Δευτέρα, 23 Ιουλίου 2012

ΠΡΩΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΥΣΩΝ ΕΛΑΤΟΧΩΡΙ – ΠΙΕΡΙΑ ΟΡΟΙ 9-14 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΥΛΙΩΝ


ΠΡΩΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΥΣΩΝ
ΕΛΑΤΟΧΩΡΙ – ΠΙΕΡΙΑ ΟΡΟΙ
9-14 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΥΛΙΩΝ


ΠΕΜΠΤΗ 9/8
Μέρα αφιερωμένη στο Low Bap
ACTIVE MEMBER
La Bruja Muerta
Χνάρια – Flaco
Ονειρευτής & Sundy – Poetic
Lyrical Punishment
Ramon – Στιχοπλοκές

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10/8
ΔΙΟΓΕΝΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ & MONIE MONIE CONIENTE


ΓΕΩΡΓΙΑ ΖΑΡΑ & ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΡΟΥΓΚΑΣ
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΖΑΡΑΛΙΚΟΣ (stand up comedy)

ΣΑΒΒΑΤΟ 11/8
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΟΥΛΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΗΣ & ΛΙΖΕΤΑ ΚΑΛΗΜΕΡΗ
ΚΥΡΙΑΚΗ 12/8
ΠΑΥΛΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ
ROUS
DJ SPERY
ΔΕΥΤΕΡΑ 13/8
ΝΑΤΑΣΑ ΜΠΟΦΙΛΙΟΥ

MARIETTA FAFOUTI AND BAND
ΤΡΙΤΗ 14/8
…….θα ανακοινωθεί _
γενική είσοδος για κάθε μέρα : 10 ευρώ
free camping στο βουνό δίπλα σε πηγή
Οι τιμές διανυκτέρευσης δίκλινου δωματίου κυμαίνονται από 20 ευρώ με πρωινό Οι τιμές σίτισης κυμαίνονται από 9 ευρώ το άτομο. Οι τιμές στις δραστηριότητες βουνού με 50% έκπτωση.
Οι παράλληλες δραστηριότητες που θα υπάρχουν τις ημέρες του Φεστιβάλ και θα ξεκινούν κάθε ημέρα από τις 10 έως και τις 14/8/2012 και τις ώρες 13:00 μ.μ. έως τις 18:00μ.μ. επιγραμματικά θα είναι οι εξής:
1. Πεζοπορία
2. Αγώνες με ποδήλατα βουνού (ενοικίαση ποδηλάτων)
3. Επίδειξη δεξιοτεχνίας με άλογα (ενοικίαση αλόγων)
4. Εναέριο πέρασμα
5. Σκοποβολή
6. Ομαδικά παιχνίδια
7. Επίδειξη Tai Chi (Μαθήματα Tai Chi)
8. Fun διαγωνισμοί
9. Capoeira (Σεμινάρια & Επιδείξεις)

Η μυθική γη των Πιερίων, ένας τόπος υψηλής αισθητικής και ιδιαίτερης ιστορικής αξίας, αποτελεί μια ιδανική απόδραση στη φύση όλο το χρόνο. Οι καταπράσινες πλαγιές, τα ορειβατικά μονοπάτια, οι παραδοσιακοί οικισμοί με τα καλόγουστα, όλων των ανέσεων, πετρόχτιστα οικήματα που ξεπροβάλουν στις πλαγιές, τα μνημεία, το Χιονοδρομικό κέντρο Ελατοχωρίου που δεσπόζει στην περιοχή συνθέτουν ένα μοναδικό πανόραμα.
Το Ελατοχώρι είναι μια εξαιρετική ταξιδιωτική πρόταση κάθε εποχή του χρόνου. Βρίσκεται στα 850 υψόμετρο στον ορεινό όγκο των Πιερίων αγναντεύει τον Όλυμπο και τα καταγάλανα παράλια του Θερμαϊκού και της Χαλκιδικής. Ένας ευλογημένος τόπος όπου μπορεί κανείς να χαίρεται τη θάλασσα και το βουνό, να συναντά τον πολιτισμό, να ταξιδεύει στο βουνό των Θεών τον Όλυμπο, να περπατά στα Πιέρια όρη έχοντας την αίσθηση ότι ακούει το γέλιο των Μουσών και τους ήχους της άρπας του Απόλλωνα. Σ’ αυτό το παραμυθένιο σκηνικό, το αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό της περιοχής αποτελεί εγγύηση για μια απόδραση στη μυθική γη των μουσών.
Οι φορείς του Ελατοχωρίου (Τοπικό συμβούλιο – Αθλητικός και Πολιτιστικός Σύλλογος – Δασικός Συνεταιρισμός), ο Σύλλογος Επαγγελματιών και άλλοι επαγγελματίες της περιοχής, έχουν την τιμή να φιλοξενήσουν το festival που διοργανώνει η A Hellas Sound and Records και η kazandb και σας προσκαλούν να ζήσετε αξέχαστες στιγμές στη γη των Μουσών απολαμβάνοντας μαζί με την μουσική παράλληλες δραστηριότητες και υψηλή ποιότητα παροχής υπηρεσιών των καταλυμάτων αλλά και των κέντρων εστίασης όπου παρέχουν άριστη ελληνική φιλοξενία και υπέροχες γαστρονομικές απολαύσεις.
read more "ΠΡΩΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΥΣΩΝ ΕΛΑΤΟΧΩΡΙ – ΠΙΕΡΙΑ ΟΡΟΙ 9-14 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΥΛΙΩΝ"
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

14Ο ΔΙΕΘΝΈΣ ΦΕΣΤΙΒΆΛ ΚΟΥΚΛΟΘΕΆΤΡΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΜΊΜΑΣ ΚΙΛΚΊΣ 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ – 9 ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ 2012


14ο Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας Κιλκίς

28 Σεπτεμβρίου – 9 Οκτωβρίου 2012



Με ένα πλούσιο, πολυθεματικό και εντυπωσιακό πρόγραμμα, συμμετοχές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, και πλέγμα δράσεων τόσο καλλιτεχνικών όσο και κοινωνικών, το Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθέατρου και Παντομίμας γιορτάζει φέτος 14 χρόνια ζωής. Στη φετινή κεντρική διοργάνωση θα συμμετάσχουν θίασοι από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Τσεχία, την Ιταλία, την Ισπανία, το Ισραήλ, την Αργεντινή και το Περού.

Στις δράσεις του φεστιβάλ θα συμμετάσχουν διευθυντές γνωστών διεθνών φεστιβάλ και περίφημων σχολών του εξωτερικού, διακεκριμένοι σκηνοθέτες και καλλιτέχνες από όλον τον κόσμο και συγκεκριμένα από τη Φινλανδία, Μ. Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία, Πορτογαλία, Μαρόκο, Κορέα, Βουλγαρία και Πολωνία.



Το πρόγραμμα

Οι παραστάσεις του 14ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κουκλοθέατρου και Παντομίμας ξεκινούν στις 28 Σεπτεμβρίου με τη συμμετοχή 17 θιάσων από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο κεντρικός χώρος παρουσίασης των παραστάσεων του Φεστιβάλ θα είναι το Συνεδριακό Κέντρο του δήμου Κιλκίς, ωστόσο έργα θα παρουσιαστούν και στη Δημόσια Βιβλιοθήκη, τα σχολεία, τις πλατείες, τους δρόμους του Κιλκίς και τα χωριά του νομού.

Στις 28 Σεπτεμβρίου ξεκινά, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, και η 4η Συνάντηση Νέων Ελλήνων Κουκλοπαικτών σε συνεργασία με το «UNIMA Ελλάς». Καλλιτέχνες και ομάδες από την Ελλάδα θα παρουσιάσουν τις παραστάσεις τους στο κοινό, ενώ διεθνής ομάδα κριτών, αποτελούμενη από διευθυντές σχολών κουκλουθεάτρου και φεστιβάλ του εξωτερικού, θα αξιολογήσει τις παραστάσεις, θα συζητήσει με τους κουκλοπαίκτες, και θα επιλέξει δύο προτάσεις που θα παρουσιαστούν σε διεθνή φεστιβάλ του εξωτερικού.

Την 1η Οκτωβρίου αρχίζει η 5η Συνάντηση για το Κοινωνικό Θέατρο με τίτλο «Στην απέναντι όχθη: απόδραση από τις εξαρτήσεις» σε συνεργασία με τα Μορφωτικά Ινστιτούτα της Θεσσαλονίκης και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Έφηβοι από το Κιλκίς και συνομήλικοί τους από τη Γερμανία, θα ανεβάσουν ένα έργο με τη βοήθεια ξένων καταξιωμένων σκηνοθετών. Η παράσταση θα δοθεί στις 8 Οκτωβρίου, ημέρα έναρξης και της σχετικής διημερίδας που θα είναι ανοιχτή στο κοινό.

Καθ΄ όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ θα πραγματοποιούνται εκπαιδευτικά σεμινάρια και εργαστήρια για ηθοποιούς, εκπαιδευτικούς και γονείς, και masterclasses για κουκλοπαίκτες, και θα παρουσιαστεί η έκθεση φωτογραφίας και αντικειμένων με τίτλο «Η τέχνη του θεάτρου με κούκλες και αντικείμενα στην Ελλάδα».

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας Κιλκίς χρηματοδοτείται εξολοκλήρου από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ σε συνεργασία με το Δήμο Κιλκίς.

read more "14Ο ΔΙΕΘΝΈΣ ΦΕΣΤΙΒΆΛ ΚΟΥΚΛΟΘΕΆΤΡΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΜΊΜΑΣ ΚΙΛΚΊΣ 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ – 9 ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ 2012"
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

ΓΙΟΡΤΕΣ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ – «Η ΟΠΕΡΑ ΤΟΥ ΖΗΤΙΑΝΟΥ» – ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ «PASSATEMPO» 26-27/7/12 ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΗΠΟΥ



ΓΙΟΡΤΕΣ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ – «Η ΟΠΕΡΑ ΤΟΥ ΖΗΤΙΑΝΟΥ» – ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ «PASSATEMPO»

Με το έργο του Τζον Γκέι «Η Όπερα του Ζητιάνου» που θα παρουσιάσει την Πέμπτη 26 και την Παρασκευή 27 Ιουλίου 2012, στις 21:15, στο Δημοτικό Θέατρο Κήπου, η ομάδα «Passatempo», συνεχίζονται οι 30ες Γιορτές Ανοιχτού Θεάτρου, που διοργανώνει ο Δήμος Θεσσαλονίκης.
Η σκηνοθεσία, η μετάφραση και η διασκευή είναι της Γλυκερίας Καλαϊτζή, η μουσική του Κώστα Βόμβολου, η χορογραφία της Ιωάννας Μήτσικα, τα σκηνικά της Ευαγγελίας Κιρκινέ, τα κοστούμια της Μαρίας Καραδελόγλου, ενώ υπεύθυνος της οργάνωσης παραγωγής είναι ο Γιάννης Γκουντάρας.
Παίρνουν μέρος οι ηθοποιοί Ειρήνη Αμπουμόγλι, Αργυρώ Ανανιάδου, Γιώργος Γιόκοτος, Γιώργος Καραβασίλης, Ιωάννα Μήτσικα, Νικόλας Νικητάκης, Σοφία Σακελλαρίου και Μιχάλης Συριόπουλος.

Λίγα λόγια για το έργο:
«Η Όπερα του Ζητιάνου» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Λονδίνο το 1728. Είναι μία μουσικοθεατρική σάτιρα, που αποτέλεσε πρότυπο για τη μεταγενέστερη «Όπερα της Πεντάρας» του Μπ. Μπρεχτ. Η παράσταση της θεατρικής ομάδας «Passatempo» επιχειρεί μία σύγχρονη προσέγγιση, συνδυάζοντας το είδος της λαϊκής όπερας με το θεατρικό παιχνίδι, την κωμωδία με το πάθος, τη φαντασία με την πραγματικότητα και την πρόζα με τη ζωντανή μουσική, το τραγούδι και το χορό.

Η θεατρική ομάδα «Passatempo»…
… δημιουργήθηκε το Νοέμβριο του 2010 από καλλιτέχνες της Θεσσαλονίκης. Η πρώτη παραγωγή που παρουσίασαν ήταν οι «Τρεις Αδερφές» του Α. Τσέχοφ το 2011 και συνέχισαν με ένα σύγχρονο έργο, την «Ολεάννα» του Ντέιβιντ Μάμετ.
read more "ΓΙΟΡΤΕΣ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ – «Η ΟΠΕΡΑ ΤΟΥ ΖΗΤΙΑΝΟΥ» – ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ «PASSATEMPO» 26-27/7/12 ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΗΠΟΥ"
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

– Απόηχος του Sounds of the World 2012- 23/7/2012



– Απόηχος του
Sounds of the World 2012-
23/7/2012


Ismael Lo
Αφρικάνικο αστέρι


Οι «ήχοι του κόσμου» αποθεώθηκαν φέτος στο Λόφο της Σάνης από έναν από τους πιο γνήσιους εκπροσώπους της έθνικ σκηνής. Ο Ismael Lo, άμεσος και συγκλονιστικός, σαν να εξέπνεε τον αέρα της γενέθλιας γης του, της Αφρικής, ξύπνησε εικόνες από τη μοναδική της φύση και δόνησε τις ψυχές του κοινού του με τη δύναμη της ερμηνείας του. Ο ίδιος, πριν έρθει στην Ελλάδα, είχε πει ότι όνειρό του ήταν να δώσει μια συναυλία με χιλιάδες θεατές να επικοινωνούν με όλη τους την καρδιά μαζί του. Το έζησε! Μαζί του κι εμείς.


BΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
O Ismael Lo γεννήθηκε στην πόλη Dogondoutchi του Νίγηρα στις 30 Αυγούστου του 1956, από Σενεγαλέζο πατέρα και Νιγηριανή μητέρα. Λίγο μετά η οικογένεια επέστρεψε στη Σενεγάλη, στην πόλη Rufisque κοντά στην πρωτεύουσα Ντακάρ, όπου κατά τη δεκαετία του ’70 ο Ismael σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών. Αργότερα εντάχθηκε στη δημοφιλή ομάδα Super Diamono που εγκατέλειψε το 1984 για να ακολουθήσει σόλο καριέρα, ηχογραφώντας σε μια τετραετία πέντε άλμπουμ. Το 1990 υπέγραψε συνεργασία με την Barclay και ηχογράφησε στη Γαλλία το έκτο άλμπουμ του με τίτλο το όνομά του, απ’ όπου ξεπήδησε το «Tajabone», hit στα ευρωπαϊκά charts και μέρος του soundtrack της ταινίας του Pedro Almodovar «All About My mother». O Lo συνεργάστηκε με σπουδαίους καλλιτέχνες από διάφορους χώρους χάρη στην εξαιρετική του ευελιξία, αφού εκτός από τη σπουδαία του φωνή παίζει επίσης κιθάρα και φυσαρμόνικα.



Καλλιτεχνική Διευθύντρια Sani Festival: Όλγα Ταμπουρή-Μπάμπαλη

read more "– Απόηχος του Sounds of the World 2012- 23/7/2012"
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ (ΚΕΜΕΣ) Κέντρο Μελετών & Ερευνών για το Σινεμά ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΚΕΛΕΙΟ ΣΤΟ ΝΤΕΒΕΡ


Ο «πειραγμένος» άγγελος του κακού του Ντέβερ


Επειδή το ΚΕΜΕΣ * (Κέντρο Μελετών & Ερευνών για το Σινεμά) δεν μπορεί να μένει ασυγκίνητο από κοινωνικά και ιδεολογικά φαινόμενα που συνταράσσουν τις κοινότητες, με ευκαιρία το τραγικό συμβάν του Ντέβερ , ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου παρατηρεί πως ο «πειραγμένος» 24χρονος δολοφόνος δεν απέχει καθόλου ,ως σκιαγραφία, από τις φιγούρες των διάφορων κακών της σειράς Μπάτμαν αλλά και άλλων ταινιών.

«Βλέπουμε πως το αμερικανικό σινεμά έχει μια τάση να εκθέτει πολλαπλά «πειραγμένους» ήρωες και να τους αντιπαραθέτει με εκείνους του παραδοσιακού σινεμά.
Και τι δεν είδαμε φέτος, λοιπόν, τέλη άνοιξης και καλοκαίρι, αλλά θα συνεχίσουμε να βλέπουμε και προσεχώς. Τον Τζόνι Ντεπ νεκραναστημένο βρικόλακα στο Dark shadows του Μπέρτον (160.000 εισιτήρια στην Ελλάδα, που είναι σαφώς μια θετική αποδοχή). Τη θεσπέσια Σαρλίζ Θερόν, ένα είδος βρικόλακα και Φάουστ, που ρουφάει νιάτα και ομορφιά από άλλες γυναίκες στη Χιονάτη και τον κυνηγό. Τον απίθανο σαδιστή κακό με το κομμένο χέρι, κλασική, ψυχοπαθολογική φιγούρα στους Άντρες με τα μαύρα ΙΙΙ. Τη Σαρλίζ Θερόν και πάλι ως μια αποστειρωμένη ανθρώπινη γυναίκα- μηχανή στον Προμηθέα. Το The amazing spiderman έχει ως κεντρικό ήρωα και πάλι ένα πειραγμένο άτομο. Ο μικρός ήρωας μετά από τσίμπημα αράχνης ημιμεταλλάχθηκε και διαθέτει τρομερές ακροβατικές ικανότητες, ενώ φοράει ειδική στολή με μάσκα, άλλο ένα δείγμα αποπροσωποποίησης (γιατί όχι σχιζοφρένειας).
Στις 21 Αυγούστου θα παρακολουθήσουμε τον Σκοτεινό ιππότη: Η επιστροφή του Κρίστοφερ Νόλαν με τον ουσιαστικά σχιζοφρενή Μπάτμαν και τους ψυχοπαθείς αντιπάλους του.
Αν αντιπαραθέσουμε αυτούς τους ήρωες της συμφοράς με τους παράξενους κακούς των κλασικών ταινιών που επαναπροβάλλονται, θα δούμε τις χαρακτηριστικές μεταθέσεις και τροποποιήσεις. Στον χιτσκοκικό Άνθρωπο που γνώριζε πολλά οι κακοί είναι εκφραστές πολιτικής συνωμοσίας και λειτουργούν με ένα φλεγματικό, αγγλικό τρόπο. Οι Δύο γίγαντες συγκρούονται (το αρχικό ασπρόμαυρο Ακρωτήρι του φόβου του 1962) διαθέτουν έναν ψυχοπαθή, σκληρό, σαδιστή, βίαιο κακό, που τον παίζει ο Ρόμπερτ Μίτσαμ, αλλά μέχρι εκεί.
Στη Βουή της καταιγίδας του Τζον Χιούστον ο κακός (ο Έντουαρντ Τζ. Ρόμπινσον στο ρόλο του Ρόκο) σκιαγραφείται ως μια τραγική, ξεπεσμένη φιγούρα ενός ξεθωριασμένου, αμερικανικού «ονείρου». Στο Αρσενικό και παλιά δαντέλα ο Κάπρα περιγράφει τις δολοφονικές γριούλες με μια μαύρη, ειρωνική διάθεση. Και φυσικά στην Τζίλντα όλοι οι κακοί διαθέτουν μια προφάνεια, μια αμφισημία και υπάρχουν μόνο και μόνο για να δικαιολογήσουν το πάθος της γυναίκας (Ρίτα Χέιγουορθ) για τον άνδρα (Γκλεν Φορντ). Η σύγκριση είναι πλέον φανερή και ξεκάθαρη. Το σύγχρονο σινεμά αντιμετωπίζει τους θεατές του ως εθισμένους στη βία και στις υπερβολικά άγριες σκηνές. Έτσι αυξάνει συνεχώς τις δόσεις γραφικότητας, σκληρότητας αλλά και παράδοξων πλασμάτων.
Βεβαίως από το 1932 ήδη ο Τοντ Μπράουνινγκ με την περίφημη ταινία του Freaks μας έδωσε μια πινακοθήκη παράδοξων πλασμάτων. Ακόμα και οι ταινίες που αναφέρονται στον Φρανκενστάιν διαθέτουν αυτή την αίσθηση του πειραγμένου ήρωα με τους επιστήμονες να έχουν διαπράξει τη θεία ύβρη. Πειραγμένος ήρωας και ο Τζον Σίλβερ, που στηρίζεται στα δεκανίκια από το κλασικό του Στίβενσον Το νησί των θησαυρών, που έγινε τόσες πολλές φορές ταινία. Έξοχος, σίγουρα πειραγμένος τύπος ο Ντένις Χόπερ στο βραβευμένο Μπλε βελούδο του Ντέιβιντ Λιντς να αναπνέει συνεχώς από μηχανικό οξυγόνο. Ψυχοπαθολογική φιγούρα και ο επιστήμονας (Τζεφ Γκοντμπλαμ) που μετατρέπεται σε … Μύγα στην ομώνυμη ταινία του Κρόνενμπεργκ. Μια από τις πλέον πειραγμένες φιγούρες στην ιστορία του σινεμά επινόησε ο μέγας Ιταλός σπαγγετίστας Σέρτζιο Κορμπούτσι στο φιλμ Ο επαναστάτης του Μεξικού (η διλογία συμπληρώθηκε με τους Κομπανιέρος). Ο Τζακ Πάλανς με κομμένο χέρι έχει ως μόνιμη συντροφιά ένα γεράκι που κάθεται πάνω του!
Όσο για το πολύ σύγχρονο σινεμά, οι πιο πειραγμένες φιγούρες παράδοξων ηρώων επινοήθηκαν βασικά από τον μετρ του σκότους Τιμ Μπέρτον. Ας συστήσουμε αυτά τα παράδοξα πλάσματα : Ψαλιδοχέρης με τον Τζόνι Ντεπ στα νιάτα του αντί για χέρια να έχει ψαλίδια και να … θερίζει χλόη. Πάλι Μπέρτον τώρα νεκρά πνεύματα στον Σκαθαροζούμη. Πάντως, ο Αμερικανός δημιουργός, αξιοποιώντας και πάλι τον Τζόνι Ντεπ, τον έβαλε να παίξει ένα υπαρκτό πρόσωπο, που στη ζωή του και στη συμπεριφορά του ήταν άκρως πειραγμένος. Αναφέρομαι στον Εντ Γουντ, γνωστό σκηνοθέτη της μπαλαφάρας αλλά και των κάκιστων καλτ ταινιών.
Και έρχεται η ώρα του Μπάτμαν και πάλι από τον Μπέρτον. Ο βασικός ήρωας είναι πειραγμένος (μαύρα ρούχα, γάντζοι, αποπροσωποποίηση, διπλή ταυτότητα). Ίσως είναι μια τυπική περίπτωση σχιζοφρένειας. Ωστόσο, ο κακός είναι μια καταπληκτική περίπτωση. Ο Τζακ Νίκολσον υποδύεται με εκπληκτικό τρόπο τον Τζόκερ. Η πινακοθήκη των κακών αποχτά πια διαχρονικό πρόσωπο. Αλλά και στη συνέχεια της ταινίας (Ο Μπάτμαν επιστρέφει, πάλι από τον Μπέρτον) εμφανίζονται δύο ακόμη κλασικές πια φιγούρες. Η Μισέλ Φάιφερ υποδύεται υποδειγματικά την υστερική Catwoman, αλλά το μεγάλο σόου το δίνει ο Ντάνι Ντε Βίτο. Με εκπληκτικό μακιγιάζ είναι μια πειραγμένη, τραγική και μοναχική φιγούρα, ο περίφημος Πινγκουίνος. Ο Μπέρτον φέτος στο Dark shadows μεταμόρφωσε τον Τζόνι Ντεπ σε νεκροζώντανο βρικόλακα, όταν τον ίδιο ηθοποιό τον είχε μετατρέψει προ ετών σε μια υστερική, ψυχοπαθητική φιγούρα στον Σόουινι Τοντ: ο φονικός κουρέας της οδού Φλιτ.
Το 2008 ο Κρίστοφερ Νόλαν στον Σκοτεινό ιππότη (και πάλι αναφορά στον Μπάτμαν) έδωσε ευκαιρία στον Χιθ Λέτζερ να κάνει λίγο πριν από το θάνατό του έναν εκπληκτικό Τζόκερ. Φυσικά ο Σχιζοφρενής δολοφόνος με το πριόνι και ανάλογα φιλμ διαθέτουν πάντα πειραγμένους κακούς (ιδίως η Νύχτα με τις μάσκες).
Μια σύγκριση με τους κακούς και ψυχοπαθολογικούς τύπους που αντιμετώπισε διαχρονικά ο Τζέιμς Μποντ (δειγματοληπτικά τους έπαιξαν οι Αντόλφο Τσέλι, Γκερτ Φρεμπε, Ντόναλντ Πλίζενς, Κρίστοφερ Λι) μας κάνει να νιώσουμε καλά πως ήταν απλά χάρτινα παιγνίδια μπρος στις ζοφερές, σύγχρονες φιγούρες. Κάθε εποχή διαθέτει και τη … διαστροφή της είναι η μόνη λογική εξήγηση.




* Το ΚΕ.Μ.Ε.Σ (Κέντρο Μελετών και Ερευνών για το Σινεμά) είναι ένα όραμα για να έχουμε έναν τρίτο θεσμό για το σινεμά με έδρα την Θεσσαλονίκη (μετά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου και το Μουσείο Κινηματογράφου). Μέχρι στιγμής εξασφαλίζεται στα ιδρυτικά μέλη η συντριπτική πλειοψηφία ανθρώπων του σινεμά. Με 3 διανομείς, 2 σκηνοθέτες, με 8-9 κριτικούς κινηματογράφου με 1-2 καθηγητές της Σχολής Κινηματογράφου του ΑΠΘ και τα υπόλοιπα δεδηλωμένοι σινεφίλ δημοσιογράφοι, γιατροί, δικηγόροι και άνθρωποι με αγάπη για την έβδομη τέχνη, έχουμε εξασφαλισμένη μια μέση αξιόλογη άποψη. Τα έξοδα καλύπτονται απο σύνδρομές. Η συνδρομητική λειτουργία του Κέντρου έχει την φιλοσοφία ότι δεν θέλει εξαρτήσεις, περιπλοκές και διαπλοκές, δεν επιθυμεί να δέχεται πιέσεις. Μόλις εμφανιστεί έργο, μπορεί να αποτανθεί σε κάποιους φορείς αλλά με ισότιμη και υπερήφανη στάση. Παράλληλα το Κέντρο δέχεται αναθέσεις εργασιών ή μελέτες από άλλους φορείς. Ως εκ τούτου γίνεται κατανοητό πόσο ζωογόνα είναι η τακτική καταβολή της συνδρομής από τα μέλη. Ελπίζουμε αυτή η επιστολή να υπήρξε χρήσιμη για τις όποιες απορίες, ερωτηματικά ή σκέψεις.
read more "ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ (ΚΕΜΕΣ) Κέντρο Μελετών & Ερευνών για το Σινεμά ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΚΕΛΕΙΟ ΣΤΟ ΝΤΕΒΕΡ"
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »