Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου 2015

Η Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης παρουσιάζει την ταινία του Κάρλος Σάουρα Cria Cuervos ΘΡΕΨΕ ΚΟΡΑΚΙΑ

12/10/2015     ώρα  9:00μμ


Θρέψε Κοράκια
Cria Cuervos






Ισπανία   1976
Διάρκεια:110’
Σκηνοθεσία - Σενάριο: Κάρλος Σάουρα 
Πρωταγωνιστούν: Ανα Τόρεντ, Τζέραλντιν Τσάπλιν

Φεστιβάλ Καννών: Βραβείο Κριτικής Επιτροπής 1976
Ο διάσημος Ισπανός σκηνοθέτης Κάρλος Σάουρα, γεννήθηκε το 1932 στην Huesca, μια πόλη στην βορειοανατολική Ισπανία, μέσα στα όρια της αυτόνομης κοινότητας της Αραγκόν.


Η οκτάχρονη Άννα, μένει ορφανή (μετά τον θάνατο του πατέρα της, που θεωρεί υπεύθυνο για τον θάνατο της αγαπημένης της μητέρας). Μαζί με τις δυο αδελφές της, υπό την κηδεμονία μιας απόμακρης, αυστηρής θείας, ζει μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας, συνομιλεί με το φάντασμα της μητέρας της, αντιδρά στα πάντα και στους πάντες κι αναπτύσσει μια ξεχωριστή εμμονή με την ιδέα του θανάτου… 
Το αριστούργημα του Κάρλος Σάουρα, γυρίστηκε το καλοκαίρι του 1975, λίγο πριν τον θάνατο του δικτάτορα Φράνκο. Ο τίτλος σημαίνει κατά λέξη «Θρέφε Κοράκια» και είναι παρμένος από μια δυσοίωνη Ισπανική παροιμία: «Θρέφε κοράκια, να σου βγάλουν τα μάτια».
Σκοτεινό και ανήσυχο, βαθιά δραματικό αλλά και φορές αστείο, αυτό το ορόσημο του Ισπανικού σινεμά (που πρωτοπροβλήθηκε αμέσως μετά τον θάνατο του δικτάτορα), φέρνει στο φως έναν ασφυκτικά κλειστό κόσμο όπου η οποιαδήποτε αναφορά στο σεξ ή στο πολιτικό παρελθόν εξακολουθούν να παραμένουν απόλυτα ταμπού.
Ο Κάρλος Σάουρα, μαζί με τον Βίκτορ Ερίθε, είναι οι πυλώνες του Ισπανικού σινεμά της δεκαετίας του 70. Ήταν όμως ο Σάουρα και το Cria Cuervos που αποκάλυψαν στο ευρύτερο διεθνές κοινό τον πλούτο μιας κινηματογραφίας που ανθούσε με πολλές δυσκολίες κάτω από το Φρανκικό καθεστώς. Ήταν η πρώτη φορά που ο Ισπανός δημιουργός υπέγραφε πέρα από τη σκηνοθεσία και το σενάριο. Η θεματολογία και το ύφος της, της επέτρεψαν να προβληθεί μετά τον θάνατο του Φράνκο.
Πολιτικό και ψυχολογικό δράμα, ισορροπεί θαυμαστά ανάμεσα στην φαντασία και τον ρεαλισμό, σκοτεινή μα και λυτρωτική ματιά στους δαίμονες της παιδικής ηλικίας, στα φαντάσματα της μνήμης, στα κοινωνικά και οικογενειακά ταμπού σε μια περίοδο πολιτικής / κοινωνικής μετάβασης, μια από τις πιο ξεχωριστές δημιουργίες του Ευρωπαϊκού σινεμά.

Δεν υπάρχουν σχόλια :