάτρο με τα όλα του και μαζί μια πολαρόιντ από αυτές που οι άνθρωποι δεν θα έβγαζαν ποτέ και δεν θα κουβαλούσαν ποτέ στο πορτοφόλι τους. Γιατί τα πρόσωπα κάποιων δεν θα ήταν χαμογελαστά. Θα τα σκίαζε ένα σκοτάδι. Σπουδαία δουλειά».
 Parallaxi, Γιώργος Τούλας

«Από την είσοδο στο «Μικρό» ο θεατής εισπράττει την αύρα ενός θεατρικού επιτεύγματος… Μέσα στη συνθήκη οικογενειακής μάζωξης, η Γεωργία Μαυραγάνη καθοδήγησε επτά εξαιρετικούς ηθοποιούς του Κ.Θ.Β.Ε σε μια ξέφρενη εξιστόρηση γεγονότων… Η δραματουργία έχει κανόνες. Η σκηνοθέτις τους σεβάστηκε μεν, πλούτισε δε την αφήγηση με τόσα ευφάνταστα ευρήματα, τόσες αναπάντεχες ανατροπές, τόσους άψογους συγχρωτισμούς.. Της αξίζουν έπαινοι και θαυμασμός, επειδή δεν ήταν διεκπεραιωτική. Κατέθεσε εμφανώς πολλή και σκληρή δουλειά, δίνοντάς μας μια κάθε άλλο παρά επίπεδη αφήγηση. Συγκρουσιακές καταστάσεις κι η αδρεναλίνη στα ύψη. Ευφυή ευρήματα…». 
Επί Σκηνής, Παύλος Λεμοντζής

«Ένα από τα πιο δυνατά θεατρικά «δώρα» που έλαβα τον χειμώνα ήταν το συναρπαστικό «Γκιάκ» που φιλοξενεί το Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών στη Θεσσαλονίκη… Η Γεωργία Μαυραγάνη μετέφερε με οίστρο στη σκηνή τη συλλογή έξοχων διηγημάτων του καίριου Δημοσθένη Παπαμάρκου «Γκιάκ».Δυνατή η διασκευή που έκανε και εμπνευσμένος ο τρόπος που «φώτισε»τις ιστορίες αλλά και που κίνησε τους εξαίρετους ηθοποιούς της. Τι ομαδάρα είναι αυτή; Τι χημεία! Τι δέσιμο –ψυχής...”. 
Enikos.gr, Απαγορευμένη αντζέντα, Βασίλης Μπουζιώτης 

«Αγόγγυστα οι αρβανίτικες ιστορίες που φέρουν γέλια και δάκρυα στα πρόσωπα. Λόγια καθαρά, κουβέντες ξάστερες. Αφέσου στο "φεύγα" της παράστασης που διασκεύασε και σκηνοθέτησε με τον πιο μαγικό τρόπο η Γεωργία Μαυραγάνη. Στον πόλεμο σαν πας, όταν γυρίσεις, τίποτα δεν θα είναι ίδιο. Έτσι και η Γεωργία. Παίδεψε, παιδεύτηκε, έξυσε πληγές και πήγε παραπέρα την καλλιτεχνικής της ιδιότητα. Εκεί που σπάνε οι μπάρες και λυγάνε οι φραγμοί…».  
Rejected, Γιώργος Παπανικολάου 

«Μια ιστορική στιγμή του Μικρού Θεάτρου της Μονής Λαζαριστών που αξιώνει σε όποιον μετέχει να βγαίνει αλλαγμένος και βαθιά προβληματισμένος-ειδικά μετά την τελευταία επωδό που απευθύνεται άμεσα στο θεατή και που εύλογα δεν αποκαλύπτουμε. Γίνεται ένας ΑΛΛΟΣ… Η ευρηματική αφήγηση του βιβλίου του Δημοσθένη Παπαμάρκου απογειώθηκε από την εξ' ίσου ευρηματική σκηνοθεσία και διασκευή της Γεωργίας Μαυραγάνη. Τα λιτά σκηνικά / κοστούμια αποδίδουν μοναδικά τη σκηνή της επιστροφής στο χωριό με τη δημοτική μουσική να έχει ρόλο πρωταγωνιστή στο όλο δρώμενο…».  Life-Events.gr, Φαίδρα Φουντουλάκη


«ΟΣΑ Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ» του Άκη Δήμου
Σκηνοθεσία: Πάνος Δεληνικόπουλος
Έναρξη: 13 Ιανουαρίου 2018

«Κρίμα. Κρίμα να πάει τόσο κορμί αταξίδευτο».
Σ’ ένα ορεινό χωριό της Κρήτης στις αρχές του περασμένου αιώνα. Στην ηλικία που γεννιέται η επιθυμία. Που το κορμί ξυπνάει κι ανακαλύπτει την έκτασή του.  Ένα Αγόρι ερωτεύεται για πρώτη φορά. Όχι ένα κορίτσι, αλλά μια Γυναίκα. Ένας Άντρας και μια Μάνα κλείνουν τον κύκλο των σωμάτων που χορεύουν στην άκρη του γκρεμού. Των σωμάτων που απαγορεύεται να συναντηθούν. Με τη θάλασσα από κάτω τους να περιμένει.
Βασισμένος στην «Πρώτη Αγάπη» του Ιωάννη Κονδυλάκη, ο Άκης Δήμου  γράφει μια παραλλαγή του γνωστού διηγήματος, για την ιερή, την απελπισμένη Πρώτη Αγάπη. Σε μια γλώσσα ποιητική, που θα μιλήσει για όσα το σώμα δεν μπόρεσε.
Πάνος Δεληνικόπουλος



ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
«ΕΛΙΖΑ» της Ξένιας Καλογεροπούλου
Σκηνοθεσία: Χριστίνα Χατζηβασιλείου
Έναρξη: 12 Νοεμβρίου 2017


Η πιο συναρπαστική και γοητευτική ιστορία αγάπης για ένα κορίτσι αλλιώτικο από τα άλλα. Ένα κορίτσι έξυπνο, γενναίο, πεισματάρικο, δυναμικό, ένα κορίτσι που δεν φοβάται να περιμένει και να αγαπάει. Ένα κορίτσι που αγωνίζεται για τα πιστεύω της και τον έρωτά της. Ένας καπετάνιος γένους θηλυκού. 
Ένας άντρας με κίτρινο σκουφί. Μια κερασιά. Ένας παπαγάλος. Ένα τρελό πλήρωμα από άντρες. Η περιπέτεια αρχίζει και έχει όνομα: Ελίζα!

Στο ρόλο της Ελίζας η Μαριάννα Πουρέγκα.








Νεανική Σκηνή
ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ – ΣΚΗΝΗ ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΟΣ

«Σ΄εμένα μιλάς;» του Ράινερ Χάχφελντ (EINS AUF DIE FRESSE)
Μετάφραση: Γιάννα Τσόκου
Σκηνοθεσία: Στέλλα Μιχαηλίδου
Έναρξη: 5 Νοεμβρίου 2017

Η αναζήτηση ταυτότητας, οι οικογενειακές σχέσεις,  η ανακάλυψη της σεξουαλικότητας, το μπούλινγκ  και οι συγκρούσεις στο σχολείο, αποτελούν τα θέματα του Σ΄ εμένα μιλάς, έργου  που γνώρισε και γνωρίζει μεγάλη επιτυχία στη Γερμανία.
Ο συγγραφέας,  παρακολουθεί την καθημερινότητα στο σχολείο και στο σπίτι, μιας ομάδας εφήβων δεκαπέντε περίπου χρονών,  που προσπαθούν να βρουν τον προσανατολισμό τους και τον εαυτό τους, σε ένα περιβάλλον που μοιάζει να μην μπορεί να παρακολουθήσει τις ανάγκες τους. Ο Χάχφελντ, μιλά  με ειλικρίνεια  τόσο για την μοναξιά και την απελπισία των εφήβων που οδηγεί ακόμη και στην αυτοκτονία αλλά και για την προσπάθεια των νέων ανθρώπων να δημιουργήσουν ουσιαστικές σχέσεις φιλίας μεταξύ τους.
Με το τολμηρό έργο του Σ' εμένα μιλάς; (1996), ο Γερμανός Ράινερ Χάχφελντ, μετά τον Μορμόλη (1970) και τα Μακαρόνια με Κέτσαπ (1979), απευθύνεται πλέον σε εφήβους και θίγει το  δύσκολο θέμα της βίας στο σχολείο. Η πρώτη παράσταση του έργου δόθηκε το 1996, στο θρυλικό Γκριπς Τεάτερ  και βραβεύτηκε ως η καλύτερη παράσταση για εκείνη τη χρονιά στο Βερολίνο.

Γιάννα Τσόκου


ΒΡΕΦΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
«ΚΟΙΤΑ!»
Για βρέφη από 8 μηνών έως νήπια 4 χρόνων
Σύλληψη ιδέας – σκηνοθεσία: Κατερίνα Καραδήμα
Έναρξη: Νοέμβριος 2017

Στη σκηνή του Βασιλικού Θεάτρου
Κάθε Σάββατο στις: 12.00

«Ξυπνάει, παίζει, κρύβεται, φυσάει, ρίχνει, ανάβει, σβήνει, φοράει, χορεύει, βρέχει, πίνει, νυστάζει, μαμά, κοίτα!»
Η Κατερίνα Καραδήμα σκηνοθετεί για το ΚΘΒΕ τη βρεφική παράσταση “Κοίτα!”, την ιστορία μιας ολόκληρης μέρας ενός μωρού μέσα στο σπίτι. Ανακαλύπτει ήχους και σκιές, κρύβεται, εμφανίζεται και παίζει με ό,τι του μοιάζει με παιχνίδι. Φτερά που πετούν, μπάλες που πέφτουν, χρώματα που αλλάζουν, νερό που κυλάει κι ένα μωρό που λίγο λίγο γίνεται παιδί. Η μαμά είναι κάπου εκεί γύρω ή και δεν είναι, αλλά κάθε φορά που κάτι σημαντικό συμβαίνει, εκείνο έχει την ανάγκη να μοιραστεί μαζί της την έκπληξη και τη χαρά της ανακάλυψης. Μ' ένα “Κοίτα!”. 
Το θέατρο για βρέφη είναι ένα είδος θεάτρου πολύ ιδιαίτερο και όχι διαδεδομένο στην Ελλάδα.Μετά από μια έρευνα 4 χρόνων  στις δράσεις και αντιδράσεις ενός μωρού,στο τί είναι το βρεφικό θέατρο και πώς απευθύνεται σε ένα μωρό, η Κατερίνα Καραδήμα έχει ετοιμάσει μία παράσταση έκπληξη για τους πολύ μικρούς φίλους. Απευθύνεται σε βρέφη από 8 μηνών έως παιδιά 4 ετών αλλά και σε θεατρόφιλους που θα ήθελαν να ζήσουν αυτή την μοναδική θεατρική εμπειρία.

Η παράσταση παίχτηκε το 2015 στο Μικρό Θέατρο Αγρινίου και το 2016-2017 στο Θέατρο Πόρτα της Ξένιας Καλογεροπούλου και του Θωμά Μοσχόπουλου.



ΜΕΤΑΚΛΗΣΕΙΣ
ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
«Η ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΟΦΗ» της Λούλας Αναγνωστάκη
Σκηνοθεσία: Ανδρονίκη Χριστάκη
Παραστάσεις: 6, 7, 8,  11, 12, 13, 14, 15/10/2017

Θεσσαλονίκη. 1930. Παραμονή Πρωτοχρονιάς. Δυο μεσήλικες γυναίκες, ιδιοκτήτριες ενός καταστήματος ειδών πολυτελείας, στο οποίο και κατοικούν, ορμώμενες από ένα γεγονός που μόνο αυτές γνωρίζουν,  προσκαλούν ένα γειτονικό τους ζευγάρι και ένα μακρινό συγγενή, με πρόσχημα την αλλαγή του χρόνου. Στη συγκέντρωση προστίθενται μια έφηβη και 2 στρατιώτες απρόσκλητοι. Η βραδιά, όπως εξελίσσεται, φέρνει τα οκτώ πρόσωπα -άσχετα μεταξύ τους - αντιμέτωπα με όσα αποκαλύπτονται.
Τα οκτώ πρόσωπα της «Συναναστροφής» ζουν σε μία διττά μεταβατική περίοδο (Προπολεμικά και Πρωτοχρονιά). Το σπίτι - βιτρίνα του μαγαζιού των δυο γυναικών «στήνεται» στην πολυπολιτισμική Θεσσαλονίκη πριν το ξέσπασμα του ΙΙ Παγκοσμίου Πολέμου.  Όλα προμηνύουν τις αλλαγές που έρχονται, μαρτυρούν τον φόβο για το άγνωστο σε μία πόλη που ήδη πλήττεται από τις εξελίξεις. Το ρεβεγιόν των δύο γυναικών αποπνέει κάθε άλλο παρά γιορτινή διάθεση και εγκλωβίζει τους παρευρισκόμενους στη βαριά του ατμόσφαιρα.
Οι ήρωες προσέρχονται να «συναναστραφούν» για να μην είναι μόνοι, όχι όμως για να είναι μαζί. Τα όρια μεταξύ της προσποίησης και της πραγματικότητας είναι δυσδιάκριτα, δημιουργώντας μία ασφυκτική αβεβαιότητα που τους αφήνει ανυπεράσπιστους και έρμαιους παράνοιας. Κι ανάμεσά τους ο Θάνατος εναλλάσσεται με τη Ζωή, συγχέοντας τα σημαντικά με τα ασήμαντα, τα υπαρξιακά με τα καθημερινά.  
Παρόλ’ αυτά, τα πρόσωπα «…..στο τέλος χωρίς να το επιζητούν, χωρίς καμία πρόθεση να συνεννοηθούν, θα μιλήσουν σχεδόν την ίδια γλώσσα και η κοινή τους κατάσταση, άσχετα με την αιτία που την προκάλεσε στο καθένα, σαν κοινή μοίρα, τολμώ να πω, θα τα συνδέσει περισσότερο από έναν διάλογο ή  μια οποιαδήποτε συμπαράσταση. Και ίσως για τον θεατή, όχι για τα ίδια, εδώ να καταφαίνεται, τελικά η μοναξιά τους» (Λούλα Αναγνωστάκη, σημείωμα συγγραφέα στην παράσταση του 1967 του Εθνικού Θεάτρου). 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Συγγραφέας:  Λούλα Αναγνωστάκη, Σκηνοθεσία: Ανδρονίκη Χριστάκη, Μουσική: Κωνσταντίνος Βήτα, Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη, Σκηνικά: Αναστασία Αρσένη, Κίνηση: Αγγελική Στελλάτου, Εταιρεία Παραγωγής: Θ.ΝΙΚΟΛΑΟΥ & ΣΙΑ Ε.Ε

Παίζουν: Αγγελική Παπαθεμελή, Νάνα Παπαδάκη, Σπύρος Φωκάς, Αμαλία Νίνου, Δημήτρης Ξανθόπουλος, Bασίλης Χαρίσης  


  1. «ΉΛΙΟΣ ΜΕ ΔΟΝΤΙΑ» του Γιάννη Μακριδάκη
 Θεατρική Ομάδα Mist
Σκηνοθεσία: Βασίλης Βασιλάκης
Παραστάσεις: 15, 16 & 17/9/2017

 «Ήλιος με δόντια». Ένας σπαραχτικός μονόλογος, μία χειμαρρώδης συνειρμική αφήγηση ζωής, που ακροβατεί ανάμεσα στο λογικό και το παράλογο, στο τώρα και στο χθες, με πικρές αναφορές στα ”χρηστά ήθη” της ελληνικής επαρχίας, την υποκρισία, τον μίζερο καθωσπρεπισμό.
Ο Κωνσταντής. Ένα θύμα κοινωνικού ρατσισμού στις αρχές του αιώνα στη Χώρα της Χίου. Ένας άνθρωπος, παράπλευρη απώλεια ενός ιστορικού πολεμικού δυστυχήματος, ο φάκελος του οποίου δεν άνοιξε ποτέ…
Ο Γιάννης Μακριδάκης, συγγραφέας μεγάλων επιτυχιών, ένας πνευματικός άνθρωπος, ερευνητής, μελετητής, που έχει ταράξει τα πολιτιστικά νερά του τόπου του και ο Βασίλης Βασιλάκης, συνεπής για άλλη μία φορά στη θεατρική γραμμή και πορεία που έχει χαράξει, προσκαλούν το κοινό σε ένα ταξίδι στη βαθειά αλήθεια του θεάτρου.
Βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο «Ήλιος με δόντια», του Γιάννη Μακριδάκη, Εκδόσεις Εστία.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Σκηνοθεσία – Ερμηνεία – Θεατρική μεταφορά: Βασίλης Βασιλάκης
Επιμέλεια σκηνικού χώρου: Αντώνης Δαγκλίδης, Κοστούμια: Γιούλα Ζωιοπούλου
Video art – Μουσικές επιλογές: Ανέστης Κορνέζος


  1. «ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ» του Νίκου Καζαντζάκη
Θεατρική Ομάδα Mist
Σκηνοθεσία: Βασίλης Βασιλάκης
Παραστάσεις: 21, 22, 23 & 24/9/2017

Ο Βασίλης Βασιλάκης μετά τις παραστάσεις :
·         ΑΣΚΗΤΙΚΗ (παρουσιάστηκε για πέντε χρόνια σχεδόν σε όλη την Ελλάδα ) και
·         Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ - εν χορώ και οργάνοις (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης)
επανέρχεται - σε συνεργασία με την ομάδα Mist - και παρουσιάζουν τον “ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗ”. Ένα από τα πλέον δημοφιλή έργα του Νίκου Καζαντζάκη σε μορφή Θεατρικής Παράστασης με αφορμή τα 60 χρόνια από το θάνατο του μεγάλου Έλληνα στοχαστή.

Στο μυθιστόρημα του Ν. Καζαντζάκη, οι θεμελιακές αντιθέσεις των προσώπων, το αγνό πατριωτικό αίσθημα, ο έρωτας, η καθημερινότητα (βίαιη και κωμική ταυτόχρονα), οι αλλεπάλληλες εξεγέρσεις και ματαιώσεις, μας αποκαλύπτουν το ανθρωπολογικό βάθος του έργου και το τοποθετούν χρονικά έξω από το ιστορικό του πλαίσιο, καθιστώντας το διαχρονικό και επίκαιρο όσο ποτέ.
Η παράσταση παρουσιάζεται από πέντε - 5 - ηθοποιούς οι οποίοι και ντύνουν μουσικά την παράσταση (κρουστά - πνευστά ) και βασίζεται στις δράσεις - σχέσεις των κύριων προσώπων : Καπετάν Μιχάλης – Νουρήμπεης - Εμινέ – Καπετάν Πολυξίγκης – Μανούσακας – Καπετάν Σήφακας - Κοσμάς.
Ο αέρας της Αφρικής , ο αρχαϊκός χαρακτήρας των προσώπων, οι μάσκες, τα πολυφωνικά τραγούδια, -Νίκη Δουλγεράκη, Τίνα Τζάθα – τα μοιρολόγια, η ζωντανή μουσική, - Ηλίας Τσατσαρώνης – οι ήχοι, ο μεταφυσικός κόσμος της μαριονέτας , ο σκηνικός χώρος πού μεταμορφώνεται και μεταμορφώνει, καθορίζουν τη δομή της παράστασης που στοιχεία της συγγενεύουν με την αρχαία ελληνική τραγωδία .

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Διασκευή –Σκηνοθεσία : Βασίλης Βασιλάκης, Σκηνικά – Κατασκευές: Της Ομάδας, Μάσκες –Μαριονέτες: Μαίρη Τρακάκη - Βασίλης Βασιλάκης, Μουσική – Ήχοι : Τίνα Τζάθα, Φωτισμοί: Της Ομάδας, Κοστούμια: Μαίρη Τρακάκη.
Παίζουν: Κωνσταντίνα Κουτουλάκη, Νίκη Δουλγεράκη, Ηλίας Τσατσαρώνης, Τίνα Τζάθα, Βασίλης Βασιλάκης


  1. «ΟΡΛΑΝΤΟ» της Βιρτζίνια Γουλφ
Μετάφραση: Αλέξανδρος Ίσαρης
Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη
Παραστάσεις: 28, 29, 30/9, 1/10/ 2017

«Ποια έκσταση είναι η μεγαλύτερη;
 Του άνδρα ή της γυναίκας;
Και δεν είναι άραγε η ίδια;»

Η Ιώ Βουλγαράκη διασκευάζει και σκηνοθετεί Βιρτζίνια Γουλφ και συγκεκριμένα το αριστουργηματικό έργο «Ορλάντο», με πρωταγωνίστρια την Αμαλία Καβάλη.
 Ένα πλάσμα, χωρίς τους συνηθισμένους ανθρώπινους περιορισμούς του γήρατος και του θανάτου, ξεκινά τη ζωή του ως Άγγλος ευγενής κατά την Ελισαβετιανή εποχή και φτάνει ως χειραφετημένη γυναίκα στον 20ο αιώνα. Ζει αναρίθμητες εμπειρίες, τόσο ως άνδρας όσο και ως γυναίκα, και δοκιμάζει τη ζωή με λύσσα επιζητώντας διαρκώς την βαθιά και πραγματική συνάντηση με τους ανθρώπους, αυτή τη «φωνή που απαντά σε μια άλλη φωνή». Μπορούν όμως οι άνθρωποι να συναντηθούν;

Η παράσταση
Η παράσταση τοποθετεί την Ορλάντο σε ενεστώτα χρόνο, στο ‘εδώ’ και στο ‘τώρα’ λίγο πριν το τέλος της. Σε μια οριακή στιγμή σαν αυτή, μας αφηγείται τις κορυφαίες εποχές της ζωής της σε μια ύστατη προσπάθεια για ανθρώπινη επαφή. Μέσα από τη μνήμη έρχεται ξανά αντιμέτωπη με τις πιο ακραίες εμπειρίες της, άλλοτε γήινες και φυσικές κι άλλοτε υπερβατικές. Πιάνει την ιστορία της από την αρχή, όπως πάντα κάνουμε όταν μας ζώνει το άγνωστο ή ο θάνατος.
Η παράσταση ανέβηκε στο SKROW THEATER στην Αθήνα την καλλιτεχνική περίοδο 2016-17 και πρόκειται να επαναληφθεί στο ίδιο θέατρο τον Οκτώβριο 2017.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Μετάφραση: Αλέξανδρος Ίσαρης, Διασκευή-Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη, Σκηνικός χώρος-Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού, Φωτισμοί: Karol Jarek, Ηχητικό μοτίβο του Ύπνου: Δημήτρης Πατσαρός, Σχεδιασμός κομμώσεων: Alex Scissors, Σχεδιασμός μακιγιάζ: Marina Stat, Φωτογραφίες παράστασης: Κική Παπαδοπούλου, Teaser-Trailer: Σεμπάστιαν Φραγκόπουλος
 Ερμηνεία: Αμαλία Καβάλη


  1. «ΣΓΟΥΡΑΦΙΣΤΗ Σ’ ΌΛΟ ΤΟΝ  ΝΟΥΝ ΕΧΩ ΤΗ ΣΤΟΡΗΣΗ ΣΟΥ»-  Από τον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου
Σύνθεση κειμένου-ερμηνεία: Άσπα Κυρίμη
Παραστάσεις: 5,6,7 και 8/10/17

Πώς να αφηγηθείς τον Ερωτόκριτο. Ένα ποίημα 10.000 στίχων. Τι να αφαιρέσεις και πώς.
Σκεφτήκαμε ν’ αφήσουμε στην άκρη το επικό μέρος, τις μάχες και τις μονομαχίες και να αφηγηθούμε την ερωτική ιστορία του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας.
Προσπαθήσαμε να φανταστούμε το ταξίδι του Ερωτόκριτου. Τους πρόσφυγες που, όταν έπεσε ο Χάνδακας, ταξίδεψαν προς την άλλη Ελλάδα και κάποιοι έφτασαν στα Επτάνησα. Εκεί ο 15σύλλαβος του Κορνάρου περίμενε να συναντήσει τον Σολωμό.
Οι άνθρωποι αυτοί δεν κουβαλούσαν μόνο τους εαυτούς τους και τις ανάγκες τους. Είχαν μαζί τους κι έναν πολιτισμό που τον μετέφεραν κι αυτόν. Ήταν φορείς μιας γλώσσας και μιας παράδοσης που ταξίδεψε μαζί τους. Είπαμε πως έτσι συμβαίνει με τους πρόσφυγες, τότε και σήμερα. Οι άνθρωποι που ταξιδεύουν όχι για να δουν καινούργιους τόπους αλλά  « με το σκοτεινό τρένο της φυγής» είναι, εκτός απ’ όλα τ’ άλλα και φορείς μιας παράδοσης, ενός πολιτισμού , που μπορεί να μπολιάσει ευεργετικά τις νέες τους πατρίδες.
Άσπα Κυρίμη

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Σύνθεση κειμένου-ερμηνεία: Άσπα Κυρίμη, Μουσική επιμέλεια : Αθηνά Καψετάκη, Σκηνικό κοστούμι: Ιουλία Σταυρίδου



ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
                     Για μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Μια παράσταση βασισμένη στον Ειρηνοποιό του David Holman με έμφαση στην αποδοχή, την ενσυναίσθηση και τη φιλία. Απευθύνεται σε παιδιά του Δημοτικού.
Έναρξη: Νοέμβριος 2017

Ο David Holman είναι Άγγλος θεατρικός  συγγραφέας με παραπάνω από εβδομήντα έργα στο ενεργητικό του. Οι δουλειές του αρχικά  προορίζονταν να παιχτούν σε σχολεία, αλλά σύντομα παρουσιάστηκαν σε όλο τον κόσμο.  Το RSC (Bolton Octagon and Theatre Center) του ανέθεσε να παρουσιάσει τα έργα του σε όλη την υφήλιο και από το 1983 εργάζεται μεταξύ Αγγλίας και Αυστραλίας.

Δύο κοινότητες. Ένας τοίχος ανάμεσά τους και απαγόρευση επικοινωνίας. Μια ατμόσφαιρα καχυποψίας και δυσπιστίας. Μια συνάντηση που ίσως αλλάξει στάσεις και συμπεριφορές.
Πώς διαχειριζόμαστε τον θυμό μας; Πώς συμπεριφερόμαστε σε ανθρώπους που είναι διαφορετικοί από εμάς; Πώς δείχνουμε τη φιλία μας στον άλλο; Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε μια ειρηνική κοινότητα στο σχολείο;
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Ματζίρη
Θεατροπαιδαγωγικό υλικό: Ειρήνη Ζώη, Ανέτα Λιάπτση

Για μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
«ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ» του Βίκτορα Ουγκώ
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

Ένα πρόγραμμα που απευθύνεται σε μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού και Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου και θα συνεχίσει να παρουσιάζεται μέσα στις τάξεις των σχολείων.
Διασκευή-Σκηνοθεσία: Νίκος Βουδούρης

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Διασκευή- Σκηνοθεσία: Νίκος Βουδούρης, Επιμέλεια κειμένων: Δημήτρης Α. Κολοβός, Βοηθός σκηνοθέτη: Γρηγόρης Τίλδης , Σκίτσα: Τηλέμαχος Κοσμέτσας, Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη

 «ΜΠΑΛ you…!!»
Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Σοφία Πάσχου
Έναρξη: Ιανουάριος 2018


Για παιδιά 10 έτων και πάνω
Το πρόγραμμα εστιάζει στο πώς ξεπερνιούνται οι φόβοι των εφήβων.
Ο Μπαλ είναι ένα μπαλόνι που του αρέσει να ταξιδεύει. Όταν ο Μπαλ ξεφύγει από το χέρι του παιδιού που το κρατούσε για να γνωρίσει τον κόσμο, το παιδί θα τον ακολουθήσει… με… απρόβλεπτες συνέπειες…

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΒΑΦΟΠΟΥΛΕΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ 

«ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ ΠΟΛΗ» -Η Θεσσαλονίκη μέσα από το βλέμμα του Γ.Θ.Βαφόπουλου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τσιλινίκος
Από Οκτώβριο έως και Δεκέμβριο 2017                                               ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
«ΝΟΣΤΟΣ»
Σκηνοθεσία: Κόλντο Βίο
Από Οκτώβριο έως και Δεκέμβριο 2017                                               ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ



«ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ»
ΣΤΗΝ ΕΜΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, το ΚΘΒΕ διοργανώνει θεατρικά εργαστήρια για παιδιά και εφήβους. Τα εργαστήρια θα πραγματοποιούνται κάθε Σάββατο και Κυριακή στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών και στη Μονή Λαζαριστών.
Υπεύθυνη εργαστηρίων: Κωνσταντίνα Ματζίρη


ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ
            «H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Β. Μ.- ενός ανθρώπου με κίτρινη μπλούζα»
Σύλληψη - Ιδέα: Ελεάνα Τσίχλη - Γιώργος Νούσης
Δραματουργική Επεξεργασία : Ελεάνα Τσίχλη - Γιώργος Νούσης
Σκηνοθεσία: Ελεάνα Τσίχλη
Έναρξη: 14/12/2017
Σε εναλλακτικούς χώρους της πόλης και της Περιφέρειας.

«H τέχνη πρέπει να αφεθεί ελεύθερη
–όχι επειδή είναι τέχνη,
αλλά επειδή δεν γίνεται να φτιάχνεις νόμους
γι’ άγνωστα πράγματα»!
B.M.

Υπήρξε κάποτε, τον προηγούμενο αιώνα ο Βλαδίμηρος Μαγιακόφσκι, ένας άνθρωπος γνωστός για την κίτρινη μπλούζα που συνήθιζε να φορά. Ένας άνθρωπος που ήρθε σε ρήξη με τον παλιό κόσμο διακηρύσσοντας: “Κάτω η αγάπη σας, κάτω η τέχνη σας, κάτω το σύστημά σας, κάτω η θρησκεία σας”! Ενός καλλιτέχνης που πρότεινε τη δική του αντίληψη για την κοινωνία του μέλλοντος, τη δική του πίστη στο ιδανικό του νέου, όμορφου απ' όλες τις απόψεις, ανθρώπου». Ένας ανθρώπος που φλεγόταν….

Ο Βλαδίμηρος Μαγιακόφσκι  θα μπορούσε να είναι  ορόσημο του σήμερα, ορόσημο για το πως τα πράγματα αλλάζουν, πως η Τέχνη μπορεί να γίνει το καύσιμο για την αναγέννηση μιας κοινωνίας από τις στάχτες της. Πως η Τέχνη μπορεί να προσηλωθεί στον Άνθρωπο, στις δυνατότητές του και στις αδυναμίες του, στην ανάγκη του για Έρωτα και Δημιουργία.

Μαθαίνοντας στιγμές της ζωής αυτής της προσωπικότητας διαμορφώνεται σιγά σιγά μια ιστορία ελπίδας και δημιουργικής χαράς, μια ιστορία στην οποία ο έρωτας είναι πολιτική πράξη, και η προσευχή δημιουργία. Είναι μία ιστορία που πρέπει  απαραίτητα να ακουστεί στο σήμερα. Γι' αυτόν το άνθρωπο, τον Β.Μ., που εντέλει τον ξέρουμε όλοι μας.
 Με πρώτη ύλη τη  μυθιστορηματική βιογραφία του Βλαδίμηρου Μαγιακόφσκι, ποιήματά, πολιτικά μανιφέστα και ερωτικές επιστολές πάλι του ιδίου, θα  δημιουργούμε με μια ομάδα 6 νέων ηθοποιών μια σκηνική σύνθεση ως κολάζ στιγμών της ζωής αυτού του καλλιτέχνη, που ξεφεύγουν από την αφήγηση της ζωής του και προσεγγίζουν τα σημερινά δεδομένα.
Ένα σύγχρονο “μπουλούκι” θα περιοδεύει σε διάφορους σταθμούς στην Θεσσαλονίκη, έχοντας μια πολύτιμη ιστορία να αφηγηθεί!

BIG- DAYS
Συνεχίζεται ο θεσμός των ΒIG DAYS με 3 αφιερώματα:
Ιάκωβος Καμπανέλλης
Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ
Μίνως Βολανάκης

ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
Ένα πρόγραμμα Αναλογίων , που θα διατρέχει την περίοδο 2017-18, με στόχο να παρουσιάσει στο κοινό τις νέες θεατρικές συγγραφικές προσπάθειες στη χώρα μας.

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Θα παρουσιαστεί σε σκηνή του ΚΘΒΕ με τη μορφή δραματοποιημένου Αναλογίου η βραβευμένη θεατρική μεταφορά του έργου του Ηλία Βενέζη «ΑΙΟΛΙΚΗ ΓΗ» από την Ελένη Σιταρά- Πρώτο Βραβείο στο Διαγωνισμό που είχε προκηρύξει το 2013 το ΚΘΒΕ, το οποίο αποτελεί οφειλή της περιόδου 2014-2015.


ΠΕΡΙΟΔΕΙΕΣ ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
1.      «ΔΕ ΣΕ ΞΕΧΑΣΑ ΠΟΤΕ» του Λέοντα Α. Ναρ, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα, «ΑΣΚΗΤΙΚΗ» του Νίκου Καζαντζάκη, σε σκηνοθεσία Αντρέα Κουτσουρέλη.


Η Συνάντηση διοργανώνεται στο πλαίσιο του Δικτύου Αρχαίου Δράματος που υλοποιεί το Υπουργείο Πολιτισμού (με τη συνεργασία φορέων όπως το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δελφών, το Φεστιβάλ Αθηνών - Λύκειο Επιδαύρου, το Εθνικό Θέατρο και το ΚΘΒΕ). Η πρωτοβουλία αυτή θα έχει τουλάχιστον τριετή διάρκεια, δίνοντας την ευκαιρία ανάπτυξης ενός δικτύου καλλιτεχνών και εξασφαλίζοντας συνέχεια, εξέλιξη και διεύρυνση του ενδιαφέροντος και της θεατρικής έκφρασης των νέων καλλιτεχνών στο πεδίο του αρχαίου δράματος.
Η πρώτη Συνάντηση θα διοργανωθεί στη Θεσσαλονίκη από 22 έως 29 Σεπτεμβρίου 2017 με εκπροσώπηση και συνεργασία νεανικών πειραματικών θεατρικών ομάδων και μεμονωμένων καλλιτεχνών από την Ελλάδα και τον βαλκανικό χώρο.
Η συνάντηση έχει στόχο να συνδέσει την πολύτιμη κληρονομιά του Αρχαίου Δράματος με τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία και να δώσει κίνητρα σε νέους καλλιτέχνες να ασχοληθούν με κείμενα της αρχαιότητας αναδεικνύοντας νέες οπτικές αλλά και συσχετισμούς με τη σύγχρονη κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα.
Κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας θα διοργανωθεί σειρά εργαστηρίων και διαλέξεων και θα παρουσιαστούν παραστάσεις με στόχο την ανάδειξη σύγχρονων οπτικών και προσεγγίσεων στο αρχαίο δράμα και τις ζυμώσεις μεταξύ καλλιτεχνών που προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα. Ταυτόχρονα, θα προγραμματισθούν ανοιχτές παρουσιάσεις και συζητήσεις με το κοινό.

Στη Θεσσαλονίκη θα κληθούν για την πρώτη αυτή συνάντηση 3-4 θεατρικές ομάδες νέων καλλιτεχνών από τον βαλκανικό χώρο (ήδη έχει γίνει επαφή με Σερβία, Βουλγαρία, Αλβανία, Ρουμανία και Τουρκία) αλλά και μεμονωμένοι καλλιτέχνες που ασχολούνται με το αρχαίο δράμα. Το ΚΘΒΕ θα αναλάβει τη διοργάνωση της Συνάντησης, η οποία θα επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο και θα διασφαλίζει την συνεχή επικοινωνία και συνεργασία των ομάδων και των καλλιτεχνών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ώστε το αποτέλεσμα της ζύμωσης αυτής να παρουσιάζεται στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της Συνάντησης.

Η πρόσκληση έχει ήδη ανακοινωθεί με διορία αποστολής αιτήσεων συμμετοχής έως τις 21 Ιουνίου 2017, ενώ για την επεξεργασία των αιτήσεων και την προετοιμασία των παράλληλων εκδηλώσεων έχουν συσταθεί δύο επιτροπές ειδικών. Στην οργανωτική – καλλιτεχνική επιτροπή συμμετέχουν ο διευθυντής του ΚΘΒΕ Γιάννης Αναστασάκης, η θεατρολόγος Γιάννα Τσόκου και ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Μιχάλης Σιώνας. Στην επιστημονική επιτροπή συμμετέχουν ο ομότιμος καθητητής του ΑΠΘ και θεατρολόγος Νικηφόρος Παπανδρέου, η αναπληρώτρια καθηγήτρια Θεωρίας και Πρόσληψης του Αρχαίου Δράματος Ελένη Παπάζογλου και ο καθηγητής και κριτικός θεάτρου Σάββας Πατσαλίδης.

Η συμμετοχή του ΚΘΒΕ στη Συνάντηση Νέων Καλλιτεχνών Νοτιοανατολικής Ευρώπης “Αρχαίο Δράμα και Πολιτική” θα είναι η παράσταση: «ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ» του Σοφοκλή.

Οιδίποδας Τύραννος. Ένα εκπληκτικό κείμενο, σε μια καταπληκτική μετάφραση, του Μ. Βολανάκη. Μια ομάδα νεαρών ηθοποιών με καλλιτεχνική δίψα και κέφι.  Εκρηκτικός συνδυασμός, εκρηκτικός μηχανισμός για ένα καίριο θεατρικό χτύπημα.
Γιώργος Κολοβός

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης, Σκηνοθεσία: Γιώργος Κολοβός, Βοηθός σκηνοθέτη: Γιάννης Καραμφίλης, Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Αθηνά Συκιώτη, Οργάνωση παραγωγής: Αθηνά Σαμαρτζίδου
Παίζουν: Χάρης Παπαδόπουλος (Οιδίποδας), Μάρα Τσικάρα (Ιοκάστη), Ορέστης Παλιαδέλης (Τειρεσίας), Τιμολέων Παπαδόπουλος (Κρέων), Λίλα Βλαχοπούλου (Αγγελιοφόρος), Φανή Αποστολίδου (Θεράπων), Γιάννης Καραμφίλης (Ιερέας- Χορός) Κατερίνα Αλέξη (Εξάγγελος – Χορός), Άγγελος Νεράντζης, Ελευθερία Αγγελίτσα, Μαριάννα Πουρέγκα (Χορός)

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος συμμετέχει στο Πρόγραμμα «Future of Europe» (Το μέλλον της Ευρώπης) σε συνεργασία με το Schauspielhaus της Στουτγκάρδης, το Piccolo Teatro του Μιλάνο, το θέατρο Célestins - Théâtre de Lyon της Λυών,  το Vígszínház Theater της Βουδαπέστης, το Εθνικό Θέατρο της Αθήνας και το Teatre Nacional de Catalunya της Βαρκελώνης. Στόχος του προγράμματος είναι τόσο η έρευνα όσο και η σύνθεση νέων παραστάσεων αλλά και μονολόγων με θέμα τις διαφορετικές οπτικές του μέλλοντος της Ευρώπης σήμερα. Οι παραστάσεις που θα αναπτυχθούν από τα θέατρα μέλη της σύμπραξης θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο φεστιβάλ που διοργανώνει το Schauspielhaus της Στουτγκάρδης, τον Ιούνιο του 2018. “After the Campsite”: Σκηνοθεσία: Μιχάλης Σιώνας. Παίζουν οι ηθοποιοί: Λίλα Βλαχοπούλου, Τίμος Παπαδόπουλος.
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού της Ελλάδας, την Ελληνική Πρεσβεία στην Κίνα αλλά και την Κινεζική Πρεσβεία στην Αθήνα, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σχεδιάζει την παρουσία του στο Πεκίνο, στο πλαίσιο του πολιτιστικού έτους Ελλάδας – Κίνας και συγκεκριμένα τη συμμετοχή του στο Διεθνές Φεστιβάλ που διοργανώνει το Εθνικό Θέατρο του Πεκίνου, από τις 16 Νοεμβρίου έως τις 15 Δεκεμβρίου 2017, με την Ασκητική του Νίκου Καζαντζάκη, σε σκηνοθεσία Ανδρέα Κουτσουρέλη.
Το Κρατικό Θέατρο ετοιμάζεται να υλοποιήσει σειρά σημαντικών προγραμμάτων και δράσεων στο πλαίσιο προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014-20.

1. "Φεστιβάλ Δάσους ΚΘΒΕ" στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, μέσω της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Στην πράξη περιλαμβάνεται η διοργάνωση μόνιμης έκθεσης κοστουμιών στο Βασιλικό Θέατρο καθώς και διοργάνωση Διεθνούς Φεστιβάλ Θεάτρου με μετακλήσεις σημαντικών παραστάσεων από το εξωτερικό για δύο χρόνια, 2017 και 2018.
2. Εκπαιδευτικά προγράμματα στις σχολικές τάξεις στο πλαίσιο προετοιμασίας του "Νέου Σχολείου" που είναι δυνατόν να καλύψουν σχολικές μονάδες των Περιφερειών Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου και Θεσσαλίας, στο πλαίσιο του Προγράμματος “Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση”.
3. Υλοποίηση προγράμματος στο πλαίσιο των ερευνητικών προγραμμάτων της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας για τον Πολιτισμό.
Το ΚΘΒΕ προγραμματίζει δράσεις σε συνεργασία με τη Μητροπολιτική Θεσσαλονίκης, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και Ινστιτούτα Έρευνας και Τεχνολογίας για τη σύνδεση του Πολιτισμού με τη σύγχρονη τεχνολογία και την ανάδειξη της Ιστορίας και του Πολιτισμού.



Δεν υπάρχουν σχόλια :