Τετάρτη, 14 Ιανουαρίου 2015

Crave SARAH KANE Στο θέατρο Αυλαία Κριτική Αγγέλα Μάντζιου

Crave  SARAH  KANE
Στο θέατρο Αυλαία
Κριτική Αγγέλα Μάντζιου



Αιχμηρό, θραυσματικό, μελαγχολικό με έναν τρυφερό κρυμμένο πυρήνα, το ποιητικό αυτό μανιφέστο του έρωτα. Στη σκηνή του θεάτρου  αποτυπωμένες σκέψεις σε μιαν έκλαμψη της  συνολικής αποτύπωσης συμπεριφορικών καταστάσεων,  που διέπουν τη θεϊκή και την ανθρώπινη πλευρά του ενστίκτου ζωής, ως το θάνατο, σε ποιητική συμπύκνωση.
 «Λαχταρώ  άσπρο πάνω σε ασπρόμαυρο».
 Λαχταρώ , ένας καθρέφτης που πάνω του  το ισχυρό χαρτί του έρωτα θρυμματίζεται σαν λέξεις μιας αιματηρής αντιπαράθεσης και μιας  μελαγχολικής παραίτησης.
Τέσσερεις ηθοποιοί στη σκηνή  με σύγχρονα νεανικά ρούχα,  σε έναν αφαιρετικό χώρο που υποδηλώνει η απουσία σκηνικού –σκηνικά-κοστούμια  κ. Μ. Δ. Βέττα , πάνω σε στρώματα-σχεδίες που  στο δηλωτικό μιας βάσης ισορροπούν τη μοναχικότητα μιας πορείας, συνομιλούν αποσπασματικά μεταξύ τους, με κομμένες στην αιχμή φράσεις και σε όλες τις πιθανές σχέσεις. Στους σκοτεινούς τρελλούς  δρόμους που φωτίζονται για λίγο, όπως υπέδειξαν και οι επιλογές  φωτισμών  του έργου- κ. Κ. Εφραιμίδου.
 Το κείμενο, με έναν φρενήρη ρυθμό που επιβραδύνεται ελάχιστα- κυρίως στη φάση του εξομολογητικού μανιφέστου Λαχταρώ, που προηγείται του τέλους  από σκηνοθετική άποψη- διατυπώνει,  με έναν σύγχρονο  εκφραστικό τρόπο, την επιθυμία συνεύρεσης των ανθρώπων  μέσω των λέξεων που αδυνατούν ωστόσο να την ολοκληρώσουν .
 Γραφή με μιαν απαισιόδοξη αίσθηση ματαιότητας  και μιαν επίγευση  συνειδητότητας της σκληρής πραγματικότητας που διέπει τη ζωή των ανθρώπων  με αφορμή το ισχυρό ένστικτο. Οι επιθυμίες για το ολοκληρωτικό μιας παράδοσης στον έρωτα, για  κατάκτηση και κατοχή του άλλου, η έκφραση των  μύχιων, αντιφατικών  σκέψεων,  οι επιλογές  και το κοφτερό λεπίδι των λέξεων  που ανταλλάσσονται ως ύβρεις στο κενό που περιβάλλει τα πρόσωπα και  στους αντιθετικούς πόλους της επικοινωνίας, αποδόθηκαν από τους ηθοποιούς με αίσθηση του νοήματος.
Η σκηνοθετική σκέψη- κ. Δ. Καραθανάσης,  ακολούθησε τη διαδρομή  του κειμένου ανατρέποντας το τέλος  και σε μια λιτή γραμμή αποτύπωσης,  καθοδήγησε τους ηθοποιούς στον άξονα αυτού του ελλειπτικού- οργισμένου-μελαγχολικού  καμβά επικοινωνίας, σε  συγχρονισμό αντηχήσεων των κοφτών  φράσεων  που ανταλλάσσονται  μεταξύ τους . Στο κενό μιας επικοινωνίας. Οι απαντήσεις και οι ερωτήσεις, οι διαπιστώσεις και οι διηγήσεις,  ακολούθησαν μια δυναμική δια-πλοκή που εν τέλει αφορά  όλα τα πρόσωπα της ιστορίας στη θεατρική αυτή συνομιλία . Η ερμηνεία  των ηθοποιών, όχι πολύ ώριμη σε όλα τα σημεία,  είχε ωστόσο  αμεσότητα και συγκινησιακή φόρτιση που έδωσε ένα ενδιαφέρον αποτέλεσμα έκφρασης,  μιας θεατρικότητας ποιητικά αιχμηρής που γενικεύει και συμβολοποιεί στη φιλοσοφική διάσταση μιας τρελλής,  γρήγορης σκέψης .
Λαχταρώ, από τη θεατρική ομάδα τέχνης Oberon. Ένα σκληρό μανιφέστο με αιχμηρή έκφραση, γρήγορη σκέψη, μελαγχολική διαπίστωση, ποιητική αφαιρετικότητα, του ιδανικού  οράματος  της ουτοπίας του έρωτα. Στην αναζήτηση, στη συνομιλία, στη διατήρηση. Στη διαιώνιση του άτρωτου πάνω  στη  φθαρτή ύπαρξη των ανθρώπων  με το αθώο και το δαιμονικό βλέμμμα.  Στο ενστικτώδικο  παιχνίδι της  απόρριψης και στον θρυμματισμένο κόσμο, κρυφό χαρτί που γράφεται με λέξεις αδύναμες μιας ερώτησης που δεν έχει απάντηση.
 «Το μόνο που έχω είναι λέξεις».
«Η ζωή δεν έχει κανέναν επιζώντα...Η ζωή συμβαίνει σαν μια κίνηση από...»
«...Σκοτάδια τυλίγουν ένα αστέρι που πέφτει...».
 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση – σκηνοθεσία : Διονύσης Καραθανάσης
Σκηνικά – κοστούμια : Μαρία – Δήμητρα Βέττα
Σχεδιασμός φωτισμών : Κέλλυ Εφραιμίδου
Φωτογραφίες : Στέλιος Καρασταμάτης
Παίζουν : Αλέξανδρος Αντωνίου, Διονύσης Καραθανάσης, Δήμητρα Σιάχου, Μελίνα Τριανταφυλλίδου.
ΚΡΙΤΙΚΗ
ΆΓΓΕΛΑ ΜΑΝΤΖΙΟΥ.

 Από 12 Ιανουαρίου 2015 και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 Στο θέατρο Αυλαία Κτίριο ΧΑΝΘ, πλευρά Τσιμισκή | τηλ. 2310237700 Γενική είσοδος 12€  | μειωμένο 8€ Προπώληση στο ταμείο του θεάτρου 10€ 

Δεν υπάρχουν σχόλια :