Παρασκευή, 11 Νοεμβρίου 2016

Shakespeare Lives στην Οθόνη του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης 14 Δεκεμβρίου 2016


Shakespeare Lives στην Οθόνη του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης 

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου, Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου, Τετάρτη 18 Ιανουαρίου και Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου,
στις 21:00 
στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης,
16/11 Aίθουσα Μωρίς Σαλτιέλ (Μ2) - 14/12, 18/1 και 8/2 Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης (Μ2)



Στο πλαίσιο του παγκόσμιου προγράμματος, Shakespeare Lives του Βρετανικού Συμβουλίου με αφορμή την 400ή επέτειο από τον θάνατο του σπουδαίου βρετανού δραματουργού, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το Βρετανικό Συμβούλιο και η Βρετανική Πρεσβεία στην Ελλάδα ενώνουν τις δυνάμεις τους για να παρουσιάσουν ένα κινηματογραφικό αφιέρωμα με μια επιλογή από τις σημαντικότερες μεταφορές του έργου του Σαίξπηρ στη Μεγάλη Οθόνη.

Τέσσερις γνωστές κινηματογραφικές ταινίες θα «ζωντανέψουν» τα έργα του Σαίξπηρ σε μια σειρά προβολών που θα πραγματοποιηθούν από αυτόν τον Νοέμβριο έως τον ερχόμενο Φεβρουάριο στην οθόνη του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Τέσσερις σπουδαίοι σκηνοθέτες με κορυφαία επιτελεία συντελεστών θα συναντήσουν το κοινό της Θεσσαλονίκης αναδεικνύοντας τη διαχρονικότητα του έργου του Σαίξπηρ, μέσα από τις ταινίες

«Ερρίκος ο 5ος» (1944) του Λόρενς Ολίβιε (προλογίζει η κ. Πέννυ Μπούσκα, Διδάκτορας, Τμήμα Κινηματογράφου, ΑΠΘ)
«Βασιλιάς Ληρ» (1971) του Πίτερ Μπρούκ
«Μάκβεθ» (1971) του Ρόμαν Πολάνσκι (προλογίζει η κ. Μπέττυ Κακλαμανίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Κινηματογράφου, ΑΠΘ)
«Η Τρικυμία» (1979) του Ντέρεκ Τζάρμαν (προλογίζει η κ. Δέσποινα Μουζάκη, Πρόεδρος/Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Κινηματογράφου, ΑΠΘ)

Η είσοδος είναι ελεύθερη με δελτία εισόδου. 


Πρόγραμμα

«Ερρίκος ο 5ος» (1944) του Λόρενς Ολίβιε, 16 Νοεμβρίου 2016 
Λειτουργώντας ως το απόλυτο πολεμικό κάλεσμα της εποχής της, η ταινία αυτή του Λόρενς Ολίβιε είναι ένα πατριωτικό αριστούργημα γεμάτο εντυπωσιακές σκηνές, μάχες, ρομαντισμό και πολιτική εξαπάτηση.
Διάρκεια: 136 λεπτά
Στοχεύοντας να συσπειρώσει τη Βρετανία κατά τη διάρκεια των πιο σκοτεινών ωρών του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η ταινία είναι εμπνευσμένη από τον Ερρίκο τον 5ο, και τις διεκδικήσεις του επί γαλλικού εδάφους και κορυφώνεται με την περίφημη ομιλία του στα βρετανικά στρατεύματα την ημέρα του Saint Crispin και την εμβληματική και αιματηρή απεικόνιση της μάχης του Αζενκούρ.





Έχοντας μεταφερθεί από το τυπικό περιβάλλον του θεάτρου Globe σε ρεαλιστικές θέσεις μάχης και διαθέτοντας ένα cast χιλιάδων κομπάρσων, η ταινία χάρισε στον Ολιβιέ ένα ειδικό βραβείο από την Ακαδημία των Όσκαρ και πλέον θεωρείται ως η πρώτη ταινία του Σαίξπηρ με τόσο μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία.

«Βασιλιάς Ληρ» (1970) του Πίτερ Μπρούκ, 14 Δεκεμβρίου 2016 
Ο θρυλικός θεατρικός σκηνοθέτης Πίτερ Μπρουκ, σκηνοθετεί τη δική του κινηματογραφική ερμηνεία της κλασικής τραγωδίας του Σαίξπηρ «Βασιλιάς Ληρ».
Διάρκεια: 137 Λεπτά
Ο Βασιλιάς Ληρ (Paul Scofield), αποφασίζει να μοιράσει το βασίλειό του ανάμεσα στις τρείς θυγατέρες του, ανάλογα με το ποια θα εκφράσει καλύτερα το βάθος της αγάπης που τρέφει γι’ αυτόν.  Όταν η κόρη του Cordelia αρνείται να κολακέψει το εγώ του πατέρα της, ο Ληρ θα δώσει  θυμωμένος την εξουσία στις αδελφές της, Goneril και Regan. Η τραγωδία όμως δεν αργεί. Σύντομα, οι δύο κόρες του θα προδώσουν την εμπιστοσύνη του και ο βασιλιάς, αποδυναμωμένος και κουρασμένος θα παρασυρθεί στην τρέλα, ενώ το πρώην ισχυρό του βασίλειο αρχίζει να καταρρέει. 

«Μάκβεθ» (1971) του Ρόμαν Πολάνσκι, 18 Ιανουαρίου 2017
Ο Ρομάν Πολάνσκι παρουσιάζει την εφιαλτική του εκδοχή για την κλασική τραγωδία του Σαίξπηρ με θέμα τις αιματηρές συνέπειες του παράφορου πάθους για την εξουσία.
Διάρκεια: 140 Λεπτά
Ο Jon Finch ενσαρκώνει τον Μάκβεθ, τον σκωτσέζο ήρωα που οδηγημένος από μια αλλόφρονα φιλοδοξία εξαπολύει έναν ανείπωτο κύκλο βίας και αίματος. Παρακινημένος από την υπερφυσική προφητεία τριών μαγισσών, ο Μάκβεθ ενθαρρύνεται από τη Λαίδη του (Francesca Annis) να σκοτώσει τον βασιλιά Ντάνκαν για να πάρει τον θρόνο του. Γυρίζοντας την ταινία στα τραχιά εδάφη της βόρειας Ουαλίας, ο Πολάνσκι χρησιμοποιεί το τοπίο για να τονίσει τα οπτικά και μυστικιστικά στοιχεία του σπουδαίου αυτού έργου του Σαίξπηρ.

«Η Τρικυμία» (1979) του Ντέρεκ Τζάρμαν, 8 Φεβρουαρίου 2017
Διάρκεια: 92 Λεπτά
Αυτή η εκδοχή του τελευταίου έργου του Σαίξπηρ από τον Ντέρεκ Τζάρμαν φέρνει στην οθόνη μια υποβλητική ιστορία εκδίκησης, τιμωρίας και συμφιλίωσης.

Ο Πρόσπερο (Heathcote Williams), πρώην Δούκας του Μιλάνου, και η κόρη του, Μιράντα (Toyah Willcox), έχουν εγκαταλειφθεί σε ένα απομακρυσμένο νησί από το κακό αδελφό του πρώτου, Δούκα Αντόνιο (Richard Warwick). Δώδεκα χρόνια αργότερα, ο Πρόσπερο έχει εξελιχθεί σε μεγάλο μάγο και έχοντας τη δύναμη να ελέγχει τα στοιχεία της φύσης, δημιουργεί μια θύελλα (ή καταιγίδα) βουλιάζοντας το πλοίο του Αντόνιο κοντά στο μυστηριώδες νησί, σε μια προσπάθεια να πείσει έναν από τους ταξιδιώτες που βρίσκονται σε αυτό, τον πρίγκιπα Φερδινάνδο της Νάπολης (David Meyer), να παντρευτεί την κόρη του, και να αποκαταστήσει την ειρήνη ανάμεσα στο Μιλάνο και τη Νάπολη.  Ο Jarman φέρνει την αίσθηση μιας πάνκ ευαισθησίας σε αυτή την παραγωγή, όπου τα άγρια οπτικά στοιχεία και τα πλούσια σχέδια και γραφικά κρύβουν με ευκολία τον πενιχρό προϋπολογισμό της ταινίας.

*Η ταινία περιέχει γυμνές σκηνές*









"Όλος ο Κόσμος είναι μια Σκηνή: η κληρονομιά και διαχρονική επιρροή του Σαίξπηρ στον Κινηματογράφο" Adrian Wootton, Διευθύνων Σύμβουλος, Film London

Οι πρώτες διασκευές του Σαίξπηρ που μεταφέρονται στη «μεγάλη οθόνη» χρονολογούνται από το 1899 (King John, με τον Sir Herbert Beerbohm Tree) και αυξάνονται σε συχνότητα έως την εποχή πριν τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο (πολλές από αυτές τις μεταφορές περιλαμβάνονται στην εξαιρετική συλλογή DVD του BFI, Silent Shakespeare). Ωστόσο, χρειάστηκε να περιμένουμε μέχρι τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν μια υγιής δόση πατριωτικού ενθουσιασμού και η ιδιοφυΐα ενός από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς της Βρετανίας –  του Sir Laurence Olivier – δημιούργησαν τον  Henry V (1944), μια μεταφορά του Σαίξπηρ σε λαμπρό Technicolor που θα αξιοποιούσε το θέμα με έναν  τρόπο που ποτέ πιο πριν δεν είχε διανοηθεί κανείς. Ο Olivier τότε θα συνέχιζε την ολοκλήρωση της τριλογίας αριστουργημάτων του, με τον Άμλετ (1946) και τον Richard III (1955).

Για μεγάλο χρονικό διάστημα ο Orson «Citizen Kane» Welles συναγωνιζόταν κινηματογραφικά τον Olivier για τον τίτλο του μετρ του κινηματογραφικού Σαίξπηρ, με τη δική του σειρά από εξαιρετικά δημιουργικές, αλλά χαμηλού κόστους κινηματογραφικές μεταφορές, με αποκορύφωμα την εξαίσια ταινία «Οι Καμπάνες του Μεσονυχτίου» (1965).

Ωστόσο, ενώ στο Tinseltown των ΗΠΑ ο Σαίξπηρ ήταν αντικείμενο κινηματογραφικού πειραματισμού με αποτέλεσμα την παραγωγή μιας ολόκληρης σειράς ταινιών σε δημοφιλή κινηματογραφικά είδη, η πιο ριζοσπαστική κινηματογραφική διασκευή του Σαίξπηρ έρχεται από την Ιαπωνία. Η ιδέα του Ιάπωνα σκηνοθέτη επικών ταινιών, Akira Kurosawa, να συνδυάσει την ευαισθησία στην αφήγηση ιστοριών σαμουράι με την αισθητική του θεάτρου Noh και να τις εφαρμόσει στον Σαίξπηρ, μεταμόρφωσε το Μάκβεθ στη μαγευτική ιστορική ταινία δράσης Ο Θρόνος του Αίματος (1957).

Μετά τον Κurosawa, σκηνοθέτες όπως ο Ρώσος, Grigiori Kozintsev, με τη Σοβιετική διασκευή του Άμλετ (1964), ή ο ιταλός μετρ του κινηματογράφου Franco Zefferelli με την ευαίσθητη διασκευή του, Ρωμαίος και Ιουλιέτα (1968) και ο Roman Polanski, με το συναρπαστικό αλλά βίαιο Μάκβεθ (1971) έφεραν  νέες προοπτικές στην αισθητική του κινηματογραφικού Σαίξπηρ.

Η επέλαση του Σαίξπηρ στην τηλεόραση επηρέασε αρνητικά τις βρετανικές κινηματογραφικές μεταφορές του έργου του κατά τη δεκαετία του ‘70 (με σπάνιες εξαιρέσεις, όπως η Τρικυμία του  Derek Jarman το 1979). Η αναβίωση του Σαίξπηρ στη μεγάλη οθόνη στη Βρετανία ήρθε από τον ηθοποιό/σκηνοθέτη Kenneth Branagh, ξεκινώντας με το γεμάτο ενέργεια Henry V (1989) και συνεχίζοντας με άλλους πέντε Σαιξπηρικούς τίτλους. Εντυπωσιακός επίσης είναι και ο αιχμηρός Richard III του Richard Loncraine, που ενσαρκώνει αξέχαστα ο Sir Ian McKellen (1995).

Ίσως η μεγαλύτερη σε επιρροή, κινηματογραφική ταινία που έγινε εκτός Βρετανίας ήταν η τολμηρή και όμορφη σύγχρονη αμερικανική γκανγκστερική εκδοχή του «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» (1996) του Baz Luhrmann, που έγινε στο τέλος της δεκαετίας του ‘90, διατηρώντας την αυθεντική γλώσσα της παράστασης.

Πολύ πρόσφατα, οι νέες κινηματογραφικές διασκευές του Σαίξπηρ προέρχονται από την ινδική υποήπειρο. Ο παραγωγός / σκηνοθέτης Vishai Bhardwaj δημιούργησε μια τριλογία από αστυνομικά  ‘μπολιγουντιανά’  μιούζικαλ βασισμένα σε έργα του Σαίξπηρ, ξεκινώντας με το Maqbool (2003). Για μια ακόμη φορά, τα  έργα του Σαίξπηρ αναμειγνύονται με διαφορετικά πολιτισμικά δεδομένα, όπου, παρά το γεγονός ότι τα πάντα μοιάζουν διαφορετικά, αυτά παραμένουν σαφώς αναγνωρίσιμα.

Στη Βρετανία συναρπαστικές και σκληρές νέες διασκευές, όπως αυτή του Coriolanus (2011) του Ralph Fiennes, και ο τολμηρός και αιμοδιψής Macbeth (2015), έχουν προκαλέσει σημαντικό καλλιτεχνικό και εμπορικό ενδιαφέρον.

Έτσι ο Σαίξπηρ παραμένει, όπως η σκοτεινή ύλη: το έργο είναι πάντα εκεί, προσφέροντας μια ένδοξη κληρονομιά και επίσης μια πλούσια, ζωντανή πηγή που εμπνέει και προκαλεί κινηματογραφιστές και καλλιτέχνες να δημιουργήσουν νέες ταινίες, γεγονός που μπορεί με τη σειρά του να ενθουσιάσει και να εμπνεύσει τις νέες γενιές των θεατών.




Σημείωση: Το κείμενο αυτό αποτελεί επιμελημένη εκδοχή ενός άρθρου που στην πλήρη του μορφή μπορείτε να το βρείτε στην ιστοσελίδα του British Council: http://film.britishcouncil.org/


Στην έρευνα για το άρθρο αυτό, ο συντάκτης χρησιμοποίησε ως πηγές το ‘Walking Shadows: Shakespeare’, που επιμελήθηκαν οι Luke Mckernan and Olwen Terris (BFI, 1994) και το ‘Shakespeare and the Film’ του Roger Manvell (Barnes, 1971). 
read more " Shakespeare Lives στην Οθόνη του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης 14 Δεκεμβρίου 2016 "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Στη Χώρα του Αλλαζοτάν Μια διαδραστική μουσική παράσταση βασισμένη στις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου στο χώρο Ζp87

Στη Χώρα του Αλλαζοτάν

Μια διαδραστική μουσική παράσταση βασισμένη στις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου
για τη φιλία, τη μοναξιά, την αλαζονεία, την φιλοξενία
και τις αλλαγές στη ζωή μας…
από τη Μουσικοθεατρική ομάδα
Μαγικές Σουρικάτες



Από τις 20 Νοεμβρίου

Κάθε Κυριακή στις 12:00 | Είσοδος 5 ευρώ | Διάρκεια 60 λεπτά
Για παιδιά από 4 ετών και άνω
Κρατήσεις – Πληροφορίες: 2130145903

 Χώρος Zp87
Ζωοδόχου Πηγής 87, Νεάπολη- Εξάρχεια, τ.κ: 11473 Αθήνα


Μια σουρικάτα[1] μαγική βρίσκεται σε μια πολιτεία εξωτική,                                                                              σ’ έναν τόπο που όλα αλλάζουν στη στιγμή                                                                                                         και τίποτα δεν μένει το ίδιο για…καιρό πολύ!                                                                                             Τι θα της συμβεί;; Θα αλλάξει στη στιγμή;                                                                                                   Θα παραμείνει με τη δική της τη μορφή…                                                                                                        θα ξεφύγει από το ξωτικό που την απειλεί…;                                                                                      Κάποιες απορίες θα λυθούν στη σκηνή…                                                                                                      μα κάποιες άλλες θέλουν συζήτηση αρκετή…                                                                                             με τη δασκάλα ή τη μαμά μαζί…                                                                                                                            και κάποιες μας τις λύνει η ίδια η ζωή…


Μια μικρή σουρικάτα ζει μια μαγική και αστεία περιπέτεια με μικρές αλλά και μεγαλύτερες αλλαγές. Τι θα κάνει; Πώς θα τα καταφέρει;


Τί σημαίνει αλλαγή; Τι συμβαίνει όταν τα πράγματα αλλάζουν; Πώς διαφοροποιείται η ζωή μας; Πόσο εύκολο είναι να αποδεχτούμε μικρές και μεγάλες αλλαγές που συμβαίνουν καθημερινά; Τα παιδιά -περισσότερο από τους ενήλικες- έχουν την ανάγκη να έχουν σταθερές στις ζωές τους και δίπλα τους τα πρόσωπα που αγαπούν. Καθώς όμως η  ίδια η ζωή, από τον σπόρο ως το δέντρο, από την κάμπια ως την πεταλούδα κι από τη γέννηση ως το θάνατο εξελίσσεται μέσα από διαδοχικές αλλαγές, η  ευελιξία και η προσαρμοστικότητα είναι δεξιότητες που  διευκολύνουν ιδιαίτερα την ομαλή και υγιή ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών.

Ο Ρωμαίος ποιητής Οβίδιος στις «Μεταμορφώσεις» του χρησιμοποιεί μύθους της ελληνικής και ρωμαϊκής αρχαιότητας που περιέχουν κάποιο στοιχείο μεταμόρφωσης για να μιλήσει για την αλλαγή. Στην παράστασή μας, επιλέγοντας με μεγάλη προσοχή σε σχέση με την παιδαγωγική τους αξία, ιστορίες από τις «Μεταμορφώσεις», παρουσιάζουμε μια αισιόδοξη οπτική για τις αλλαγές στις ζωές μας. Αλλαγές που, κάποιες φορές μοιάζουν ακατανόητες και οδυνηρές και κάποιες άλλες μας γεμίζουν χαρά και ικανοποίηση. Το μόνο σίγουρο είναι πως θα συμβούν. Όπως και να έχει λοιπόν, εμείς βγαίνουμε κερδισμένοι όταν  έχουμε αποδεχτεί την αλλαγή σαν βασικό στοιχειό της ζωής, όταν βρίσκουμε τη δύναμη και την ωριμότητα να  διαχειριστούμε και να ανταπεξέλθουμε στη νέα πραγματικότητα παίρνοντας κάθε φορά ένα νέο μάθημα και αντλώντας γνώση.     

«Η χώρα του Αλλαζοτάν», η νέα παράσταση της ομάδας Μαγικές Σουρικάτες πραγματεύεται όλα αυτά τα θέματα υφαίνοντας έναν ξεχωριστό κόσμο μέσα από την αφήγηση, την ζωντανή μουσική και το παιχνίδι, με χιούμορ και σεβασμό απέναντι  στις ανάγκες της παιδικής ηλικίας.  



Η ταυτότητα της παράστασης

Κείμενο-Σκηνοθεσία: Βαλεντίνη Σιόβα
 Μουσική: DILEMMA & Μιχάλης Καλογεράκης
Παίζουν: Αριάδνη Δημοκρασσά  &  Μιχάλης Καλογεράκης




Μαγικές Σουρικάτες

Η  μουσικοθεατρική ομάδα «Μαγικές Σουρικάτες»  δημιουργήθηκε  μετά από την καλλιτεχνική συνεύρεση των μελών της στο χώρο έκφρασης  Zp87.
Έχοντας δοκιμάσει τη συνεργασία τους σε αρκετές παραστάσεις και διαδικασίες αποφάσισαν να ενώσουν τη δημιουργικότητα τους, την εμπειρία τους και το κέφι τους  φτιάχνοντας μια ομάδα, που κάνει παραστάσεις για παιδιά.
Η απεύθυνση στα παιδιά είναι μια επιλογή πίσω από την οποία βρίσκεται η ανάγκη  για επικοινωνία με το πιο αγνό και ειλικρινές κομμάτι του θεατρικού-μουσικού κοινού.

Βιογραφικά συντελεστών

Βαλεντίνη Σιόβα
Σπούδασε παιδαγωγικά και θέατρο. Στην Αθήνα έχει εργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη στα θέατρα: Αμόρε, Πορεία, Πόρτα, οδού Κεφαλληνίας και στο Φεστιβάλ Αθηνών. Στο Βερολίνο έχει συνεργαστεί με τη θεατρική ομάδα Drame Berlin και το σκηνοθέτη Johannes von Westphalen. Είναι ιδρυτικό στέλεχος του καλλιτεχνικού χώρου Zp87 και έχει σκηνοθετήσει τη μουσικοθεατρική παράσταση Passport project, που παίζεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στο Zp87. Σκηνοθέτησε επίσης τις παραστάσεις «LOVE AFFAIR», «Γραφείο Λογοκρισίας» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, «Γελώντας άγρια» του Christopher Durang κ.α. Είναι δασκάλα υποκριτικής.

DILEMMA
O Σωτήρης Τράγκας και η Πόπη Νταλαχάνη σχημάτισαν τους DILEMMA τον Αύγουστο του 2002 στην Αθήνα. Οι μουσικές τους αναφορές, προέρχονται από την κλασική, τη jazz, την πειραματική και την εναλλακτική / ανεξάρτητη ροκ σκηνή.
Στα 12 χρόνια της πορείας τους έχουν εμφανιστεί ζωντανά στις περισσότερες μουσικές σκηνές της Αθήνας, σε πόλεις της Ελλάδας καθώς και σε φεστιβάλ του εξωτερικού, ενώ έχουν γράψει μουσική για εικαστικά και θεατρικά δρώμενα.
Δισκογραφία: PENDULUM (Μάρτιος 2009), RISE UP (Απρίλιος 2012), OBLIVION (Οκτώβριος 2014).

Αριάδνη Δημοκρασσά
Απόφοιτος της Ανώτερης Δραματικής Σχολής  «Πράξη Εφτά». Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια contemporary dance και physical theater και είναι διπλωματούχος του  κλασσικού και του μοντέρνου χορού.

Μιχάλης Καλογεράκης
Είναι μουσικός, παίζει κιθάρα και λαούτο, ασχολείται με την μελοποιημένη ποίηση και είναι μέλος της μπάντας ΤΑΔΕΛΦΙΑ ΤΑΔΕ όπου το 2015 κυκλοφόρησε την πρώτη τους δισκογραφική εργασία με τίτλο ΒΟΥΚΟΛΙΚΟΝ σε ποίηση του Παύλου Βλαστού. Επιπλέον  έχει κυκλοφορήσει δυο CD-Single από την εταιρία Μικρή Άρκτο το ένα σε ποίηση του Μιχάλη Γκανά και το δεύτερο σε ποίηση Μπέρτολτ Μπρεχτ με τη φωνή της Μαρίας Φαραντούρη.



[1] Μικρό θηλαστικό που ανήκει στην οικογένεια της μαγκούστας. Οι σουρικάτες ζουν στην έρημο Καλαχάρι από την Μποτσουάνα, τη Ναμίμπια και τη Νότιο Αφρική σε ομάδες των 20 ή περισσοτέρων μελών. Το κυριότερο χαρακτηριστικό τους είναι ότι σε τακτά χρονικά διαστήματα στέκονται όρθια για αρκετό χρονικό διάστημα  με σκοπό να προσέχουν για να δουν αν έρχεται κάποιο άλλο ζώο από το οποίο να κινδυνεύουν.

read more " Στη Χώρα του Αλλαζοτάν Μια διαδραστική μουσική παράσταση βασισμένη στις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου στο χώρο Ζp87 "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

«GALTUK» 16 - 17 & 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ Το τσίρκο Fiesta Escenica στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης Ένα ταξίδι στην Χώρα Των Ονείρων όπου όλα μπορούν να συμβούν...

Χριστούγεννα στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

«GALTUK»

16 - 17 & 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

      
Το τσίρκο Fiesta Escenica από την Ισπανία
για πρώτη φορά στην Ελλάδα
      



Ένα ταξίδι στην Χώρα Των Ονείρων όπου όλα μπορούν να συμβούν...


Ένα φαντασμαγορικό show, μια παράσταση μοναδική, που κατατάσσεται ανάμεσα στις μεγάλες παραγωγές της Walt Disney ή του Cirque du Soleil, με 25 καλλιτέχνες διαφορετικών εθνικοτήτων επί σκηνής, όπου η μαγεία του τσίρκου συνυπάρχει με τον χορό, το θέατρο, την παντομίμα.


Πρόκειται για το συναρπαστικό ταξίδι ενός κοριτσιού στη Χώρα των Ονείρων, το Galtuk, που οδηγείται σε αυτήν από παραμυθένια όντα, ιπποπόταμους ακροβάτες, flamingos που χορεύουν, παιχνιδιάρικιες ζέβρες και τεράστια ψάρια.

Τι είναι όμως το Fiesta Escénica; Η πρωτότυπη σκηνική παρουσία με την πανδαισία χρωμάτων και εικόνων, τους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς και την εκπληκτική ερμηνεία των διεθνούς φήμης συντελεστών, το κατατάσσουν στις καλύτερες ομάδες σύγχρονου τσίρκου παγκοσμίως καθώς προσφέρει στον θεατή ένα πολυθέαμα διαχρονικό. Την καλλιτεχνική ένταση ενισχύουν τα special effects, τα εντυπωσιακά πλούσια κοστούμια και η μαγευτική σκηνογραφία.

Η μοναδικότητα του έγκειται και στο ότι χρησιμοποιεί σκηνικούς χαρακτήρες σε μορφή "animatronic", μία πρωτότυπη μέθοδο μέσω της οποίας οι τεράστιες φιγούρες των ζώων φαίνονται ρεαλιστικές. Για την καινοτομία αυτή, το τσίρκο La Fiesta Escénica τιμήθηκε με το μεγάλου κύρους Βραβείο Roncalli, το 2011 προσδίδοντάς του διεθνή αναγνώριση.

GALTUK...16,17 και 18 Δεκεμβρίου απολαμβάνουμε ένα μοναδικό υπερθέαμα για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Λίγα λόγια για το τσίρκο Fiesta Escenica…

Ιδρύθηκε το 1995 στην Αργεντινή από τον Abel Martin που είναι και ο καλλιτεχνικός του διευθυντής.
Ο Abel Martin κατάγεται από την Παταγονία και στα 8 του χρόνια είδε για πρώτη φορά μια παράσταση τσίρκου. Γοητευμένος από τη μαγεία της παράστασης αποφάσισε να ακολουθήσει αυτόν το δρόμο.
Σπούδασε θέατρο, χορό, παντομίμα και τραγούδι. Μερικά χρόνια μετά την ενασχόληση του ως καλλιτεχνικός διευθυντής σε μιούζικαλ ήταν πλέον έτοιμος να εκπληρώσει το παιδικό του όνειρο ιδρύοντας τη δική του ομάδα με το όνομα Fiesta Escenica.
Το 2001 ταξίδεψαν στην Ισπανία και γοητευμένοι από τη χώρα, τους ανθρώπους, αλλά και τη θερμή τους υποδοχή, αποφάσισαν να μεταφέρουν την έδρα τους εκεί.
Η πρώτη τους διεθνής επιτυχία, ήταν το Χριστουγεννιάτικο show «Navidad» που τους έκανε γνωστούς, εκτός από την Ισπανία, στην Κεντρική και Νότια Αμερική και στην Κορέα. Ακολούθησε πλήθος επιτυχιών, όπως το «Ekus» και το «Circus in Sepia», αλλά κυρίως το «Galtuk», το οποίο από το 2010 παρουσιάστηκε σε τουλάχιστον 12 χώρες στην Ευρώπη, την Ασία και τη Λατινική Αμερική με συνολικά περισσότερους από ενάμισι εκατομμύριο θεατές.

INFO
GALTUK
16,17 & 18 Δεκεμβρίου
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης


ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Απογευματινές παραστάσεις:
40€ (25€*), 30€ (20€*), 25€ (15€*), 20€ (10€*)
*Παιδικά & κάτοχοι κάρτας ανεργίας

Βραδυνές παραστάσεις:
45€ (25€*), 35€ (20€*), 30€ (15€*), 20€ (10€*)
* Παιδικά & κάτοχοι κάρτας ανεργίας

ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Παρασκευή 16/12:             21.00
Σάββατο 17/12:     18.00 – 21.00
Κυριακή 18/12:     17.00

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Ιδρυτής - Καλλιτεχνικός Διευθυντής – Σκηνοθέτης:Abel Martín
Σκηνογράφος:Marcelo Caruso
Visual Arts:Pablo Seguel
Κοστούμια: Marta Moro
Ρομποτική:Felipe Delano
Μαριονέτες:Andrea Mella
Μηχανικές Κατασκευές: Pablo Prada
Διεύθυνση Παραγωγής:Ailen Morales
Τεχνική Επίβλεψη:Yavé Medina

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ:
www.tch.gr, τηλ. 2310 895 839
Εκδοτήρια Πλατεία Αριστοτέλους
Ticketservices.gr


read more " «GALTUK» 16 - 17 & 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ Το τσίρκο Fiesta Escenica στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης Ένα ταξίδι στην Χώρα Των Ονείρων όπου όλα μπορούν να συμβούν... "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Μοσκώβ-Σελήμ του Γεώργιου Βιζυηνού: Η Εφηβική Σκηνή της Στέγης ανεβάζει ένα έργο-ύμνο στη φιλία και τον άνθρωπο, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ξανθόπουλου.

Μοσκώβ-Σελήμ του Γεώργιου Βιζυηνού: Η Εφηβική Σκηνή της Στέγης ανεβάζει ένα έργο-ύμνο στη φιλία και τον άνθρωπο, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ξανθόπουλου.
 

«Καλά λοιπόν το λέγουν πως δύο άνθρωποι μπορεί να είναι τόσο ξένοι μεταξύ τους, και όμως οι ψυχές τους να είναι αδέλφια!»
 
Ένα από τα πιο σπουδαία διηγήματα του Γεώργιου Βιζυηνού, Ο Μοσκώβ-Σελήμ, ένα έργο-ύμνος στον άνθρωπο και τη φιλία, ανεβαίνει στην Εφηβική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Ξανθόπουλου.

Το διήγημα, με φόντο τους Ρωσοτουρκικούς πολέμους του ύστερου 18ου αιώνα, αφηγείται την ιστορία ενός Τούρκου στρατιώτη, ο οποίος, μετά την απόρριψη από τον πατέρα του, επιζητεί την επιβεβαίωση και τη δικαίωσή του στα πεδία των μαχών. Γενναίος πολεμιστής και τραυματίας, βλέπει το παράσημο που του αξίζει να δίνεται σε έναν λιποτάκτη. Η πίστη του, όμως, δεν κλονίζεται. Όταν, μετά από χρόνια, βρίσκεται αιχμάλωτος στη Ρωσία, ξαφνιάζεται από την ανθρώπινη συμπεριφορά του εχθρού και συνειδητοποιεί ότι ο φανατισμός και το μίσος που διατηρούσε έως τότε ήταν αδικαιολόγητα. Η ανάγκη του για τρυφερότητα και δικαιοσύνη βρίσκει ανταπόκριση, ανέλπιστα, στον αιώνιο εχθρό. Γυρίζοντας στην πατρίδα του, ζει απομονωμένος. Η καρδιά του ελαφραίνει όταν μοιράζεται την ιστορία του με έναν Έλληνα στρατιώτη που επιθυμεί να τον ακούσει.

Ο Μοσκώβ-Σελήμ είναι η ανάγκη της αποδοχής, η μοναξιά ενός ανθρώπου που η κοινωνία τον θεωρεί «τρελό», η ιστορία ενός αντιήρωα που αντίστοιχες βρίσκουμε στις σελίδες της «ένδοξης» ιστορίας κάθε λαού. Οι ηθοποιοί της παράστασης μοιράζονται την αφήγηση, τα σώματα και οι φωνές γίνονται ένα, δίνοντας υπόσταση σε αυτό το υπέροχο κείμενο. Ένα έργο υψηλής ψυχογραφικής ανάλυσης, βαθιά αντιπολεμικό, ένα κείμενο για την αγωνία της ταυτότητας και τις συνεχείς διαψεύσεις, ένα διήγημα που αναδεικνύει τον πλούτο και την περιπέτεια της γλώσσας μας.

συντελεστές

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Ξανθόπουλος
Σκηνικά & Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Κίνηση: Χαρά Κότσαλη
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Μουσική: Αλέξης Καλοφωλιάς
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαντώ Γιαννίκου
Βοηθός σκηνογράφου/ενδυματολόγου: Δάφνη Παπαϊωάννου
Κατασκευή σκηνικού: Περσεφόνη Νικολακοπούλου, Νίνα Ιωαννίδου (FLERIA)
Φιλολογικός σύμβουλος / Σύμβουλος δραματουργίας: Ιωάννης-Ιόλαος Μανιάτης
Ερμηνεύουν: Νικολίτσα Ντρίζη, Αγγελική Παπαθεμελή, Κώστας Σεβδαλής, Γιώργος Φριντζήλας
Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση


Παραστάσεις απογευματινές για το κοινό (Σάββατο & Κυριακή) και πρωινές για σχολεία.


Ο Μοσκώβ-Σελήμ είναι το τελευταίο διήγημα του Γεώργιου Βιζυηνού, που το έγραψε έγκλειστος στο ψυχιατρείο. Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Εστία, το 1895, εν αγνοία του συγγραφέα του.
 
«Ο Μοσκώβ-Σελήμ είναι ένα μεγάλο, αληθινά ανθρώπινο αριστούργημα, που ενώ το διάβαζα με μετατόπιζε από τη θέση μου για να τονίζω μέσα μου ολοένα: Αλλά τούτο είν’ ένας Ντοστογιέφκσι στις καλύτερες σελίδες του, ένας Ντοστογιέφκσι-Έλληνας.» – Άγγελος Σικελιανός
 
«Ο Βιζυηνός εκδηλώνει σε κάθε σελίδα την ικανότητά του να κατανοεί το πολυσύνθετο κι αντιφατικό βάθος των ανθρώπων, να ψυχολογεί, να εμψυχώνει, να δονίζει και να κινεί τα πρόσωπά του, να παρακολουθεί και να ξεδιπλώνει βαθμιαία την εξέλιξη και τις πτυχές των χαρακτήρων.» – Άλκης Θρύλος
 
«Ως ο Παπαδιαμάντης είναι ειδυλλιακός και ηθογραφικότατος, ως ο Καρκαβίτσας ηρωικός και πράξεων ιστορητής μετεχουσών επικού μεγαλείου, ο Βιζυηνός είναι δραματικός, και είναι ζωγράφος χαρακτήρων.» – Κωστής Παλαμάς
 
Ο Γεώργιος Βιζυηνός (1849-1896) γεννήθηκε στη Βιζύη της Θράκης και το πραγματικό του όνομα ήταν Γεώργιος Μιχαηλίδης. Έχασε τον πατέρα του όταν ήταν ακόμα παιδί και έζησε στην Κωνσταντινούπολη και την Κύπρο. Το 1873 γνώρισε τον τραπεζίτη και εθνικό ευεργέτη Γεώργιο Ζαρίφη, ο οποίος τον έθεσε για πολλά χρόνια υπό την προστασία του. Είναι από τους λίγους συγγραφείς του 19ου αιώνα που συνδυάζουν σημαντικές σπουδές, επιστημονικό έργο και λογοτεχνική δημιουργία. Είναι επίσης από τους πλέον πολυταξιδεμένους συγγραφείς, αφού από το 1875 έως το 1884 έζησε σε πόλεις της Γερμανίας, καθώς επίσης στο Παρίσι και στο Λονδίνο. Το 1884 πέθανε ο Ζαρίφης και ο Βιζυηνός κλήθηκε να βιοποριστεί μόνος του. Εργάστηκε ως καθηγητής στη μέση εκπαίδευση και από το 1890 ως καθηγητής ρυθμικής και δραματολογίας στο Ωδείο Αθηνών. Εκεί γνώρισε τη μαθήτριά του, Μπετίνα Φραβασίλη, την οποία ερωτεύτηκε. Ο ατυχής έρωτάς του, σε συνδυασμό με ψυχικά τραύματα του παρελθόντος, είχαν ως συνέπεια τον εγκλεισμό του στο Δρομοκαΐτειο, όπου πέθανε το 1896. Στο λογοτεχνικό έργο του Βιζυηνού συναντώνται πτυχές της φαναριώτικης παράδοσης με στοιχεία ηθογραφίας και ψυχογραφικής διείσδυσης, καθώς επίσης επιδράσεις από τα ευρωπαϊκά λογοτεχνικά ρεύματα της εποχής. Το είδος στο οποίο διέπρεψε ήταν το διήγημα. Στα πιο σημαντικά του διηγήματα συγκαταλέγονται: Το αμάρτημα της μητρός μου (1883), Ποίος ήτο ο φονεύς του αδελφού μου (1883), Το μόνον της ζωής του ταξείδιον (1884) και Ο Μοσκώβ-Σελήμ (1895).
 
Στον τάφο του Βιζυηνού είναι χαραγμένοι οι εξής στίχοι του, που διάλεξε ο Κωστής Παλαμάς: «Κι' αντηχούνε στη μαύρη σιγή / τα πικρά, τα πικρά μου τραγούδια».
 
Η Στέγη, ήδη από την πρώτη χρονιά λειτουργίας της, χάραξε μια πολιτική υποστήριξης και ανάπτυξης του εφηβικού θεάτρου στη χώρα μας. Συνεργάστηκε με την πρωτοπόρο στο εφηβικό θέατρο ομάδα Grasshopper Youth και την ιδρύτρια και καλλιτεχνική υπεύθυνή της, τη σκηνοθέτρια και παιδοψυχίατρο Σοφία Βγενοπούλου. Η Στέγη και η ομάδα Grasshopper Youth καθιέρωσαν το Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου, αλλά και την ανάθεση έργων για εφήβους σε καταξιωμένους Έλληνες συγγραφείς. Το πρώτο εφηβικό έργο που ανέβηκε ήταν το Στην οθόνη φως του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη (2011-12). Ακολούθησαν τα Ελεύθερα ύδατα του Γιάννη Τσίρου (2012-13) και Το τρένο του Λένου Χρηστίδη (2013-14). Το 2014-15, η πρόταση της Στέγης για την Εφηβική Σκηνή ήταν μια παράσταση «θεάτρου της επινόησης», το Όχι αθώος πια, σε σκηνοθεσία της Γεωργίας Μαυραγάνη, ενώ το 2015-16 ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθέτησε για την Εφηβική Σκηνή της Στέγης Τα κύματα της Βιρτζίνια Γουλφ. Ο Δημήτρης Ξανθόπουλος, που σκηνοθετεί φέτος τον Μοσκώβ-Σελήμ, έχει συνεργαστεί ξανά με τη Στέγη στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου και έχει παρουσιάσει επίσης με την ομάδα PequodΤο διπλό βιβλίο του Δημήτρη Χατζή (2012).
 
Ο Δημήτρης Ξανθόπουλος γεννήθηκε το 1975. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Θεατρικού Οργανισμού Μορφές στο θέατρο Εμπρός το 2000 και συμμετείχε ως ηθοποιός σε θεατρικές παραστάσεις και σε ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους. Με την ομάδα Pequod, της οποίας υπήρξε συνιδρυτής, έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις Ο γλάρος του Άντον Τσέχοφ, Από το φίφτυ-φίφτυ στον έρωτα του Δημήτρη Χατζή και Υπόθεση εργασίας για το Φεστιβάλ Αθηνών 2011. Για τη σκηνοθεσία της παράστασης Ο Γλάρος είχε προταθεί για βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη στα βραβεία θεάτρου «Κάρολος Κουν» το 2010. Το 2012, συσκηνοθέτησε και έπαιξε στην παράσταση Το διπλό βιβλίο του Δημήτρη Χατζή, μια συμπαραγωγή της ομάδας Pequod και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
read more " Μοσκώβ-Σελήμ του Γεώργιου Βιζυηνού: Η Εφηβική Σκηνή της Στέγης ανεβάζει ένα έργο-ύμνο στη φιλία και τον άνθρωπο, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ξανθόπουλου. "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

ΘΕΑΤΡΟ ΣΟΦΟΥΛΗ «Άι στο διάολο – Σε λατρεύω» της Αναστασίας Κοζίμπα απο 18 Νοεμβρίου 2016

«Άι στο διάολο – Σε λατρεύω»

Πρεμιέρα Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016 στις 21.00
«Αν όχι εμείς, αν όχι μαζί , τότε κανείς ποτέ και τίποτα»


Το Θέατρο Σοφούλη φιλοξενεί την πρωτότυπη παράσταση της Αναστασίας Κοζίμπα «Άι στο διάολο-Σε λατρεύω» για λίγες μόνο παραστάσεις. Η πρεμιέρα της παράστασης θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016 στις 21.00 ενώ το έργο θα παίζεται μέχρι τις 18/12 κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή.
Λίγα λόγια για το έργο
Πρόκειται για τη νέα κωμικοτραγική παράσταση για γερά νεύρα της Αναστασίας Κοζίμπα, η οποία αφού προκάλεσε με την παράσταση «Ζήνωνας», επανέρχεται στο θέμα των ανθρωπίνων σχέσεων. Πώς από τον έρωτα φτάνει ένα ζευγάρι στην εκδίκηση; Ενθουσιασμός, έρωτας ή απλά η συνήθεια και ο φόβος μας κρατά προσκολλημένους σε μια λάθος σχέση;
Σημείωμα σεναριογράφου
Ένα πράγμα με συγκλόνιζε πάντα με τις ανθρώπινες σχέσεις, το απρόβλεπτο και το άγνωστο, το χάος και η αταξία τους. Οι ανθρώπινες σχέσεις είναι σα να τρέχεις στην Εθνική με 200 χιλιόμετρα και ένα σεντόνι επάνω στο παμπρίζ. Δε ξέρεις ποτέ αν οδηγείσαι σε γκρεμό ή αδιέξοδο. Παρακαλάς μέσα σου για το δεύτερο και ελπίζεις για το πρώτο. Και αν κάποια στιγμή φύγει το σεντόνι από μπροστά σου, εσύ ο ίδιος παίρνεις ένα άλλο και το ρίχνεις ξανά στο τζάμι. Έχεις αγαπήσει ότι έχεις φοβηθεί και μισήσει. Παράξενη η αγάπη αλλά ο άνθρωπος πάντα θα γοητεύεται από το άρρωστο…
Παίζουν: Νικόλας Ζούρλας, Ζακλίν Τσαουσίδου, Γεωργία Τσελέπη, Ελένη Κίτσιου
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Αναστασία Κοζίμπα
Photoshooting: Κώστας Αραμπατζής
Design: Νίκη Νεράτζη
Hairstyle: Τσιλιμπόνης Αντώνης
Make up: Αγγέλα Καρανάσου
Πρεμιέρα Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016 στις 21.00
Για λίγες μόνο παραστάσεις
Παρασκευή και Σάββατο τις 21.00, Κυριακή στις 20.00
Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ, 8 ευρώ για μαθητές και φοιτητές
Επικοινωνία κρατήσεις: 6988232434
ΘΕΑΤΡΟ ΣΟΦΟΥΛΗ
Τραπεζούντος 5 και Σοφούλη, Καλαμαριά
ΟΑΣΘ: Νο 5 Στάση Βερβελίδη
Χορηγοί
ΜΑΡΜΑΡΙΔΗΣ / ΣΑΡΩΘΡΟΝ /ΤΣΕΡΚΙ /ANIMUS MASSAGE /FAMOUS HAIR & BEAUTY/  STUDIO ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ ΚΩΣΤΑΣ / INTERNATIONAL COPY prin  /
Χορηγοί επικοινωνίας

biscotto /libero fm 107.4 / city 106.1 /mindtheradio/the rebellions band /sofita cultural events in Greece
read more " ΘΕΑΤΡΟ ΣΟΦΟΥΛΗ «Άι στο διάολο – Σε λατρεύω» της Αναστασίας Κοζίμπα απο 18 Νοεμβρίου 2016 "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »