Δευτέρα, 13 Ιουλίου 2015

«Το Τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη,Στο “Modigliani”, στο Καπάνι, την ιστορική ανοιχτή αγορά της Θεσσαλονίκης 16-17, 23-24 & 30-31 Ιουλίου 2015 στις 21:30

Νέος κύκλος παραστάσεων σε νέο χώρο.
Στο “Modigliani”, στο Καπάνι,
την ιστορική ανοιχτή αγορά της Θεσσαλονίκης

16-17, 23-24 & 30-31 Ιουλίου 2015 στις 21:30

«Το Τάβλι»
του Δημήτρη Κεχαΐδη,
ένα από τα σημαντικότερα έργα του νεοελληνικού θεάτρου,
ανεβαίνει φέτος το καλοκαίρι
σε σκηνοθεσία-ερμηνεία των
Κυριάκου Δανιηλίδη & Βασίλη Κανελλόπουλου


video trailer


Μετά το πρώτο επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων στο Λαογραφικό Μουσείο, «Το Τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη συνεχίζει να παρουσιάζεται από τις 16 Ιουλίου και έως το τέλος του μήνα στο ιστορικό “Modigliani”, στο Καπάνι. Έναν χώρο που πήρε το όνομά του από το γνωστό ποίημα του Νίκου Καββαδία "Θεσσαλονίκη" αλλά και από τον θαυμασμό που τρέφουν οι δημιουργοί του στην περίεργη προσωπικότητα του σπουδαίου αυτού ζωγράφου.

Το έργο

Ο Φώντας και ο Κόλιας. Φίλοι και κουνιάδοι. Αρχές δεκαετίας του ’70. Στην αυλή του σπιτιού τους, ένα αυγουστιάτικο απόγευμα. Ο Φώντας είναι ταβλαδόρος. Ο Κόλιας λαχειοπώλης. Μέσα σε ένα απόγευμα θα στήσουν την κομπίνα του αιώνα, προκειμένου να «βγουν και αυτοί επιχειρηματίες στην κοινωνία, να πιάσουν την καλή» όπως λένε. Η κομπίνα στήνεται, τινάζεται στον αέρα, ξαναστήνεται, και οι ήρωες παλεύουν με το παρελθόν, το άχαρο παρόν τους και το ελπιδοφόρο μέλλον. Σε μια αέναη φυγή από την πραγματικότητα, διεκδικούν με αξιώσεις μια περίοπτη θέση στο βαθύ όνειρο του Νεοέλληνα «να τη βγάλει καθαρή». 
Μια κωμωδία χαρακτήρων, από τις ωραιότερες του νεοελληνικού Θεάτρου. 

*
Πρωτοανεβασμένο το 1972 από τον Κάρολο Κουν στο Θέατρο Τέχνης, «Το Τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη (σε συνεργασία με την Ελένη Χαβιαρά), με την ιδιότυπη γραφή του καθημερινού λόγου και τον αιχμηρό πολιτικό προβληματισμό, μέσα στην γλαφυρότητα της ελληνικής πραγματικότητας φαντάζει πιο επίκαιρο από ποτέ.


Ο Συγγραφέας

Από τις εξέχουσες μορφές της νεότερης ελληνικής θεατρικής δραματουργίας, ο Δημήτρης Κεχαΐδης, γεννήθηκε στα Τρίκαλα το 1933 και σπούδασε Νομικά στην Αθήνα. Πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο με τα μονόπρακτα «Μακρινό λυπητερό τραγούδι» και «Παιχνίδια στις αλυκές», τα οποία παίχτηκαν στο Θέατρο Τέχνης το 1958. Από τότε συνέδεσε τη θεατρική του ζωή με το υπόγειο του Κουν, και όλα τα έργα του, μέχρι το 1985 παρουσιάστηκαν στο Θέατρο Τέχνης, σε σκηνοθεσία Κάρολου Κουν. Τα έργα που ακολούθησαν είναι: «Ο μεγάλος περίπατος» (1959), «Το Πανηγύρι» (1964), τα μονόπρακτα «Η Βέρα», «Το Τάβλι» (1972) και «Δάφνες και πικροδάφνες» (1979), έργο που συνυπέγραψε με τη σύντροφο της ζωής του Ελένη Χαβιαρά. Το τελευταίο έργο του που παρουσιάστηκε στις ελληνικές θεατρικές σκηνές είναι το «Με δύναμη από την Κηφισιά» (1995), που έδωσε την πρεμιέρα του στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων σε σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή. Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 72 ετών στις 15.12.2005.


Συντελεστές
Συγγραφέας: Δημήτρης Κεχαΐδης
Σκηνοθεσία: Κυριάκος Δανιηλίδης, Βασίλης Κανελλόπουλος
Σκηνικός χώρος-κοστούμια: Κατερίνα Κολλιοπούλου
Φωτογραφίες: Λευτέρης Τεκτονίδης
Trailer παράστασης: Ναταλία Λαμπροπούλου-Θανάσης Κωνσταντόπουλος

Διανομή
Κυριάκος Δανιηλίδης (Φώντας),
Βασίλης Κανελλόπουλος (Κόλιας).

Την παράσταση «ντύνουν» μουσικά οι «ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΙ».



Πληροφορίες παράστασης
Πρεμιέρα: 25 Ιουνίου 2015
Νέος κύκλος παραστάσεων: 16-17, 23-24 & 30-31 Ιουλίου 2015
Ημέρες παραστάσεων: Πέμπτη και Παρασκευή
Χώρος παράστασης: “Modigliani”, Κυδωνιάτου 12 & Βλάλη γωνία, στο Καπάνι
Ώρα προσέλευσης: 21:00
Ώρα έναρξης: 21:30
Γενική είσοδος: 5 ευρώ
Πληροφορίες-κρατήσεις θέσεων: 697 308 7856




Έγραψαν για την παράσταση

"…Κωμικότητα και δραματικές, ωραία υπονοημένες, εντάσεις, έδωσαν τις αναλογίες του έργου και το μέτρο προβληματισμού του θεατή με φυσικότητα, ζωηρή έκφραση και συγκινητική ειλικρίνεια…"


"…Χωρίς φτιασίδια και μουσικές φλυαρίες. Χωρίς πολυλογίες επικές. Νέτα-σκέτα. Δυο άντρες και το όραμα που πεθαίνει όνειρο. Δυο άντρες και η πραγματικότητα με δόντια δυνατά, να σε γονατίζει με μια μόνο της δαγκωματιά. Γελάσαμε. Φιλοξενηθήκαμε γλυκά. Και χειροκροτήσαμε από μόνοι μας κι όχι επειδή τελείωσε. Κι ας είδαμε τους συντελεστές να υποκλίνονται και να αγκαλιάζονται. Αυτό συνεχίζεται."

Δεν υπάρχουν σχόλια :