Δευτέρα, 30 Απριλίου 2012

ΠΙΑΣΜΕΝΟΙ ΣΕ ΠΑΓΙΔΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΑΚΤΙΙΣ ΑΕΛΙΟΥ 27-6/5/12


«Πιασμένοι σε παγίδα» στο Θέατρο Τέχνης Ακτίς Αελίου







Το Θεατρικό Εργαστήρι «Ακτίς Αελίου» παρουσιάζει την παράσταση με τίτλο «Πιασμένοι σε παγίδα», η οποία βασίζεται σε τέσσερα μονόπρακτα του Τένεσσι Ουίλλιαμς, για έξι μόνο παραστάσεις.

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Τέσσερις ιστορίες, με κοινό παρονομαστή τα αδιέξοδα της ανθρώπινης ύπαρξης. Η έλλειψη ελευθερίας, ο εγκλωβισμός, η κατάχρηση εξουσίας, η φυγή στην ψευδαίσθηση, η προσκόλληση σε ευτυχισμένες στιγμές του παρελθόντος, οι χαμένες προσδοκίες… Οι ήρωες σε οριακή κατάσταση, και κάτω από έναν άσπρο ουρανό, προσπαθούν να επιβιώσουν παλεύοντας ενάντια σε μια ανελέητη πραγματικότητα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Διδασκαλία-Σκηνοθετική Επιμέλεια: Θεανώ Αμοιρίδου
Μουσική Επιμέλεια-Σύνθεση: Ευτυχία Καβαλίκα
Φωτισμοί: Ελένη Θωμαΐδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαργαρίτα Κούτοβα
Μουσική Παραγωγή: Γιάννης Μόμτσιος – redicolo studios
Κιθάρα: Γιώργος Κολοβός

Παίζουν: Άννα Μαρία Ιακώβου, Μαρίνα Καζόλη, Ελένη Καλπενίδου, Μαριλένη Κούζου, Ιόλη Ραγκούση, Ελένη Σαματζή, Κωνσταντίνος Χατζηκυπραίος.

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ «ΑΚΤΙΣ ΑΕΛΙΟΥ»
Καλλιτεχνική Διεύθυνση Εργαστηρίου: Νίκος Σακαλίδης
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ Γ’ ΕΤΟΥΣ
ΠΙΑΣΜΕΝΟΙ ΣΕ ΠΑΓΙΔΑ
Βασισμένο σε μονόπρακτα του Τένεσσι Ουίλλιαμς
από την Παρασκευή 27 Απριλίου μέχρι την Κυριακή 6 Μαΐου
Παραστάσεις: Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στις 9.15μ.μ
ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ: 5€
ΧΩΡΟΣ: Θέατρο Τέχνης “Ακτίς Αελίου”, Χριστοπούλου 12 (κάθετος στην Ιασωνίδου) ΤΗΛ: 2310. 229249

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΙΡΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΚΡΑΤΗΣΗ ΘΕΣΕΩΝ

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ «ΑΚΤΙΣ ΑΕΛΙΟΥ»
Καλλιτεχνική Διεύθυνση Εργαστηρίου: Νίκος Σακαλίδης
Το εργαστήρι λειτουργεί από το 2001 και απευθύνεται σε ενήλικες. Διδάσκονται βασικά στοιχεία υποκριτικής, αυτοσχεδιασμού, κίνησης, μουσικής, τραγουδιού, αγωγής λόγου, φωνητικής και ορθοφωνίας. Ο κύκλος των μαθημάτων είναι τριετής και κάθε έτος έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα και εκπαιδευτικούς στόχους. Τα μαθήματα ξεκινούν μέσα Οκτωβρίου, ολοκληρώνονται τον Απρίλιο κάθε έτους, γίνονται μία φορά την εβδομάδα και είναι πεντάωρα. Διδάσκουν απόφοιτοι της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Κ.Θ.Β.Ε. και του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ.

Στα δέκα χρόνια της επιμορφωτικής του δραστηριότητας έχει παρουσιάσει τις εξής παραστάσεις:
1. «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρας Φον Κάντ» του Ρ. Β. Φασμπίντερ
2. «Μια στιγμή πριν» του Σέρτζι Μπελμπέλ
3. «Η Δολοφονία του Μαρά» του Π. Βάις
4. «13 κείμενα για το Tίποτα» του Σ. Μπέκετ
5. «Όνειρο μέσα στο Όνειρο» (Αυτοσχεδιασμοί)
6. «Επικίνδυνες Σχέσεις» του Λακλό – «Κουαρτέτο» του Χ. Μίλερ
7. «Ο Θρίαμβος της Εξαπάτησης» (αποσπάσματα κειμένων του Μαριβώ) 8. «Δεν Παίζουν με τον Έρωτα» (κείμενα των Τσέχωφ, Ουίλλιαμς, Λόρκα κ.ά)
9. «Freak Show» (βασισμένη στο παραμύθι «Ο ψαράς και το τελώνιο»)
10. «Ιστορίες Χαρακτήρων» (Αυτοσχεδιασμοί)
11. «Ο Μελαγχολικός Θάνατος του Στρειδάκη» του Tim Barton
12. «Ο Σχοινοβάτης» του Z. Ζενέ
13. «Η Τιμή της Ανταρσίας στη Μαύρη Αγορά» του Δ. Δημητριάδη
14. «Εννέα Εξομολογήσεις Διαταραγμένων Χαρακτήρων»
15. «Τρόμος και Αθλιότητα στο Γ΄ Ράιχ» του Μπ. Μπρεχτ
16. «Commedia dell’ Arte» (κείμενα των Γκολντόνι, Μολιέρου, Μαριβώ)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΕΓΓΡΑΦΕΣ:
Καθημερινά 1-3μ.μ στο Θέατρο Τέχνης ΑΚΤΙΣ ΑΕΛΙΟΥ
Χριστοπούλου 12 (κάθετος Ιασωνίδου)
τηλ: 2310 229249
Ε-Mail: aktisaeliou@gmail.com
URL: www.aktisaeliou.gr
read more " ΠΙΑΣΜΕΝΟΙ ΣΕ ΠΑΓΙΔΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΑΚΤΙΙΣ ΑΕΛΙΟΥ 27-6/5/12 "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Η μεταμόρφωση της χρυσαλλίδας (8-9/5/2012) ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΜΑΛΙΑ


Η μεταμόρφωση της χρυσαλλίδας (8-9/5/2012)


Μέλπω Αξιώτη

Εξέχουσα μορφή της νεοελληνικής λογοτεχνίας, στρατευμένη αριστερή και τολμηρή μοντερνίστρια, η Μέλπω Αξιώτη πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής της στο εξωτερικό ως πολιτική πρόσφυγας.
Η σύνθεση κειμένων με τίτλο Μέλπω Αξιώτη – Η μεταμόρφωση της χρυσαλλίδας βασίζεται κατά κύριο λόγο στα δύο εμβληματικά πεζά της, τις Δύσκολες νύχτες και την Κάδμω, και συνιστά έναν πολυφωνικό μονόλογο όπου μυθοπλασία και αυτοβιογραφία μπλέκονται για να δημιουργήσουν μια σκηνική περσόνα που δίνει μάχη να κρατήσει ζωντανή τη μνήμη της γλώσσας και της Ελλάδας ενάντια στην απειλή της λήθης και της εξορίας.
Και για να το πετύχει δανείζεται φωνές από διάφορες ηρωίδες της, ξαναζεί τις αναμνήσεις της χρησιμοποιώντας μια γλώσσα εκπληκτικής μουσικότητας.

Οι αγωνίες και ο αγώνας με κάθε λογής εμπόδια, της πρωτοπόρου για τα ελληνικά γράμματα Μέλπως Αξιώτη (1905-1973) έρχεται στο προσκήνιο με τον θεατρικό μονόλογο που ερμηνεύει η Σοφία Σεϊρλή, σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζόπουλου,

Το κείμενο της παράστασης αποτελεί σύνθεση από τα έργα της Μέλπως Αξιώτη Δύσκολες νύχτες, Η Κάδμω, Το σπίτι μου, Ποιήματα και Εικοστός αιώνας.

Διανομή

Παίζει η Σοφία Σεϊρλή.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία Νίκος Χατζόπουλος Σύνθεση κειμένων Νίκος Χατζόπουλος ― » ― Σοφία Σεϊρλή Σκηνικά-Κοστούμια Μαγιού Τρικεριώτη Video Χρήστος Δήμας Μουσική επιμέλεια Νίκος Μαστοράκης Φωτισμοί Λευτέρης Παυλόπουλος
Απόσπασμα από συνέντευξη του σκηνοθέτη

"Αν ρωτάμε γιατί μας αφορά η Αξιώτη την εποχή των Μνημονίων, είναι σαν να ρωτάμε τι μας αφορά σήμερα ένα παραμύθι, ο Μπέκετ, έργα που άπτονται βασικών ανθρωπίνων καταστάσεων και ιδιοτήτων. Εμείς μέσω της Αξιώτη ανατρέξαμε στο τι συνιστά τον άνθρωπο ως άτομο και ως κοινωνικό ον. Όχι πράγματα πολυτελείας, αλλά ουσίας".

Απόσπασμα από συνέντευξη της ηθοποιού

"Η γλώσσα της παράστασης είναι η γλώσσα της Αξιώτη… Ιδίως σήμερα θεωρώ ότι πρέπει να την ξαναδιαβάσουμε, να την ξανακούσουμε. Να καθαρίσει το αυτί μας απ' τη βαβούρα… Η γλώσσα της έχει μια τρέλα. Ήταν πολύ μοντέρνα για την εποχή της… Είχε μανία με τις λέξεις. Τις συνέθετε σαν μουσική. Αν βγάλεις ένα "και", είναι αδύνατο να εκφέρεις ολόκληρη τη φράση".

Η παράσταση

Η παράσταση, παραγγελία του Φεστιβάλ Αθηνών, παίχτηκε στο θέατρο «Πειραιώς 260» στις 3-5 Ιουλίου 2011. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε στο Βερολίνο, τη Μύκονο και την Καβάλα.
read more " Η μεταμόρφωση της χρυσαλλίδας (8-9/5/2012) ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΜΑΛΙΑ "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

Η ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ -ΤΣΕΧΩΧ-ΚΝΙΠΕΡ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΕΧΝΗΣ 5-6/5/12


Προτάσεις στην πειραματικη σκηνη τεχνης-ΘΕΑΤΡΟ ΑΜΑΛΙΑ



Θεατρική εταιρεία "Πόλις": Τσέχωφ–Κνίπερ: Η αλληλογραφία (5-6/5/2012)
-

Η παράσταση βασίζεται στην αλληλογραφία του συγγραφέα Άντον Τσέχωφ με την ηθοποιό Όλγα Κνίπερ
και αφηγείται μια ιστορία αγάπης που διήρκεσε έξι χρόνια και καταγράφηκε σε 800 περίπου ερωτικά γράμματα.
Αυτός είναι ο 38χρονος ήδη διάσημος συγγραφέας κι εκείνη μια νέα ηθοποιός, ιδρυτικό μέλος του Θεάτρου Τέχνης της Μόσχας. Η γνωριμία τους, τον Απρίλιο του 1898 στην ανάγνωση του Γλάρου, εξελίχθηκε σε φιλία, στη συνέχεια σε ερωτική σχέση και τέλος σε γάμο, που κράτησε μέχρι τον θάνατο του συγγραφέα το 1904.
Η απόσταση που τους χωρίζει, καθώς ο συγγραφέας, σε προχωρημένο στάδιο φυματίωσης, ζει αναγκαστικά στη Γιάλτα, ενώ η ηθοποιός παίζει στο θέατρο στη Μόσχα, καταγράφεται, άλλοτε δραματικά κι άλλοτε με το έξοχο χιούμορ που τους διακρίνει, στην αλληλογραφία τους.

Μια φλογερή ερωτική σχέση έξι χρόνων... Σε λιτή και λεπτοκεντημένη σκηνοθεσία της Ελένης Γεωργοπούλου ξεδιπλώνονται με εύθραυστη ισορροπία τα συναισθήματα και οι χαρακτήρες δύο ισοδύναμων προσωπικοτήτων.

Διανομή

Όλγα Κνίπερ- Αιμιλία Βάλβη
Άντον Τσέχωφ- Κωνσταντής Μιζάρας


Σκηνοθεσία Ελένη Γεωργοπούλου Σκηνικά-Κοστούμια Κλαιρ Μπρέισγουελ Κίνηση Νικολέτα Ξεναρίου Μουσική Απ. Λεβαντόπουλος Σχεδιασμός φωτισμών Βασίλης Κλωτσοτήρας
Η θεατρική μορφή

Η θεατρική μορφή προέκυψε από τις πρόβες της ομάδας, με αφετηρία το έργο της Carol Rocamora Παίρνω το χέρι σας στο δικό μου (σε μετάφραση της Χριστίνας Μπάμπου-Παγκουρέλη) και υλικό από βιογραφίες του Τσέχωφ, τα διηγήματά του, το σύνολο της αλληλογραφίας του και τις Αναμνήσεις της Κνίπερ.

Απόσπασμα απόσημείωμα της σκηνοθέτιδας

"Αυτό που μας συγκινεί ιδιαίτερα στην αλληλογραφία δύο ιστορικών προσώπων, που ανήκουν στον χώρο του θεάτρου, είναι ότι παρακολουθούμε την επίσημη ιστορία μέσα από προσωπικές εκμυστηρεύσεις, κάτω από την αβάσταχτη συνθήκη της απόστασης. Η απουσία δημιουργεί έναν «χώρο» ανάμεσα στο ζευγάρι, συνθήκη που άλλοτε ευνοεί την εξέγερση των συναισθημάτων κι άλλοτε την αποστασιοποίηση. Αυτό το φαινομενικό δίπολο διέπει όλο το έργο, καθώς και το θεατρικό έργο του ίδιου του Τσέχωφ. Άλλωστε, ούτε για μια στιγμή τα γράμματα του συγγραφέα δεν μας επιτρέπουν να αγνοήσουμε τη διπλή ιδιότητά του: του γιατρού και του καλλιτέχνη. Η ψυχρή παρατήρηση και καταγραφή της πραγματικότητας από τη μία κι ένας ψυχικός κόσμος που βράζει στο κέντρο μιας εποχής τεράστιων αλλαγών από την άλλη".

Ελένη Γεωργοπούλου

Θεατρική εταιρεία Πόλις

Με έδρα την Ερμούπολη Σύρου, ιδρύθηκε το 2002 από τις Αιμιλία Βάλβη, Ελένη Γεωργοπούλου, Στέλλα Ράπτη και Δέσποινα Οικονομοπούλου, με εναρκτήρια παράσταση το Ούτος είναι ο αστήρ μου (με κείμενα Βικέλα και Ροΐδη). Από το 2002 επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού. Η παρούσα παράσταση πρωτοπαίχτηκε τον Μάιο του 2010 στο Θέατρο Απόλλων της Ερμούπολης ενώ από τον Ιανουάριο έως και τον Μάρτιο του 2011 παρουσιάστηκε στο Κέντρο Λόγου και Τέχνης 104, στην Αθήνα.
read more " Η ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ -ΤΣΕΧΩΧ-ΚΝΙΠΕΡ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΕΧΝΗΣ 5-6/5/12 "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »

ΠΡΟΤΆΣΕΙΣ- ΣΤΟ ΘΈΑΤΡΟ ΑΜΑΛΊΑ «ΦΕΎΓΟΥΣΑ ΚΌΡΗ» 2-3/5/12




«Φεύγουσα κόρη» (Εταιρεία θεάτρου ΗΩΣ, με τη Ρηνιώ Κυριαζή)
Την Τετάρτη 2 και την Πέμπτη 3 Μαΐου, η Ρηνιώ Κυριαζή με τη «Φεύγουσα κόρη», μια παράσταση βασισμένη στο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Μια ψυχή» και σε ηπειρώτικα παραμύθια, νανουρίσματα και μοιρολόγια, σκηνοθετημένη από τη Μίρκα Γεμεντζάκη.

< «Για μένα η “Φεύγουσα Kόρη” ήταν ένας τρόπος να αισθανθώ ότι δεν είμαι μόνη μου. Aισθάνομαι να με συντροφεύουν οι τρόποι αυτών των ανθρώπων, της προγιαγιάς μου, του Παπαδιαμάντη, των προγόνων μας και να με μαθαίνουν για τη ζωή. Eίναι μια χειροπιαστή απόδειξη ότι όσο πιο πολύ ασχολούμαι μαζί τους τόσο θα ανοίγει ο δρόμος. Eξάλλου οι ποιητές ξέρουν καλύτερα... Kαι οι γιαγιάδες επίσης!».


Μέσα από την εξερεύνηση της φωνής, με τον μοναδικό τρόπο που προτείνει η Μίρκα Γεμεντζάκη με στόχο να ελευθερώσει τη βαθύτερη ουσία και ρίζα της φωνής του κάθε ανθρώπου, η Ρηνιώ Κυριαζή ανακάλυψε τη σύνδεσή της με τη λαϊκή μας μουσική παράδοση και ξεκίνησε ένα ταξίδι αναζήτησης και καταγραφής υλικού Tο διήγημα του Παπαδιαμάντη έδωσε τον απαραίτητο καμβά για να ξετυλιχθεί το νήμα του κύκλου της ζωής μέσα από το νανούρισμα, το παραμύθι, το μοιρολόι. Ο λόγος του σκιαθίτη συγγραφέα και η αυθεντική διάλεκτος των παραμυθιών υποδηλώνουν μουσικά την έκφρασή τους και οδηγούν την ηθοποιό, δεδομένου ότι η ποιητικότητα και η μουσικότητα αποτελούν κοινά σημεία της λαϊκής μας παράδοσης και της γραφής του Παπαδιαμάντη.

Στην παράσταση, που έχει παιχτεί τα τελευταία χρόνια σε πολλά φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό, παίζει κλαρίνο ο Μανούσος Πλουμίδης. Για την ερμηνεία της στη «Φεύγουσα κόρη», που είναι μια παραγωγή της εταιρείας θεάτρου «Ηώς», η Ρηνιώ Κυριαζή ήταν υποψήφια για το Βραβείο Μελίνα Μερκούρη-2006.

Τιμές εισιτηρίων: 10 € (φοιτητικό-μαθητικό) και 15 € (κανονικό).
Συνδρομή για πέντε παραστάσεις: 50 ευρώ.
Κράτηση θέσεων: 2310.821483.
Ώρες ταμείου: 10-2 το πρωί και 6-9 το απόγευμα
read more " ΠΡΟΤΆΣΕΙΣ- ΣΤΟ ΘΈΑΤΡΟ ΑΜΑΛΊΑ «ΦΕΎΓΟΥΣΑ ΚΌΡΗ» 2-3/5/12 "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ »