Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου 2016

ΕΧΩ ΘΕΜΑ - ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΑΤΟΣ - την ξεκαρδιστική κωμωδία των Βασίλη Τσικάρα και Χριστίνας Λιόλιου σχολιάζει ο Γρηγορης Γρηγοράς.


ΕΧΩ ΘΕΜΑ - ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΑΤΟΣ 
Σχολιάζει ο Γρηγόρης Γρηγοράς

Από τις 03 Δεκεμβρίου 2016 ξεκίνησε στο Θέατρο Άρατος η νέα Θεατρική παράσταση δύο γνωστών από χρόνια στην συγγραφή θεατρικών έργων του Βασίλη Τσικάρα και της Χριστίνας Λιόλιου.


Αυτή η ξεκαρδιστική κωμωδία των Βασίλη Τσικάρα και Χριστίνας Λιόλιου θα παραμείνει για πολλά επιπλέον Σαββατοκύριακα θα πιάσει 2017 μη σας πω και 2018. 
Γιατί όμως έγινε επιτυχία μέσα σε 3 εβδομάδες που παίζεται; 
Διότι έκαναν κάτι πολύ απλό ( βλέπετε μετράει και η εμπειρία σε κάτι τέτοια αλλά και η δημιουργική ως σενάριο ικανότητα ).
 Τα έβαλαν κάτω και σκέφτηκαν, το τι γίνεται μέσα σε μία Πολυκατοικία που υπάρχουν σταθερά και για αρκετό καιρό οι κάτοικοι της και κατά συνέπεια γνωρίζονται μεταξύ τους.
 Βεβαίως έβαλαν και τα απαραίτητα για να έχει επιτυχία αλλά και για να συνδέονται οι όροφοι ( είναι βλέπετε οροφοδιαμερίσματα ) μεταξύ τους. 
Δηλαδή, πλέον δεν υπάρχουν Θυρωρεία στις Πολυκατοικίες, ναι αλλά η δική τους έχει!!! Διότι χωρίς Θυρωρό και μάλιστα Γυναίκα ( το ρόλο ερμηνεύει πειστικά ωσάν να είναι, η Μαρία Βλάχου - ως Στέλλα - με όλα τα στοιχεία που καλύπτουν τον ρόλο της, γυναικεία φιλαρέσκεια, ερωτική προσέγγιση, διάθεση κοινωνικού ενδιαφέροντος γνωστό και ως κουτσομπολιό ) δεν θα μπορούσε να μεταδοθεί η οποιαδήποτε είδηση και ενημέρωση για τον έναν ή τον άλλο ένοικο.
 Έβαλαν και 7 ορόφους για να αναπτυχθεί επαρκώς το κείμενο και να μοιραστούν οι ρόλοι και ιδού το αποτέλεσμα. Γέλια μέχρι δακρύων είναι το αποτέλεσμα, από θέμα σε θέμα και από όροφο σε όροφο. Οι υπόλοιποι συντελεστές και ηθοποιοί μοιράζονται τους πρωταγωνιστικούς ρόλους σε κάθε διαμέρισμα. 
Ο Σταύρος Βαφειάδης έχει 3 ρόλους, στο Ισόγειο εμφανίζεται ωςκούριερ και στον 2ο και 5ο όροφο έχει 2 ξεκαρδιστικούς ρόλους με τον πρώτο να είναι ο άτυχος, ζευγάρι με την Κική Σπύρου που ζηλεύει κάθε σκέψη του και ενδεχόμενη του Απιστία και τον ''τρομοκρατεί'' και στον άλλο ρόλο του 5ου ορόφου, δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας με τον συγκάτοικο του ( Βασίλη Τσικάρα ) που μας δείχνουν τις σκέψεις 2 φανατικών οπαδών της Θύρας 4 ως πιστοί στον ένα και μοναδικό, ποδοσφαιρικά ''Θεό'' τον Π.Α.Ο.Κ. Θα ακούσετε σκέψεις που δεν θα προλαβαίνετε να γελάσετε για αυτό που ακούσατε επειδή ακολουθεί ως χείμαρρος το επόμενο σχόλιο, μία από τον ένα και μία από τον άλλο φανατικό Παοκτσή, α και συνθήματα της κερκίδας. 
Η Κική Σπύρου εκτός από τις εξαιρετικές τις ερμηνείες έχει και απολαυστικούς ρόλους. 
Στο Ισόγειο είναι η Πέλα, η Ελένη με τον Σταύρο Βαφειάδη στον 2ο όροφο που δεν μπορείτε να φανταστείτε το τι κάνει στον δύστυχο της Σύζυγο και στον 4ο όροφο ως η υπερπροστατευτική Αδελφή της Μπέμπας ( Χριστίνας Λιόλιου ). Ας μείνουμε λίγο στον 4ο όροφο για να παρουσιάσουμε και το ιδανικό θηλυκό ''μωρό''.
 Γυναίκα Αθώα και Άβγαλτη η Μπέμπα δεν έχει αφήσει τίποτε όρθιο και εδώ θα πρέπει να το δείτε για να καταλάβετε τι μπορεί να κάνει μία τόσο αθώα ύπαρξη. 
Η Χριστίνα Λιόλιου εκτός από την πένα της χρησιμοποίησε και την ερμηνευτική της ικανότητα αλλά και την θηλυκότητα της για τον 4ο και τον 3ο όροφο ως Νίτσα σε βάρος του άτυχου Αντώνη ( Βασίλης Τσικάρας ) που τυχαίνει να είναι μανιώδης καπνιστής και βρήκε το ιδανικό ηλεκτρονικό τσιγάρο. Όπου μαζί είναι και στον 1ο όροφο ως Νίκη και Κώστας με τις ευφυείς τους σκέψεις να ερμηνεύουν την σύζυγο που προσπαθεί να ''ξεματιάσει'' τον ματιασμένο σύζυγο της και το τι λέει το στόμα τους δεν περιγράφεται. 
Αλλά και στον 6ο όροφο που είναι ο όροφος της κουλτούρας ( Θεατρική ανάλυση των διαφόρων απόψεων που επικρατούν στο Θέατρο από τον Ομοφυλόφιλο με θεατρική άποψη Λεό και την κουλτουριάρα φεμινίστρια Πόπη ). Τελευταίος έμεινε ο 7ος όροφος που όλοι οι άλλοι όροφοι ασχολούνται με αυτόν επειδή μένει ο Διαχειριστής της Πολυκατοικίας ( Βασίλης Τσικάρας ) ως σύγχρονος Νεόπλουτος Έλληνας Επιχειρηματίας που σκαρφίζεται διάφορα για να εξαπατά όλους τους άλλους. 
Μία πρόταση διασκέδασης που θα σας βοηθήσει να αναγνωρίσετε και δικά σας οικεία άτομα μέσα από τους πολλούς ρόλους που αναπτύσσει το συγγραφικό δίδυμο Λιόλιου-Τσικάρα για όλα όσα διαδραματίζονται με άφθονο κέφι και γέλιο στους ορόφους μίας Πολυκατοικίας. 
Σας το συστήνουμε ανεπιφύλακτα για μία απολαυστική και συνάμα ξεκαρδιστική κωμωδία καταστάσεων που έχει θέμα.
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΡΗΓΟΡΑΣ

 Oι συγγραφείς του Θεατρικού μας έργου '' Έχω θέμα '' έχουν την ονομαστική τους εορτή ανήμερα των δύο εορταστικών παραστάσεων, κερνάμε κρασάκι και σνακ σε όσους και όσες παρευρεθούν τις δύο Κυριακές 25 Δεκεμβρίου 2016 και 01 Ιανουαρίου 2017 στο Θέατρο Άρατος που βρίσκεται στην Μοσκώφ 12 που είναι κάθετη στην Φράγκων 1 πίσω από τα Δικαστήρια.


Συντελεστές
Κείμενο: Χριστίνα Λιόλιου – Βασίλης Τσικάρας
Σκηνοθεσία: Βασίλης Τσικάρας
Σκηνικά – κοστούμια: Theatro Aratos
Φωτισμοί: Γιώργος Στεφανίδης, Δημήτρης Προύσαλης
Δημιουργικό-trailer: Γιώργος Φλέγγας
Αφίσα: Νίκος Γκάρας
Δημόσιες σχέσεις: Χριστίνα Τζώρτζη
Παίζουν: Σταύρος Βαφειάδης, Μαρία Βλάχου, Χριστίνα Λιόλιου, Κική Σπύρου 
και ο Βασίλης Τσικάρας


Παραστάσεις: ΚΑΘΕ Σάββατο και Κυριακή στις 21.15
Έναρξη: Σάββατο 3 Δεκεμβρίου
Διάρκεια: 75 λεπτά
Γενική είσοδος: 8 ευρώ

Theatro Aratos
Μοσκώφ 12 με Φράγκων
Τ. 2315 312 487



read more " ΕΧΩ ΘΕΜΑ - ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΑΤΟΣ - την ξεκαρδιστική κωμωδία των Βασίλη Τσικάρα και Χριστίνας Λιόλιου σχολιάζει ο Γρηγορης Γρηγοράς. "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

FRIDA KAHLO ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ Τ

Μια παράσταση με αφορμή τη ζωή της Φρίντα Κάλο
ΤΕΤΑΡΤΗ ΚΑΙ ΠΕΜΤΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ Τ στις 10μμ.

H Φρίντα Κάλο. 
Οι πίνακες, τα γράμματα, το ημερολόγιό της. 
Οι άλλοι. 
Μια γειτόνισσα, μια μητέρα, μια αδελφή, ένας αγαπημένος, ένας τελωνειακός, μια φίλη, ένας μαθητής, μια νοσοκόμα. 
Το Μεξικό. 
Ένας ιδιαίτερος πολιτισμός. Ένας άλλος κόσμος.
Μια παράσταση με αφορμή την διάσημη ζωγράφο. Μέσα από το δικό μας βλέμμα, η ζωή και το έργο της. Ένα άτομο επί σκηνής. Η Φρίντα. Αντιμέτωπη με το σώμα, την κοινωνία, την εποχή. Μετέτρεψε τον Θάνατο από απειλή σε κίνητρο. Προσπέρασε τα εμπόδια που της έβαζαν, φύση και κοινωνία, και ο δρόμος που διάλεξε πήγαινε μόνο μπροστά. 
Viva! Viva! Viva!

Ήταν μία πρόκληση για μας να μπορέσουμε να αποδώσουμε ολόκληρη τη ζωή μιας τόσο ενδιαφέρουσας και αεικίνητης γυναίκας. Πόσο μάλλον να καταφέρουμε να προσεγγίσουμε την αίσθηση και τις ιδιαιτερότητες του χρόνου και του τόπου μέσα στον οποίο διαμορφώθηκε και κινήθηκε: το Μεξικό του πρώτου μισού του 20ου αιώνα.
Η έρευνά μας στηρίχθηκε στην μελέτη της εποχής, των έργων και του ημερολογίου της, σε βιογραφίες, γράμματα, φωτογραφίες και βίντεο. Η παράσταση και το κείμενο διαμορφώθηκαν με κύριο άξονα τη Φρίντα ως άνθρωπο. Με τη φωνή της ίδιας αλλά και των υπόλοιπων - 8 - προσώπων δημιουργείται ένας ολόκληρος κόσμος, σκιαγραφείται μια εποχή και χτίζεται ολόκληρο το πλαίσιο μέσα στο οποίο υπάρχει η Φρίντα. Μέσα ή έξω. Ένα συνεχές παιχνίδι με το προσωπικό και δημόσιο. Ένας διάλογος του ατόμου με τον εαυτό του, με την κοινωνία που ζει, με τον κόσμο και με την ίδια τη Ζωή.
Πηγές-αποσπάσματα: Linde Salber, "Frida Kahlo" / Andrea Kettenmann, "Frida Kahlo" / Carlos Fuentes, Sarah M. Lowe, Phyllis Freeman, "The diary of Frida Kahlo"
Ακούγονται: Chavela Vargas, "Paloma Negra", "la Llorona" Antonio Aguilar, "Juan Charrasquedo", "No volvere" Pedro Infante, "Deja que salga la luna"
Ταυτότητα της παράστασης
Επί σκηνής: Έλλη Xρονιάρη
Σκηνοθεσία: Έλενα Βισέρη, Πέτρος Παπαζήσης
Δραματoυργία: Έλενα Βισέρη, Κωνσταντίνα Δούκα-Γκόση
Σκηνογραφία: Δήμητρα Παράσχου
Ενδυματολογία: Δέσποινα Γκουγκουλιάνα
Επιμέλεια Φωτισμών: Κωνσταντίνα Δούκα-Γκόση ,Πέτρος Παπαζήσης
Σχεδιασμός Αφίσας: Έλενα Βισέρη
Γραφιστική Επιμέλεια: Δήμητρα Παράσχου
Φωτογραφίες: Buba Gabedava, Δήμητρα Παράσχου
Πληροφορίες
Πού; Θέατρο Τ (Αλεξάνδρου Φλέμινγκ 16 , Θεσσαλονίκη) 
Πότε; Τετάρτες και Πέμπτες 14-15, 21-22, 28-29 Δεκεμβρίου στις 22:00

Εισιτήρια 
10 ευρώ κανονικό, 7 ευρώ μειωμένο-φοιτηικό, 5 ευρώ ανέργων.
Επικοινωνία-κρατήσεις: 6943526872
read more " FRIDA KAHLO ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ Τ "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Διακόσια δωρεάν εισιτήρια σε ανέργους για τη χριστουγεννιάτικη συναυλία της MOYSA, η οποία θα δοθεί την Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016, προσφέρει το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

 
Διακόσια δωρεάν εισιτήρια σε ανέργους για τη χριστουγεννιάτικη συναυλία της MOYSA, η οποία θα δοθεί την Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016, προσφέρει το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. 

 
Αναλογιζόμενη τις δυσχέρειες της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας, η διοίκηση του πολιτιστικού οργανισμού της Βόρειας Ελλάδας παρέχει τη δυνατότητα σε όσους στερούνται την εργασία τους και απειλούνται με κοινωνικό αποκλεισμό, να γίνουν κοινωνοί ενός σημαντικού γεγονότος υψηλής καλλιτεχνικής αξίας. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκει να καταδείξει ότι η λόγια μουσική και εν γένει η τέχνη απευθύνονται σε όλους και δεν υπόκεινται σε οικονομικούς περιορισμούς, κοινωνικές δεσμεύσεις ή άλλες διακρίσεις.  
 
 Αναλογιζόμενη τις δυσχέρειες της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας, η διοίκηση του πολιτιστικού οργανισμού της Βόρειας Ελλάδας παρέχει τη δυνατότητα σε όσους στερούνται την εργασία τους και απειλούνται με κοινωνικό αποκλεισμό, να γίνουν κοινωνοί ενός σημαντικού γεγονότος υψηλής καλλιτεχνικής αξίας. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκει να καταδείξει ότι η λόγια μουσική και εν γένει η τέχνη απευθύνονται σε όλους και δεν υπόκεινται σε οικονομικούς περιορισμούς, κοινωνικές δεσμεύσεις ή άλλες διακρίσεις.   
Η εορταστική συναυλία, η οποία φιλοξενηθεί στην  Αίθουσα Φίλων Μουσικής  (κτήριο Μ1) με ώρα έναρξης στις 9 μ.μ., προσφέρει στο ευρύ κοινό την ευκαιρία να απολαύσει δύο αριστουργηματικά έργα του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770 - 1827), του πλέον αναγνωρίσιμου συνθέτη της  δυτικοευρωπαϊκής παράδοσης.  
Πρόκειται για το Τριπλό Κοντσέρτο για βιολί, πιάνο και βιολοντσέλο σε ντο μείζονα (έργο 56) και τη Συμφωνία Αρ. 5 σε ντο ελάσσονα (έργο 67), προϊόντα της μεγαλοφυούς έμπνευσης του Γερμανού μουσουργού. Τα δύο έργα, τα οποία εμπεριέχουν μελωδίες γεμάτες αβρότητα και δεξιοτεχνία, αλλά και σαγηνευτικούς ήχους, μοναδικούς για την ανθρώπινη ακοή, θα ερμηνεύσει η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης (MOYSA). 
Οι συντελεστές
Το πλέον δυναμικό και ταχέως αναπτυσσόμενο ορχηστρικό σύνολο νέων της Ελλάδας θα διευθύνει ο διακεκριμένος αρχιμουσικός Μιχάλης Οικονόμου. Με 56 νεαρούς μουσικούς της MOYSA επί συνόλου 120 ατόμων, που είναι το δυναμικό του σχήματος θα συμπράξουν τρεις σολίστ διεθνούς εμβέλειας, ο Αμερικανός βιολονίστας Κουρτ Νικάνεν (Kurt Nikkanen), η Ελληνίδα πιανίστρα Μαρία Αστεριάδου και ο Έλληνας βιολοντσελίστας Γιάννης Τσιτσελίκης.
Λίγη ώρα νωρίτερα, στις 8.15 μ.μ., στο φουαγιέ του κεντρικού κτηρίου (Μ1) θα κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή της η Νεανική Ορχήστρα Εγχόρδων της MOYSA, η οποία συγκροτήθηκε πρόσφατα ως αυτόνομο σχήμα. Σ΄ αυτήν τη σύντομη εμφάνιση, διάρκειας 15 λεπτών, 31 νέοι μουσικοί θα παρουσιάσουν τη Σερενάτα για Ορχήστρα Εγχόρδων του Αμερικανού συνθέτη Νόρμαν Λέιντεν (1917-2014) και τη Σουίτα της Άγιας Νύχτας σε επεξεργασία και διασκευή του Θοδωρή Παπαδημητρίου, ο οποίος ταυτοχρόνως θα διευθύνει το νεότευκτο μουσικό 
 
Τηλεοπτικό spot: https://youtu.be/fitqoUG7EH8

Βίντεο από πρόσφατες δράσεις της MOYSA (Summer School 2016):https://youtu.be/_22pVR-h5ac
read more " Διακόσια δωρεάν εισιτήρια σε ανέργους για τη χριστουγεννιάτικη συναυλία της MOYSA, η οποία θα δοθεί την Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016, προσφέρει το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ Nίκου Καζαντζάκη «Αναφορά στον Γκρέκο» Με τον Τάκη Χρυσικάκο και τη Γεωργία Νταγάκη


Σκηνοθεσία Τάκη Χρυσικάκου

                                


 «Αλάκερη η ψυχή μου μια κραυγή κι όλο μου το έργο το σχόλιο στην κραυγή αυτή.

 Φωνάζω τη μνήμη να θυμηθεί, περμαζώνω από τον αέρα τη ζωή μου, στέκουμαι σαν στρατιώτης και κάνω την αναφορά μου στον Γκρέκο, γιατί αυτός είναι ζυμωμένος από το ίδιο κρητικό χώμα με μένα και καλύτερα απ’ όλους τους αγωνιστές που ζουν η που έχουν ζήσει μπορεί να με νιώσει».
                              Ν. Καζαντζάκης


Η «Αναφορά στον Γκρέκο», είναι το τελευταίο έργο τού μεγάλου Έλληνα συγγραφέα. Ένα είδος πνευματικής αυτοβιογραφίας ή, όπως τη χαρακτηρίζει ο ίδιος ο Καζαντζάκης, μια «αναφορά»  με τη στρατιωτική έννοια του όρου, σχετικά με τους στόχους του και τις προσπάθειές του. Ξεκινά από τα παιδικά του χρόνια και σταματά στην ημέρα της «κρητικής ματιάς» και στη σύλληψη της Οδύσσειας. Δεν αφηγείται το σύνολο της ζωής του, αλλά παρουσιάζει τους σταθμούς της πνευματικής του πορείας, χωρίς να ακολουθεί την αυστηρή χρονολογική σειρά της πραγματικής του βιογραφίας.
Μια παράσταση, που μέσα από τους ήρωες των έργων του Νίκου Καζαντζάκη και τις εξομολογήσεις του (στον παππού του, όπως αποκαλεί τον Ελ Γκρέκο) συναντάμε το μεγαλείο της Ελλάδας και το ανυπόταχτο πνεύμα του ίδιου του συγγραφέα.


Στην παράσταση πρωταγωνιστούν ο Τάκης Χρυσικάκος, που ερμηνεύει τον Νίκο Καζαντζάκη και πρόσωπα του έργου του, καθώς και η Γεωργία Νταγάκη, που με την λύρα και το τραγούδι  συνομιλεί με τους πρωταγωνιστές του, τον Καπετάν Μιχάλη, τον Αλέξη Ζορμπά, τον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο και την ωραία Ελένη του Ομήρου!
Συμμετέχει ο εξαίρετος μουσικός Χρυσόστομος Καραντωνίου  παίζοντας κλασική κιθάρα.

Η εξαιρετική παράσταση «Αναφορά στον Γκρέκο» ξεκίνησε το ταξίδι της  από την Κρήτη  την  γενέτειρα του Νίκου Καζαντζάκη με την στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης και προκάλεσε μεγάλο ενθουσιασμό και συγκίνηση.
Στις 4 Ιουνίου προσκλήθηκε από τον τομέα πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και παρουσίασε την παράσταση στις Βρυξέλλες.

Σταθμός της μεγάλης περιοδείας είναι και η πόλη της Θεσσαλονίκης όπου θα παρουσιαστεί στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ.
Η τιμή εισιτηρίου είναι 15 ευρώ και 12 ευρώ για τους μαθητές και φοιτητές.
Η προπώληση γίνεται από το ταμείο του θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ, τηλέφωνο κρατήσεων 2310237700


                                                                 
Θεατρική προσαρμογή  – Σκηνοθεσία: Τάκης Χρυσικάκος
Συνεργάτης – Σκηνοθέτης : Εμμανουέλα Αλεξίου
Επιλογές τραγουδιών : Χαϊνης Δημήτρης Αποστολάκης – Γεωργία Νταγάκη
Φωτισμοί: Ντίνος Μεταλλίδης


Πρωταγωνιστεί :  Τάκης Χρυσικάκος
Κρητική λύρα - Τραγούδι    :  Γεωργία Νταγάκη
Κλασική κιθάρα : Χρυσόστομος Καραντωνίου

Παραγωγή: Γίνονται Έργα




read more " ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ Nίκου Καζαντζάκη «Αναφορά στον Γκρέκο» Με τον Τάκη Χρυσικάκο και τη Γεωργία Νταγάκη "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ - ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ του Παναγιώτη Μεντή 13,14,15 Ιανουαρίου 2017

Παναγιώτη Μέντη
Αδαμαντία

ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ
13,14,15 Ιανουαρίου 2017

Η Αδαμαντία, αγωνιά να επιβιώσει κτίζοντας στην άµµο της Αφρικανικής ερήµου την διαρκώς µετέωρη προσωπική της περιπέτεια. Γυναίκα και Άνδρας, Μάνα και Πατέρας σε µια οικογένεια που της ζητά να απολογηθεί για όσα λαχτάρησε αλλά δεν τα έζησε. Από ένα νησί του Αιγαίου, στη Θεσσαλονίκη, στην Αλεξάνδρεια, στο Κάϊρο, στην Αθήνα. Ελλάδα και Αίγυπτος, αλλά πουθενά ρίζα και φιλόξενη πατρίδα. Η Ελλάδα µετά τον εµφύλιο. Η Ελλάδα του Καραµανλή, της Δικτατορίας, η Ελλάδα του Ανδρέα· παράλληλα µε την Αίγυπτο του Νάσερ, του Σαντάτ, του Μουµπάρακ. Γεγονότα στο Σουέζ και στην Κύπρο. Πόλεµος των έξη ηµερών, Πολυτεχνείο… Και δίπλα σε όλα αυτά η ζωή µιας γυναίκας που πρέπει να φέρει σε πέρας αυτά που είναι οι δικές της προτεραιότητες. Που πρέπει να µεγαλώσει τα παιδιά της, µέσα σε ένα περιβάλλον που απαιτεί συµβάσεις και συµβιβασµούς.
Η Μάνια Παπαδημητρίου τραγουδά, αλλάζει πρόσωπα ανάλογα με τις εποχές, για να δώσει ένα πρόσωπο στην Κυρία Αδαμαντία, μια συνηθισμένη γυναίκα που προσπαθεί να επιβιώσει και να φροντίσει τα παιδιά της, δηλαδή το μέλλον της πατρίδας.
Το έργο είναι βασισμένο σε μια πραγματική αλληλογραφία που περίμενε χρόνια την ανακάλυψη της από τον Κωστή Καπελώνη. Ο Παναγιώτης Μέντης μετέτρεψε το πρωτογενές υλικό σε θεατρικό έργο. Η Μάνια Παπαδημητρίου δίνει σάρκα και οστά, χιούμορ και συγκίνηση στην Αδαμαντία.

***
Σημείωμα του σκηνοθέτη για την ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ

Η χρησιμότητα των μικρών πραγμάτων
Ανέκαθεν η Τέχνη καταπιάνεται με τα μικρά κι ασήμαντα και θέλει να τους δώσει μέγεθος κι ομορφιά. Κάποιος απ´ τους δασκάλους, ο Λαζάνης μάλλον, κράτησε σε ένα ντουλάπι στο θέατρο στη Φρυνίχου ένα φάκελο με 120 γράμματα, που έστελνε απ´ την Ελλάδα, στη διάρκεια μιας δεκαετίας, κάποια κυρία Αδαμαντία στον άντρα της στην Αίγυπτο. Προφανώς ο δάσκαλος θεώρησε πως αυτό το υλικό, το μικρό κι ασήμαντο, μπορεί το Θέατρο να το χρειαστεί. Ανακάλυψα τα ξεχασμένα γράμματα πριν τρία χρόνια και θεώρησα την ανακάλυψη μήνυμα απ´ το δάσκαλο. Διάβασα τα γράμματα και φαντάστηκα, σαν ένα παραμύθι, τη ζωή της κυρίας Αδαμαντίας. Μια ζωή κοινή και συνηθισμένη, σαν της μάνας μας. Που ταξίδευε δίπλα στην Ιστορία, χωρίς να νοιάζεται για τα ιστορικά πρόσωπα και τα μεγάλα γεγονότα. Γιατί ο απλός άνθρωπος ζει τη δίκη του καθημερινότητα, τα προσωπικά του γεγονότα, γεγονότα που δεν καταδέχεται να εξιστορήσει η πολύτομη επίσημη Ιστορία. Έδωσα το υλικό στον Παναγιώτη Mέντη, (το είχαμε ξανακάνει αυτό, το κατά παραγγελίαν), με μια προσθήκη που δεν ήταν γραμμένη στις επιστολές, ότι η Αδαμαντία, είναι σαν την Κλυταιμνήστρα. Δεν είναι μεν βασίλισσα, αλλά έχει δυο κόρες κι έναν γιο και περιμένει δέκα χρόνια τον άντρα της να επιστρέψει. Ο Παναγιώτης πρόσθεσε αρώματα αιγυπτιακά, κρυμμένες ψυχολογίες και κάτι  απόκρυφα μαγικά και έφτιαξε ένα  κείμενο πρόβας, που παραδώσαμε στη Μάνια. Και η Μάνια Παπαδημητρίου βάζοντας τη υποκριτική της δεινότητα και το θεατρικό παρελθόν της, με τη βοήθεια των τραγουδιών του Σταύρου Σιόλα, ντυμένη με τα ρούχα της Κατερίνας Σωτηρίου, στο "σκηνικό" του Μανώλη Ζαχαριουδάκη, επιχείρησε να ζωντανέψει το θεατρικό πρόσωπο μιας γυναίκας που κάποτε υπήρξε.  Ή μήπως δεν υπήρξε; Μιας γυναίκας, πάντως, που επέζησε της Ιστορίας. Και αυτό το οφείλει στο Θέατρο. | Κωστής Καπελώνης

***

Σημείωμα του συγγραφέα για την ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ

Γι’ αυτό «το επιθυμώ» που τόσα κρύβει.
Στερεότυπο στη μεταξύ συγγενών αλληλογραφία το: «Είμαι» ή «είμαστε καλά», «το αυτό επιθυμώ» ή «επιθυμούμε δι εσέ» ή «δι εσάς». Κι αυτό το στερεότυπο γραφόταν και ξαναγραφόταν χρόνια ολόκληρα πριν τα SMS και τα κάθε είδους ηλεκτρονικά μηνύματα, που κι αυτά έχουν τα δικά τους στερεότυπα. Τι συνέβαινε όμως κάτω απ’ αυτά τα τετριμμένα λόγια. Τι ένοιωθε αυτός που έγραφε: «Είμαι καλά το αυτό επιθυμώ και δι εσέ;»... Τι ένοιωθε αυτός που το διάβαζε;... Η απόσταση, η στέρηση, η λαχτάρα, η αίσθηση και η ψευδαίσθηση, τι υπόσταση έπαιρναν στην ανάγνωση αυτού του επαναλαμβανόμενου μοτίβου επικοινωνίας; Γι’ αυτά θέλησε να μιλήσει η κυρία Αδαμαντία. Δεν έχει σημασία ποιος την άκουσε ή ποιος θα την ακούσει να βάζει λόγια στη σιωπή της. Στη σιωπή που έδινε ήχο εσωτερικό και κουράγιο για να βιωθεί μια ζωή φορτωμένη με υποχρεώσεις και άδεια από τη ζεστασιά του άλλου, του συντρόφου, του συζύγου, του ανθρώπου που ολοκληρώνει την ύπαρξη μας θεραπεύοντας τις ανάγκες του σώματος και της ψυχής. Γράφοντας τη μυθοπλασία της ζωής αυτής της γυναίκας, προσπάθησα να αφουγκρασθώ τι υπήρχε κάτω από τις λέξεις της. Όσες διάβασα κι όσες τη χρέωσα να πει. Γεννιόμαστε, μεγαλώνουμε, βιώνουμε τις συνθήκες δουλειά, γάμος, παιδιά. Παράλληλα όμως είμαστε διαρκώς άνθρωποι. Κι ο άνθρωπος ακόμα και ο πιο σκληρός, κι ο πιο εξασκημένος στη μοναξιά ή την αυταπάρνηση, είναι άνθρωπος. Και σαν άνθρωπος λαχταρά! Θέλει να πάρει και να δώσει. «Είμαι καλά, αυτό επιθυμώ και δι εσέ!»... Αυτές οι ομολογημένες και οι ανομολόγητες επιθυμίες είναι η ιστορία του κόσμου όλου. Οι προσωπικές ιστορίες είναι το νερό στο μύλο της ιστορίας, της αληθινής ιστορίας που δεν γίνεται ποτέ βιβλίο, γίνεται όμως αίσθημα και πείρα που αν τα σεβαστούμε μαθαίνουμε πολλά. Η ιστορία της Αδαμαντίας... Η κυρία Αδαμαντία μιας αλληλογραφίας και του Παναγιώτη, του Κωστή, της Μάνιας, του Σταύρου, του Μανώλη, της Κατερίνας, της Ειρήνης, της Κατερίνας, της Εύας, έγινε θεατρικό έργο. Ας τη δούμε κι ας την ακούσουμε. | Παναγιώτης Μέντης    

Σκηνοθεσία: Κωστής Καπελώνης
Σκηνικό: Μανώλης Ζαχαριουδάκης
Κοστούμια: Κατερίνα Σωτηρίου
Μουσική: Σταύρος Σιόλας
Επιμέλεια κίνησης: Ειρήνη Στρατηγοπούλου
Φωτισμοί: Κωστής Καπελώνης
α’ Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Παπαναστασάτου
β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Εύα Οικονόμου-Βαμβακά
Φωτογραφίες: Μυρτώ Αποστολίδου

Ερμηνεύει η Μάνια Παπαδημητρίου
Παίζουν μαζί της:
Βασίλης Παπαδημητρίου (πιάνο, κλαρινέττο)
Ηλέκτρα Σαρρή (πιάνο)
Αντιγόνη Σταυροπούλου (Μαντολίνο)

Πληροφορίες παραστάσεων

Ημέρες και ώρες παραστάσεων : Παρασκευή 13 Ιανουαρίου, 21:00,  Σάββατο 14 Ιανουαρίου 21:00
                                                                Κυριακή 15 Ιανουαρίου 20:00
Tιμή εισιτηρίου:  15 ευρώ.
                                12 ευρώ μαθητικό, φοιτητικό, ανέργων.
Προπώληση:  ταμείο  θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ,
Πληροφορίες- κρατήσεις:  2310237700




read more " ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ - ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ του Παναγιώτη Μεντή 13,14,15 Ιανουαρίου 2017 "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »