Δευτέρα, 20 Ιουνίου 2016

Στην εγκατάσταση της ταινίας «Techniques of the Body» στο Αλατζά Ιμαρέτ, η έννοια του χρόνου αποτελεί αναπόσταστο κομμάτι της εμπειρίας και εμπλουτίζει το δίπολο λόγος/εικόνα. Το αρχειακό υλικό μπλέκεται με το σύγχρονο και το σημείο θέασης αλλάζει. Η προβολή στον κεντρικό τοίχο του μνημείου που φέρει εμφανή τα σημάδια της φθοράς, δημιουργεί μία ιδιαίτερη επιφάνεια ανάγνωσης του φιλμ των Γιάνναρη και Mazower που συνδέει το παρελθόν, το παρόν με την ίδια την πόλη.

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΑΛΑΤΖΑ ΙΜΑΡΕΤ



Τα εγκαίνια της εγκατάστασης με έναυσμα την ταινία «Techniques of the Body» των Κωνσταντίνου Γιάνναρη και Mark Mazower θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 21 Ιουνίου 2016, 19.30, στο Αλατζά Ιμαρέτ (Κασσάνδρου 91-93, τηλ. 2310278587, 2313 318538).
Η εγκατάσταση θα διαρκέσει έως τις 21 Ιουλίου 2016 και θα λειτουργεί από Τρίτη έως Κυριακή από τις 11.00 έως τις 18.00, με την επιμέλεια της Αλίκης Τσιρλιάγκου.
Η ταινία «Techniques of the Body», που δημιουργήθηκε με την αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, εξερευνά τη μνήμη του πολέμου, της εξορίας και τις μαζικές μετακινήσεις πληθυσμών στο παρελθόν, θέτοντας το ερώτημα της δικής μας αντίδρασης στον αντίκτυπό τους σήμερα. Το ανθρώπινο σώμα κινείται, η κάμερα καταγράφει και επιβάλλει. Ποιος είναι ο ξένος στην πόλη; Ο φόβος, η ανάγκη και το καλωσόρισμα λειτουργούν διαδραστικά στην περίπτωση της ελληνικής εμπειρίας του σήμερα, αλλά και των προηγούμενων αιώνων.
Ο λόγος και η εικόνα σε ισότιμο δυναμικό ρόλο, επιβάλλονται στο χώρο σε παράλληλες και κοινές αφηγήσεις, μέσα από τα λόγια του ιστορικού Mark Mazower και τη ματιά του σκηνοθέτη Κωνσταντίνου Γιάνναρη.
Η παρουσίαση στο χώρο του Αλατζά Ιμαρέτ έχει ιδιαίτερη σημειολογία, τόσο γιατί στο παρελθόν προσέφερε το ίδιο φιλοξενία σε πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία, αλλά συγχρόνως και διότι, μέσα από έξι αιώνες παρουσίας στην πόλη, αποτελεί ουσιαστικό μάρτυρα των ανατροπών της Ιστορίας και των μετακινήσεων πληθυσμών της από το 15ο αιώνα έως σήμερα.
 Στην εγκατάσταση της ταινίας «Techniques of the Body» στο Αλατζά Ιμαρέτ, η έννοια του χρόνου αποτελεί αναπόσταστο κομμάτι της εμπειρίας και εμπλουτίζει το δίπολο λόγος/εικόνα. Το αρχειακό υλικό μπλέκεται με το σύγχρονο και το σημείο θέασης αλλάζει. Η προβολή στον κεντρικό τοίχο του μνημείου που φέρει εμφανή τα σημάδια της φθοράς, δημιουργεί μία ιδιαίτερη επιφάνεια ανάγνωσης του φιλμ των Γιάνναρη και Mazower που συνδέει το παρελθόν, το παρόν με την ίδια την πόλη.
       


Δεν υπάρχουν σχόλια :